Vauva 4kk kasvaa hurjasti, painaa jo 8kg. Pelkällä imetyksellä..jos alan nyt
antamaan perunaa ja porkkanaa, niin nouseeko paino vieläkin nopeammin..??
Kommentit (26)
että jos kiinteiden aloitusta lykkää sinne vähintään 6 kk ikään, tulee todennäköisemmin allergioita. Olen kuullut siitä muualtakin, joten itse aion aloittaa jo ennen sitä. Vähän kyllä ihmetyttää, miksi edelleen neuvola opastaa täysimettämään vähintään 6 kk, kun kerran on viitteitä sen haitoista. Kehitysmaissa on sitten asia erikseen, kun ei ole muuta turvallista ravintoa tarjolla ja saa riittävästi pöpöjä ympäristöstä, jolloin allergioitakaan ei niin tule.
Lastenlääkäri, ettei kannata 6 kuukauteen asti imettää. Useat tutkimukset ovat osoittaneet että allergiariski kasvaa täten. 6 kkn täysimetys on kehitysmaita ajatellen tehty suositus.
Joskus jos näyttää että maitoa alkaa mennä hurjia määriä ja imetysvälit on kovin tiuhat, vauvakin saattaa voida paremmin, jos syö hiukan myös soseita. Näin kävi meidän pullean poikamme kanssa. Ja imetystähän tietenkin voi jatkaa niin pitkään kuin haluaa osittaisena.
muutenkin puolivuotiaasta tai ainakin 8-10kk iästä eteenpäin, vaikka kuinka paljon olisi kasvanut 0-4kk.
Kuten joku jo vastasikin, äidinmaidossa on enemmän energiaa, joten kun kiinteitä aloitellaan kasvu mielumminkin hidastuu. Ei tietenkään salamaniskusta, mutta kyllä se 1vuotiaan paino on usein kauan aika suurinpiirtein samoissa. Meidän vauva on painanut n. 10kg jo 9kk, eli puolivuotiaasta 1v3kk:ikään.
meidän poika oli 4kk ikäisenä juuri pulleimmillaan! Siitä sitten kun alkoi enemmän liikkumaan ja syömään soseita alkoi "laihtumaankin". Eli huoli pois :)
25
68cm ja 8kg. Lääkäri sekä hoitaja kehuivat kasvua ja nimenomaan suosittelivat _maistelua_ jo nyt koska suositusten mukaan kahdeksankuisella pitäisi jo olla 5 ateriaa. Allerginen perheemme on yksi syy kuten tutkimukset osoittavat. Mutta sopusuhtainen tuo on. Odotan vielä pari viikkoa ja annan makustella heti kun tyttö vaikuttaa kiinnostuneelta.
sanoisi meidän pojasta, joka on 1,5 v ja painaa 8 kiloa. Käydään kyllä kontrolleissa mutta mistään ei selviä miksi näin laiha :( Olisin niin onnellinen jos saisin tuon lapsen pulleaksi, olen oikeasti kade pulleiden lasten vanhemmille..