Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeesti apuja,on niin kovalla vatsa että en saa kakkaa pungettua ulos!!! ei koskaan ennen

Vierailija
21.05.2011 |

ole ollut tälläistä,hiki päässä olen jo tunnun istunut,se on ihan tossa hollilla mutta en VAIN saa sitä ulos,mitä mä voi tehdä???? tää ei oo sit vitsi vaikka hupaisaa onki..musta ei tosin enää-

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö pari purkkia luumu pilttiä.

Vierailija
62/107 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut itse tulossa tilanteessa milloin geeliä työnnettään peräaukkoon, pelotti hirveästi mutta pakko se oli tehdä, se ei koske tai kutita se vaan laitetaan pari sekunttia ja tuntuu mahassa ja auttoi tuli se sitten👍🏻

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul oli just tänään paskavika .... siihen auttaa juda paljon nestettä ja yrittää liikkua esim jos trillä on yläkerta niin juokse niitä rappudia ylös ja alas 😂🖒

Vierailija
64/107 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen ajankohtainen 😅 Itsellä maha taas vaihteeksi kovalla ja hanuri ihan hellänä kun sain puskettua kivikovaa tavaraa kahdessa erässä ulos. Plumps! Plumps! Sen aivan tunsi kun peräreiän leikkurit katkaisi kovaa pötköä pienempiin osiin.

Tämä oli vielä helppo verrattuna muutaman viikon takaiseen jöötiin. Vatsa ei toiminut lainkaan moneen päivään ja olo alkoi olla tosi tukala. Aina kun yritin paskantaa, niin tunsin paineen ja jonkinlaisen pullistuman ryppyreiän ympärillä. Pelkäsin että iso pukama, enkä uskaltanut ponnistaa etten hajota mitään siellä päässä. Ei muuten auttanut glaubersuola, Metalax eikä mikään, kun se paskatulppa oli lopuksi oman nyrkkini kokoinen! Viimein oli pakko työntää se ulos. Jestas kun vei aikaa ja teki kipeää!! Tunsin kun se tulppa vaan venyttää aukkoa mutta ei tule ulos. Otin käden avuksi ja aloin kaapia osaa mikä jo kurkisti ulos. Kivikovaa ja kuivaa ulostetta, ja tuntui ihan synnyttämiseltä. Oikeasti sai ponnistaa kuin lasta tehdessä, ja viimein se jättimäinen halko tuli ulos. Oli pakko oikein kurkistaa pönttöön että mikä sieltä oikein tuli! Iso oli, limutölkin paksuinen ja tosi kuivaa kamaa. Ei ihmekään ettei oikein liikkunut siellä suolen loppupäässä. Hanuri oli hellänä, mutta mikä HELPOTUS, kun jöötin jälkeen tuli pehmeämpää tavaraa ulos ja suoli tyhjeni kunnolla.

Tuon paskan muistan ikuisesti.

Vierailija
65/107 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli maito allergia ja silloin paskani oli aina kovana kun söin maidollisia juttuja

Vierailija
66/107 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuotta vanha ketju, eiköhän ap ole jo saanut kakattua :D

Vierailija
67/107 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aamu pussi Vi-Sibliniä jugurttiin, niin suoli toimii eikä tule tulppia. Myös musta kahvi pistää mahan toimimaan.

Vierailija
68/107 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ostamassa ummetus-lääkettä. Suosittelen Precorion merkkistä. Ota vaikka kaksi pussia päivässä. Itsellä toimii.

Vierailija
69/107 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6 vuotta vanha ketju, eiköhän ap ole jo saanut kakattua :D

Tai sitten hänestä on tullut muumi.

Vierailija
70/107 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voi olla joku suolen osa mennyt solmuun. Tämä onkin sitten vakavampi juttu,

Vierailija
71/107 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut auttaa, käy ostamassa muutama kalja, kyllä lähtee.

Vierailija
72/107 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itselläni anaaliyhdyntä auttoi tuohon ongelmaan raskauden aikana.

Voi kuulostaa hassulta mutta näin on! Mulla kans auttaa ummetukseen suoraan sanottuna suolen sörkkiminen, anaaliseksi yksi keinoista.

Meidän lapsellakin tullut monesti kakka (vauvana) heti sen perään kun on kuumemittarilla lämpö mitattu pyllystä. Kai siinä on sitten joku juju.

Vierailija
73/107 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kerran mun nyrkin kokoinen jööti, olin ollut viikon kakkaamatta. Jumalautsi sattui punnertaa ulos!

Vierailija
74/107 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö  rasvasia juustoja äläkä sukulaatia.Ota jotain rasvaa ja pruuttaa sitä anusaukon suulle ja työnnä sinne kuumemittari ja pyöritä eiköhän sieltä kohta tule toista tarvittaessa.

Vierailija
75/107 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla voi olla joku suolen osa mennyt solmuun. Tämä onkin sitten vakavampi juttu,

Totta. Jos kuusi vuotta jokin suolen osa on solmussa niin kyseessä on vakava tilanne.

Vierailija
76/107 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Pakko tulla tänne kirjoittamaan, jos joku paniikissa etsii apua ja eksyy tähän ketjuun :) 

Mä olin eilen siinä tilanteessa, että vatsa oli niin kovalla, että pönttöön tuli pelkkää verta. Oli niin tajuttoman kipeä suoli, että meinasi taju lähteä... ekaa kertaa oli näin paha tilanne! 

Tässä siis vinkkinä: jos sulla ulostaminen sattuu (tulee esim. verta eli tod näk peräpukamia tai haavaumia), älä hyvä ihminen pusaa! Tein sen suuren virheen, ja siitäkös riemu yltyi ja suoli vaan paheni. No, lähetti apteekkiin ja takaisin (itse olin ihan rajamailla kivun kanssa). Siinä sitten koitin Microlax nimistä valmistetta, jonka pitäisi auttaa 5-15min. Virhe! Aine ei pehmentänyt ulostetta (vaikka pakkauksessa luki niin!), vaan alkoi supistelemaan suolta. Aivan hirveetä, sairaan kipeä suoli ja "jättipökäle" (siltä se tuntui :D) joka yritti väkisin ulos koko päivän. Aivan kauheeta, aivan kauheeta. Ja eihän se sieltä tullut. Välillä "vuosi välistä" löysempää, mutta iso tavara oli tulppana. 

Rauhoitin kipeän suolen Scheriproctilla. Siinä on mukana kortisonia, joten hoitaa myös. Otin eilen maksimimäärät. Illalla kun suolen supistelut vähän helpotti, otin yöksi Laxoberon helmiä 3kpl. Yöllä heräsin vessaan, ja homma toimi kivuttomasti (scheriproct oli myös ehtinyt jo vaikuttamaan). Ah mikä helpotus! 

Jutun opetus siis oli: jos sinulla on pukamia ja ulostaminen sattuu, älä käytä noita pikalääkkeitä. Mieluummin pehmentävää valmistetta, esim. tuo laxoberon toimi hyvin (ja tätä ei muuten saa käyttää usein!). Ja jutun opetus myös se, että jos vähänkin tuntuu menevät kovaan suuntaan niin esim. Agiocur tms. käyttöön ettei pahene tilanne.... (ja tietty ruokavalio ja liikunta tärkeimpinä!). Ja niin vielä; sitä kakkaa ei tarvitse alkaa kaivelemaan, jos ei itse halua :D Saa hoidettua lääkkeillä. Tsemppiä! 

Vierailija
77/107 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumut eivät auta vaikka tunkisit ne hanuriisi. Peräruiske ja tähystystä varten otettava litku auttavat.

Vierailija
78/107 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertakäyttöinen kumihanska käteen ja vaseliinia sormeen. :-)

Vierailija
79/107 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liota luumuja muutama yön yli ja nielaise pureksimatta paljoa jos ollenkaan. Vaikka kuuman teen seassa, päivittäin. Tämä ylläpitoon. Jos mennyt jo niin kovaksi ettei tuu niin smartlax pussi 2 erässä päivän aikana. Ilman dieettimuutoksia voi olla että tämän smartlax tai muun vastaavan pehmittimen voi joutua ottamaan sillointällöin, itsellä viikonloppuna jos ruokailu ollut vähän epäsäännöllisempää. Joku tutkimus väitti että päivän ruokailut tulisi tehdä n.10 tunnin sisään pidemmän aikaa jotta suoliston toiminta normalisoituisi.

Vierailija
80/107 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

38v miehen Suoli toimii nykyisin vaan aamupalan jälkeen ns räjähdyspaska mitä ei pysty enää pidättämään muina aikoina on ihan hiljaa eikä edes pieretä. Ja syön päivän aikana aamupala,lounas,päivällinen,iltapala.En syö liikaa vaan sopivasti päivän mittaan... 31.10 käyty Aava Pasilassa lääkärillä, joka ohjasi Aava Kamppiin... jälkimmäiseen aika ensi viikon tiistaina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi