Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MAAILMAN TYPERIMMÄT turhakkeet.

Vierailija
20.05.2011 |

Mitä typeriä tavaroita Sinulle tulee mieleen?

Mikä on mielestäsi ollut typerin tavara jota ihmiset on ostaneet.

Itse kerron tässä yhden:

Nyt Bauhaussin mainoslehdessä poreallas pihalle. On naurettavuuden huippu. Typerän näköinen allas jossakin vihreällä nurmikolla.

Katsotaan vaan kuka tekee itsensä ensimmäisenä naurettavaksi ja saa hullunpaperit.

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kommentoida aijempaa viestiä, että katumaasturit eivät monestikkaan kuluta enempää, kuin muutkaan autot. Maine vaan on pahempi.

Ja salaattilinko on meilläkin lähes päivittäin käytössä. Säilytän myös salaatin siinä.

Vierailija
22/113 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perseensuristin, joka ei mahdu *erseeseen, eikä surise.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehän oo! Se rentouttaa, unettaa, rauhoittaa, poistaa lihasjännityksiä. Se ei vain riitä, että sitä kokeilee kerran viidessä kuukaudessa.

Vierailija
24/113 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että synnytetään ihmiselle tarve ostaa.

... Kun vaikka lukee jotain sisustuslehteä, niin semmoisilta tavarakollaasisivuilta niitä voi bongata. Yllättävän moni herättää usein semmoisen "no tuollaistahan mä oon aina tarvinnu" -tunteen, kunnes järki saa voiton.

Itselle turhakkeita olis munankeitin ja mansikankannanpoistaja.

Vierailija
25/113 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli munankeitin ja leipäkone ahkerassa käytössä. Munankeittimellä sai helposti juuri sellaisia munia kuin halusi. Kattilassa minuutteja tulee helposti liikaa/liian vähän. Käytettäis vieläkin jos olis tarpeeksi suuri keitin.

Leipäkonetta käytetään nykyisin vain keliaakkokuopuksen leipiin. Pitäisi olla useampi kone, jotta riittäisi koko perheelle.

Vierailija
26/113 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan minä lämmittää ruoankin uunissa/liedellä, mutta silti käytän mikroa. Osaan keittää pannukahvia, mutta silti käytän kahvinkeitintä. Tai entäs vedenkeitin, kai jokainen osaa keittää veden liedellä, mutta silti se vedenkeitin on aika yleinen laite :)

Meillä on siis munankeitin ja paljon käytössä!

. En siis miellä samalla tavalla turhakkeeksi kuin munankeittimen - kuka ääliö nyt ei osaa keittää munia kattilassa?

Vierailija
27/113 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähköinen leipäveisti tai kuorija, wc-pöntön raikastin...

Vierailija
28/113 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni mikroaaltouuni ei ole turha vaikka teen ruokaa hellalla neljä kertaa päivässä joten valmisruokia en sillä valmista. Helpompaa ja energiatehokkaampaa lämmittää jokin asia mikrossa kuin liedellä. Kaurapussia (lämpöpussi) en voi lämmittää missään muualla.

Vedenkeitin taas on tosi kätevä koska se kuluttaa vain murto-osan siitä sähköstä mitä veden kiehuttaminen kattilassa.

Salaattilinkoa käytetään meillä joka toinen päivä. Olisipa turhauttavaa tehdä jättisalaatti ja pestä että kuivata jokainen lehti erikseen. Märkään salaattiin taas ei kastike tartu.

Munankeitin tuntuu todella turhalta mutta en ole koskaan moista nähnyt joten ehkä jos sillä jotenkin säästää sähköä ja munia keittelee joka päivä niin miksipä ei?

Munakello on tosi tärkeä! Jos sen unohtaa laittaa soimaan, unohtuu ruoka aina uuniin.

Riisipallo on turhin minkä tiedän. Siihen laitetaan riisit sisälle ja muuten keitetään koko höskä vedessä. Tuohon kapistukseen en kyllä keksi mitään järkevää ajatusta liittää.

Vierailija
29/113 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti että wc-pöntön raikastin. Noh, minulla on superhyvä ratkaisu. Myynnissä on sellainen ikuinen raikastin joka on terästä ja teline muovia, toimii hyvin. Ikinä ei tarvitse vaihtaa tai laittaa mitään hajusteita kun tämä vempele neutraloi hajut ekologisesti ilman kemikaaleja. Paljon tyylikkäämmän näköinenkin kuin ne yleiset hirvitykset. Merkki on Ecozone.

Vierailija
30/113 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ovat käteviä, koska säästävät liedeltä tilaa, niitä ei tarvitse vahtia, ja lopputulos on aina halutun kaltainen. Ehdottomia välineitä kumpikin!

Vierailija
31/113 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puollustan sekä munankeitintä että riisinkeitintä. Molemmat ovat käteviä, koska säästävät liedeltä tilaa, niitä ei tarvitse vahtia, ja lopputulos on aina halutun kaltainen. Ehdottomia välineitä kumpikin!

Mutta lisään listalle lehtipuhaltimen, pulloveden (Suomessa), ilotulitteet ja turkikset.

Tero

Vierailija
32/113 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lainkaan helppoa saada oikeanlainen kypsyysaste kananmunille. Olen jo jonkin aikaa etsinyt joko telinetta (jossa kiehuvat kananmunat eivat iskeydy toisiinsa tai kattilaan) tai ns. keitinta.

Turhakkeiksi luen kaikki kuorijat, paitsi Sveicon valmistamat.

33/113 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- lapsille soiva potta joka vinkuu iloisesti pissan tai kakan tullessa.

- hands free rintapumppu :D reppuselkään, piuhat hartoiden yli+pumput tissiin kiinni, että voi vaikka tiskata...

- riisikeitin (tulee karseeta mössöä)

- vauvan tuoksuöljyt

- valkaiseva aurinkorasva nivealta (WTF??)

Vierailija
34/113 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkarinpyörittäjä ja viimeisin näkemäni hullutus, jätskitöttörönpyöritin.

Tuttipullojen sterilointilaite mikroon ja paljon muuta mitä täsäskin viestiketjussa on listattu.

Mut en ymmärrä miten joku voi pitää leipäkonetta turhakkeena. Juurikin erityisruokavalioiset ihmiset hyötyy suuresti ja me jotka ei haluta kamalia määriä lisäaineita itellemme ja lapsillemme syöttää.

Ihana herätä aamulla vastaleivotun leivän tuoksuun.

Vierailija
35/113 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- lapsille soiva potta joka vinkuu iloisesti pissan tai kakan tullessa. - hands free rintapumppu :D reppuselkään, piuhat hartoiden yli+pumput tissiin kiinni, että voi vaikka tiskata... - riisikeitin (tulee karseeta mössöä) - vauvan tuoksuöljyt - valkaiseva aurinkorasva nivealta (WTF??)

14 vuotta ja on kyllä kaikkea muuta ollut kuin turhake. Joka viikko useita kertoja käytän.

Sinä et vain osaa käyttää riisinkeitintä, sillä tulee juuri sellaista riisiä kun haluaa. Esim. esikeitän siinä puuroriisit. Sä olet käyttänyt aivan liikaa vettä jos mössöä saat. Opettele ensin käyttämään laitetta, ennenkuin hakutu sitä.

Vierailija
36/113 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut en ymmärrä miten joku voi pitää leipäkonetta turhakkeena. Juurikin erityisruokavalioiset ihmiset hyötyy suuresti ja me jotka ei haluta kamalia määriä lisäaineita itellemme ja lapsillemme syöttää.

Ihana herätä aamulla vastaleivotun leivän tuoksuun.

Meillä ei ole vuosiin ostettu kaupasta mitään leipää, mutta kas - emme silti omista leipäkonetta. Se leivän leipominen kun onnistuu helposti ja vieläpä paljon nopeammin käsin. En siis sano, että olen täysin samaa mieltä, koska tuo pointti erikoisruokavalioista on ihan validi, mutta ymmärrän kyllä, että sitä pidetään turhakkeena.

Vierailija
37/113 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan kuitenkin puolustaa munakelloa ja ja salaattilinkoa.

Mulla on munakelloja peräti 2 kpl. On kokatessa tosi kätevää kun ei tarvitse vahtia kelloa ja muistella milloin mikäkin pata pantiin porisemaan tai laatikko uuniin, vaan kello hälyttää. Pastakin on aina sopivasti al dente.

Salaattilinko taas on hyödyllinen siinä, että kun salaatinlehdet on kuivia, kastike ei vetisty vaan maistuu paremmin.

Turhakkeita on ainakin yksinkertaisista kapistuksista tehdyt super-design-luksusversiot.

samppanjavispilä, teepussinpuristaja, vedenkeitin, moccamasteri, salaattilinko esimerkiksi

Vierailija
38/113 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin tykkään riisinkeittimestä, sillä saa risoton paljon helpommin tehtyä kuin kattilassa. Ei tarvitse sekoittaa ja tulee silti oikea koostumus.

olisiko turhake joku sellainen, että ihminen hommaa sen vain omistaakseen? Keräilyautot?

Vierailija
39/113 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesiskootteri

Vierailija - 20.05.11 05:43 (ID 12707501)

Järjettömin ja turhin ympäristön saastuttaja monella tapaa. Pöristellään ympäri järveä ja terrorisoidaan mökkinaapureiden rauhaa. Pitäis lailla kieltää tai ainakin jotenkin rajoittaa!

Melusaastuttaja, jota ei voi käyttää yhtään mihinkään muuhun kuin turhaan pörräämiseen.

Luin jostakin jutusta viime kesänä että Teemu Selänteellä on Kirkkonummen "hulppeassa kodissaan" viisi (5) vesiskootteria!

102

Vierailija
40/113 |
21.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku on toisella hyödyllinen ja toisella taas ei.

Mä tienaan meidän perheen maito- ja vihannesrahat myymällä leipäkoneleipää. Mennessäni nukkumaan täytän leipäkoneet ja laitan ajastukselle niin että ovat valmiina klo 06, 3 konetta siis.

Ennen töihin lähtöä laitan yhden koneen ajastukselle niin että leipä on valmiina klo 16.

Näin leipä on tuoretta mutta ehtii jäähtyä. Meillä lisäksi on vanha leipäleikkuri, eli leikkaan leivän siivuiksi. Ex.n kanssa lapset ovat viikko-viikko systeemillä ja ylijäädyt leivät pakastan ja syön ne kun olen yksin tai teen murua ja käytän juuston sijaan kuorutteena laatikkoruuissa.

Vanhin leipäkone on 80 luvulta ja jos lasken että se pyörii n 150 krt vuodessa jo kohta 2 vuoden ajan + ennen sitä ei ole ollut myöskään käyttämätön, on musta aika hyvä kapistus. Kyllä mä osaan leipää itsekin tehdä, mutta tässä mun ei tarvi tehdä muuta kuin täyttää ja painaa paria nappulaa.

Jogurttikone on myös tosi hyödyllinen, itse asiassa niitä on 2. Käytän juurena edellisestä satsista ja lisään litran maitoa. Saan siis 5 purkkia jogurttia maitolitran hinnalla, 6.s menee taas juureen.

Riisinkeittimen ostin aikoinaan Thaimaasta häämatkalla ja siitä tulee yksinkertaisesti paljon, paljon parempi riisin koostumus kuin kattilassa.

Banaanikoteiloita on myös 2. Banaanit ovat niin halpoja, mulla on lähes joka pv bansku mukana. Ei ole musta, taatusti olis jos ei olis koteloa. Olen käyttänyt sitä varmaan... 5 v ? n 3 krt viikossa, eli turhuke ei todellakaan ole.

Salaatinlehtiä meillä syödään liian vähän, paitsi kesällä omasta pihasta. Salaattilinko on, en hirveesti sitä käytä, mutta en sitä poiskaan anna. Kaappitilaa on runsaasti.

Mä käyn mun kaikki kaapit läpi 2 krt vuodessa ja uskoisin jos joku ko tavaroista olis ylimääräinen se olis mennyt jo kiertoon.

Muuten popparikone. Eka talvi eron jälkeen oli rahat ihan lopussa. Mä lainasin mun ystävältä popkornikonetta ja se on meillä edelleen, ystäväni ei huoli sitä takas.

Rahat oli lopussa ja oli kuitenkin kiva järjestää lapsille ohjelmaa meillä oli usein leffailta. Meillä on järkyttävät kasat elokuvia, ex niitä aikoinaan ottanut netistä. Leffa pyörimään, pari kekoa poppareita ja juhlat ovat siinä.

Poika on pyytänyt monta krt kaverin kylään ja tulijoita olis enemmän kun sohvalla tilaa. Eli tälläinen lasten illanvietto on suosittu eikä maksa paljoa. Popparit koneessa onnistuu paremmin, ei mene öljyä = terveellisempiä.