***** Puolukoiden viikonloppu *****
Kommentit (33)
Sunnuntaiaamu on mennyt siivoillessa ja äsken sain kyljykset, kasvisgratiinin ja juustoperunat uuniin että niitä tässä ootellaan... onkin jo karmee nälkä!!
G: haluisin kans osata laulaa ja kädentaitoja sais olla enemmän, vaikka ne varmaan sitten kehittyy kun lapsi kasvaa ja voidaan sen kanssa piirrellä ja askarrella ja touhuilla... ois kiva osata tehdä lapselle kaikkia kivoja juttuja ite: ommella tai jotain muuta...
Golda on ollu mielessä koko aamun! Tuuhan kertomaan kuulumisia kun jaksat: toivotaan että kaikki kunnossa siellä!! Ja mieskin innostuis tuplailusta ihan tosissaan jos tässä ei vielä vauvaa ole tulossa.
Mulla alkoikin uusi viikko: 7+0, viikonpäästä maanantaina on eka neuvola.
Nyt tarvii mennä syömään jotai alkuruokaa ennex taju lähtee... huomaa että tää nälkä tulee päälle nykysin ihan tosissaan: pakko olla kokoajan napsimassa jotakin suuhun jos meinaa pahanolon pitää loitolla...
Moikat tälle erää...
Mä tulin just tunnin kävelylenkiltä :) Olo parani kummasti - oli jotenkin tosi veltto fiilis ennen lähtöä.
Nyt odottelen mieheltä ilmoitusta koska kotiutuu. Iltaanhan se kai menee ja sen jälkeen se varmaankin haluaa suoraan nukkumaan, joten kai se vaan on paras viihdyttää itseään jotenkin muuten. Vaikkapa ompelemalla ja neulomalla. Ja uusin Vauvakin on vielä lukematta...
Ja lenkin jälkeen iski taas ruismarjapuuron himo. Vois vaikka iltasella keitellä taas tuota herkkua.
Nyt syömään...
[color=blue][b]Miitsu:[/b]Huih, kun sulla viilettää nuo rv:t huimaa vauhtia! Ihanaa :) Meinaatko miehen ottaa mukaan ekaan neuvolaan? Mä en " ottanu" tai siis mies ei päässy, mutta hyödyksi ois saattanu olla, ku ekassa neuvolassa aina kysellään ne kummankin suvun sairaudet jne. Neuvolakortin saaminen on ekassa neuvolakäynnissä musta kaikkiista parasta. Sitä tulee hiplattua sitten monia monia kertoja ;) Teidätkö vielä minkälainen neuvola teillä on? Siis oletko ennen käynyt siellä? Eli löytyykö sieltä esim. ultraa? Meillä ei tuossa minineuvolassa ole... hyvä kun vaaka on ;) Aika vanhanaikanen neuvola siis, mutta ihan asiansa ajanu ainakin tähän asti.
[b]Goldaa[/b] täälläkin mietitään. Toivotaan ja rukoillaan, että kaikki ois hyvin. Hus pois vuodot! ~~~~~~~
[b]Essikö[/b] se kirjotteli ruismarjapuurosta. Voi NAMS mä rakasta ruispuolukkapuuroa ja puolukkapuuroa! Anopilta sainkin vasta taas marjoja, joten ehkä täälläkin keitellään puuroa illan päälle *nami*
vieläkään ei ole vuoto kovaksi yltynyt, siis missään vaiheessa ei ole ollut kirkasta verta ja vielä pärjää hyvin pikkuhousunsuojalla... joten kai sitä toivoa vielä on. Vähän sellainen ällö olo vieläkin välillä ja väsyttää edelleen sikana, no se valkovuoto on sit muuttunut pikku tuhruks, mut katellaan.
tuonne odotuspuolellekin esitin kysymyksen noista testeistä ja vähän kahenlaista vastausta oon saanut. yks kirjoitti ett hänelläkin netti testi näytti plussaa ja apteekin testi myöhemmin miinusta ja onnellisesti 26 vkolla raskaana. toinen sit kertoi ett hänellä just se sini pakettinen apteekin testi antoi heti plussan, mut kuulkaa...
mites, voiko se vaikuttaa (huomaatteko yritän epätoivoisesti löytää vastauksia tuohon miinukseen) ett kun tein sen apteekin testin, niin törkkäsin sen testin siihen pissisuihkuun välittömästi, mut suihku jäikin vaan ihan pieneks pissiliruks, joka loppu ilmeisesti jännityksestä heti alkuunsa, ja sit meni hetki ennenkuin alko tulee lisää... siis: oisko voinut ottaa tuloksen siitä pienestä suihkusta kun testin mukaan ois kuitenkin pitänyt pissiä muutamia sekuntteja??
voi kauheeta miten epätoivosta, mut tässä vaiheessa yrittää kaikkensa ett sais ittensä sittenkin raskaaks...
sillai vointi kuitenkin helpottanut etten oo enää niin surullinen. pysty jo eilen bb:tä kattoessa vähän nauramaan kun ne hullut ryyppäs niin ankarasti =)
tänä päivänä käyty kattoo kaverin kanssa asuntoja, mulle ja miehelle....miehellä korispeli niin ei päässyt mukaan..
yks kakskerroksinen kolmio rivari oli aivan loistava!!! mut vähän paska asuinalue ja hintaakin paljon, mut hyvin paljon mun unelmien asunto muuten =)
ett kyllä se tästä mieli on vähän piristynyt..
GOlda
Kiva kuulla susta Golda, täällä niin myötäeletään :) Ja kiva, kun on mieli vähän pirteämpi. Mullakin alkaa olo vihdoin helpottaa täs flunssassa... mulla on ollu hengitysteiden infektio :( mutta taitaa antibiootti alkaa vaikuttamaan kun olo on tosiaan parempi.
Oon ollu nyt niin kipeenä, että en ole niitä puikkoja ja lankoja jaksanu ostaa...Ensi viikolla sitten :) Ja tuleekin vaikea ratkaisu...minkä väristä lankaa sitä ostaisi?? Toiveeni olisi tyttövauva, joten taidan aloittaa vaaleanpunaisesta :)
G: haluaisin osata leikkimisen taidon, jotta osaisin tulevaisuudessa antaa tarpeeksi virikkeitä ja laatuaikaa laspelleni. Mutta luulen, että oman lapsen kanssa kasvaminen kasvattaa myös vastaamaan hänen tarpeisiinsä myös leikkiä. Tuntuu vaan aina vieraiden lasten kanssa jotenki kömpelöltä. Kaikista kivointa lapsille on laulaa ja kaikki laululeikit.
Innolla odotan BB alkua!
Golda: mullahan se pateekin testi antoi sen haaleen haamun (menkat päivän myöhässä) ja aconin testillä 3 päivän päästä tuli selvä plussa! Suosittelisen uutta testiä... Hyvä että pirteemmällä mielellä olet kuitenkin jo!! ja vuotoja ei oo paljon tullu, sehän saattaa olla ihan raskauteenkin normaalia vuotoa *hope so*
JJ: en oo aiemmin tutustunu neuvolaan mutta tiedän ettei siellä ultraa ole (kai) täällä kuuluu vaan rakenneultra joten nt-ultraan mennään yksityiselle: haluan siellä käydä varmistamassa että masussa tosissaan joku kasvaa! Mies ei tuu mukaan kun on koulussa viikot. ultra-aika sitten toivottavasti saadaan niin että tulee mukaan...
Nyt lähen serkkutyttöä moikkaamaan!! Palataan taasen!!
[color=salmon][b]Golda:[/b] Kiva kuulla, että olet jo vähän paremmalla mielellä. Mä en osaa kyllä sanoa oikein mitään tuohon kysymykseesi pissasuihkun vaikutuksesta. Mä tein ne omat aconini viimeksi silleen, että pissasin purkkiin ja sitten pidin sitä tikkua siellä purkissa sallitussa korkeudessa ja sen määrätyn ajan.
Mulla tuli ihan alkuraskaudessa sellasta ihan hailakkaa vaalenpunasta valkovuotoa muutaman päivän. Mutta ihan siis sellasta, ettei siitä oikein ottanut selvää. Hyvä kun sullakaan ei verta ole tullut, se on aina positiivista :) Alkiohan tuossa vaiheessa oikein " rouskuttaa" itseään syvemmälle kohdun limakalvoon, eli siksi pieni vuoto on ihan yleistä alkuraskaudessa.
Mä lähden kauppaan, JJ
Ei tosiaankaan kannata vielä luopua toivosta. Tuskin tulisi plussaa ellei raskaushormonia olisi, eikä sitä olisi ellei olisi raskaana. Ja sulla nuo oireetkin tuntuvat vielä jatkuvan. Ja kyllä keskenmenossakin raskaushormoni pysyy virtsassa jonkin aikaa? Mulla kakkosta odottaessa rv 6 (menkat 2 vkoa myöhässä) hulahteli ihan kunnolla ruskeaa verta ja samalla tuli ihan tajuton pahoinvointi ja yrjökohtaus. No, olin tietenkin varma että kesken meni. Pahoinvointi oli niin rajua että yöllä oli pakko mennä sairaalaan. Siellä sitten ultrattiin ja pieni sydän siellä sykki! Lääkäri sanoi että kanavassa oli jotain vanhaa verta vielä jäljelläkin ja se tulisi vielä pois. Pahoinvointia arveltiin raskauspahoinvoinniksi, mutta onneksi olikin ilmeisesti vain parin vuorokauden raju mahatauti, koska pahoinvointi laantui sitten mulle normaaliksi etomiseksi. Vanha veri tuli vähän kerrallaan pois. Raskaus sujui mukavasti ja tyttö on nyt kolmevuotias prinsessa :) Alavatsan menkkamaiset vihlomiset ovat myös normaaleja kohdun kasvukipuja. Eli jos ei kirkasta verta holise, niin ole rauhassa vaan!
[color=green]Mää tulinkin jo tänään kotiin. Ihana kun kello on vasta niin vähän. Kaks päivää siis olin lapsenvahtina ja oli tosi mukavaa hommaa! Ja rankan viikonlopun jälkeen (henkisesti) oli yli yli ihana nähä taas miestäkin...
Voi Golda, toivottavasti se on nyt sitä mitä me kaikki sulle niin kovasti toivotaan! Kyllä tähän pinoon olis kyllä aika tulla taas toivoa lisää...!
G: En osaa kyllä yhtään sanoa, tietysti toivoisin olevani parempi laulaja koska lapsille on mukava laulaa, mutta ehkä tämä ihan siedettävä tämä nykynenkin ääni. Käsitöissä ja askartelussakin olen tosi innokas mutta jälki vois tietysti olla parempaa. Tuo leikkiminen oli kyllä hyvä pointti, Jaanica! Minäkin innokkaasti siskon lasten kans leikin mutta sitten vähän oudommille lapsille en keksi oikeen etes mitään sanottavaa...
Mukavaa sunnuntai-iltaa!
[color=blue]Tervetulemast takasin [b]Hannele[/b] ;) Kiva, että lapsenvahtikeikka oli onnistunut.
[b]Galluppiin vielä:[/b] Leikkiminen on tosiaankin tärkeä juttu. Ei ole ihan itsestään selvää, että me " aikuiset" sen vielä osaamme. Mulla on koulutuksen ja työn puolesta hyvin asiat sen suhteen. Koulutuksessa meillä oli monia juttuja, joilla kannustetaan lapsia leikkimään niin yksikseen kuin ryhmässä. Ite jouduttiin myös siis pistään itsemme likoon, eli kirjaimellisesti leikkimään :) Opeteltiin kaikkia mahollisia leikkejä, lauluja, lurituksia jne. Ilmaisutaito oli myös isossa osassa koulutuksessa ja valmistettiin mm. draamapedagoginen teatteriesitys. Opeteltiin myös miten draamaa voi käyttää opetuksessa. Nykyisessä työssäkin tulee hyvää päivitystä leikkitaitoihin päivittäin.
[b]Satujen lukemistakaan[/b] ei voi aliarvioida. Koulutuksessa meillä myös opeteltiin lukemaan satuja sillain eläväisesti ja käyttämään niissä teittyjä tehokeinoja esim. eri ääniä, vaatetusta, soittimia jne. Se oli mukavaa :)
Jep, mutta nyt alkaa menee liian " opettavaiseksi" mun kirjottelu. BB:a täälläkin ootellaan vesi kielellä. JJ + masutyyppi ♥
[color=green]Ihan uutta mulle toi että alkio kaivertaa itteensä kohdun seinään vaikka järellä ajateltunahan se on just niin. toivotaan nyt sit ett mun sisällä ois sellainen turbo myyrä, joka junnttaantuis oikein helvetin hyvin sinne seinämään, eikä tulis kuin vasta kesäkuun viimeinen kolostaan ulos =)
kyllä mietityttää ihan hirveesti tää tilanne. koko ajan sellainen kuvottava olo (jonka voin tietty kuvitellakin, kun ei aik. raskaudesta kokemusta) oltiin just kavereiden luona kylässä ja se tarjos digestive keksejä, hyvä ett sain syötyä sen, ällötti niin paljon. sit kun tultiin just kotiin niin sanoin miehelle, ett hyi hitto, ihan kuin täällä haisis se keksi...!
vaaleanruskeeta ihan vähän pikkarisuojassa, pyyhkiessä ei tuu juuri mitään...hitsiläinen voisko sit kuitenkin olla. kurjaa ruveta taas miettii ja sit mahd. pettyä... mut pakostahan tässä toivo taas herää. toivotaan siskot ett saisin taas ilon kyyneleitä itkeä!!
käytiin sit kattoo noita asuntoja. tossa ihan mikkelin keskustassa oli sellainen rivari neliö 99 m2, ja hintaa 135 000- oltiin ihan ihmeissään ett kuinka voi olla niin halpa, kun ajattelee ett vain pari rivaria ihan keskustassa... se oli aivan ihana kakstasoratkaisu mut ihan peruskuntoinen, joten pitäis rempata ihan kokonaan, kaikki muut paitsi parketti alhaalla. jos mies ois remotti-reiska niin ostettais varmaan se, koska miettikää mikä sijoituskohde jos sen ostais ja laittais hienoks, keskustassa hyvin rempattu sataneliöinen, sais varmaan ainakin 170000 myydessä... piru kun ei osaa yhtään remontoida. siellä ois ollut niin kivat kaks lastenhuonettakin =)
kamalaa omanapaa koko teksti, mut nyt tuntuu ettei tällä hetkellä osaa muuta ajatella, sori
toiveikas- Golda
[color=green]Ei kyllä haittaa omanapaisuus, onhan siellä semmosta mylläkkää varmasti sun mielessä... Ja siltä näyttää että muut aina eläytyy sen tilanteessa jolla jotakin mullistuksia tapahtuu, suuntaan tai toiseen. Ymmärrän kyllä että et halua enää herätellä turhia toiveita, mutta mää toivon kyllä tosi tosi kovasti että se plussa vielä toistus tässä lähipäivinä ja saisit taas itkeä onnen kyyneleitä!!!
[color=slateblue][b]GALUPPIIN:[/b] Mulla tuli mieleen, että ois kiva osata laulaa hyvin. Kaikkihan omalla tavallaan pystyy hoilottaan, mutta haluaisin osata laulaa silleen ihan todella hyvin. Ois mukava sitten lallatella täydellä terällä lapselle kaikkia kivoja lauluja ja lurituksia. Mutta kyllä tää mun nykyinen suht kohtalainen ääni saa luvan riittää ;) Mies meillä tykkää laulaa kotona, joten ehkä hän sitten innostuu vauvalle lauleleen. Miehellä sitäpaitsi aivan ihana äänikin.
Toinen juttu minkä haluisin osata on soittaminen. Pianoa osaan soittaa jonkun verran, mutta en todellakaan kunnolla. Se ois myös siis musta hyödyllinen taito aatellen lapsia. Myös esim. kitaran soitto ois ihana osata, sitä en osaa pätkääkään, vaikka veljeni ovatkin supermusikaalisia levytyssopimuksineen päivineen. Pitääkin kiikuttaa vauva sitten veljien luo musiikkia kuunteleen ;)
Tulkaahan koloistanne puolukat niin saadaan tääkin päivä käyntiin :) JJ + masutyyppi [color=red][size=5]♥