Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erittäin pieni lapsi-isän tapaamiset, kokemuksia/neuvoja?

Vierailija
24.05.2011 |

Hei. Minulla on 8vkon ikäinen poika,ei olla vielä vahvistettu isyyttä (testit 1.6) ja isä käynyt katsomassa poikaa 2x vko 3h kerrallaan, tämä ei kuitenkaan riitä hänelle,ja hänellä jatkuvasti tarve,että minun pitäisi antaa poika hänelle. meillä on taustalla hyvin lyhyt suhde, ja mies on jo 9kk ahdistellut minua puhelimitsi sekä välillä tullut tapaamisilla väkisin halailemaan. Viikonloppuna hän uhkasi ottaa lapsen minulta pois. Isä vaatii,että kun rintaruokinta loppuu hänen olisi saatava poika itselleen heti yötä ja muutenkin pitemmäksi aikaa. lisäksi hän jo nyt ilmoitti että vuoden päästä kesällä (pojan ollessa siis reilun 1v) hän haluaa pojan itselleen KOKO KESÄLOMANSA AJAKSI KAHDEKSI VIIKOKSI!

Kun menemme tekemään tapaamissopimusta,onko minun pakko suostua antamaan poika hänen matkaansa,vai voinko sanoa,että poika tavataan minun luona ja sillä selvä? Isällä on alkoholin kanssa ongelmia, lisäksi hän on patologinen valehtelija (valehtelee siis ihan kaikesta,semmoisistakin asiosita joissa voisi ihan hyvin puhua totta)

Tilanne on tosi kinkkinen, kun haluan että hän tapaa lasta ja annan siihen mielellää mahdollisuuden,mutta sitten hänelle ei riitä mikään.

Itse ajattelin ehdottaa että olisi 1vuotiaaksi asti tämä 2x vko 3h ja sitten tehtäis erilainen sopimus ja ruvettaisiin MIETTIMÄÄN yökylää.

Lisäksi hän näkee aivan kamalana ongelmana sen,että minun vanhemmat eli pojan isovanhemmat näkevät poikaa enemmän kuin hän itse isänä, mutta eihän se oli millään tavalla kiellettyä? tai se,että poika on välillä heillä pari tuntia hoidossa,että saan omaa aikaa, isä ei kuitenkaan osaa lasta hoitaa eikä saa rauhoittumaan jos saa hepulit (sekin nähty jo pari kertaa...)

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ei alkoholinkäytöltään ole kykenevä hoitamaan lasta, se on eri asia.

(Oikeastaan aika karua ajatella, mutta yhtälailla isällä olisi oikeus omia lapsi itselleen kokonaan ja antaa äidin nähdä tätä vain 6h viikossa)

Toivottavasti lastnevalvojan luona löytyy yhteisymmärrys tapaamisille.

Vierailija
2/40 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikea myös vanhempien mielestä. 2 X 3h on mielestäni jo aika paljon noin pienelle. Yökylään ei liene tosiaan mitään kiirettä, päivätapaamisessakin ehtii kaikenlaista esim. klo 09-19!!! Pientä ei pidä riepotella liikaa liian pienenä. Voimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pienelle on parempi niin, että on lyhyitä tapaamisia usein, kuin että on pitkiä tapaamisia ja harvoin. Ei vuoden ikäistä mielestäni vielä noin pitkäksi aikaa! Mutta siis kannattaa kysyä sitä lastenvalvojankin mielipidettä. Toki on kaikille hyväksi, että isä tapaa lasta, mutta hän kyllä vaikuttaa hieman liian innokkaalta ja painostus on auttamatta väärä keino. Toisaalta on tosi hienoa, että hän haluaa luoda suhteen pieneen, nämä miehet on harvassa!

Vierailija
4/40 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä viikolla tai muutoin alkoholin käytöstä,mutta kaikki viikonloput tähän asti mennyt ihan ympärijurrissa,ja minua syyttää alkoholin käytöstään.

Eriasia sittenku poika on isompi ja ymmärtää jotain,mutta mun mielestä siihen asti mennään pienemmillä tapaamisilla yms ja sitten yöjuttuja vasta kun poika tuntee isänsä. lapsi on lisäksi pelkällä rintaruokinnalla,ja isä haluaisi antaa äidinmaitokorviketta.

Vierailija
5/40 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä on suurin ongelma ollut ymmärtää se,että me emme tule enää koskaan olemaan yhdessä ja se aiheuttanut suurta ongelmaa,tosiaan jatkuva häiriköinti puhelimitse/tekstiviestitse,sukulaisillenikin hän soittelee ja purkaa meidän tilannetta. Syyt olivat hyvin selkeät miksi lähdin: jatkuva valehtelu, kertomatta jääneet rahasotkut, ja kertaluontoinen päällekäyminen kännipäissään.

Hienoa että välittää pojasta,mutta osasyynä on minun jallittaminen ja vahtiminen ja ei se liika aktiivisuuskaan hyvästä ole, silloin kun se on jo riesaksi asti ja pitäisi ymmärtää että molemmilla oma elämä :(

Vierailija
6/40 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa ikävä kyllä käyttää alkoholia niin paljon kuin haluaa, kunhan ei ole huonossa kunnossa lapsen kanssa kahdestaan ollessaan.

Sinun kuuluu myös olla 2-kuisen kanssa tiiviisti eikä vielä tehdä irtiottoja "vapaalle".

Tulet huomaamaan myöhemmin, että lapsestaan välittävä isä on kullanarvoinen. Hän tulee mahdolistamaan vapaat viikonloppusi ja jakamaan kuluja polkupyöristä koulureppuun. Sellainen vaihtoehro olisi kurjin, että edellytät isältä rahaa (elatusapua) mutta eväät häneltä lapsen, jonka elämään tahtoisi kuulua. Näitä naisia on paljon.

Vierailija
7/40 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin,että poika on silloin tällöin pari tuntia mummolassa hoidossa, kaupassa käydessäni tai siivotessa,onko ne sinun mielestä liiallisia irtiottoja ja rilluttelua?

ja onko se lapsen eväämistä,jos tapaamiset on rajoitttuja sovittuja milloin ne on?

jos se juominen ei kestä hanskassa,mistä sen tietää kestääkö se sillon kun on pojan kanssa?

Vierailija
8/40 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että päätetäänkö yhdessä tapaamisista, päättääkö lastenvalvoja,vai voinko minä huoltajana esim. sanoa että minulle ei käy se,että isä lähtee pojan kanssa johonkin luontani?

Koska jos äitillä ei olisi ns "päätösvaltaa" asiasta,miksi tapaamisistakin sitten joudutaan käräjille? En tiedä siksi kysyn? :) Koska jos isänkin mielipide vaikuttaa niin paljon asiaan,niin sillonhan se olisi periaatteessa sovittu niin,että siitä ei tarvitsisi käräjöidä?

Vierailija
9/40 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin meidän lastenvalvoja sanoi, että vuorokausia niin monta kuin on ikävuosia ja sitä ennen tapaamisaika mitataan tunneissa.

Aivan varmasti ottavat huomioon imetykset ja vauvan iän, älä huoli.

Mutta, sehän on aivan mahtavaa, että isä haluaa osallistua!!! Käännä se voimavaraksi, jos isä pystyy hoitelemaan viikollakin muutamia tunteja :)

Kaikista helpointahan se olisi, jos isä tulisi sun luokse, vauvakin saisi olla tutussa ympäristössä.

Vierailija
10/40 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenvalvojat kiinnittävät huomiota siihen,että miehesi käyttää alkoholia liikaa.Ei sun tarvi murehtia,kyllä ls-työntekijä haistaa tilanteen!

L

Vierailija
11/40 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietoinen alkoholinkäytöstä ja yrittänyt ohjata isää hakemaan apua,mutta hän ei koe tarvitsevansa apua.

Tarkoitus ei ole evätä häntä pojan elämästä,tai kieltää, muttakun kyse on näin pienestä tapauksesta, todellakin saa olla isänsä kanssa sittenkun poikakin ymmärtää asian.

Vierailija
12/40 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jopa pari seuraavaakin on tärkeää äiti-lapsi-suhdetta. Pari tuntia voi olla erossa äidistä, ei enempää.

T Luomuäiti

Vierailija
13/40 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että mies käyttää vauvaa välineenä tavata sinua. Ei mistään muusta.

Hanki lähestymiskielto, jos on kimppuusikin käynyt.

Kostoaikeissaan voi vahingoittaa vauvaakin. Mistään isänrakkaudesta tuossa ei ole kyse.

Kaikkien kanssa sitä lisäännytäänkin.

Vierailija
14/40 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän mielestä oikeasti riittävä aika isä-lapsi suhteen syntymiselle 6h/viikossa? Mielestäni ei!

Aina vingutaan, että isä ei halua nähädä lasta ja sitten kun isä haluaa nähdä lasta vingutaan taas!

Mielestäni isä voisi tavata tuon ikäistä joka päivä. Kun lapsi kasvaa, isä jää pikku hiljaa lapsen kanssa kahden; ensin 1 h ja sitten pidemmäksi aikaa.

Jos isän ja lapsen välille muodostuu läheinen suhde, voi lapsi ihan hyvin olla isän kanssa vuoden päästä vaikka 2 viikkoa.

Mitä tulee isän alkoholin käyttöön, jos on selvinpäin lapsen kanssa ei ole ongelmaa siltä osin.

Ja tosiaan, onko oikein, että isovanhemmat ovat lapsen kanssa enemmän kuin isä? Riittäisikö sinulle, että olisit lapsen kanssa 6h/viikossa? Pitää osata asettua toisen asemaan ja miettiä asioita monelta kannlta, näin vältetään riidat. Lapsen etu on tärkein: hyvä ja läheinen suhde molempiin vanhempiin, sehän jo lakiinkin kirjoitettu.

Lisäksi laissa vaaditaan lähivanhemmalta aktiivisia toimia sen eteen, että lapsen ja etävanhemman välillä on hyvä ja läheinen suhde.

Vierailija
15/40 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietoinen alkoholinkäytöstä ja yrittänyt ohjata isää hakemaan apua,mutta hän ei koe tarvitsevansa apua. Tarkoitus ei ole evätä häntä pojan elämästä,tai kieltää, muttakun kyse on näin pienestä tapauksesta, todellakin saa olla isänsä kanssa sittenkun poikakin ymmärtää asian.

jos lapsen isä ei hae ees apua,pikku vinkeistä huolimatta,niin asia on sun voitto!oTA ROHKEASTI asiat puheeksi,saat paljon apua ja tukea ls-työntek!!Yleensähän alkoholistit/muut käyttäjät eivät halua apua,koska haluavat jatkaa käyttöä!Voit myös ottaa POLIISIIN YHTEYTTÄ ETTÄ SAAT RAUHAN!

Vierailija
16/40 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovittiin niin,että seuraavan kerran jos alkaa sama show niin sitten vien asian eteenpäin. tilanne siis seuraava,mies alkaa häiriköimään puhelimitse/teksitiviestitse, jaksan hetken aikaa räjähdän hänelle, sitten hän pyytää anteeksi lupaa ettei sama toistu ja taas sama alkaa alusta viikon kahden päästä. tätä jatkunut 9kuukautta. soittelee vanhemmilleni onko minulla miestä ja muutenkin missä liikun ja olen. siksi tapaamiset olleet hyvinkin ahdistavia ja vaikeita.

viikonloppuna alkoi show siitä,kun hän laittoi minulle viestiä perjantai iltana onko minulla poikaystävä, sanoin että ei kuulu hänelle. (minulla ei siis ole mutta mielestäni en ole hänelle tilivelvollinen) tämän jälkeen han alkoi soitella minulle,minulla oli toinen puhelu kesken, soitti isälleni miksi en vastaa puhelimeen kun ilmoitin,että en vastaa hänelle jos ei ole poikaa liittyvää asiaa. häiriköinti jatkui koko pe illan ja jatkui heti la aamuna, jolloin vastasin, asia oli:kun et kerta pidä pojasta huolta eikä sinua kiinnosta poika otan pojan pois sinulta, tämän jälkee suutuin todenteolla laitoin puhelimen kiinni enkä enää vastannut. jos minua syytetään asiasta se on eriasia,kuin tuommosesta täysin keksitystä asiasta. olen hoitanut poikaa parhaani mukaan ja ollut vain pojan kanssa,ja sitten kehtaakin väittää tuommosta. hänellä olisi ollut sunnuntaina tapaaminen,mutta en ottanut häntä katsomaaan poikaa juuri sen vuoksi että oli uhannut viedä pojan. sitten hän olikin pian tas sitä mieltä että olen maailman paras äiti.

Vierailija
17/40 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuollaisen ei pitäisi tavata vauvaa lainkaan. Epäkypsä käytökseltään, kun pommittaa sinua vanhempiasi myöten.

Vierailija
18/40 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut minkäänlaista suhdetta ei seksi eikä minkäänlaista muutakaan sitten heinäkuun. asuttiin saman katon alla lokakuu loppuun asti,kunnes hän silloin kävi päälleni ja lähdin pois. (asuttiin ns. kavereina siihen asti mistä ei tullut siitäkään yhtään mitään minä asuin ja nukuin makkarissa ja hänellä oma sänky olkkarissa jne järjestelyt...)

minä täytän 20v syksyllä ja hän 29v samana kuukautena. itse olen raitis ja nykyään myös savuton ja omasta mielestä hyvin tasapainoinen äiti. perhetyöntekijä kävi kerran lastensuojeluvalvojan lähetteen vuoksi,totesivat että minulla kaikki hyvin enkä tarvitse heidän käyntejään,näin raportoivat myös lastenvalvojalle että meillä kotona kaikki enemmänkuin hyvin :)

kuten sanoin,mies patologinen valehtelija (narsistin oireita?) ja taitava suustaan kehittämään valheita :(

Vierailija
19/40 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku täällä oikeasti on sitä mieltä, että vuoden vanha voi olla isällään (eli ilman äitiä, lähivanhempaansa) kaksikin viikkoa??

No ei voi.

Itselläni on täysin aloittajan kaltainen tilanne, paitsi että lapsi on 1v4kk. Alussa isä kävi tapaamassa lasta meillä melko rajoittamattomasti, sitten muutaman kk:n iässä sai viedä päiväaikaan ulos, omaan kotiinsa jne. pariksi tunniksi. Nykyään meillä jo tuo jokatoisen vkl:n systeemi, joka omasta mielestäni ei lapselle oikein edelleenkään sovi, kotiin palatessa reagoi aika vahvasti ekat päivät erossa olon jälkeen. Lastenvalvoja sanoi, ettei itse edes antaisi vielä tuon ikäistä kahdeksi yöksi, itse en vaan jaksa tuon rasittavan miehen kanssa tapella, kun tiedän että lapselle hän kuitenkin on hyvä.

Kesälomista oli lastenvalvojan kanssa juuri puhetta, ja lastenvalvoja oli sitä mieltä, että alle kouluikäinen ei todellakaan vietä viikkoja ilman äitiä, eli toki kesälomalla voi pitää vaikka pitkiä viikonloppuja tai muita ylimääräisiä päiviä, mutta yhtä soittoa ei poissa äidin luota olla niin pitkään. Tämän sanoi siis miehelle, joka sitten suostui mukisematta, vaikka aiemmin oli esittänyt juurikin aloittajan kertomia vaatimuksia.

Minä olen sanonut, että lastaan saa nähdä niin paljon kuin haluaa, en halua häntä meille kotiin omista syistäni, mutta jos soittaa ja ilmoittaa niin varmasti laitan lapsen valmiiksi ja saa tulla hakemaan vaikka ulos leikkimään. No, kertaakaan ei ole käynyt näiden omien viikonloppujensa lisäksi. Silti kaikille tutuille (ja tuntemattomillekin) kertoo auliisti, että minä ilkeä akka estän häntä tapaamasta lastaan...

Ap, puhu sille lastenvalvojalle, jos miehen kanssa et pysty. Heillä on ihan valmis malli siihen, miten pitkiä aikoja pieni lapsi voi olla poissa lähinvanhemman luota, ja lähtökohtaisesti siellä ajatellaan lapsen parasta, toisin kuin sitten oikeudessa jos asia siihen menee. Siellä kukin ajaa päämiehensä asiaa, ja helposti siinä sitten unohtuukin se lapsen paras..

Itse olen joutunut nielemään monta asiaa, en nosta tapetille turhia juttuja kun tiedän kaiken vaikuttavan ainakin välillisesti isän ja lapsen väliseen suhteeseen. Ajattelen ensin lasta, sitten itseäni. En ole isän kanssa missään tekemisissä, mutten mitenkään rajoita häntä olemasta tekemisissä lapsen kanssa. Silti mikään ei koskaan ole tämän miehen mielestä hyvin, sille minä en voi mitään.

Vierailija
20/40 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole.

Se miten hän kohtelee sinua on eri asia; ei pidä sotkea isä-lapsi -suhdetta ja entistä parisuhdetta toisiinsa. aikuisten asiat on aikuisten välisiä eivätkä ne vaikuta vanhempi-lapsi -suhteeseen.

Narkkari, alkoholisti, rikollisella isälläkin on tapaamisoikeus, koska laki sanoo, että LAPSELLA ON OIKEUS KUMPAANKIN VANHEMPAAN. Tätä oikeutta tuetaan kaikin mahdollisin tavoin, koska kyseessä on todellinen lapsen etu.

Vaikka aikuiset riitelevät ja tappelevat jne ei se poista lapsen oikeutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme