Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymyst mutta miten ne lapsilisät maksetaan oikein??

Vierailija
23.05.2011 |

Siis onko ne ihan rahaa? Siis puhdasta nettorahaa joka tulee tilille joka kuukausi? Ja jonka voi käyttää mihin parhaaksi näkee?

Vai onko ne esim. jotain ostokuponkeja johonkin ruokakauppaan ja lastenvaatekauppaan tms.?

Vai joku valtion määräraha mitä annetaan vaan osoitettujen kuittien mukaan johonkin hankintoihin?

Kun täällä aina vouhataan että lapsilisä ei olisi tuloa, niin mietin vaan että onko se siis iha perheelle maksettavaa rahaa jolloin se tietty on tuloa, vai jotain muun tyyppistä avustusta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tilille rahaa joka kuukausi.

periaatteessa sen voi käyttää miten parhaaksi näkee mutta käytännössä se on tarkoitettu tasaamaan lapsellisten ja lapsettomien tuloeroja tms. Eli toisin sanoen, ne kuuluisi käyttää lapsen elämiseen. Monihan ei noin tee vaan jotkut laittavat ne lapsen tilille odottamaan päivää kun muksu täyttää 18. Joku taasen saattaa onnellisesti ryypätä ne jne.

Vierailija
2/12 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko provo tai joku tyhmä??

Ne on verotonta, siksi kai joku sanoo ettei ole tuloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis eihän täältä nyt saa selvää, onko se millainen tuki se lapsilisä, kun niin moni selittää että se ei ole mitään tuloa.

Ois ihan kiva tietää vastaisen varalle.

Vierailija
4/12 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko provo tai joku tyhmä??

Ne on verotonta, siksi kai joku sanoo ettei ole tuloa.

Vierailija
5/12 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko provo tai joku tyhmä?? Ne on verotonta, siksi kai joku sanoo ettei ole tuloa.

eihän palkkatulostakaan makseta veroa, jos sitä on vuodessa tarpeeksi vähän! Mutta tuloa se on silti!

Vierailija
6/12 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/260302085034EH

Mut sen takia ei kande tehä lapsia :)

Vierailija
7/12 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anojan tilille. Ensimmäisestä lapsesta nettona reilut 100 euroa, kahdesta saa vähän yli 200 euroa kk jne. Katso määrät Kelan sivuilta.

Ja kyllä, se on puhdasta tuloa. Jokainen saa käyttää sen kuten haluaa, vaikka sitten nostaisi setelirahoina pankista ja perseensä niillä pyyhkisi.

Vierailija
8/12 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis onko nyt mun vuoro olla tyhmä? Voiko palkkatulo oikeesti olla verotonta tiettyyn rajaan asti?

en oo ikinä kuullu moisesta........ mä olen aina maksanut verot pienestäkin summasta. Perustelkaas nyt tää väite`?

Vierailija
9/12 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anojan tilille. Ensimmäisestä lapsesta nettona reilut 100 euroa, kahdesta saa vähän yli 200 euroa kk jne. Katso määrät Kelan sivuilta.

Ja kyllä, se on puhdasta tuloa. Jokainen saa käyttää sen kuten haluaa, vaikka sitten nostaisi setelirahoina pankista ja perseensä niillä pyyhkisi.

joo, 100,40 euroa :) :)

Vierailija
10/12 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis onko nyt mun vuoro olla tyhmä? Voiko palkkatulo oikeesti olla verotonta tiettyyn rajaan asti? en oo ikinä kuullu moisesta........ mä olen aina maksanut verot pienestäkin summasta. Perustelkaas nyt tää väite`?

eli huippuvuosituloilla sun veroprosentti on vaikka 47%.

Ja ihan pikkuvuosituloilla vaikka 10%.

Ja tosi pienillä tuloilla 0%. Näin pieniin tuloihin tosin yltää vaan jollain osa-aikatyöllä, opiskelijat jne. En nyt muista mikä se raja oli.

Mutta esim. itse en kesätöistä kouluaikaan maksanut ikinä veroa, kun vuositulot jäi rajan alle.

Vierailija
11/12 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis onko nyt mun vuoro olla tyhmä? Voiko palkkatulo oikeesti olla verotonta tiettyyn rajaan asti?

en oo ikinä kuullu moisesta........ mä olen aina maksanut verot pienestäkin summasta. Perustelkaas nyt tää väite`?

että summa nousee yli muistaakseni vähän reilun tuhannen euron, joudut maksamaan veroa. Alle tonnin ansiotulosta ei veroa tarvitse maksaa.

Vierailija
12/12 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anojan tilille. Ensimmäisestä lapsesta nettona reilut 100 euroa, kahdesta saa vähän yli 200 euroa kk jne. Katso määrät Kelan sivuilta. Ja kyllä, se on puhdasta tuloa. Jokainen saa käyttää sen kuten haluaa, vaikka sitten nostaisi setelirahoina pankista ja perseensä niillä pyyhkisi.

eli ne väitteet ettei lapsilisä olisi tuloa, on kai sitten perusteettomia, jos se kerran on ihan tuollainen tilile tuleva raha jonka saa käyttää.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme