Ulkomailla tyossa oleva sh vastaa jos kysyttavaa..
Kommentit (90)
sairasvakuutukset tulevat miehen tyonantajan kautta ja maksaa meille ~ 2500/vuosi (tyonanatajalle tietysti enemman). en muista taysin tarkkaa summaa joten tuo vahan ylakanttiin. $50-80/palkkakausi on omavastuu. AP
(esim. joudut käymään lääkärissä / sairaanhoitajalla joka viikko) niin joudut maksamaan hoidosta itse 50-80 dollaria aina kahden viikon välein?
Usassa nuo halvat vakuutukset ei korvaa jatkuvaa erikoissairaanhoitoa ollenkaan. Jos sairastut Usassa syöpään, kuolet lähes varmasti. Miljonäärit toki saa hoitoa
Me olemme jo Medicaren piirissa (siis sosiaaliturvaa USAssa!). Miehelleni tehtiin ohitusleikkaus, ylilaakari halusi itse leikata ja peruutti muutamia ei niin kiireellisia toimenpiteita. Kylla kuolet syopaan varmemmin kuin taalla.
Sairaanhoitokin on erinomaista, illalla soitettiin kotiin ja sain tillannekatsauksen kun en enaa jaksanut olla sairaalassa miehen luona.
jonka joudutte maksamaan vakuutusmaksuista itse? Suomessa omavastuu tarkoittaa vakuutusten yhteydessä yleensä sitä osaa kustannuksista, joista ei saa korvausta. Jos esim. sairasvakuutuksessa on 50 euron omavastuu ja lääkärin maksu on 80 euroa, niin silloin vakuutus korvaa vain 30 euroa.
olin epaselva.
maksamme siis vakuutuksesta $50-80/palkkakausi (joita 26 vuodessa). omavastuu on tosiaan eri.
AP
halvemmat (omakustanteiset) vakuutukset alkavat $100/kk ja korvaavat myos erikoissairaanhoitoa
Eihän kukaan järkevä ota vakuutusta, joka korvaa myös erikoissairaanhoiTOA... Terveydestään välittävän on pakko ottaa vakuutus, joka korvaa myös erikoissairaanhoiDON... Paljonko sellainen maksaa? Sellainen joka siis korvaa syöpähoidot, maksansiirrot, sydämensiirrot tarvittaessa jne? Korvaakohan omasikaan?
sairasvakuutukset tulevat miehen tyonantajan kautta ja maksaa meille ~ 2500/vuosi (tyonanatajalle tietysti enemman). en muista taysin tarkkaa summaa joten tuo vahan ylakanttiin. $50-80/palkkakausi on omavastuu. AP
(esim. joudut käymään lääkärissä / sairaanhoitajalla joka viikko) niin joudut maksamaan hoidosta itse 50-80 dollaria aina kahden viikon välein?
Usassa nuo halvat vakuutukset ei korvaa jatkuvaa erikoissairaanhoitoa ollenkaan. Jos sairastut Usassa syöpään, kuolet lähes varmasti. Miljonäärit toki saa hoitoa
Me olemme jo Medicaren piirissa (siis sosiaaliturvaa USAssa!). Miehelleni tehtiin ohitusleikkaus, ylilaakari halusi itse leikata ja peruutti muutamia ei niin kiireellisia toimenpiteita. Kylla kuolet syopaan varmemmin kuin taalla. Sairaanhoitokin on erinomaista, illalla soitettiin kotiin ja sain tillannekatsauksen kun en enaa jaksanut olla sairaalassa miehen luona.
en kirjoittanut viimeisinta kommenttia, mutta rehellisesti omakohtaisista kokemuksista voin todeta saaneeni parempaa ja perusteellisempaa hoitoa taalla.
sain muutaman paivan sisaan paan magneettikuvaksen kun valituin paansarkya laakarille.
suomessa olet pitkaan jonossa ja tavallisen paansaryn vuoksi ei ketaan edes kuvata (kokemuskeni sh ja potilaana).
kiinnostaisi myos tietaa "mita puppua" minulle kommentoineen tietotausta usa:n terveydenhuollosta. vai oletko vain mututuntumalla liikenteessa?
AP
Jo nyt on nähty mellakoita kun tuontitavarat ovat käyneet kalliimmaksi. Entä sitten kun dollatri vajoaa puoleen Euron arvosta? Kun muistetaan, että Usalaiset ei valmista mitään itse, vaan tuovat kaiken ulkoa, niin onhan tuo dollarin muuttuminen vessapaperiksi mielenkiintoinen asia.
Dollarihan on ollut viime aikoina vahvistumaan pain. Ja kaikki tuodaan ulkoa? Mista sina naita tietoja kaivat?
halvemmat (omakustanteiset) vakuutukset alkavat $100/kk ja korvaavat myos erikoissairaanhoitoa
Eihän kukaan järkevä ota vakuutusta, joka korvaa myös erikoissairaanhoiTOA... Terveydestään välittävän on pakko ottaa vakuutus, joka korvaa myös erikoissairaanhoiDON... Paljonko sellainen maksaa? Sellainen joka siis korvaa syöpähoidot, maksansiirrot, sydämensiirrot tarvittaessa jne? Korvaakohan omasikaan?
vakuutuksemme korvaa kaikki mainitsemasi toimenpiteet ja ilman kattoa erikoissairaanhoidon
AP
Sairaanhoitokin on erinomaista, illalla soitettiin kotiin ja sain tillannekatsauksen kun en enaa jaksanut olla sairaalassa miehen luona.
Sairaanhotoito ei ole erinomaista. Tämä on fakta. Toinen fakta on että köyhä ei saa tuosta medicaresta mitään hoitoa. Koko Usa huokailee diabeteksensa kanssa ja on naurettavaa väittää, että kaikki saisivat hoitoa. ÄLÄ siis puhu paskaa!
vakuutuksemme korvaa kaikki mainitsemasi toimenpiteet ja ilman kattoa erikoissairaanhoidon
AP
Sinulla on sen vakuutuksen ehdot piironginlaatikossa. Laita sieltä lause tähän jossa tuo sanotaan, että kaikki korvataan, maksoi mitä maksoi.
[
Dollarihan on ollut viime aikoina vahvistumaan pain. Ja kaikki tuodaan ulkoa? Mista sina naita tietoja kaivat?
Muistaakseni luokaa 400-500 mrd taalaa/vuosi
Sairaanhotoito ei ole erinomaista. Tämä on fakta. Toinen fakta on että köyhä ei saa tuosta medicaresta mitään hoitoa. Koko Usa huokailee diabeteksensa kanssa ja on naurettavaa väittää, että kaikki saisivat hoitoa. ÄLÄ siis puhu paskaa!
tai sairaanhoitajaa USAssa? Mina olen asunut taalla yli40v. ja tiedan kylla miten systeemit toimii. FYI: Medicare on elakelaisille, Medicaid vahatuloisille.
Mene nurkkaan hapeamaan!
entä lisät?entä netto?
Lisaksi etuihin kuuluu elakesaastojen tukeminen. Saastan elakkeisiin vuodessa noin 20K johon tyonanataja lisaa 50%. 80K minulle jaa kateen joka toinen vk $1800 (tasta mennyt verot ja elakesaastot). Palkkakausia on vuodessa 26. AP
Eli tuo 20 000 taalaa pitää vähentää tuosta 80 000 taalan vuosiansiosta, jotta palkkaa voidaan vertailla Suomeen, missä eläkeet pidätetään palkasta ennakkona??? Eli sun oikea palkkaa on siis 60 000 taalaa, eli jotain 40 000 euroa. Tuosta sitten maksellaan vielä lasten koulukset sun muut. Ei kyllä käy kateeksi
uppoaisi se fakta etta koulut ovat ilmaisia ylioppilaaksi asti. Kirjatkin saadaan koulusta.
tai sairaanhoitajaa USAssa? Mina olen asunut taalla yli40v. ja tiedan kylla miten systeemit toimii. FYI: Medicare on elakelaisille, Medicaid vahatuloisille.
Mene nurkkaan hapeamaan!
Sinun mukaan Medicaid tai Medicare korvaa kaiken mitä potilas tarvitsee, sydämensiirrot, syöpähoidot viimeiesllä tekniikalla.. ÄLÄ puhu paskaa
uppoaisi se fakta etta koulut ovat ilmaisia ylioppilaaksi asti. Kirjatkin saadaan koulusta.
Niillä retuperällä olevilla kansakouluilla ei ole mitään merkitystä kun niissä ei kukaan opi mitään. Ei niillä ole resursseja.
ja kyselin häneltä sairasvakuutusta..totesi ettei ole vielä voimassa,koska ei ole ollut tarpeeksi kauan töissä...ei kuulema parane sairastua...just joo!Loistaa oi USA!!
ja kyselin häneltä sairasvakuutusta..totesi ettei ole vielä voimassa,koska ei ole ollut tarpeeksi kauan töissä...ei kuulema parane sairastua...just joo!Loistaa oi USA!!
Hoitoa saa vain jos on VAKItöissä. Työnantajat myös käyttää hyväkseen ja palkaa osa-aikaisia.
Kiitos kaunis, tama menee taas tahan samaa juupa eipas taisteluun.
taydellista terveydenhuoltosysteemia kai ei ole olemassakaan? te joiden mielesta amerikka on niin kamala, olkaa tyytyvaisia etta kukaan ei teita tanne pakota ja voitte pysya poissa.
eriarvoisuus lähtee jo nuoresta asti, rikkaat laittavat lapsensa parempitasoisiin yksityisiin kouluihin jne.
entä lisät?entä netto?
Lisaksi etuihin kuuluu elakesaastojen tukeminen. Saastan elakkeisiin vuodessa noin 20K johon tyonanataja lisaa 50%. 80K minulle jaa kateen joka toinen vk $1800 (tasta mennyt verot ja elakesaastot). Palkkakausia on vuodessa 26. AP
Eli tuo 20 000 taalaa pitää vähentää tuosta 80 000 taalan vuosiansiosta, jotta palkkaa voidaan vertailla Suomeen, missä eläkeet pidätetään palkasta ennakkona??? Eli sun oikea palkkaa on siis 60 000 taalaa, eli jotain 40 000 euroa. Tuosta sitten maksellaan vielä lasten koulukset sun muut. Ei kyllä käy kateeksi
'asiantuntija'. En viitsi enaa kanssasi keskustella kun kuitenkin tiedat kaiken paremmin kuin ne jotka systeemeja kayttavat ja asuvat paikan paalla.
Alan kuitenkin vastavuoroisesti kirjoittelemaan USAn palstoille etta suomalaiset asuvat viela maakuopissa ja jaakarhuja pitaa varoa.
lyhenteita kaytetaan paljon. ovat ensin vahan vaikeita mutta opittuasi helpottava paljon!
pcp, d/c, w/o, c/o, hx, rx.. olivat ensimmaiset lyhenteet kun silmiin osuivat schedulesta.
osastoilla lyhenteita on aivan valtavasti, koska kirjaavat niin paljon. joskus jopa itse vaikea luke osasto rn muistiinpanoja.
AP