Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä teistä oikein? "raha-asiaa"

Vierailija
24.05.2011 |

Kesä on tätä polttariaikaa ja minulla on nyt sitten polttarit tulossa. Miehellä on myös eräs matka jonne hän haluaisi lähteä.

Meillä on yhteinen tili, jonne menee tällä hetkellä käytännössä katsoen vain miehen tienaamat rahat, koska minä olen lasten kanssa kotona.

Minun hyvällä ystävälläni on polttarit, jotka pidetään ulkomailla. Viikonlopun reissu siis tulisi kustantamaan n.500 euroa.

Tilillämme on ylimääräistä vain sen verran että toinen pääsee matkaan. Minun mielestäni minun reissuni eli polttarit on tärkemmät ja miehen mielestä hänen matkansa ja rahatkin ovat hänen tienaamansa.

Mutta kun meillä on yhteinen tili niin eikö minulla ole myös oikeus ottaa nuo rahat omaan matkaani?

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules oliko sulla suku ympärillä ja äitee auttamassa?

Minä puhun kotiäitiydestä, jossa ei sukua eikä läheisiä ystäviä ympärillä ja mies matkatöissä ulkomailla.

No pidätkö vaativana pankkimaailmaa? Enempää en sano!

*Reps "Enempää en sano" , haha, ihan jäi jännittämään mitä sieltä olisi voinut tulla, mutta:

Kummallista avuttomuutta, jos ei kokopäiväisesti kotiäitinä töitä tekemällä pysty yksin hoitamaan edes omia lapsiaan ja kotiaan, vaan pitää saada "äiteetänsä" ja ystäviä apuun.

"Pankkimaailma" on ala siinä missä muutkin. Työn vaativuus ei riipu alasta vaan työtehtävästä. En pidä jonkun Juupajoen osuuspankin pankkitoimihenkilön 8-16 työskentelyä stressaavana tai vaativana.

Vierailija
82/96 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kotonaoloni mahdollisti sen, että mies saattoi olla duunissa.

ihan vaikka minä käynkin töissä. Asutte ilmeisesti ulkomailla? Täällä Suomessa kun on subjektiivinen päivähoito-oikeus.

Lisäksi mies tekee vuorotyötä, eikä olisi käytännössä mahdollista roudata pieniä lapsia vuoropäivähoitoon, jota ei ole järjestetty edes mailla halmeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ihmeen uhraus se kotiäitiys on!!

Ja kyllä meillä mies edelleen ihan kykenee töissä käymään, vaikka olenkin jo palannut töihin.

Vierailija
84/96 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtökohtaisesti tuollaisilla tuloilla on ikävä että kaverisi järjestävät noin kalliit polttarit ulkomailla. Etkö esittänyt edes toivetta hieman malitillisemmasta reissusta? Jos kaikki muut ovat niin varakkaita, että tuon hintaiset polttarit ovat normaalit, niin sinun olisi pitänyt esittää että sinulle tuo summa on liian suuri.

Yhteisistä rahoista sen verran, että mielestäni perhe muodostaa yksikön, joka tekee päätökset yhdessä ja käyttää rahat yhdessä. Tuskin mietitte silloinkaan kun lapsi tarvitsee jotain, että kuka ne rahat on konkreettisesti tienannut?? PERHEEN tulot ja PERHEEN menot. Jos matka ei ole kummakkin ok, niin silloin matka jää tekemättä.

Vierailija
85/96 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti, olla aina pienten lasten kanssa yksin vuorokaudet ympäri! Se ei tee kenenkään älylle hyvää -ei kenenkään!

Minä menin töihin ja väitän kirkkain silmin et oli ihanaa olla vaativassa työssä aikuisten kanssa ja kas kummaa kotielämäkin oli antoisampaa:)

Vierailija
86/96 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo polttareihin menevä summa suuri, mutta kun niitä suunniteltiin, oli minullakin vielä rahaa säästössä. Enää ei ole sen remontin takia.

En jaksa vääntää raha-asioista mieheni kanssa, joten ehkä luovutan ja annan hänen mennä omilla rahoillaan minne haluaa.

Päivähoitohakemukset on lähetetty ja syksyllä tämä nainen palaa työhön tienaamaan omat rahansa! Oman tilinkin otan.

Ap

Vierailija
87/96 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaan ennen lapsiasi vai?

Vierailija
88/96 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 euron polttarit!!! Mitä järkeä! sun tuloilla sulla ei ole mahdollisuutta lähteä!

Vierailija
89/96 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttareita on suunniteltu talven mittaan. Silloin meillä oli vielä säästöjä jotka olisivat mahdollistaneet matkan. Ne kuitenkin menivät yllättävään pakolliseen remonttiin.

Vierailija
90/96 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asiansa hyvinhoitavalla perheellä pitää aina olla 2 - 3 kuukauden bruttotulojen verran säästöjä.

Eli menikö teiltä siihen remppaan tuonsuuruinen puskurirahasto? Jos ei, suunnitelmat oli alunperinkin ihan pielessä.

Ikinä minulle ei tulisi kyllä pieneen mieleenikään, että tulottomana suunnittelisi yli 500 euron polttareihin osallistumista!

Vierailija
91/96 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap muista jo nyt keskustella kotitöiden jakamisesta. ja jos ukkosi alkaa äkisti olemaan ylitöissä niin ne tulot jaetaan koska sinä hoidat kotityöt.

Tämä siksi jos teillä on kinaa mun, sun munsunmun ja sit ne onkin ukon.

Vierailija
92/96 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää hänen tienata myös yhtä paljon. Tienaatko, ap?

Vierailija
93/96 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se, ettei molempiin matkoihin ole vain varaa.

Jos teillä olisi eri tilit niin oletan et kummallakin olisi 250e? Eihän eri tilit oli ratkaissut ongelmaa mitenkään, kait se remppa olisi kuitenkin tehty.

Ongelma on enemmänkin se, ettei rempan takia ole enää varaa noihin matkoihin eli ensi kesän matkoja sitten suunnittelemaan ja tuo 500e säästöön jos tulee uusia yllättäviä remppakuluja.

Vierailija
94/96 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap haluaa jakaa kotityöt puoliksi, pitää hänen tienata myös yhtä paljon. Tienaatko, ap?

Mun mielestä tuo on hieman kohtuutonta, ja uskallan epäillä kuinka monessa perheessä toimitaan noin... Jos molemmat tekevät täyttä päivää, niin sen jälkeen olisi varmaan oikeudenmukaista jakaa ne kotityöt. Toki niin, että tosiaan kaikki (auton renkaiden vaihdosta pk-vaatteiden nimeämiseen) huomioidaan.

Vierailija
95/96 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ihmeen uhraus se kotiäitiys on!! Ja kyllä meillä mies edelleen ihan kykenee töissä käymään, vaikka olenkin jo palannut töihin.

Vierailija
96/96 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi palkata hoitajan kotiin.

Joten palataan lähtöruutuun: vaimon (tai miehen, meillä oli mieskin hoitovapaalla vuoden, jona aikana pidin itsestäänselvänä, että minun palkkani oli yhteistä rahaa) kotonaolo mahdollistaa miehen töissäolon ja sen vuoksikin - kun päätös kotiinjäämisestä on yhteinen, ei mies voi lässyttää "mun ansaitsemat rahat on mun rahaa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi