Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeesti apuja,on niin kovalla vatsa että en saa kakkaa pungettua ulos!!! ei koskaan ennen

Vierailija
21.05.2011 |

ole ollut tälläistä,hiki päässä olen jo tunnun istunut,se on ihan tossa hollilla mutta en VAIN saa sitä ulos,mitä mä voi tehdä???? tää ei oo sit vitsi vaikka hupaisaa onki..musta ei tosin enää-

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakos vuotta se ap on sitä jöötiä nyt vääntänyt? Ehkä pikkuhiljaa kannattaisi tunnustaa omien keinojen loppuminen ja soittaa vaikka lääkäriin :)

Vierailija
42/107 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa luontaistuotekaupasta aloe vera -juomaa kaikki ummetuksesta kärsivät. Jo loppuu ongelma, kun aloitatte päivänne aloe veralla. Tilkka joka aamu tyhjään mahaan. Toimii! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap raskaana? Koska silloin asiaa ei auta oikein muu kuin synnytys. Kohtu painaa suolta, ja ulostemassa on sen takia kovaa.

Lakut yms. ovat yhtä tyhjän kanssa, kun se kakkatulppa on jo päässyt muodostumaan. Ota ja hae apteekistä Klyx-nimisiä peräruiskeita, niillä irtoaa! Microlax on ihan lässyä, se ei tehoa kunnon isoon tulppaan. Klyx on tehokasta, ja silti turvallista raskausaikanakin.

Ja sitten pyrit ennaltaehkäisemään: juo nestettä tarpeeksi, syö kuitua, käy säännöllisesti kakalla.

Ps. Älä ala väkisin kaivella takapuolesta kakkaa ulos, saat sillä aikaan haavauman suolenseinään, mikä pahentaa asioita.

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=316&i=FERRING_KLYX

Vierailija
44/107 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin tapa, kun hommaat tippapussin (mitä sairaaloissa käytetään),  jossa letku. laitat lämmintä vettä tippapussin täyteen n. 1l ja työnnät ruutan (letkun) sinne mihin pitääkin (koko litra). Tietysti nostat pussin roikkumaan itsesi yläpuolelle.  Itse meinasin kuolla kyseiseen ongelmaan. Oli nimittäin 3 vko ulostamatta kovien kipulääkkeiden takia, leikkauksen jälkeen. kaikki samat tein mitkä keskustelun aloittaja ja mikään ei auttanut. Maha kovalla yritä vielä syödä jotain, kun oksennus meinaa lentää. Ystäviltä sain kyseisen eittäin hyvä neuvon. :)

Vierailija
45/107 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein stydi musta kahvi!!

Mulla auttaa aina, kupillinen riittää, enempää ei ehkä kannatakaan ottaa!

Vierailija
46/107 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki on tälläne ongelma monesti :/

Vierailija
47/107 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka onko maha aamulla kovalla kahvin jälkeen yritää tääläkin tehdä tiukkaa.

Vierailija
48/107 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaöljyä peräpäähän, se liukastaa!

Vierailija
49/107 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa Fructolax-kuutiot. Hyviä ja halpoja.

Vierailija
50/107 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsitty toisinaan, hanki kertakäyttökäsineitä, sitten laitat perusrasvaa ja painat peräaukon vierestä.  Peräruiske on melkein ainoa joka auttaa tosi pahassa tilanteessa.   En usko että mitään fisteleitä voi tulla.

Haavautumia peräaukon tienoille ehkä ilmaantuu, hoida kuntoon.

Pellavansiemeniä liotettuna, sekoita mehuun, ennaltaehkäisevässä mielessä.  

Vierailija
51/107 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa kokeilla kyykkyasentoa , esim. sanomalehden päälä!

Vierailija
52/107 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöntöllä istuminen on tosiaan todella epäergonominen asento kakata. Kyykkyasento on kaikista luonnollisin asento ihmiselle, koska siinä suolisto asettuu ikäänkuin vapaammin ja kakka pääsee tulemaan suorempaa ulos, kun ei istu pöntöllä esim. eteenpäin kumartuneena ja vatsa vähän kippuralla tms. ja suolet on silloin ihan mutkalla. Jos on tiukassa, ettekä halua kokeilla kyykkyä, niin laittakaa edes se pieni koroke n. 10-20 cm jalkojen alle, istukaa selkä suorassa, kokeilkaa hakea hyvä kulma mihin nojata, ehkä voi olla hyvä, kun nojaa vähän eteenpäin (mutta selkä suorassa!), hengitelkää syvään ja rentouttakaa koko selkä ja takapuoli, tunne kuinka alkaa valua ulos kuin itsestään...

Tuo kyykky on kuitenkin ihan paras, joko pöntön reunoilla seisten (akrobaattista, mutta toimivaa) tai sitten tosiaan sanomalehdelle...

Vierailija
53/107 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöntöllä istuminen on tosiaan todella epäergonominen asento kakata. Kyykkyasento on kaikista luonnollisin asento ihmiselle, koska siinä suolisto asettuu ikäänkuin vapaammin ja kakka pääsee tulemaan suorempaa ulos, kun ei istu pöntöllä esim. eteenpäin kumartuneena ja vatsa vähän kippuralla tms. ja suolet on silloin ihan mutkalla. Jos on tiukassa, ettekä halua kokeilla kyykkyä, niin laittakaa edes se pieni koroke n. 10-20 cm jalkojen alle, istukaa selkä suorassa, kokeilkaa hakea hyvä kulma mihin nojata, ehkä voi olla hyvä, kun nojaa vähän eteenpäin (mutta selkä suorassa!), hengitelkää syvään ja rentouttakaa koko selkä ja takapuoli, tunne kuinka alkaa valua ulos kuin itsestään...

Tuo kyykky on kuitenkin ihan paras, joko pöntön reunoilla seisten (akrobaattista, mutta toimivaa) tai sitten tosiaan sanomalehdelle...

Yli viisi vuotta sitten aloitettu, mutta edelleen niin ajankohtainen.

Kyykky on todella hyvä, eikä tarvitse kiivetä vessanpöntölle. Voihan sitä kyykistellä vaikka kaupassa tai kirjastossa, etsiskelemässä jotain sieltä alimmilta hyllyiltä.

Joko kuumalla vedellä suihkuttaminen on mainittu? Se rentouttaa mukavasti.

Vierailija
54/107 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on jo kivettynyt sinne jos se on vielä siellä.

Vierailija
55/107 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki ois pikku ongelma kakka on ihan päässä mutta on niin sairaan kovaa!! Laxoberonia oon ottanu kolme kertaa eikä oikee vaikuta. Aiemmin on vaikuttanu. Tää sama ongelma ollu jo monta vuotta. Mitään keinoja millä sais mahan ihan löysälle??? Ja oon poika

Vierailija
56/107 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista, ota levolakkia, luumua tai jotkut suosittelee jotain mallasuutetta. sitä en oo itekokeillu mut kuullemma auttaa. toinen on oikein istuminen. jos istut tavallisesti eli pystyasennossa nii nojauduppa polvies päälle. kyykkyasento on luonnollisempi ihmisille ja vähentää pukamien saantia ummetuksen aikana. 3. mikä mulla auttaa on se että ekanaki olen oikeassa asennossa, sitten ponnistelen vain vähän kerrallaan ja annan painovoiman auttaa siinä ponnistusten välissä

Vierailija
57/107 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama! Välillä on niin että kakka ri tuu millään ja sitte pitää mennä sairaalan ku mikään ei auta😔 Mulle epäiltiin ärtyvänsuolen oireyhtymää. Ja oon siis 12v

Vierailija
58/107 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö meksikolaista

Vierailija
59/107 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävästi vettä? Riittävästi kuitua? Riittävästi liikuntaa? Pussillinen luumuja? Pussillinen lukupaloja? Sennateetä? Risiiniöljyä? Peräruiske? 

Vierailija
60/107 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kanssa toi ongelma ekaa kertaa ikinä pari viikkoo sitten. Ei ollut yhtään hauskaa. Onneksi oli sellanen kaveri kylässä jonka kaa asiasta pystyi puhumaan oikealla nimellä. Kävi hakee mulle glauber-suolaa apteekissa, 2,5h nauttimisesta lähti kyllä liikenteeseen tulppa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä