Onko täällä muita -92 syntyneitä?
Tai edes alle 20-vuotiaita? Mitä noita ketjuja seurannut niin vähän sellainen tuntuma, et suuriosa täällä on jo kolmenkympin ylittäneitä.
Vai harrastatteko muutkin täällä pyörivät teinit lähinnä ketjujen seuraamista ilman kommentoimista ja annatte "lehmien mölytä" rauhassa? :D
Kommentit (61)
kun olivat alle 25-vuotiaita. Ovat nykyisin molemmat maistereita koulutukseltaan, ja toimivat opettajina. Äitini lukion puolella, isäni yläasteen. Eli he olivat nuoria, mutta ihan hyvin kuitenkin kasvattivat minut ja veljeni, ja tietääkseni en ole sossun rahoilla kasvatettu! eli tuo väite, että nuorena lapsen saaneet ovat jotenkin köyhiä, on kyllä suurta pa**aa... Toki näitäkin on, mutta itse en ole heihin törmännyt.
Nyt olen itse opiskelemassa toista vuotta yliopistolla, ja olen itse saamassa esikoistani. Tarkoittaako tämäkin nyt taas sitä, että lapsestani tulee köyhä sossun rahoilla ja mummon seuralla kasvatettu lapsi? En usko, sillä ainakin omat vanhempani asuvat suht kaukana...
En tiedä muista, mutta meidän perheessä on aina painotettu koultutuksen tärkeyttä. Eli koulutus täytyy hankkia ja töitä, vaikka olisikin lapsia. Ja varsinkin juuri silloin. en tiedä muista, mutta itse koen asian niin, että nyt jaksan lapseni kanssa paremmin, ja opiskelen sitten loppuun kun äitiysloma päättyy. Mitä sitten jos joudumme elämään muutaman vuoden vähän niukemmin? Lapseni ei tuosta ajasta tule muistamaan mitään. En minäkään muista noita niukkoja opiskeluaikoja, enkä kyllä mitään sellaista aikaa, etteikö meidän perheessä olisi ollut kaikke tarvittavaa.
kun olivat alle 25-vuotiaita. Ovat nykyisin molemmat maistereita koulutukseltaan, ja toimivat opettajina. Äitini lukion puolella, isäni yläasteen. Eli he olivat nuoria, mutta ihan hyvin kuitenkin kasvattivat minut ja veljeni, ja tietääkseni en ole sossun rahoilla kasvatettu! eli tuo väite, että nuorena lapsen saaneet ovat jotenkin köyhiä, on kyllä suurta pa**aa... Toki näitäkin on, mutta itse en ole heihin törmännyt. Nyt olen itse opiskelemassa toista vuotta yliopistolla, ja olen itse saamassa esikoistani. Tarkoittaako tämäkin nyt taas sitä, että lapsestani tulee köyhä sossun rahoilla ja mummon seuralla kasvatettu lapsi? En usko, sillä ainakin omat vanhempani asuvat suht kaukana... En tiedä muista, mutta meidän perheessä on aina painotettu koultutuksen tärkeyttä. Eli koulutus täytyy hankkia ja töitä, vaikka olisikin lapsia. Ja varsinkin juuri silloin. en tiedä muista, mutta itse koen asian niin, että nyt jaksan lapseni kanssa paremmin, ja opiskelen sitten loppuun kun äitiysloma päättyy. Mitä sitten jos joudumme elämään muutaman vuoden vähän niukemmin? Lapseni ei tuosta ajasta tule muistamaan mitään. En minäkään muista noita niukkoja opiskeluaikoja, enkä kyllä mitään sellaista aikaa, etteikö meidän perheessä olisi ollut kaikke tarvittavaa.
1970-luvulla. Molemmilla oli työpaikka jo siinä vaiheessa eli ei meillä ainakaan niukkuutta ollut. Olin esikoinen ja minua oli kotona hoitamassa kotiapulainen, siskon syntymän jälkeen äiti oli kotona lasten kanssa viisi vuotta ja palasi sitten töihin. Päiväkotipaikan sai vain yksihuoltajien lapset. Samaan aikaan siirryttiin kerrostalosta omakotitaloon asumaan eli yhden palkalla eli ihan hyvin kokonainen perhe. Nyt tuo ei enää osnnistuisi.
Et halunnut opiskella ja piti keksiä joku tapa hankkia elanto?
Varsinkaan näin nuorena kun äitiyspvrahakin on minimi. Alemmasta sosiaaliluokasta höpisijät jätän omaan arvoonsa, kertovat enemmän itsestään noilla viesteillään..
Se mua kyllä ihmetyttää, että miksi te olette noin vihaisia ja ilkeitä? Viestien perusteella mä olen nyt se alinta kastia oleva gotleri joka on suunnilleen pilannut elämänsä, mutta ei teidänkään kaikkien viesteistä erityisemmin onnellisuus ja tasapainoisuus huou..
Ap
Tämä on vauvapalsta, siis tarkoitettu äideille eikä niille vauvoille. 19v ikäinen äiti on enemmänkin säälittävä kuin samanarvoinen keskustelukumppani.
ja ikähän kertoo tietenkin kaiken....
t: 20v äiti
minkähän ikäinen nainen on teidän mielestänne sopivan ikäinen ollakseen äiti?
tällaista se on täällä aina kun ilmoitat olevasi "normaalia" äitiytymisikää kymmenisen vuotta nuorempi. Itse aloin käydä täällä kanssa 18-vuotiaana kun sain ekan lapseni, ja kolme vuotta olen käynyt täällä. Mukava palsta tämä on kuitenkin pohjimmiltaan, mutta täytyy myöntää että en minä pahemmin huutele täällä keskusteluissa olevani vasta 21-vuotias...
Eli sinäkin joka siellä huutelit että eihän niin nuorien kanssa mitään voi keskustella niin mistä ihmeestä tiedät että minkä ikäisen henkilön kanssa keskustelet...??
Ja ap vaikutat tosi fiksulta tyypiltä!
Tulette aina tuntemaan itsenne nuoriksi äideiksi ja joissain piireissä teitä katsotaan silloinkin vielä kieroon kun lapsenne on koulussa...
Tiedän sen, koska itsekin sain ensimmäisen lapsen 19-vuotiaana. Ja keskustelupalstoilla sain kuulla vaikka mitä.
Mutta älkää välittäkö näistä ns. vanhemmista äideistä, joiden arvomaailmaan ei nuoret äidit kuulu :)
että minä olen 23v ja kolmen lapsen äiti :D
miten ikä muka vaikuttaa mihinkään, eikö ole pääasia että hoitaa sen lapsen ja on hyvä äiti lapselle,ikään katsomatta. ja kyllä se nuori äiti varmasti on tasavertainen keskustelukumppani onhan molemmat äitejä,vai miten se että on 10 vuotta vanhempi tekee ihmisestä jotenkin paremman?
itse olen alle 20v äiti ja kyllä välillä ärsyttää kun ihmiset tuijottaa ja kommentoi ikää.. pitää vaan yrittää olla välittämättä.
joo... miten ikä muka vaikuttaa mihinkään, eikö ole pääasia että hoitaa sen lapsen ja on hyvä äiti lapselle,ikään katsomatta. ja kyllä se nuori äiti varmasti on tasavertainen keskustelukumppani onhan molemmat äitejä,vai miten se että on 10 vuotta vanhempi tekee ihmisestä jotenkin paremman?
itse olen alle 20v äiti ja kyllä välillä ärsyttää kun ihmiset tuijottaa ja kommentoi ikää.. pitää vaan yrittää olla välittämättä.
täällä usein huomaa, että moni vanhempi äiti on todella typerä ja lapsellinen kommenteissaan. ap vaikuttaa ihan fiksulta
mä olen 18-vuotias ja lapsi on nyt 9 kk:) isä muutaman vuoden vanhempi. harmittaa kun jotkut vanhemmat äidit katsoo kieroon ja ajattelee että mitenköhän noi muka voi pärjätä... itse ajattelen niin että mussa on virtaa touhuta lapsen kanssa ja heräillä yöllä! :) vanhempien iällä ei pitäisi olla suurta merkitystä, vaan sillä, miten lapsi hoidetaan ja saako lapsi turvallisen ja rauhallisen lapsuuden.
Silloin huomaat, että pelkkä kohdun kertakäyttö ei tehnytkään sinusta tasavertaista keskustelukumppania, koska se raskaus oli fyysisesti siellä alapäässä ja aikuiset ajattelevat yläpäällään.
Varsinkaan näin nuorena kun äitiyspvrahakin on minimi. Alemmasta sosiaaliluokasta höpisijät jätän omaan arvoonsa, kertovat enemmän itsestään noilla viesteillään.. Se mua kyllä ihmetyttää, että miksi te olette noin vihaisia ja ilkeitä? Viestien perusteella mä olen nyt se alinta kastia oleva gotleri joka on suunnilleen pilannut elämänsä, mutta ei teidänkään kaikkien viesteistä erityisemmin onnellisuus ja tasapainoisuus huou.. Ap
Me kamalat vanhat äidit elätämme lapsemme itse, ja onneksi se näkyy lapsissa myöhemminkin. Sossun eläteistä ei kasva yhteiskuntakelpoisia kansalaisia.
Palataan asiaan, kun olet kasvanut aikuiseksi Silloin huomaat, että pelkkä kohdun kertakäyttö ei tehnytkään sinusta tasavertaista keskustelukumppania, koska se raskaus oli fyysisesti siellä alapäässä ja aikuiset ajattelevat yläpäällään.
jo kahden lapsen äiti enkä mikään vauva. Otan osaa jos olet itse jotenkin hitaasti kehittynyt.
Tämä on vauvapalsta, siis tarkoitettu äideille eikä niille vauvoille. 19v ikäinen äiti on enemmänkin säälittävä kuin samanarvoinen keskustelukumppani.
Eli sossu maksaa sen, että et osannut ehkäistä?
Varsinkaan näin nuorena kun äitiyspvrahakin on minimi. Alemmasta sosiaaliluokasta höpisijät jätän omaan arvoonsa, kertovat enemmän itsestään noilla viesteillään.. Se mua kyllä ihmetyttää, että miksi te olette noin vihaisia ja ilkeitä? Viestien perusteella mä olen nyt se alinta kastia oleva gotleri joka on suunnilleen pilannut elämänsä, mutta ei teidänkään kaikkien viesteistä erityisemmin onnellisuus ja tasapainoisuus huou.. Ap
Me kamalat vanhat äidit elätämme lapsemme itse, ja onneksi se näkyy lapsissa myöhemminkin. Sossun eläteistä ei kasva yhteiskuntakelpoisia kansalaisia.
miks pitää olla noin ilkeä? ihan samasta paikasta (oletettavasti) sä oot päivärahas saanut. ap:llä on yli 40v aikaa maksaa takaisin saamiaan etuuksia.
Mä en ole missään vaiheessa haukkunut "vanhoja" äitejä! Sanoinhan tuolla ketjun alussa jo, että en ole ikärasisti. Ja penniäkään en ole sosiaalitoimistosta saanut ikinä.
Ap
Minä kun kasvatin hänet ekat neljä vuotta yhteiskunnan varoin. Sitten menin töihin, naimisiin ja sain tokan lapsen jonka kohdalla Kelasta saadut etuudet ovat ainoita "valtion rahoja".
Mutta hyvä tietää niin en tuhlaa häneen enää voimavarojani, hänestä kun ei tule kunnon kansalaista.
Eli toinen lapsistani on siis menetetty tapaus?
Me kamalat vanhat äidit elätämme lapsemme itse, ja onneksi se näkyy lapsissa myöhemminkin. Sossun eläteistä ei kasva yhteiskuntakelpoisia kansalaisia.Minä kun kasvatin hänet ekat neljä vuotta yhteiskunnan varoin. Sitten menin töihin, naimisiin ja sain tokan lapsen jonka kohdalla Kelasta saadut etuudet ovat ainoita "valtion rahoja".
Mutta hyvä tietää niin en tuhlaa häneen enää voimavarojani, hänestä kun ei tule kunnon kansalaista.
kaikki toivo taitaa olla menetetty =(
Sain ensimmäisen lapseni 21v, toisen 26v ja nyt kolmas tulossa. Valmistuin DI:ksi 24v ja siitä asti olen ollut kokopäivätöissä, sitä ennen myös opintojen aikana osapäivätöissä. Äitiyslomalla olen ollut normaalin ajan ja saanut äitiyspäivärahaa + toisen lapsen kanssa hoitovapaalla lisäksi 5kk. Pidän itseäni suht fiksuna ja olen menestynyt elämässä omasta mielestäni hyvin vaikka ensimmäisen lapsen sainkin nuorena. Ei se tarkoita sitä ettei olisi kunnianhimoa!
Jotenkin ajattelen että ne ihmiset jotka tuilla haluaa elää tekee sen jollain keinolla joka tapauksessa, riippumatta iästä tai lastensaannista...Ikävää yleistää että kaikki nuoret äidit olisivat luusereita joiden päätavoitteena on päästä baariin mahdollisimman usein. Ei pidä paikkansa!