Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko kummilta pyytää 1v. synttärilahjaksi rahaa?

Vierailija
20.05.2011 |

Lapsen kummi tänään kysyi, mitä lapsi tarvitsisi. Sanoi, ettei haluaisi ostaa mitään turhaa vaan jotain, mitä lapsi oikeasti tarvitsisi. Tällä hetkellä (lähitulevaisuudessa) ainoa asia, minkä lapsi tarvitsisi, on turvaistuin. En tietäänkään tuollaisia (noin kalliita) lahjoja keneltäkään ikimaailmassa pyytäisi, mutta isovanhemmat lupasivat antaa rahaa tuota turvaistuinta varten. Nyt mietin, kehtaisiko kummiltakin pyytää. Pyysi vielä ilmoittamaan vaikka viestillä, mitä lapsi tarvitsee, niin tuo sitten jotain tarpeellista. En jotenkin kehtaa rahaa pyytää...mutta mitä te sanotte?

Ja sen verran meidän tilanteesta, että ollaan pienituloisia muutenkin ja nyt minä vielä kotona tuon pian 1v.:n kanssa, eli rahasta olisin todella kiitollinen ja se tulisi tarpeeseen.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA itse kummitätinä ilahtuisin kovasti, jos kuulisin, että voin antaa rahaa (sen summan, jonka olin ajatellut lahjaan laittaa) esim. juuri turvaistuinta varten.

Meillä on myös rahasta tiukkaa ja esim. mieheni vanhemmat ovat oikeasti tyytyväisiä, että voivat antaa rahaa esim. kesäkenkiä/välikausihousuja tms. varten eikä tarvitse keksimällä keksiä lapselle lahjaa.

Vierailija
42/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoimme kummipojalle lahjaksi hopeisen saastoporsaan jonka sisalla 300e. Possuuun on kaiverrettu paivamaara ja kummipojan nimi. Ajattelimme etta possu jaa muistoksi ja koska perhe on taloudellisesti heikommassa asemassa kuin me, raha tulisi pienen lapsen kanssa tarpeeseen. Olivat meidan mielesta oikein tyytyvaisia.

tämän kerroit, jotta ap voi nyt hyvillä mielin pyytää kummilta säästöpossun ja sisään 300e? :D

kerroin enemmankin ideana ja osoittaakseni etta rahaa voi antaa lahjaksi.. me olemme hyvatuloisia joten kaikki suhteuttavat summan tietenkin omaan tilanteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kummina maksa talvirenkaita kummilapsen isän autoon, vaikka ne miten tarpeelliset olisivat enkä maksa kotiinsa tehosekoitinta tai mikroaaltouunia. Lähden siitä, että vanhemmat kustantavat lapsensa pakolliset menot ja kummina ostan lapselle jotain sellaista, mistä lapsi itse oikeasti nauttii.

En muuten osta lukiolaiselle kummilapselle kirjojakaan vaan annan leffalippuja.

En osallistu kummilasteni perheiden arkikuluihin!

Vierailija
44/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummilta nätisti kysäistä, että haluatko ostaa/antaa jonkun yksittäisen asian vai olisiko kiinnostusta osallistua yhteislahjaan isovanhempien kanssa?

Vierailija
45/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotiaalle:

omat ruokailuvälineet

kengät

löytyykö jo seuraavaa kokoa ulkoiluhaalari ja sadekamppeet? Niitä tarvitaan ennen pitkää...

Kummi varmasti tietää teidän taloudellisen tilanteen ja haluaa auttaa. Itse pyytäisin osallistumaan tuohon vanhempien lahjaan.

Vierailija
46/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas mielelläni osallistun arkikuluihinkin, esim. synttärit on usein kummilapseni kotona järjestetty nyyttäreinä koska heillä ei ole paljoa rahaa ja on monta lasta. Itse teen usein sinne täytekakun ja pari kakkua,

Mieluummin ostaisin 1-vuotiaalle palan turvaistuinta kuin jotain turhaa. 1-vuotias ei vielä piittaa lahjoista.

En kummina maksa talvirenkaita kummilapsen isän autoon, vaikka ne miten tarpeelliset olisivat enkä maksa kotiinsa tehosekoitinta tai mikroaaltouunia. Lähden siitä, että vanhemmat kustantavat lapsensa pakolliset menot ja kummina ostan lapselle jotain sellaista, mistä lapsi itse oikeasti nauttii.

En muuten osta lukiolaiselle kummilapselle kirjojakaan vaan annan leffalippuja.

En osallistu kummilasteni perheiden arkikuluihin!

Vierailija
47/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas mielelläni osallistun arkikuluihinkin, esim. synttärit on usein kummilapseni kotona järjestetty nyyttäreinä koska heillä ei ole paljoa rahaa ja on monta lasta. Itse teen usein sinne täytekakun ja pari kakkua, Mieluummin ostaisin 1-vuotiaalle palan turvaistuinta kuin jotain turhaa. 1-vuotias ei vielä piittaa lahjoista.

En kummina maksa talvirenkaita kummilapsen isän autoon, vaikka ne miten tarpeelliset olisivat enkä maksa kotiinsa tehosekoitinta tai mikroaaltouunia. Lähden siitä, että vanhemmat kustantavat lapsensa pakolliset menot ja kummina ostan lapselle jotain sellaista, mistä lapsi itse oikeasti nauttii. En muuten osta lukiolaiselle kummilapselle kirjojakaan vaan annan leffalippuja. En osallistu kummilasteni perheiden arkikuluihin!

Olen lapsen kummi, en osallistu kummilapsen perheen pakollisiin hankintoihin. Ei se 1v lahjoista piittaa, joten silloin ei lahjaa tarvitse antaa lainkaan.

Vierailija
48/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sinua en kummiksi pyytäisikään. Onko moni pyytänyt?

Ei se elättämistä taida olla, jos joskus tuo nyyttäreihin nyyttäriherkkuja muiden vieraiden tavoin, tai jos antaa lahjan, jolle on oikeasti käyttöä :) .

MInä taas en suostu kummiksi, jos pyytäjäperhe olettaa minun olean elättäjä

Olen lapsen kummi, en osallistu kummilapsen perheen pakollisiin hankintoihin. Ei se 1v lahjoista piittaa, joten silloin ei lahjaa tarvitse antaa lainkaan.

Vierailija
49/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sinua en kummiksi pyytäisikään. Onko moni pyytänyt? Ei se elättämistä taida olla, jos joskus tuo nyyttäreihin nyyttäriherkkuja muiden vieraiden tavoin, tai jos antaa lahjan, jolle on oikeasti käyttöä :) .

MInä taas en suostu kummiksi, jos pyytäjäperhe olettaa minun olean elättäjä Olen lapsen kummi, en osallistu kummilapsen perheen pakollisiin hankintoihin. Ei se 1v lahjoista piittaa, joten silloin ei lahjaa tarvitse antaa lainkaan.

eikä heillä ole koskaan ollut niin pulaa ruuasta, etteivätkö vanhemmat olisi kyenneet synttäreitä järjestämään. Kamala ajatella, että osa perheistä laittaa rahansa viinaan ja huumeisiin, jolloin lasten synttärit täytyy muiden järjestää.

Vierailija
50/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos edes mietit 300 - 400 euron hintaista turvaistuinta. Katso Brion mallistoa, hinta alle 200 euroa ja kaikki turvatestit ovat läpi kirkkaasti päässyt.

Ei hinta ratkaise mikä on paras, moni halvempi malli antaa yhtä hyvän turvan.

Käy katsomassa liikkeessä ajan kanssa ja pyydä myyjän ammattitaitoa. Ei ne myy istuimia, jotka ovat huonoja, koska nehän olis myyntikiellossa.

Edelleen rahalahja on hyvä, jos teillä ei ole mitään mitä tarvitsette, siis lapsi tarvitsee.

Yks aika kiva idea on sanoa keräätte rahaa istuinta varten ja halutessa voi lahjan antaa rahapanoksena huoneen kulmassa olevaan säästöpossuun.

Musta olis tosi ikävää jos lapselle ei jäis mitään muistoa 1 v synttäristä, istuin kun joskus kun menee pois käytöstä menee kiertoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi