Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomailla tyossa oleva sh vastaa jos kysyttavaa..

Vierailija
23.05.2011 |

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisaksi on valtion tukemat (verottomat) henkilokohtaiset elakesaastot joihin saa laittaa verotta maksimissaan $16500/vuosi.

AP

Ja sä laitat siis 20 k, eli enemmän kuin laki sallii.

Vierailija
22/90 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liskasi vero% 20 on minun ja mkiehen iyhteisista tuloista.

Näitä veroprosentteja verratessa suomalaisilta helposti unohtuu, että USAssa paikallisvero maksetaan kiinteistöverona, joka voi olla ihan huomattava (esim. USAssa asuvan sukulaiseni tulevassa kodissa yli 1000 dollaria kuukaudessa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla maksuja riittää. Älkää olko kateellisia

Vierailija
24/90 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisaksi on valtion tukemat (verottomat) henkilokohtaiset elakesaastot joihin saa laittaa verotta maksimissaan $16500/vuosi. AP

Ja sä laitat siis 20 k, eli enemmän kuin laki sallii.

itse laitan vuodessa $16500 eli $635 per palkkakausi. Tahan tyonanatajani lisaa 50% minun laittamastani osuudesta. eli kokonaissumma on vahan yli 20k/vuosi. mutta oma osuus on vain tuo maksimi jonka laki sallii..

AP

Vierailija
25/90 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liskasi vero% 20 on minun ja mkiehen iyhteisista tuloista.

Näitä veroprosentteja verratessa suomalaisilta helposti unohtuu, että USAssa paikallisvero maksetaan kiinteistöverona, joka voi olla ihan huomattava (esim. USAssa asuvan sukulaiseni tulevassa kodissa yli 1000 dollaria kuukaudessa).

1% arvosta eli noin $6000/vuosi

(tama saa tosin vahentaa federal verotuksessa)

Vierailija
26/90 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo nyt on nähty mellakoita kun tuontitavarat ovat käyneet kalliimmaksi. Entä sitten kun dollatri vajoaa puoleen Euron arvosta?

Kun muistetaan, että Usalaiset ei valmista mitään itse, vaan tuovat kaiken ulkoa, niin onhan tuo dollarin muuttuminen vessapaperiksi mielenkiintoinen asia.

Vierailija
27/90 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet kotoisin ja miksi muutit usaan

Vierailija
28/90 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla maksuja riittää. Älkää olko kateellisia

sairasvakuutukset tulevat miehen tyonantajan kautta ja maksaa meille ~ 2500/vuosi (tyonanatajalle tietysti enemman). en muista taysin tarkkaa summaa joten tuo vahan ylakanttiin. $50-80/palkkakausi on omavastuu.

talo ja autovakuutukset $2000/vuosi

AP

Vierailija
29/90 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko paremmalla alueella?

Vierailija
30/90 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet kotoisin ja miksi muutit usaan

olemme kotoisin helsingin seudulta ja muutimme ksoka mies sai erittain hyvan tyotarjouksen oman uransa kannalta. olimme aina haaveilleet kokemuksesta elaa jossain muualla ainakin hetki ja kun mahdollisuus tuli olimme valmiita.

AP

Vierailija
31/90 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vannonnut uskollisuuden valasi tähtilipulle?

Vierailija
32/90 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko paremmalla alueella?

ei mikaan miljonaarialua (aidattu tms), mutta oikein kiva tavallinen perhealue. enka vahan keskivertoa kalliimpi, mutta hyva sijainti maksaa..

AP

Vierailija
33/90 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairasvakuutukset tulevat miehen tyonantajan kautta ja maksaa meille ~ 2500/vuosi (tyonanatajalle tietysti enemman). en muista taysin tarkkaa summaa joten tuo vahan ylakanttiin. $50-80/palkkakausi on omavastuu.

AP

(esim. joudut käymään lääkärissä / sairaanhoitajalla joka viikko)

niin joudut maksamaan hoidosta itse 50-80 dollaria aina kahden viikon välein?

Vierailija
34/90 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko lasten koulunkäyntiin pitää säästää/kk?

Entä sähkölasku/kk?

Vierailija
35/90 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vannonnut uskollisuuden valasi tähtilipulle?

emme ole amerikkalaisia (vaikka voisimme koska ollut green card yli 5v)

AP

Vierailija
36/90 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro esimerkki jostain kirjaamisesta,olisi mielenkiintoista verrata suomen tapaan

Vierailija
37/90 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

(esim. joudut käymään lääkärissä / sairaanhoitajalla joka viikko)

niin joudut maksamaan hoidosta itse 50-80 dollaria aina kahden viikon välein?

Usassa nuo halvat vakuutukset ei korvaa jatkuvaa erikoissairaanhoitoa ollenkaan. Jos sairastut Usassa syöpään, kuolet lähes varmasti. Miljonäärit toki saa hoitoa

Vierailija
38/90 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko lasten koulunkäyntiin pitää säästää/kk? Entä sähkölasku/kk?

sahko ja kaasu on suunnillee $100/kk.

koulut ovat lukioon saakka ilmaisia ja riippuu paljon mihin collegeen lapsi sen jalkeen menee.

kalliit ovat $40 000/lukukausi ja tavalliset $5000-12000/lukukausi. Normaali collegekoulutus kestaa noin 4v joten $20 000 - 40 000 / lapsi on hyva saasto.

AP

Vierailija
39/90 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairasvakuutukset tulevat miehen tyonantajan kautta ja maksaa meille ~ 2500/vuosi (tyonanatajalle tietysti enemman). en muista taysin tarkkaa summaa joten tuo vahan ylakanttiin. $50-80/palkkakausi on omavastuu. AP

(esim. joudut käymään lääkärissä / sairaanhoitajalla joka viikko) niin joudut maksamaan hoidosta itse 50-80 dollaria aina kahden viikon välein?

Usassa nuo halvat vakuutukset ei korvaa jatkuvaa erikoissairaanhoitoa ollenkaan. Jos sairastut Usassa syöpään, kuolet lähes varmasti. Miljonäärit toki saa hoitoa

meidan vakuutus on yksi kattavimmista ja kalleimmista mita miehen tyonantaja tarjosi ja korvaa ilman omavastuuta lahestulkoon kaiken. en ole viela koskaan maksanut $ meidan terveydenhuollosta ja olemme kayttaneet myos erikoissairaanhoitoa.

pointtinsa siis, ettei ne paljon mainostetut "kalliit" usa:n vakuutukset maksa kovinkaan paljon enempaa kuin suomen yksityiset terveysvakuutukset.

AP

p.s

halvemmat (omakustanteiset) vakuutukset alkavat $100/kk ja korvaavat myos erikoissairaanhoitoa

Vierailija
40/90 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka joudutte maksamaan vakuutusmaksuista itse? Suomessa omavastuu tarkoittaa vakuutusten yhteydessä yleensä sitä osaa kustannuksista, joista ei saa korvausta. Jos esim. sairasvakuutuksessa on 50 euron omavastuu ja lääkärin maksu on 80 euroa, niin silloin vakuutus korvaa vain 30 euroa.