MAAILMAN TYPERIMMÄT turhakkeet.
Mitä typeriä tavaroita Sinulle tulee mieleen?
Mikä on mielestäsi ollut typerin tavara jota ihmiset on ostaneet.
Itse kerron tässä yhden:
Nyt Bauhaussin mainoslehdessä poreallas pihalle. On naurettavuuden huippu. Typerän näköinen allas jossakin vihreällä nurmikolla.
Katsotaan vaan kuka tekee itsensä ensimmäisenä naurettavaksi ja saa hullunpaperit.
Kommentit (113)
Saatiin joitaki vuosia sitten joululahjaksi ja myytiin samantien huutonetissä pois :D Joku tolvake sen osti.
Jota siis voi käyttää nauhamakaroonin ja karjalanpiirakan pohjien tekemiseen.
Mutsi osti sellaisen 10v sitten. Olivat silloin muodissa ja niitä piti ihan jonottaa kodinkoneliikkeistä, kun olivat niiiin kuumaa kamaa =)
Kertaakaan ei ole käytetty, kaapissa ollut pölyyntymässä.
Mutsi totesi koneen ostettuaan, että makaroonia ja karjalanpiirakkaa saa halvalla kaupasta valmiinakin.
miksi tuollainen vaiva, kun
turhana kapistuksena vaan erittäin käytännöllisenä. jos ruokatauolla käyt kotona syömässä niin laitatko sen leivän lämpiämään tavalliseen uuniin ja miten teet popcornia ilman mikroa?
Ostat popcornin jyviä, laitat kattilaan öljyä ja ne popparin siemenet. Ja kas, kun öljy kuumenee, siemenet poksuu ja saatte popcornia!
voit ostaa popcorn pussin ja laittaa mikroon?
popcornit kattilassa, koska mikrossa pussin sisään ei näe ja jyvät palavat siksi helposti.
Toiseksi en tajua miksi kukaan ostaa mikropopcornia, se maistuu p*skalta ja on täynnä ties mitä moskaa. Itse tehdyissä poppareissa on maissia, öljyä ja suolaa. Lisäksi öljyn ja suolan määrän ja laadun voi itse valita.
Mitään mikroa vastaan mulla ei kyllä ole.
Tajuan myös leipäkoneen vaikka mulla ei itsellä olekaan sille käyttöä. Ihme kaheli tuo vänkääjä, jos ihminen haluaa tehdä itse leipää tai haluaa gluteiinitonta leipää halvemmalla, niin miten se liittyy mihinkään viinan ja tupakan ostoon :O
on ykkösvehje. Meillä syödään salaattia jatkuvasti ja märkä salaatti on kammottavaa D:
Lisäksi sen siivilää voi käyttää siivilänä ja kulhoa kulhona.
Olen henkeen ja vereen roinan vastustaja, ja mulla on tosi vähän tavaraa kaiken kaikkiaan. Vaatteita ja kenkiäkin vain joitain. Mutta salaattilinko on tosi tarpeellinen!
"Vedenkeitin on itse asiassa ekologisempi kuin kattilassa keittäminen. " Minä teen jopa niin, että keitän aina ensin veden vedenkeittimellä, jos keitän vaikkapa makaronia tai perunaa kattilassa - sekä nopeampaa että ekologisempaa. Meillä kun on vanhan perushella.
Kun aloin tehdä noin ja vaidoin lamput energiansäästölamppuihin, sähkölasku putosi vuodessa 120 euroa.
tykkään imuri robotista, ei sitä tarvitse vahtia se imuroi, kun olen töissä joka ikinen päivä. Ei jää jumiin mininkään aikä tipu alas portaita :) Minusta itse siivoaminen on turhaa, jos ei ole pakko! Baby wipesien lämmitin on kyllä tosi turha. Ps, me ei enää tarvita veden keitintä, kun on induktio hella, se on paljon nopeampi kuin vedenkeitin!
sen astian, jossa vesi on, ensin yli 100 asteiseksi. vedenkeittimessä lämmitetään pelkkä vesi. Mieti nyt vähän kumpi vie enemmän energiaa.
Ensinnäkin on helpompaa tehdä popcornit kattilassa, koska mikrossa pussin sisään ei näe ja jyvät palavat siksi helposti. Toiseksi en tajua miksi kukaan ostaa mikropopcornia, se maistuu p*skalta ja on täynnä ties mitä moskaa. Itse tehdyissä poppareissa on maissia, öljyä ja suolaa. Lisäksi öljyn ja suolan määrän ja laadun voi itse valita.
noista mikropoppareiden mausta ja kun ne tosiaan on transrasvaskeidaa, niin kannattaisi kyllä muidenkin jättää syömättä.
Mutta miten sä oikeesti näet sinne kattilaan, koska ne jyvät palaa? OIkeesti, vähän vaarallista alkaa availemaan kantta, kun tulee aika kuumaa öljy silmille...
ihan samalla tavalla niistä mikropoppareista kuulee, kun ei enää poksu niin usein, että taitaa olla valmista... =)
Ensinnäkin on helpompaa tehdä popcornit kattilassa, koska mikrossa pussin sisään ei näe ja jyvät palavat siksi helposti. Toiseksi en tajua miksi kukaan ostaa mikropopcornia, se maistuu p*skalta ja on täynnä ties mitä moskaa. Itse tehdyissä poppareissa on maissia, öljyä ja suolaa. Lisäksi öljyn ja suolan määrän ja laadun voi itse valita.
noista mikropoppareiden mausta ja kun ne tosiaan on transrasvaskeidaa, niin kannattaisi kyllä muidenkin jättää syömättä. Mutta miten sä oikeesti näet sinne kattilaan, koska ne jyvät palaa? OIkeesti, vähän vaarallista alkaa availemaan kantta, kun tulee aika kuumaa öljy silmille... ihan samalla tavalla niistä mikropoppareista kuulee, kun ei enää poksu niin usein, että taitaa olla valmista... =)
Läpinäkyvä kansi. Lapsena oli suurta hupia katsella poksuvia jyviä kannen läpi =)
Riippunee keitettävästä vesimäärästä sekä vedenkeittimen tehosta, mutta meillä ainakin vedenkeitin on hautautunut tarpeettomana induktiolieden hankkimisen jälkeen.
Mulla on maitoallergia ja noi kaupan soijajädet ja kaurajädet alkaa aina välillä tympiä. Joten surautanpa toisinaan itelleni jätskiä sillä 20 vuotta vanhalla koneella.
Mun mummo yritti työntää mulle joskus paristokäyttöistä maitovispilää. No en ees juo kahvia enkä maitokahvia, niin aika turha. Ja joskus jos juon, niin kyllä mä saan ihan tarpeeks hyvin sen soijamaitoni vaahdotettua ilmankin.
Mitä typeriä tavaroita Sinulle tulee mieleen?
Mikä on mielestäsi ollut typerin tavara jota ihmiset on ostaneet.
Itse kerron tässä yhden:
Nyt Bauhaussin mainoslehdessä poreallas pihalle. On naurettavuuden huippu. Typerän näköinen allas jossakin vihreällä nurmikolla.
Katsotaan vaan kuka tekee itsensä ensimmäisenä naurettavaksi ja saa hullunpaperit.
Varsinkin mökillä uusien perunoiden kanssa, kun pöytään on tulossa pitkälle toistakymmentä ihmistä. Ei tarvitse käsin rapsuttaa perunoista kuoria. Ja sama kone toimii myös salaattilinkona, kerrassaan verraton peli!
Arpajaisvoitto. Paljon siitä oli hupia kun sitä ihmeteltiin ja naureskeltiin. Perunankuorimiseen se ei oikein kelvannut.
turhakkeista, tai esineistä, jotka muiden mielestä ovat turhakkeita, mutta teistä tarpeellisia.
Meillähän on turhakkeita koti täys, vaikka av-normein ekämme kurjaa ja puutteellista elämää VUOKRAkodissamme.
- moccamasterilla keittää parhaat suodatinkahvit minusta
- mikro on tarpeellinen, mutta ei välttämätön. Teen ruokaa usein kahdeksi päiväksi kerrallaan. Huom: popcornit tehdään kattilassa
- vedenkeitintä käytetään vähintään 2 kertaa päivässä
- salaattilinko on kätevä. Lähes joka päivä lisäkkeenä on vihersalaattia ja se pysyy ihanan rapeana kun linkoaa
-
On maailman napparin juttu.
Pakkaan lapsille evaat kouluun joka paiva ja banaanin laitan joskus mukaan. Ilman banaanikoteloa banaani muussaantuisi repussa taysin.
Meilla on siis jopa kaksi banaanikoteloa ja ovat viikottaisessa kaytossa. Ei siis tosiaan turhake :)
Meilla on myos kotelot ompuille, napparia nekin.
lasten hiustenpesuun tarkoitettu renkula, jottei vesi valu simmuihin.....
mulla on renkula käytössä ja se on ihan super! :D
Järjettömin ja turhin ympäristön saastuttaja monella tapaa. Pöristellään ympäri järveä ja terrorisoidaan mökkinaapureiden rauhaa. Pitäis lailla kieltää tai ainakin jotenkin rajoittaa!
on aika turha, kun sukkahousut ovat jo itsessään halpoja. Kuka vielä alkaisi niitä kiillottamaan?