Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeesti apuja,on niin kovalla vatsa että en saa kakkaa pungettua ulos!!! ei koskaan ennen

Vierailija
21.05.2011 |

ole ollut tälläistä,hiki päässä olen jo tunnun istunut,se on ihan tossa hollilla mutta en VAIN saa sitä ulos,mitä mä voi tehdä???? tää ei oo sit vitsi vaikka hupaisaa onki..musta ei tosin enää-

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin auttoi vakuumipumppu.

Vierailija
82/107 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap ei enää 8 vuoden jälkeen istu siellä samalla pöntöllä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumut ja kahvi auttaa.

Vierailija
84/107 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puristat hieman ulkopuolelta, saat isoksi pakkautuneen ulosteen parempaan mallii ja se tulee ulos.

Ajattele vaikka maksamakkarapötkön puristamista. Puristaa vaan ja mömmö tulee ulos. Voimakas äkistäminen saattaa aaada aikaan peräpukamia. Helpompaa on auttaa ulkopuolelta vähän. Kädet ei sotkeudu.

Jos sulla on ummetuksen lisäksi sokin himo, kannattaa katsoa rauta-arvot.

Vierailija
85/107 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko isolla melalla hämmentää suolta ja saada kakkulit liikenteeseen?

Vierailija
86/107 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhaletkulla painetta suoleen niin paskalentää jostain aukosta pihalle.

Vierailija
87/107 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja alko toimimaan!!!!!!!!!!! siis teki niin pahaa että meinasin oksentaa...mutta se tulppa tuli ulos,huh että sattui!! Vielä siellä jotain on, käyn hakemassa luumuja ja rusinoita jospa se sillä ja apteekista lääkettä jos tulee muulloinkin tälläistä!varalle..ei tsiisus. En tosiaan ois kehdannu kellekkään tutulle soittaa.ap

Olisi kieltämättä erikoista, jos joku tuttuni soittaisi minulle ja kertoisi että hänellä on ulostamisvaikeuksia ja pyytäisi minua paikalle. :D

Vierailija
88/107 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaas ummetuksesta kärsivät sellaista kuin Pirkan Marjainen muromysli. Lähtee nimittäin isokin tulppa liikkeelle, ja nopeasti.

Vierailija
89/107 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nyt ei varmaan auta muu, kuin paperiin käärityin sormin avustaa samalla kun varovasti ponnistat

itsellä oli sama juttu kerran erään reissun jälkeen, aivan jumalaton ummetus iski.  roikuin alasti kiinni patterissa , itkin ja kiroilin. tuntui enemmän synntykseltä kuin kakkahädältä!

Voi taivas minkälaisia mielikuvia sain tuosta kuvailusta! :D

Vierailija
90/107 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Mene apteekkiin ja osta kroonikkovaippa, vaseliinia ja 1xiso ja 1xpieni peräruiske mahan toimimista varten. Ota ohjeiden mukaisesti.Muista jatkossa juoda riittävästi vettä ja syödä kuitua

Vierailija
91/107 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bidellä hiukan haaleaa vettä peräaukosta sisään. Johan tulee kaki.

Vierailija
92/107 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha lapsuuden keino. Tuolloin istuin vadissa n.15-20min jossa lämmintä vettä. Uloste lämpenee ja pehmenee ja tulee ulos. Vanhemmalla iällä oli kylpyamme jossa "lämmitteli" 20 min niin johan kakka pehmeni. Nyt ei ole ammetta mutta peräpään suihkuttelu kuumahkolla vedellä pehmentää ulosteen. Huom.jos on äityneitä peräpukamia ja haavaumia niin ei kannata kovin kuumalla huljuttaa koska ne tuppaavat tulehtumaan.

Vierailija
93/107 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kalaa ap.

Vierailija
94/107 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anaaliseksi auttaa.

Vierailija
95/107 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki apteekista Metalax-suppoja. Suppo pehmentää ulostetta ja stimuloi suolta. Minulla on aina auttanut, joskus tarvitsee ottaa kaksi. Vaikutus pitäisi alkaa 15 min ottamisesta.

Jatkossa kannattaa kokeilla Pegorion-annospusseja, jotka pehmentävät ulostetta etukäteen ja ehkäisevät ummetusta.

Molemmat ovat minulla toimineet hyvin, kärsin lääkkeiden sivuvaikutuksena tulevasta vakavasta ummetuksesta.

Vierailija
96/107 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bideesuihkulla lämmintä vettä persiiseen, sillä se lähtee. Suihku vaan huulille, perse imasee kapillaari-ilmiönä vedet ite sisuksiin. Pidättelee hetken että ehtii hiukan pehmittää ja lataa tavarat pönttöön. Pari toistoa niin lentää isompikin tulppa ulos.

Vierailija
97/107 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran ollut tuossa tilanteessa, kerran jopa syntymäpäivänäni. Kaikki nuo luumu-vinkit on siinä tilanteessa turhia, silloin ei enää pelkillä luumuilla päästä pitkälle. :/ Ne ei siinä pöntöllä lohduta.

Vinkkejä pöntölle (näitä on täällä mainittukin jo):

- koroke jalkojen alle, mielummin liian korkea kuin matala ja semmoinen joka ei luista. Pönttöön hiukan paperia jos jännittää loiskahdusta niin voi keskittyä itse asiaan.

- jos jumittuu kiinni (mallia "ei mene takaisin sisään eikä tule ulos), voi varovasti yrittää painovoiman avulla kyykyssä kallistaa itseään sivulle, olla siinä hetken aikaa ja kokeilla kummassa suunnassa lähtis tulemaan ulospäin. Samalla voi painaa pyllynposkea ulkoapäin kädellä tai vastaavaa. Välillä voi kallistua hetkeksi toiseen suuntaan. Jännästi tuo pyllynposken painaminen ulkopuolelta voi auttaa! Samoin se, että siinä kyykkyasennossa välillä nostaa pyllyn hetkeksi irti istuimesta ja istuu takaisin. Tuossa ei siis sotke käsiä. Kyykkyasennossa jalat ei kannata olla liian lähekkäin. Sanoisin että tätä painelua kannattaa kokeilla jos tuo seuraavaksi mainitsemani ei auta.

Joskus taas voi kokeilla kädellä ottaa paperilla "vastaan" eli pidellä sitä paperin avulla. Tarkoitus on vähän helpottaa sitä, ettei veny tai satu niin kovasti, mut auttaa siis myös siihen ett tulee helpommin ulos. Joissain tilanteissa voi yrittää katkaista pienen palan, jos on jo osittain pökäle ulkona ja saa sen tehtyä jotenkin hellävaraisesti (esim paperi kädessä).

Samoin jos tuntuu että mitään ei tapahdu, voi tosiaan suihkutella pyllyä hieman vedellä. Jos pökäle on jo ulkona, siitä saattaa tulla hiukan liukkaampi. Lopuksi ulostamisen jälkeen kannattaa pukamat huuhdella kylmällä vedellä, tämä saa ne kutistumaan. :) Ja sen jälkeen huolehtia että juo riittävästi, käy pian uudestaan vessassa jos tarve (helpottaa vatsakipua) ja syö kuitua!! Ei toki liikaa mut esim. Avocado tekee ainakin mun vatsalle hyvää, samoin vihreät salaatit ja kaikki täysjyvä. Suosittelen kuitenkin varsinkin kasviksia/hedelmiä/soseita. Kahvia 2 kuppia tyhjään vatsaan saattaa joskus saada vessanhädän nopeammin kuin ummetuslääke.

Kannattaa:

-syödä kuituja ja vältellä pullaa/vaaleaa leipää

-juoda paljon

-juoda varsinkin kuitujen kanssa paljon

-ostaa "jakkara", esim coolstuffista tai muusta verkkokaupasta.

-kokeilla istua hetken aikaa kyykyssä jos toivoo kakkahätää tai tuntee sen olevan tulossa eikä rynnätä suinpäin vessaan.

En ole mikään terveydenhuollon ammattilainen, mutta on siis paljon kokemusta ummetuksesta. Noi vinkit lähinnä mun oman kokemuksen perusteella. Olen ollut päivystyksessäkin kroonisen ummetuksen takia. :) Jotkut puhui täällä että on viikon ollut kakkaamatta ja mun täytyy sanoa että mulla on helposti mennyt viikko.. joskus muistan että paljon kauemminkin. Ei kannata päästää siihen tilaan.

Netistä löytyy esimerkiksi "Stool chart" -hakusanalla (stool=uloste, eng.) piirroskuvia siitä, mistä tietää, onko kakka sopiva/ummetukseen päin/ripuliin päin.. siihen kannattaa tutustua, jos kärsii vatsaongelmista niin oppii ajoissa näkemään ne merkit, milloin kannattaa puuttua ennen kuin menee noin pahaksi kuin esim. ap:lla. Joissakin noista taulukoista on myös lyhyitä ohjeita, esim lisää vedenjuontia ym. Sen lisäksi on taulukoita myös ulosteen väristä erikseen, että mitä se tarkoittaa (esim harmaa/valkoinen tai musta on huono merkki).

Vierailija
98/107 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muutaman kerran ollut tuossa tilanteessa, kerran jopa syntymäpäivänäni. Kaikki nuo luumu-vinkit on siinä tilanteessa turhia, silloin ei enää pelkillä luumuilla päästä pitkälle. :/ Ne ei siinä pöntöllä lohduta.

Vinkkejä pöntölle (näitä on täällä mainittukin jo):

- koroke jalkojen alle, mielummin liian korkea kuin matala ja semmoinen joka ei luista. Pönttöön hiukan paperia jos jännittää loiskahdusta niin voi keskittyä itse asiaan.

- jos jumittuu kiinni (mallia "ei mene takaisin sisään eikä tule ulos), voi varovasti yrittää painovoiman avulla kyykyssä kallistaa itseään sivulle, olla siinä hetken aikaa ja kokeilla kummassa suunnassa lähtis tulemaan ulospäin. Samalla voi painaa pyllynposkea ulkoapäin kädellä tai vastaavaa. Välillä voi kallistua hetkeksi toiseen suuntaan. Jännästi tuo pyllynposken painaminen ulkopuolelta voi auttaa! Samoin se, että siinä kyykkyasennossa välillä nostaa pyllyn hetkeksi irti istuimesta ja istuu takaisin. Tuossa ei siis sotke käsiä. Kyykkyasennossa jalat ei kannata olla liian lähekkäin. Sanoisin että tätä painelua kannattaa kokeilla jos tuo seuraavaksi mainitsemani ei auta.

Joskus taas voi kokeilla kädellä ottaa paperilla "vastaan" eli pidellä sitä paperin avulla. Tarkoitus on vähän helpottaa sitä, ettei veny tai satu niin kovasti, mut auttaa siis myös siihen ett tulee helpommin ulos. Joissain tilanteissa voi yrittää katkaista pienen palan, jos on jo osittain pökäle ulkona ja saa sen tehtyä jotenkin hellävaraisesti (esim paperi kädessä).

Samoin jos tuntuu että mitään ei tapahdu, voi tosiaan suihkutella pyllyä hieman vedellä. Jos pökäle on jo ulkona, siitä saattaa tulla hiukan liukkaampi. Lopuksi ulostamisen jälkeen kannattaa pukamat huuhdella kylmällä vedellä, tämä saa ne kutistumaan. :) Ja sen jälkeen huolehtia että juo riittävästi, käy pian uudestaan vessassa jos tarve (helpottaa vatsakipua) ja syö kuitua!! Ei toki liikaa mut esim. Avocado tekee ainakin mun vatsalle hyvää, samoin vihreät salaatit ja kaikki täysjyvä. Suosittelen kuitenkin varsinkin kasviksia/hedelmiä/soseita. Kahvia 2 kuppia tyhjään vatsaan saattaa joskus saada vessanhädän nopeammin kuin ummetuslääke.

Kannattaa:

-syödä kuituja ja vältellä pullaa/vaaleaa leipää

-juoda paljon

-juoda varsinkin kuitujen kanssa paljon

-ostaa "jakkara", esim coolstuffista tai muusta verkkokaupasta.

-kokeilla istua hetken aikaa kyykyssä jos toivoo kakkahätää tai tuntee sen olevan tulossa eikä rynnätä suinpäin vessaan.

En ole mikään terveydenhuollon ammattilainen, mutta on siis paljon kokemusta ummetuksesta. Noi vinkit lähinnä mun oman kokemuksen perusteella. Olen ollut päivystyksessäkin kroonisen ummetuksen takia. :) Jotkut puhui täällä että on viikon ollut kakkaamatta ja mun täytyy sanoa että mulla on helposti mennyt viikko.. joskus muistan että paljon kauemminkin. Ei kannata päästää siihen tilaan.

Netistä löytyy esimerkiksi "Stool chart" -hakusanalla (stool=uloste, eng.) piirroskuvia siitä, mistä tietää, onko kakka sopiva/ummetukseen päin/ripuliin päin.. siihen kannattaa tutustua, jos kärsii vatsaongelmista niin oppii ajoissa näkemään ne merkit, milloin kannattaa puuttua ennen kuin menee noin pahaksi kuin esim. ap:lla. Joissakin noista taulukoista on myös lyhyitä ohjeita, esim lisää vedenjuontia ym. Sen lisäksi on taulukoita myös ulosteen väristä erikseen, että mitä se tarkoittaa (esim harmaa/valkoinen tai musta on huono merkki).

Miksi alapeukku? Onko täällä jotain ihan huvikseen alapeukuttavia ihmisiä? Vai ihan siksikö, että ketju on vanha? Mua ei kiinnosta ketjun ikä, koska tiedän että muutkin kärsii samoista ongelmista.

Mulla on paljon kokemusta näistä (olen joutunut käymään tutkimuksissakin ja esimerkiksi itsellä on todella pitkä ja mutkikas suoli, minkä vuoksi ummetusta eesiintyy välillä terveellisestäkin syömisestä ja liikunnasta huolimatta), joten kannattaa kokeilla noita vinkkejä. Jos on epätoivoinen pöntöllä, ottaa vinkkejä mielellään vastaan. :) Jos ei ole ollut pöntöllä epätoivoinen, ei tiedä mitä tosiummetus on.

Hoitakaa ajoissa! Ummetus voi olla vakava juttu, jos päästää liian pahaksi. Vaikka välillä lipsuu, niin pääasia että yrittää tehdä asialle jotain.

Vierailija
99/107 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on EHDOTTOMASTI maksetun aloittajan tekemä. Pegorion auttaa.

Vierailija
100/107 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pegorion auttaa aina. Mikään ismi ja aate ei ihmistä auta, vain Pegorion. Olen käyttänyt sitä useasti ja voin suositella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme