Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko kummilta pyytää 1v. synttärilahjaksi rahaa?

Vierailija
20.05.2011 |

Lapsen kummi tänään kysyi, mitä lapsi tarvitsisi. Sanoi, ettei haluaisi ostaa mitään turhaa vaan jotain, mitä lapsi oikeasti tarvitsisi. Tällä hetkellä (lähitulevaisuudessa) ainoa asia, minkä lapsi tarvitsisi, on turvaistuin. En tietäänkään tuollaisia (noin kalliita) lahjoja keneltäkään ikimaailmassa pyytäisi, mutta isovanhemmat lupasivat antaa rahaa tuota turvaistuinta varten. Nyt mietin, kehtaisiko kummiltakin pyytää. Pyysi vielä ilmoittamaan vaikka viestillä, mitä lapsi tarvitsee, niin tuo sitten jotain tarpeellista. En jotenkin kehtaa rahaa pyytää...mutta mitä te sanotte?

Ja sen verran meidän tilanteesta, että ollaan pienituloisia muutenkin ja nyt minä vielä kotona tuon pian 1v.:n kanssa, eli rahasta olisin todella kiitollinen ja se tulisi tarpeeseen.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat aterimet?

Vierailija
22/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle oma valokuvakansio johon voi kerätä lapselle omia valokuva-muistoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu hiukan ahneelta vaikka tarpeeseen tulisikin. Jos tiedät mistä kaupasta aiot ostaa niin lahjakortin pyytäminen ei ole niin törkeää. En tiedä miksi näin on, muttatuntuu vähemmän ahneelta vaikka käytännössä sama asiahan se on.

isäni itse sanoi, että antaa synttäreiksi rahaa, niin voin itse ostaa, mitä lapsi tarvitsee. Sanoin hänelle, että turvaistuimeen säästämme, että ihan tarpeeseen tulee. Hän oli sitten maininnut asiasta äidillenikin (ovat eronneet) ja hän sanoi myös antavansa rahaa siihen. Muilta vierailta en ikimaailmassa pyytäisi 1-vuotiaalle rahaa (vaikka se meidän suvussa ei mitään uutta olisikaan...), mutta tuota kummia nyt mietin, kun noin kyseli ja kovasti painotti, että haluaa jotain tarpeellista antaa. ap

Siis jos sellaista varten täytyy erikseen säästää. 2000 e? Vai jopa enemmän? Ei sellaista kyllä kehtaa kummilta pyytää.

Mistä repäisit tuon summan 2000€???? Olisi hauska kuulla millä periaatteella sen laskit! Ja ei niitä kunnon istuimia ihan satasella saa.

joten oletin, että monen kuukauden säästämistä vaativa kohde maksaa tuhansia eikä satasia. Jos siis isovanhemmat maksavat ja itse säästetää ja kummiltakin rahaa pyydetään, niin pakko sen istuimen on maksaa tuhansia.

Vierailija
24/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nenäfriida? Se tulee jossain vaiheessa olemaan tarpeen, uskoisin. Tai sitten syksyksi vaikka kurahanskat, ne harvoin pysyvät lapselta toiselle ehjänä? Minusta voit hyvin mainita kyllä tuosta istuimestakin, että se on seuraava iso hankintanne lapselle.

Vierailija
25/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhottoman kallis>!

lapseni kummi osti lapselleni (n 1v2kk iässä) ekat kengät! Minusta se olisi aivan mainio lahja. Mentiin vielä yhdessä kummitädin kanssa kenkäkauppaan jossa kengät yhdessä valittiin asiantuntevan myyjän avustuksella. Jotenkin muistelen sitä lahjaa erityisellä lämmöllä:)

Sopisiko tälläinen lahja teillekin?

Vierailija
26/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle jää käteen n.1000€/kk ja itse olen kotihoidontuella...eli istuimeen menee varmaan 300-400€ ja sellaista määrää meillä ei ole varaa noin vain laittaa...nyt on säästössä siihen 100€, isovanhemmilta veikkaan, että tulee 50€+50€, mutta voi tulla myös vähemmän ja kiitollinen olen siitä mitä tulee.

ap

Tuntuu hiukan ahneelta vaikka tarpeeseen tulisikin. Jos tiedät mistä kaupasta aiot ostaa niin lahjakortin pyytäminen ei ole niin törkeää. En tiedä miksi näin on, muttatuntuu vähemmän ahneelta vaikka käytännössä sama asiahan se on.

isäni itse sanoi, että antaa synttäreiksi rahaa, niin voin itse ostaa, mitä lapsi tarvitsee. Sanoin hänelle, että turvaistuimeen säästämme, että ihan tarpeeseen tulee. Hän oli sitten maininnut asiasta äidillenikin (ovat eronneet) ja hän sanoi myös antavansa rahaa siihen. Muilta vierailta en ikimaailmassa pyytäisi 1-vuotiaalle rahaa (vaikka se meidän suvussa ei mitään uutta olisikaan...), mutta tuota kummia nyt mietin, kun noin kyseli ja kovasti painotti, että haluaa jotain tarpeellista antaa. ap

Siis jos sellaista varten täytyy erikseen säästää. 2000 e? Vai jopa enemmän? Ei sellaista kyllä kehtaa kummilta pyytää.

Mistä repäisit tuon summan 2000€???? Olisi hauska kuulla millä periaatteella sen laskit! Ja ei niitä kunnon istuimia ihan satasella saa.

joten oletin, että monen kuukauden säästämistä vaativa kohde maksaa tuhansia eikä satasia. Jos siis isovanhemmat maksavat ja itse säästetää ja kummiltakin rahaa pyydetään, niin pakko sen istuimen on maksaa tuhansia.

Vierailija
27/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kummit eikä isovanhemmat laita lahjaan kuin max 3o euroa joten kimppalahjanakaan hankittuna ei se summa riittäisi vaan itsekin pitäisi laittaa.... ei kaikilla isovanhemmat anna kalliita lahjoja.

Vierailija
28/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurahanskoja löytyy useampikin pari, aterimia samoin (ja astiastoja+Muumi-kulhoja). Valokuva-albumeja sai tyttö ristiäislahjaksi kolme...harmittaa oikeasti, kun en keksi mitään järkevää, mitä voisin pyytää. Nyt olen kyllä kallistumassa siihen, että rahaa en tosiaan kehtaa pyytää. Täytyy yrittää siis keksiä jotain...

ap

Vierailija
29/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ap, mutta etkö tajua että kaikilla ei ole varaa ostaa ihan VAAN MUUTAMAN SATASEN juttuja ilman säästämistä ja lisäapuja. Itse esim saan hoitovapaalla sen alle 400€ kuussa käteen (ja miehellä pienet tulot) niin ei siitä ihan hirveesti jää rahaa MIHINKÄÄN ylimääräiseen. Sulla on varmaan sitten se kultalusikka perseessä jos et tätä tajua.

Vierailija
30/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen istuimeen pitää upottaa 300-400 Euroa... Kyllä se elämä menee vaan niin, että jokainen ostaa tavaransa rahojensa mukaan. Ostatte käytettynä joltain tutulta tai tutun tutulta?

Me ollaan keskituloisia ja nettotulot 4-5 kertaa enemmän kuin teillä, ja ei mekään pidetä itsestäänselvänä laittaa turvaistuimeen tuollaisia summia. Ne turvallisuuserot on niin pienet ja tärkeämpi asia löytyy ratin takaa ja siitä, että on kunnon auto.

Vierailija
31/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilahtuisin, jos kysyttäessä vanhemmat kertoisivat totuudenmukaisesti, mikä eniten ilahduttaisi. Haluan rahan menevän tarpeeseen. Yhden kummilapsen vanhemmilta kysyn aina, koska tiedän että heillä on vähän rahaa. Muilta en kysy. Mieluisinta on antaa noille ensin mainituille, oli toive mikä vain. Kerro siitä istuimesta, kummi ilahtuu!!!!!!!

Vierailija
32/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle jää käteen n.1000€/kk ja itse olen kotihoidontuella...eli istuimeen menee varmaan 300-400€ ja sellaista määrää meillä ei ole varaa noin vain laittaa...nyt on säästössä siihen 100€, isovanhemmilta veikkaan, että tulee 50€+50€, mutta voi tulla myös vähemmän ja kiitollinen olen siitä mitä tulee. ap

silloin on heille tarjota rakkautta ja joskus ruokaa, jos saadaan säästettyä.

Vierailija
33/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri mieltä!!!

Kyllä köyhänkin lapsella on oikeus saada matkustaa turvallisesti. Minusta on ehdottomasti oikea kohde säästää ja pyytää lahjarahaa!!!!!! Lapsen turvallisuus ennen kaikkea. En keksi tärkeämpää kohdetta johon laittaa rahaa.

siihen istuimeen pitää upottaa 300-400 Euroa... Kyllä se elämä menee vaan niin, että jokainen ostaa tavaransa rahojensa mukaan. Ostatte käytettynä joltain tutulta tai tutun tutulta?

Me ollaan keskituloisia ja nettotulot 4-5 kertaa enemmän kuin teillä, ja ei mekään pidetä itsestäänselvänä laittaa turvaistuimeen tuollaisia summia. Ne turvallisuuserot on niin pienet ja tärkeämpi asia löytyy ratin takaa ja siitä, että on kunnon auto.

Vierailija
34/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoimme kummipojalle lahjaksi hopeisen saastoporsaan jonka sisalla 300e. Possuuun on kaiverrettu paivamaara ja kummipojan nimi. Ajattelimme etta possu jaa muistoksi ja koska perhe on taloudellisesti heikommassa asemassa kuin me, raha tulisi pienen lapsen kanssa tarpeeseen. Olivat meidan mielesta oikein tyytyvaisia.

Vierailija
35/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummille, että lapsi ilahtuu varmasti mistä tahansa lahjasta, jos kummi haluaa sellaisen antaa, ja samoin vanhemmat, mutta että seuraava iso hankinta on turvaistuin, johon isovanhemmat ovat halunneet osallistua ja jos kummi haluaa osallistua myös, niin se olisi mukavaa.

Kummi kysyi ja ilahtuu varmasti, jos tietää lahjan tulevan tarpeeseen!!!!!!!!!!!

kurahanskoja löytyy useampikin pari, aterimia samoin (ja astiastoja+Muumi-kulhoja). Valokuva-albumeja sai tyttö ristiäislahjaksi kolme...harmittaa oikeasti, kun en keksi mitään järkevää, mitä voisin pyytää. Nyt olen kyllä kallistumassa siihen, että rahaa en tosiaan kehtaa pyytää. Täytyy yrittää siis keksiä jotain...

ap

Vierailija
36/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä lahja! Meillä on 10 kummilasta, ikinä en voisi moista antaa. Omat lapset saavat max 30 euron lahjoja kummeilta, jotka hyvin toimeentulevia. Ok minusta.

Annoimme kummipojalle lahjaksi hopeisen saastoporsaan jonka sisalla 300e. Possuuun on kaiverrettu paivamaara ja kummipojan nimi. Ajattelimme etta possu jaa muistoksi ja koska perhe on taloudellisesti heikommassa asemassa kuin me, raha tulisi pienen lapsen kanssa tarpeeseen. Olivat meidan mielesta oikein tyytyvaisia.

Vierailija
37/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ehdotuksia asioista, joita voitte tarvita:

-kumisaappaat

-sadetakki

-lasten kevyt, pieni teltta tai täytettävä allas ulkoleikkeihin

-joku klassikkokirja (vaikkei ihan vielä ymmärtäisi, hyvä kirja tuo kumminkin pitkäaikaista iloa): Minttu-kirjat, Melukylä-kirjat jne jne

-saisko teille jonnekin ulos tai sisälle lasten riippumaton tai keinun (en tosin tiedä onko kallis hankinta)

-jotain lastenhuoneeseen, lukulamppu, pikkutuoli, keinuhevonen, pieni matto tms

-lakanat tai kylpytakki

-soittorasia

-lastenlaulu cd

-nukke, nukenrattaat tai paloauto tai joku klassikkolelu

-onko teillä jo uimapuku/uimahousut?

-rantalelu

Mukavaa synttäriä!

Vierailija
38/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle jää käteen n.1000€/kk ja itse olen kotihoidontuella...eli istuimeen menee varmaan 300-400€ ja sellaista määrää meillä ei ole varaa noin vain laittaa...nyt on säästössä siihen 100€, isovanhemmilta veikkaan, että tulee 50€+50€, mutta voi tulla myös vähemmän ja kiitollinen olen siitä mitä tulee. ap

silloin on heille tarjota rakkautta ja joskus ruokaa, jos saadaan säästettyä.

hehh.. oletkos koskaan kuullut että kaikki vähävaraiset lapsiperheet eivät suinkaan ole nuoria perheitä!??

t. Nuori perheellinen, jolla on varaa ostaa 300-400 turvaistuin, ruokaa pöytään ja käydä reissussakin.

Että mene vaan niine ikäkommentteinesi tunkemaan se kultalusikka takaisin sinne perseeseen.

Ja ap mielestäni voit kerto kummille että säästätte turvaistuimeen, että voi osallistua halutessaan siihen tai sitten ostaa jotain muuta. Näin et pyydä rahaa, vaan annat kummille vapauden valita itse :) Noita valokuva-albumeitä yms on vähän tyhmä pyydellä, koska periaatteessa ne ovat kuitenkin turhia, eli ei mitään perustarpeita niinkuin turvaistuin.

Vierailija
39/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ehdotuksia asioista, joita voitte tarvita:

-kumisaappaat

-sadetakki

-lasten kevyt, pieni teltta tai täytettävä allas ulkoleikkeihin

-joku klassikkokirja (vaikkei ihan vielä ymmärtäisi, hyvä kirja tuo kumminkin pitkäaikaista iloa): Minttu-kirjat, Melukylä-kirjat jne jne

-saisko teille jonnekin ulos tai sisälle lasten riippumaton tai keinun (en tosin tiedä onko kallis hankinta)

-jotain lastenhuoneeseen, lukulamppu, pikkutuoli, keinuhevonen, pieni matto tms

-lakanat tai kylpytakki

-soittorasia

-lastenlaulu cd

-nukke, nukenrattaat tai paloauto tai joku klassikkolelu

-onko teillä jo uimapuku/uimahousut?

-rantalelu

Mukavaa synttäriä!

Miksi pitäis pyytää tällaista ''roinaa'' jos on oikeasti tarvetta jollekkin tärkeälle? Ja siis tarkoitan lähinnä soittorasiaa, palouatoa, rantalelua yms keksimällä keksittyä..

Vierailija
40/50 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän kerroit, jotta ap voi nyt hyvillä mielin pyytää kummilta säästöpossun ja sisään 300e? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän