Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä moccamaster?

Vierailija
22.05.2011 |

Onko hyvä? Mikä malli?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamaster on tehty K-Euroopan markkinoille, jossa suodatinkahvi on yleensä jauhettu hienommaksi kuin Suomessa. Suomalainen kahvi on sen verran karkeaa, että vesi valuu turhan nopsaan läpi. Kahvi jää siis helposti mauttomaksi.

Kannattaa valita tippalukollinen malli, meillä halvin mahdollinen, ja suodatinosa pitää nostaa tiskipöydälle eli hököyts on hieman epäsiisti.

Mutta kuten aiemmin todettiin, kalkinpoistoa tarvitaan ja parasta kahvia tulisi suhteellisen äskettäin paahdetuista pavuista...

Vierailija
22/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan sitä, että keittää pannullisen kuumaa kahvia nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan sitä, että keittää pannullisen kuumaa kahvia nopeasti.

ja juuri tästä syystä (keittää kuumaa kahvia nopeasti) minulla on perkolaattori.

Vierailija
24/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamaster on tehty K-Euroopan markkinoille, jossa suodatinkahvi on yleensä jauhettu hienommaksi kuin Suomessa. Suomalainen kahvi on sen verran karkeaa, että vesi valuu turhan nopsaan läpi. Kahvi jää siis helposti mauttomaksi.

Kannattaa valita tippalukollinen malli, meillä halvin mahdollinen, ja suodatinosa pitää nostaa tiskipöydälle eli hököyts on hieman epäsiisti.

Mutta kuten aiemmin todettiin, kalkinpoistoa tarvitaan ja parasta kahvia tulisi suhteellisen äskettäin paahdetuista pavuista...

Itse pidän sen suodattimen kantena pannun päällä enkä nosta sitä mihinkään.

Vierailija
25/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen niitä, jotka ostavat moccamasterinsa ilman tippalukkoa! Onhan se varmaan halvempi, mutta tippalukollinen malli on sata kertaa toimivampi kuin sellainen, jossa tippalukkoa ei ole.

Mikäli ongelmana on veden turhan nopea läpivaluminen, voi tippalukolla säännöstellä veden läpimenon nopeutta. Itse ainakin pieniä kannullisia keittäessäni suljen lukon joko kokonaan tai ainakin osittain joksikin aikaa, että vesi saa hautua suodattimessa normaalia pidempään. Tällöin ei jauhetun kahvin karkeus haittaa ja maku on halutun voimakas.

Neuvoiksi siis: osta ehdottomasti tippalukollinen malli, mielellään sekoittavalla kannella.

Lisäksi Moccamaster on viimevuosina uudistanut mallejaan esimerkiksi muotoilua muuttamalla. Oman kokemukseni mukaan esim. suodattimen irrottaminen on näissä uusimmissa malleissa vaikeutunut olennaisesti, pannukaan ei liu paikalleen yhtä hyvin kuin aiemmin. Jos onnistut siis löytämään ns. "vanhemman mallin" mastereita, kannattaa vakavasti harkita sellaisen ostamista. Meiltä olisi jäänyt tämä uusin moccamaster ostamatta mikäli kaupan varastosta ei olisi vielä löytynyt yhtä vanhemman mallin keitintä. ...

Vierailija
26/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseisen keittimen käyttäjänä(yli 20v.) minulle ei ole kuitenkaan selvinnyt yksi seikka. Mikä tarkoitus on vedellä, joka jää keittimen sisään? Itse kaadan aina tuon "ylimääräisen" veden pois, jos edellisestä kahvin keittämisestä on aikaa vaikka vuorokausikin. Tuntuu, ettei voi tulla hyvää kahvia, jos kaikki vesi ei ole aivan kylmää ja raikasta.

Vierailija
27/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseisen keittimen käyttäjänä(yli 20v.) minulle ei ole kuitenkaan selvinnyt yksi seikka. Mikä tarkoitus on vedellä, joka jää keittimen sisään? Itse kaadan aina tuon "ylimääräisen" veden pois, jos edellisestä kahvin keittämisestä on aikaa vaikka vuorokausikin. Tuntuu, ettei voi tulla hyvää kahvia, jos kaikki vesi ei ole aivan kylmää ja raikasta.

Veikkaisin, että se pidentää pumpun ikää, koska ilma pumpussa ei ole kovin hyvä juttu.

Vierailija
28/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tuo tippalukko on MM:n heikoin lenkki, en tiedä yhtäkään keitintä jossa se olisi säilynyt ehjänä. Toisekseen keitin on nopea eikä sitä lukkoa siten tarvita. Kolmannekseen kesken keiton otettua kahvia ei juo käpyerkkikään.

Vierailija
29/38 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kahvi keitetään Bialettilla. Suodatinkahvipaskaa meillä ei juoda.

Vierailija
30/38 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotta vanha, äidiltäni sain kun osti uuden. Toimii hienosti.

Vierailija
31/38 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne olikin hyviä keittimiä. Nyt, kun kysyntä on kova, on myös laatu laskenut.

Edellisessä työpaikassa alettiin uusimaan kolmisen vuotta sitten 12-13 vuotta vanhoja mastereita. Nyt uudessa duunissa alle 2 vuotta vanhat on jo rikki. En ostais kotiini sellaista.

Vierailija
32/38 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seitsemän vuotta vanha. se pyöreä malli, jossa tippalukko. Olen ollut tyytyväinen. Pannu on uusittu kerran. sekin oli oma vika, kun haurastutin muoviosan pesemällä astianpesukoneessa.

Vierailija
33/38 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusmalli. Ihan ok, nopeasti keittää pannullisen, mikä olikin syy ostoon. Normalisti meillä juodaan pressokahvia, koneella tehdään vain, jos on enemmän porukkaa. Eli ehkä kerran kuussa :D

Vierailija
34/38 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää rouvalla taitaa olla 7-8 vuotta. Seuraavakin on ehdottomasti MM...

Vierailija
35/38 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökillä 21 v. vanha, kotona n. 15v. ikäinen. Molemmat "keittävät" hyvää kahvia ja ovat toimineet aina moitteettomasti. Ihan perusmalleja ovat. Mökillä oleva on valkoinen ja siksi hiukan nuhraantuneen näköinen, seuraavan ostinkin musta-hopean juuri siitä syystä.

Vierailija
36/38 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on sellainen, kotona taas joku Braun. En huomaa kahvin laadussa mitään eroa.

Vierailija
37/38 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosi nopea ja kahvi hyvää, tosin vaikea sanoa kun ei ole vertaillut vanhan keittimen kanssa rinnakkain, että eroaako maultaan edellisestä.

Vierailija
38/38 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsensä kahden tunnin kuluttua, jos jää vahingossa päälle. Loistava keksintö näin unenpuutteisena pikkulapsiaikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän