Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pyytää AINA äitinsä apuun kun jää vauvan kanssa kahden..

Vierailija
21.05.2011 |

Eli jos käyn esim. salilla, jumpassa, uimassa, kaupoilla ja mies jäisi tunniksi-kahdeksi vauvan kanssa, hän pyytää aina äitinsä hoitamaan vauvaa. Tykkään anopista ja nähdään muutenkin paljon, mutta on jotenkin alkanut ärsyttää aikuisen miehen totaaliriippuvuus äidistään. Onko pakko joka kerta toimia näin.. Mies ei hoida vauvaa koskaan "yksin", mikä tekisi mielestäni myös ihan hyvää.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, jotka on olleet kotihoidossa ja tykkään olla heidän kanssaan paljon. En ole pakottanut miestä olemaan lasten kanssa, kun aloitetta häneltä itseltään ei ole tullut (työväsymystä ym.) enkä ole kokenut sitä vaivaksi. Ehkä olisi pitänyt, kun tuntuu ettei mies enää "osaa" olla luonteva lasten kanssa, nyt kun sitä tarvittaisiin. Meillä myöskin soittaa anopin apuun, jos teen pitkän työpäivän tai olen yön poissa.

Vierailija
2/16 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on, että isä oppii tuntemaan lapsensa ja näkemään vaivaa lapsen puolesta. Juuri se, että on kaksin lapsen kanssa ja vastaa lapsen tarpeisiin on niin kasvattavaa isälle -tätä ei pitäisi kenenkään sabotoida! Keskustele anoppisi kanssa ja kerro mihin pyrit ja laita se lapsimiehesi ojennukseen! He varmaan puolustautuvat et kunhana lapsi kasvaa niin sitten...ei, ei vaan nyt isä on tosi tarkeä, sillä kyllä lapsi tietää kumpi on isä ja kumpi on äiti!

Eli jos äiti ei ole lapsen kanssa, on minusta ihan yksi ja sama, miten isä lapsen hoidon järjestää, kunhan se on laillista ja turvallista. Tai sitten äiti hyväksyy sen, että hoitaa itse ja yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos olisit halunnut tehdä lapsen anoppisi kanssa, olisit tehnyt sen keinohedelmöityksellä. Oletan, että sekä miehesi että sinä halusitten lapsen yhdessä, joten miehen on aika alkaa opetella olemaan isä.

eli miksi isän pitäisi olla lapselle sama asia kuin äiti?

Vierailija
4/16 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tarkoittaa ikuista äidin poikaa. Jos on lapsen osannut tehdä, osannee jotenkin sitä hoitaa ilman oman äitinsä tai vaimonsa apua. Tervetuloa aikuisuuteen.

Vierailija
5/16 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa olin paljon ihan kaksin kun mies oli töissä, oli helppo vauva. Sitten kun esikoinen oli taapero syntyi toinen lapsi. Esikoinen oli jo "erityinen" siinä vaiheessa ja oli tosi vaikeaa sen kanssa. Silloin pyysin äitini apuun. Hän oli meillä varmaan joka päivä, tai me mummulassa, ensimmäisen vuoden. Sitten esikoinen meni hoitoon ja minä olin vauvan kanssa kotona. Esikoinen on nyt saanut kehitysvammadiagnoosin ja elämä sen kanssa on muutenkin vaikeaa.

Jos joudun olemaan pitkään yksin lapsien kanssa (esim. mies lähtee viikonlopuksi kavereittensa kanssa mökille) pyydän äitini apuun. Mun hermot, kärsivällisyys ja jaksaminen ei ole huippua esikoisen kanssa, vaikka kuopuksen seurasta minä taas nautin, ja sen kanssa rentoudun.

Pyydän ihan vain äitini apuun sen takia, että esikoisellakin olisi joku hyvähermoisempi tekemässä sen kans asioita, sillä se työllistää yhden ihmisen koko ajan. Kuopus osaa katsoa yksin lastenohjelmia, mutta esikoinen ei. En saa hetken rauhaa siltä.

Eli lapset saavat enemmän, kun mummu on kylässä.

Meillä mies ei oikein ymmärrä "äiti-riippuvuuttani".

Vierailija
6/16 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei nyt tunnin takia, mutta jos kaveri joutuu edes yhden yön työmatkalle, niin tilaa äitinsä avuksi 500 km:n päästä... Lapsi on 5-vuotias.

Vierailija
7/16 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että asiat pitää tehdä näin ja näin? Osallistuuko mies vauvanhoitoon, jos olet itse paikalla, esim. vaikka toisessa huoneessa? Eli onko miehesi epävarma taidoistaan vai suomeksi sanottuna supilaiska?

Vierailija
8/16 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että ukko joutuu hoitaan.. mua ärsyttäis, sillä se anoppihan vois hoitaa sitten silloin kun te miehesi kanssa haluatte kaksin tehdä jotain...

Vierailija
9/16 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa, että taitaa olla monilla vain epävarmuutta omista hoitotaidoista, ja onhan pienen vauvan kanssa sitäpaitsi aika tylsää kahdestaan. Miehellä vielä, jolla ei samanlaista emofiilistä ole kuin mammoilla:D

Vierailija
10/16 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi perheessä on "tapana" aina turvata äitiin mitä pienimmissäkin asioissa, vaikka lapset lähestyvät jo neljääkymppiä. Itse olen itsenäistynyt jo nuorena ja siksi tätä on vaikea ymmärtää.

Kotona ollessani mies ei oma-aloitteisesti hoida vauvaa, mutta vaihtaa kyllä vaipan jos pyydän. En puutu hänen hoitotapoihinsa.

Vierailija
11/16 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sitten äitinsä kanssa.

Vierailija
12/16 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään mitään, jolloin mies oppinut olemaan epävarma myös vauvan kanssa. Hienoa, että pyytää apua, jos sinä teet kaikkesi näyttääksesi, että mies ei kuitenkaan osaa.

Vierailija
13/16 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun tulen kotiin, mies istuu tietokoneella ja anoppi leikkii vauvan kanssatoisessa huoneessa. Hyvässä hoidossahan vauva on, mutta enemmänkin ottaa päähän tuo miehen pakoilu.

Vierailija
14/16 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuuntuntoinen ennen lasta, ja nyt muuttunut täysin?

Vierailija
15/16 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos olisit halunnut tehdä lapsen anoppisi kanssa, olisit tehnyt sen keinohedelmöityksellä. Oletan, että sekä miehesi että sinä halusitten lapsen yhdessä, joten miehen on aika alkaa opetella olemaan isä.

Vierailija
16/16 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on, että isä oppii tuntemaan lapsensa ja näkemään vaivaa lapsen puolesta. Juuri se, että on kaksin lapsen kanssa ja vastaa lapsen tarpeisiin on niin kasvattavaa isälle -tätä ei pitäisi kenenkään sabotoida!

Keskustele anoppisi kanssa ja kerro mihin pyrit ja laita se lapsimiehesi ojennukseen! He varmaan puolustautuvat et kunhana lapsi kasvaa niin sitten...ei, ei vaan nyt isä on tosi tarkeä, sillä kyllä lapsi tietää kumpi on isä ja kumpi on äiti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme