Kertokaa mulle miten toimeentulotuella elävällä perheellä on varaa
ostaa neljälle lapselleen jokaiselle uutena Ruskovillan vaatteita, jokaisella on lapaset, kauluri, pari myssyä, villahaalarit, vauvoilla villapeitot, kestovaipat ym. Ja on varaa matkustaa joka vuosi Norjaan lomalle koko perheellä. Lapsille on varaa ostaa Polarn och Pyretin vaatteita, uutena nekin. Vanhemmat käyvät kaksistaan syömässä 2-3 kertaa kuussa, lapsille on palkattu MLLn hoitaja.
Miten ihmeessä siihen on varaa, kun mies on työttömänä, nainen hoitovapaalla ja avoimesti kertovat, että hakevat toimeentulotukea ähes joka kuukausi????!!!
Kommentit (74)
kyseiset tuotteet? Sukulaisilla on lupa ostaa ttt-tuen saajillekin lahjoja ja lahjakortteja vaikka se kuinka ärsyttäisi av-mammaa, että häntä köyhemmän mamman lapsella on paremmat vaatteet.
Ruskovilla myös säilyy pitkään (lue monta vuotta) uuden näköisenä ja veroisena. Meidän lapsilla on serkuksilla kiertäneet Ruskovillan villavaatteet. Ennen meidän nuorimmaistamme on nuo vaatteet olleet 6-8 lapsella ennen häntä.
Ja pahasti. Ärsyttää todella paljon, että työkykyiset ihmiset hakevat jotain toimeentulotukea ja muita sossu juttuja.
Ja niille valopäille, ketkä heittävät jonkun kateus -kommentin, tiedoksi, että kateudesta ei ole kysymys. Ärsyttää sen sijaan suunnattomasti, että tukia käytetään väärin ja että yhteiskunta on rakennettu niin, että täällä ei tarvitse/kannata tehdä töitä. Uskomatonta. Ja sitten vielä ihmetellään, kun terveydenhuoltoon, kouluihin tai vanhusten huoltoon ei ole rahaa. Eipä kai olekkaan, kun jostain yhteisestä hyvästä kustannetaan tavallisten työkykyisten ihmisten elämä.
Pidän hyvänä, että täällä pyritään pitämään vähäosaisista huolta, mutta sossutukien väärinkäyttöä en ymmärrä, enkä myöskään sitä, että tukia saavien työkykyisten ihmisten elämän laadun ja varustelutason pitäisi olla samaa luokkaa kuin työllään rahansa tienaavan.
No tosin tämä ei välttämättä liity ap:n viestin perheeseen, mutta kuitenkin.
jos on valmis tinkimään ruoasta niin voi kai ostaa kalliita merkkivaatteita(?). Luulisin kuitenkin, että tuo perhe saa enemmän kuin liikaa avustuksia sukulaisilta.
Meillä menee kaikki rahat ilmeisesti kunnolliseen ruokaan, koska en suostu syöttämään pienelle taaperolleni pelkkää makaroonia tai kaurapuuroa. Itselleni ostan todella harvoin vaatteita ja nekin kirpputorilta. Lapselle en ole 1,5 vuoden aikana ostanut mitään muuta uutena kuin housut, pari lakkia ja muutamat hanskat sekä muutaman yövaatteen. Kaiken huonekaluista lähtien ostan kirpputorilta tai olen saanut vaatteita ystäviltä ja sukulaisilta. Autoakaan meillä ei ole. Vielä olen hetken kotona, että lapsi täyttää kaksivuotta, sen jälkeen yritän päästä johonkin töihin. (Etsin ja haen jo nyt)
tessaankaan töitä. Mitä heille pitäisi tehdä?
Ja pahasti. Ärsyttää todella paljon, että työkykyiset ihmiset hakevat jotain toimeentulotukea ja muita sossu juttuja.
Ja niille valopäille, ketkä heittävät jonkun kateus -kommentin, tiedoksi, että kateudesta ei ole kysymys. Ärsyttää sen sijaan suunnattomasti, että tukia käytetään väärin ja että yhteiskunta on rakennettu niin, että täällä ei tarvitse/kannata tehdä töitä. Uskomatonta. Ja sitten vielä ihmetellään, kun terveydenhuoltoon, kouluihin tai vanhusten huoltoon ei ole rahaa. Eipä kai olekkaan, kun jostain yhteisestä hyvästä kustannetaan tavallisten työkykyisten ihmisten elämä.
Pidän hyvänä, että täällä pyritään pitämään vähäosaisista huolta, mutta sossutukien väärinkäyttöä en ymmärrä, enkä myöskään sitä, että tukia saavien työkykyisten ihmisten elämän laadun ja varustelutason pitäisi olla samaa luokkaa kuin työllään rahansa tienaavan.
No tosin tämä ei välttämättä liity ap:n viestin perheeseen, mutta kuitenkin.
Esim. minä.Palkaa tulee tilille noin 1000e kuussa, vuokra päälle 600e.
ja P.O.P:in vaatteita kateellisia? Ruskovillan vaatteet säilyvät hyvänä lapselta toiselle ja jos nyt ostaisi vaikka yhdet lapaset vuodessa jokaiselle lapselle, ei se nyt hirveää summaa vie. P.O.P:in vaatteitakin saa ihan kohtuuhintaan, kunhan käyttää aleita yms. yleensä heidän vaatteet myös kestävät lapselta toiselle, joten vaikka ostaisikin jokaiselle uutena vaatteita (esim. jokaiselle yhden t-paidan), niin muut vaatteet voi kierrättää lapselta toiselle.
ja P.O.P:in vaatteita kateellisia? Ruskovillan vaatteet säilyvät hyvänä lapselta toiselle ja jos nyt ostaisi vaikka yhdet lapaset vuodessa jokaiselle lapselle, ei se nyt hirveää summaa vie. P.O.P:in vaatteitakin saa ihan kohtuuhintaan, kunhan käyttää aleita yms. yleensä heidän vaatteet myös kestävät lapselta toiselle, joten vaikka ostaisikin jokaiselle uutena vaatteita (esim. jokaiselle yhden t-paidan), niin muut vaatteet voi kierrättää lapselta toiselle.
nähtävästi koskaan tehdä töitä erilaisten tekosyiden varjolla ja elävät silti mukavasti ulkomaanmatkoja myöten. Mutta sitä en tajua sitten millään, miten sama ihminen, jota yhteiskunta tukee, tukeaa ja vielä vähän tukee, kehtaa väsätä esim. fb-sivuilleen adresseja, joissa paheksuu esim. maahanmuuttajien sosiaalirahoja.
ja halutessani pystyn ostamaan lapselleni jotain kallista/merkkivaatetta, se tapahtuu säästämällä tai jostain muusta pihistämällä. Ei, en tee pimeitä töitä enkä kiristä tuttujani, enkä harrasta muutakaan viilunkia. Vähistäkin rahoista jää kyllä säästöön jos ne käyttää harkiten. On olemassa myös järjestöjä jotka auttavat vähävaraisia perheitä, esim tuttavani saivat ihan uudet lastenvaunut sitä kautta ja ovat myös ttt-asiakkaina. Itsekin aion jatkossa satsata laatuun siinä missä se on tärkeää, vaikka olenkin vähävarainen, mutta ilmeisesti se on palkkatyötä tekevältä jotenkin pois jos köyhäkin voi ostaa joskus kallista.. O_o
kuulostavat.Ruskovilla, POP, kestovaipat.Näyttävät ymmärtävän että alkuhankintana kaliimpi tuote voikin tulla pidemmän päälle halvimmaksi, kun kestää.Köyhän ei kannata ostaa halpaa.
auttaa heitä ja ostaa lapsille vaatteita, se lienee sallittua. TT:llä elävät eivät voi turhia leveillä. Onko joku heidän lapsistaan vammainen? Hehän saattavat saada vammaistukea, sitähän ap:n vasta kannattaisikin kahdehtia! Sitä ei nimittäin lasketa TT:hen mukaan.
Olen itse toimeentulotukiasiakas, ja kyllä minulle kelpaisi se, että joku muu kantaisi haluamani ruuat kotiin. Eipä menisi aikaa kaupassa käymiseen. Olen nimittäin aika kiireinen työni ja perhe-elämän yhteensovittamisen kanssa.
Yhteiskunnallehan kaikki tuollaiset ovelle kanto -palvelut tulisivat mahdottoman kalliiksi, puhumattakaan siitä, että kaikilla toimeentulotukiasiakkaillakin olisi ihan erilaiset ostokset ja ruokatoiveet.
Vähän hankalahan tuo systeemi muutenkin olisi - jos perhe esimerkiksi saa palkkatuloja 700 eur, asumistukea 400 euroa, jotain muutakin kelasta ja loput sossusta, niin olisi siinä melkoinen laskeminen, että mikä osa ruuista tulee valmiiksi kotiin kannettuna ja mikä haetaan itse. Kuvitelkaa nyt - ihan mahdoton systeemi! Saisimme unohtaa KAIKKI muut sosiaalipalvelut, koska tuo olisi niin kallis, byrokraattinen ja outo järjestelmä, että se kyllä nielisi koko sosiaalipuolen budjetin ja vähän muutakin.
Ja tietenkään ruokia ei voisi toimittaa kerran viikossa. Varsinkin monen helsinkiläisen kerrostaloasunnon jääkaappiin mahtuu korkeintaan kahden päivän ruuat. Vai joutuisiko sossu siis ostamaan isommat jääkaapitkin? Tai maksamaan isomman asunnon, johon se jättiläisjääkaappi mahtuu?
Se myös nostaisi toimeentulotukimenoja. Vaikka vaatekupongit olisivat markettiin, niin kalliimmaksihan se tulisi ostaa vauvalle body kympillä, vaikka kirppiksellä niitä saa hintaan 0,50E. Kirppiksille maksusitoumuksia ei oikein voisi olla, koska itsepalvelukirppiksillä myyjien on saatava rahansa heti eikä vasta sossun käsiteltyä kaikki liput ja laput, sama huutiksessa, ja mites sitten kaikki pihakirppikset? Tai sellaiset, että joku ostaa vitosella kaksi muovikassillista lastenvaatteita kaveriltaan?
Vinkki teille valopäille: AJATELKAA ennen kuin kirjoittelette "ideoitanne".
monet työssäkäyvät saavat ajoittain pienen summan sitä toimeentulotukea...
Pääasiahan ei ole tässä suokahuoltosysteemissä ihmisen auttaminen, vaan kyykyttäminen.
Olen itse toimeentulotukiasiakas, ja kyllä minulle kelpaisi se, että joku muu kantaisi haluamani ruuat kotiin. Eipä menisi aikaa kaupassa käymiseen. Olen nimittäin aika kiireinen työni ja perhe-elämän yhteensovittamisen kanssa.
Yhteiskunnallehan kaikki tuollaiset ovelle kanto -palvelut tulisivat mahdottoman kalliiksi, puhumattakaan siitä, että kaikilla toimeentulotukiasiakkaillakin olisi ihan erilaiset ostokset ja ruokatoiveet.
Vähän hankalahan tuo systeemi muutenkin olisi - jos perhe esimerkiksi saa palkkatuloja 700 eur, asumistukea 400 euroa, jotain muutakin kelasta ja loput sossusta, niin olisi siinä melkoinen laskeminen, että mikä osa ruuista tulee valmiiksi kotiin kannettuna ja mikä haetaan itse. Kuvitelkaa nyt - ihan mahdoton systeemi! Saisimme unohtaa KAIKKI muut sosiaalipalvelut, koska tuo olisi niin kallis, byrokraattinen ja outo järjestelmä, että se kyllä nielisi koko sosiaalipuolen budjetin ja vähän muutakin.
Ja tietenkään ruokia ei voisi toimittaa kerran viikossa. Varsinkin monen helsinkiläisen kerrostaloasunnon jääkaappiin mahtuu korkeintaan kahden päivän ruuat. Vai joutuisiko sossu siis ostamaan isommat jääkaapitkin? Tai maksamaan isomman asunnon, johon se jättiläisjääkaappi mahtuu?
Se myös nostaisi toimeentulotukimenoja. Vaikka vaatekupongit olisivat markettiin, niin kalliimmaksihan se tulisi ostaa vauvalle body kympillä, vaikka kirppiksellä niitä saa hintaan 0,50E. Kirppiksille maksusitoumuksia ei oikein voisi olla, koska itsepalvelukirppiksillä myyjien on saatava rahansa heti eikä vasta sossun käsiteltyä kaikki liput ja laput, sama huutiksessa, ja mites sitten kaikki pihakirppikset? Tai sellaiset, että joku ostaa vitosella kaksi muovikassillista lastenvaatteita kaveriltaan?
Vinkki teille valopäille: AJATELKAA ennen kuin kirjoittelette "ideoitanne".
lapsi hieman yli 2v ja aion vasta sitten miettiä työ / koulutusasioista,kun lapsi lähemmäs 3v.
sossusta haen juu rahaa myös