Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita -92 syntyneitä?

Vierailija
19.05.2011 |

Tai edes alle 20-vuotiaita? Mitä noita ketjuja seurannut niin vähän sellainen tuntuma, et suuriosa täällä on jo kolmenkympin ylittäneitä.

Vai harrastatteko muutkin täällä pyörivät teinit lähinnä ketjujen seuraamista ilman kommentoimista ja annatte "lehmien mölytä" rauhassa? :D

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on samanikäinen jo parin vuoden päästä sun kanssa:O itse olin samanikäinen kanssasi hänet saadessani.

Vierailija
2/61 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, älä välitä, samanlainen lehmä se tulee sinustakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun vanhin LAPSI on sua VANHEMPI.

Vierailija
4/61 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nauraa niitä nuoria, jotka täällä roikkuvat irc-gallerian tapaan kehuskelemassa panoillaan ja valkovuodoillaan.

Vierailija
5/61 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooh pitäiskö mennä johki demi-palstalle hei mun vanhin LAPSI on sua VANHEMPI.

Vierailija
6/61 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vauvapalsta, siis tarkoitettu äideille eikä niille vauvoille. 19v ikäinen äiti on enemmänkin säälittävä kuin samanarvoinen keskustelukumppani.

Vierailija
7/61 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ne, joita ei mikään lapsiin liittyvä kiinnosta, pyörivät joillain muilla sivustoilla...

Vierailija
8/61 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan 1992 syntynyt olisi täällä? Tämä on vauvapalsta, siis tarkoitettu äideille eikä niille vauvoille. 19v ikäinen äiti on enemmänkin säälittävä kuin samanarvoinen keskustelukumppani.

Vierailija
9/61 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, älä välitä, samanlainen lehmä se tulee sinustakin.

Tuolla ilmaisulla "lehmien mölinä" tarkoitin sitä sävyä millaisia oikeasti varmaan yli puolet ketjuista on. (Intetään,haukutaan yms ja osa jopa ihan tosissaan)

En ole ikärasisti, itselläni on kavereita teinistä 90-vuotiaaseen ja viihdyn 50+ ihmisten kanssa, saa niin hyviä keskusteluita usein aikaiseksi.:)

Ap

Vierailija
10/61 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan 1992 syntynyt olisi täällä? Tämä on vauvapalsta, siis tarkoitettu äideille eikä niille vauvoille. 19v ikäinen äiti on enemmänkin säälittävä kuin samanarvoinen keskustelukumppani.

Vaikka rupeankin lähentelemään kolmeakymppiä, mielelläni jutustelen eri-ikäisten äitien (ja toki myös lapsettomien) kanssa. Minä kun pidä nuorempia tyhminä. Toisin kuin monet muut av:lla pyörivät....

Vierailija
11/61 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nauraa niitä nuoria, jotka täällä roikkuvat irc-gallerian tapaan kehuskelemassa panoillaan ja valkovuodoillaan.

Eipä yllättänyt. Mutta joo, olen äiti joten miksi en saisi olla vauvapalstalla? Ja onhan täällä paljonkin lapsettomia ihmisiä..

Onneksi olet itse todella fiksu ja aikuismainen ihminen kun teinisi kanssa yhdessä haukutte muita teinejä:)

Ap

Vierailija
12/61 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(aloinpa yhtäkkiä tuntemaan oloni tosi vanhaksi...)

Vierailija
13/61 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vauvapalsta, siis tarkoitettu äideille eikä niille vauvoille. 19v ikäinen äiti on enemmänkin säälittävä kuin samanarvoinen keskustelukumppani.

Sain esikoiseni 19v enkä ollut säälittävä vaan opiskelut suorittanut, sijaisuuksia tekevä lähihoitaja. Saman miehen kanssa olin ollut jo vuosia ja vauva oli suunniteltu. Oli oma koti, auto yms. Joten tämä vastaaja voi suksia suohon noiden kommenttiensa kanssa!!

Ei ikä tee kestään huonompaa tai tyhmempää.

t. äiti vm 83 + 3 lasta

Vierailija
14/61 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä yllättänyt. Mutta joo, olen äiti joten miksi en saisi olla vauvapalstalla? Ja onhan täällä paljonkin lapsettomia ihmisiä.. Onneksi olet itse todella fiksu ja aikuismainen ihminen kun teinisi kanssa yhdessä haukutte muita teinejä:) Ap

koska itsekin sitä intensiivisesti ja kulttuurisidonnaisesti näytät harrastavan vedoten kollektiiviseen tietoosi siitä, millaisia muut ovat.

Jos 1992 syntynyt on äiti, niin ei voi kuin sääliä. Alimmissa sosiaaliluokissahan tuo nuorena sikiäminen on aika yleistä verrattuna muihin.

Vierailija
15/61 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halunnut opiskella ja piti keksiä joku tapa hankkia elanto?

Vierailija
16/61 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onneksi sinä tiedät "lehmien mölinän"

Eipä yllättänyt. Mutta joo, olen äiti joten miksi en saisi olla vauvapalstalla? Ja onhan täällä paljonkin lapsettomia ihmisiä.. Onneksi olet itse todella fiksu ja aikuismainen ihminen kun teinisi kanssa yhdessä haukutte muita teinejä:) Ap

koska itsekin sitä intensiivisesti ja kulttuurisidonnaisesti näytät harrastavan vedoten kollektiiviseen tietoosi siitä, millaisia muut ovat.

Jos 1992 syntynyt on äiti, niin ei voi kuin sääliä. Alimmissa sosiaaliluokissahan tuo nuorena sikiäminen on aika yleistä verrattuna muihin.

Vierailija
17/61 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli äläpä yleistä taas kun monen moni luuseriäiti on nimenomaan 35-40v rahaton,kulahtanu,katkeroitunu, sossun elätti ja raha menee suurimmaksi osaksi kalsarikänneihin ja tupakkaan! Ja jostain tuo sinun paheksuminen kumpuaa,toki nuoria "huonoja" äitejä on,sitä väitä, mutta ihan on samanlailla vanhempiakin. Ja aika moni nainen joka on ensin hankkinut uran,oman kämpän ja saa saa sitten lapsen kun talous on superkunnossa niin saakin lapsia jotka on esim.todella usein kipeänä. Itse äiti on aivan helvetin väsynyt ja puhuu kuinka ei nuorena olisi ollut valmis näin rankkaan hommaan :D hehheh ja jeppjepp. Kaikelle on tarkotus. Mä nautin mun lapsista aivan hirveen paljon ja annan kaikkeni niille,varsinkin nyt kun ovat pieniä. Kun alan vähän elää itsellenikin taas kun lapset alkavat mennä omia menojaan enemmän että minulla on aikaa itselleni, en olekaan satakakskyt vuotias vielä vaan elämää edessä ja paljon,omat lapset rinnallani!

Ja mitä yleistämiseen tulee, niin luuseriäidit (ainakin jos uskomme sosiaalipuolen tilastoja ja miksi emme uskoisi) ovat hyvin usein niitä, jotka saivat ensimmäisen lapsensa nuorina. Silloin sitä on vielä 30v iässäkin rahaton, kulahtanut, katkeroitunut sossun elätti.

Aika moni nainen, joka saa lapsensa aikuisena, saa ihan terveen helpon ja ihanan lapsen, joka ei sairastele sen enempää kuin nuorenkaan äidin lapsi. Ainoa ero on se, nuori äiti lykkää sairaan lapsensa vanhemmilleen, aikuinen äiti hoitaa itse omansa.

Kaikella on arkoitus. Kun alat elää itsellesi lasten alkaessa mennä omiaa menojaa, on sinulla elämää edessä ja omat lapset rinnalla. Vastaavassa vaiheessa monella aikuisena lapsensa saaneella on vierellään myös se oma rakas puoliso. Ei tarvitse tukeutua vain niihin lapsiin.

Miksi oletat että nuori hoitaa lapsensa yksin?? Ja kyllä mä tiedän tilastot, nuoret äidit harvoin hoitavat lapsiaan melkein aina itse,MUTTA itse olen nuori enkä ikinä laittaisi kipeää lasta muille hoitoon! En kyllä tervettäkään oikeen ikinä. Ja yhtälailla ne vanhat vanhemmat lykkäävät lapsia hoitoon aivan järkyttävän paljon. Ei ehkä bsaarin takia niinkun nuoremmat,vaan duunin ja reissailun takia. Yhtä kaikki,sellasille en lapsia soisi!

Vierailija
18/61 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 21 vuotias äiti, asumme 3-kerroksisessa asunnossa, omassa. Minulla on 24 vuotias mies ja meillä on reilu vuoden ikäinen lapsi. Meillä on myös oma auto sekä kesämökki.

Mieheni on töissä hyvässä asemassa ja itsekin olen töissä, emme ole koskaan saaneet sossusta rahaa vaan aina elänyt omillamme. Ainoa raha minkä olen saanut on äitiysavustus ja lapsilisä, jota toki saan vieläkin. Minä teen jopa sellaista työtä tai sen verran,että minun on mahdollsita olla lapseni kanssa myös kotona eikä hänen tarvitse vielä olla päiväkodissa tai perhepäivähoidossa.

Meille jää rahaa käteen laskujen ja muiden pakollisten kulujen jälkeen n. 1600e joten eiköhän jätetä se nuori= sossuelätti pois,koska automaattisesti niin ei voi olettaa.

Miksi aina heti iän perusteella arvoidaan elämäntilanne? niin joo ja minulla on 2 ammattia.

On varmasti monia nuoria ketkä elävät sossussa,mutta myös meitä jotka pärjäämme paremmin kuin moni 40 vuotias.

Minä tunnen 32 vuotiaan jolla on yksi 2 vuotias lapsi, hän asuu kaupungin vuokrataloissa, elää sossun rahoilla eikä koskaan ole varaa mihinkään. Hän on myös yh, joten onko hän nyt parempi koska on kuitenkin jo 32 eikä nuori.

Niin piti vielä sanomaan,että meidän lapselta ei ole koskaan puuttunut mitään ja tavaraa/vaatteita on liikaakin,koska pistämme kaiken ylinmääräisen rahan lapseemme,haluamme hemmotella häntä emmekä esim. käy baareissa jne. Toki käymme usein perheen kesken syömässä ulkona ja tapahtumissa. Meistä ei päällepäin voisi sanoa minkä ikäisiä olemme eikä varsinkaan, että olisimme jotenkin vähävaraisia.

Vierailija
19/61 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi -92! Tosin ei ole millään muotoa vielä kypsä isäksi, mutta tämähän on vain minun mielipiteeni...MINÄ sen sijaan ottaisin jo lapsenlapsen vastaa oikein iloisena, vaikkakin alkusi ehkä aika hämmentyneenä.

Me ihmiset kehitymme eri tahtiin ja toiset ovat varmasti valmiita vanhemmaksi jo näinkin nuorena. Yksi ystäväni sai ensimmäisen vauvansa 44 vuotiaana. Sekin aiheuttaa varmasti hirveää paheksuntaa, mutta mitäpä siitä ;) Eli onnittelut teille nuorille äideille ja tervetuloa vaan palstailemaan tällaisen ikälopun (-65) kanssa :D Eri-ikäisten kommentit ovat vaan rikkaus tällä palstalla ja niistä oppii puolin ja toisin.

Tosin ei ehkä kannata tulla ensimmäisenä haukkumaan toisia "lehmiksi" ;)

Vierailija
20/61 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisen fiksuutta. :)

Mulla on -92 syntyny sisko, joka kyllä pitää huolen vauvastaan, saa kesällä toisen.. Eikä millään erityisillä tuilla (minimi äitiyspäiväraha, asumistuki ja miehen opintotuki, tosin loppu toukokuussa) ole "ratsastaneet".

Toki olisin itse 12v vanhempana suositellu antamaan lapsen kevääksi hoitoon, että olis jatkanu opintojaan, mutta ei halunnu.. Ja toki kukin tavallaan...

Mutta kummasti äitiys kasvattaa ja kypsyttää, jos oikealla tavalla ottaa vastuun lapsestaan.

En siis todellakaan aliarvioi nuoria äitejä. Ite sain eka kk vaille 27v.. ja oon kyl sanonu, että tähän ehtii, mutta jokainen kuitenkin elää elämänsä itse eli tekee ratkaisunsa itse ja elää ratkaisujensa kanssa..

Ja niitä "luuseriäitejä" mahtuu kaikkiin ikäluokkiin, valitettavasti, tosin en tykkää tuollaisesta luokittelusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi