Onko täällä muita -92 syntyneitä?
Tai edes alle 20-vuotiaita? Mitä noita ketjuja seurannut niin vähän sellainen tuntuma, et suuriosa täällä on jo kolmenkympin ylittäneitä.
Vai harrastatteko muutkin täällä pyörivät teinit lähinnä ketjujen seuraamista ilman kommentoimista ja annatte "lehmien mölytä" rauhassa? :D
Kommentit (61)
Et halunnut opiskella ja piti keksiä joku tapa hankkia elanto?
Varsinkaan näin nuorena kun äitiyspvrahakin on minimi. Alemmasta sosiaaliluokasta höpisijät jätän omaan arvoonsa, kertovat enemmän itsestään noilla viesteillään.. Se mua kyllä ihmetyttää, että miksi te olette noin vihaisia ja ilkeitä? Viestien perusteella mä olen nyt se alinta kastia oleva gotleri joka on suunnilleen pilannut elämänsä, mutta ei teidänkään kaikkien viesteistä erityisemmin onnellisuus ja tasapainoisuus huou.. Ap
Me kamalat vanhat äidit elätämme lapsemme itse, ja onneksi se näkyy lapsissa myöhemminkin. Sossun eläteistä ei kasva yhteiskuntakelpoisia kansalaisia.
Laitoit siis lapsesi heti hoitoon että pääsit töihin hankkimaan rahaa,etkä ottanut tukia vastaan tai miehesi ei elättänyt teitä. Vittu sä olet tyhmä ämmä!!!
Varsinkaan näin nuorena kun äitiyspvrahakin on minimi. Alemmasta sosiaaliluokasta höpisijät jätän omaan arvoonsa, kertovat enemmän itsestään noilla viesteillään.. Se mua kyllä ihmetyttää, että miksi te olette noin vihaisia ja ilkeitä? Viestien perusteella mä olen nyt se alinta kastia oleva gotleri joka on suunnilleen pilannut elämänsä, mutta ei teidänkään kaikkien viesteistä erityisemmin onnellisuus ja tasapainoisuus huou.. Ap
Me kamalat vanhat äidit elätämme lapsemme itse, ja onneksi se näkyy lapsissa myöhemminkin. Sossun eläteistä ei kasva yhteiskuntakelpoisia kansalaisia.
Laitoit siis lapsesi heti hoitoon että pääsit töihin hankkimaan rahaa,etkä ottanut tukia vastaan tai miehesi ei elättänyt teitä. Vittu sä olet tyhmä ämmä!!!
Kun käy töissä eikä törsää, voi säästää rahaa ja olla kotona hoitamassa lasta. Hurjan eksoottista sinulle, mutta moni aikuinen äiti tekee niin. Kokeile sitten joskus, kun pääset töihin.
Itse olen 21 vuotias äiti, asumme 3-kerroksisessa asunnossa, omassa. Minulla on 24 vuotias mies ja meillä on reilu vuoden ikäinen lapsi. Meillä on myös oma auto sekä kesämökki.
Mieheni on töissä hyvässä asemassa ja itsekin olen töissä, emme ole koskaan saaneet sossusta rahaa vaan aina elänyt omillamme. Ainoa raha minkä olen saanut on äitiysavustus ja lapsilisä, jota toki saan vieläkin. Minä teen jopa sellaista työtä tai sen verran,että minun on mahdollsita olla lapseni kanssa myös kotona eikä hänen tarvitse vielä olla päiväkodissa tai perhepäivähoidossa.
Meille jää rahaa käteen laskujen ja muiden pakollisten kulujen jälkeen n. 1600e joten eiköhän jätetä se nuori= sossuelätti pois,koska automaattisesti niin ei voi olettaa.
Miksi aina heti iän perusteella arvoidaan elämäntilanne? niin joo ja minulla on 2 ammattia.
On varmasti monia nuoria ketkä elävät sossussa,mutta myös meitä jotka pärjäämme paremmin kuin moni 40 vuotias.
Minä tunnen 32 vuotiaan jolla on yksi 2 vuotias lapsi, hän asuu kaupungin vuokrataloissa, elää sossun rahoilla eikä koskaan ole varaa mihinkään. Hän on myös yh, joten onko hän nyt parempi koska on kuitenkin jo 32 eikä nuori.
Niin piti vielä sanomaan,että meidän lapselta ei ole koskaan puuttunut mitään ja tavaraa/vaatteita on liikaakin,koska pistämme kaiken ylinmääräisen rahan lapseemme,haluamme hemmotella häntä emmekä esim. käy baareissa jne. Toki käymme usein perheen kesken syömässä ulkona ja tapahtumissa. Meistä ei päällepäin voisi sanoa minkä ikäisiä olemme eikä varsinkaan, että olisimme jotenkin vähävaraisia.
Itse olen 21 vuotias äiti, asumme 3-kerroksisessa asunnossa, omassa. Minulla on 24 vuotias mies ja meillä on reilu vuoden ikäinen lapsi. Meillä on myös oma auto sekä kesämökki. Mieheni on töissä hyvässä asemassa ja itsekin olen töissä, emme ole koskaan saaneet sossusta rahaa vaan aina elänyt omillamme. Ainoa raha minkä olen saanut on äitiysavustus ja lapsilisä, jota toki saan vieläkin. Minä teen jopa sellaista työtä tai sen verran,että minun on mahdollsita olla lapseni kanssa myös kotona eikä hänen tarvitse vielä olla päiväkodissa tai perhepäivähoidossa. Meille jää rahaa käteen laskujen ja muiden pakollisten kulujen jälkeen n. 1600e joten eiköhän jätetä se nuori= sossuelätti pois,koska automaattisesti niin ei voi olettaa. Miksi aina heti iän perusteella arvoidaan elämäntilanne? niin joo ja minulla on 2 ammattia. On varmasti monia nuoria ketkä elävät sossussa,mutta myös meitä jotka pärjäämme paremmin kuin moni 40 vuotias. Minä tunnen 32 vuotiaan jolla on yksi 2 vuotias lapsi, hän asuu kaupungin vuokrataloissa, elää sossun rahoilla eikä koskaan ole varaa mihinkään. Hän on myös yh, joten onko hän nyt parempi koska on kuitenkin jo 32 eikä nuori. Niin piti vielä sanomaan,että meidän lapselta ei ole koskaan puuttunut mitään ja tavaraa/vaatteita on liikaakin,koska pistämme kaiken ylinmääräisen rahan lapseemme,haluamme hemmotella häntä emmekä esim. käy baareissa jne. Toki käymme usein perheen kesken syömässä ulkona ja tapahtumissa. Meistä ei päällepäin voisi sanoa minkä ikäisiä olemme eikä varsinkaan, että olisimme jotenkin vähävaraisia.
ollut raskaana, lapsi on vuoden ja sitten on ehtinyt opiskelemaan kaksi ammattia. Ihan kiva, mutta keskiasteella opinnot kestävät noin 3 vuotta, joten ne ammatit eivät ehkä ole näitä perinteisimpiä, joita opiskellaan oppilaitoksissa.
Miksi muuten aina miehen kautta arvioidaan perheen elämä, aivan kuin nuori äiti ei itse kykenisi kantamaan vastuuta elämästään vaan tarvitsee siihen miehen rahoittajaksi.
Kun käy töissä eikä törsää, voi säästää rahaa ja olla kotona hoitamassa lasta. Hurjan eksoottista sinulle, mutta moni aikuinen äiti tekee niin. Kokeile sitten joskus, kun pääset töihin.
Ja en usko hetkeäkään että sinä olet säästänyt rahaa voidaksesi olla lapsen kanssa kotona ja kieltäytynyt saamasta noita äitiyspäivärahoja ym.. Vanhaa haaskaa vaan harmittaa kun ei itse tajunnut tehdä lastaan nuorempana!
Ja nimenomaan lähinnä "lurkin" :)
En tosin ole äiti, eikä lapsia ole suunnitteillakaan pitkiin aikoihin. Olen vain aina pitänyt lapsista ja pienoisen vauvakuumeen saurauksena eksyin palstalle ja tänne jämähdin... Mutta siis vielä pitäisi opiskella lääkäriksi (ja kenties erikoistua psykiatriksi) ennen lapsien tekoa, joten jopa 12 vuotta etuajassa olen täällä!
Kauheeta tekstiä kyllä kirjoitatte.
T: 24v kahden lapsen äiti
Niinno olen opiskellut yhden ammatin oppilaitoksessa ja yhden ammatin yksityisessä oppilaitoksessa jossa opiskelut siis kestävät vähemmän aikaa, vuodesta kahteen. Laskepa siittä.
Ja en usko hetkeäkään että sinä olet säästänyt rahaa voidaksesi olla lapsen kanssa kotona ja kieltäytynyt saamasta noita äitiyspäivärahoja ym.. Vanhaa haaskaa vaan harmittaa kun ei itse tajunnut tehdä lastaan nuorempana!
kun ne voi saada aikuisena ja varakkaana? Jo muutama sijoitusasunto tuottaa sen verran, että voi olla sivussa työelämästä muutaman vuoden.
Ja jos lukee nuorista äideistä, niin heidän suurin ongelmansa tälläkin palstalla on saada lapset mummolaan yökylään, että itse pääsee bilettämään. Sama kai se on tässä iässä hoitaa omia toivottuja lapsia kuin että joutuu hoitamaan vahinkona syntyneitä lapsenlapsia.
Ja nimenomaan lähinnä "lurkin" :)
En tosin ole äiti, eikä lapsia ole suunnitteillakaan pitkiin aikoihin. Olen vain aina pitänyt lapsista ja pienoisen vauvakuumeen saurauksena eksyin palstalle ja tänne jämähdin... Mutta siis vielä pitäisi opiskella lääkäriksi (ja kenties erikoistua psykiatriksi) ennen lapsien tekoa, joten jopa 12 vuotta etuajassa olen täällä!
Mä kirjotin nyt ja seuraava etappi olisi päästä lääkikseen. Olen vauvan kanssa vuoden kotona ja jos en pääse vielä lääkikseen sisään niin teen töitä ja luen niin kauan että pääsen. :)
Mut on varmasti helpompaa opiskella yksin kuin pienen lapsen kanssa joten ihan järkevää sulta odotella vielä vaikka tuo 12vuottakin!:)
Ap
Niinno olen opiskellut yhden ammatin oppilaitoksessa ja yhden ammatin yksityisessä oppilaitoksessa jossa opiskelut siis kestävät vähemmän aikaa, vuodesta kahteen. Laskepa siittä.
Ihan kiva sulle, netistä saa tilaamalla vaikka miten monta todistusta seinälleen kertomaan, että opinskeltu on. Töissähän olet ollut jo 9 vuotta?
Kauheeta tekstiä kyllä kirjoitatte. T: 24v kahden lapsen äiti
täällä on yks -94 syntynyt ja oon 5kk poitsun äiti. tääl on hirveest kaikkii kalkkiksii -.-' ja aikas hiljasii noi nuoret äidit keskustelupaikat on.... mul on yks -93 syntyny nettikamu jolla kans vauva niin se on mun ainoo vertaustuki vauvajutuis. mun kaverit keskittyy vaan kouluun,poikiin,bileisiin et mä oon niis jutuis ihan ulkopuolinen...mut en kadu et ryhdyin äidiksi,koska mä oon paras äiti mun lapselle :)
täällä on yks -94 syntynyt ja oon 5kk poitsun äiti. tääl on hirveest kaikkii kalkkiksii -.-' ja aikas hiljasii noi nuoret äidit keskustelupaikat on.... mul on yks -93 syntyny nettikamu jolla kans vauva niin se on mun ainoo vertaustuki vauvajutuis. mun kaverit keskittyy vaan kouluun,poikiin,bileisiin et mä oon niis jutuis ihan ulkopuolinen...mut en kadu et ryhdyin äidiksi,koska mä oon paras äiti mun lapselle :)
Onneksi voit aina keskustella sen isän kanssa, jos palstoilla on hiljaista.
mun lapsen isä ei oo kyl enää kuviois ku sitä ei perhe elämä kiinnostanu :/ mut hyvin me pärjätään:)
Minä olen sitä mieltä että nuori äiti on ihan yhtä arvokas kuin vanhakin. Nämä vanhat palstamammat vaan ovat kateellisia koska eivät oo pystyneet itse samaan sillon omassa nuoruudessaan. Ja tiedän itsekin monta sellasta nuorta äitiä jotka on paljon parempia äitejä kuin vanhat äidit. Me ihmiset kun ollaan kaikki erilaisia, toiselle sopii paremmin äitiys nuorena, toiselle vanhana. Säälittää ne ihmiset joille on kaikista tärkeintä saavuttaa hyvä ura, ja sit aletaan 40v yrittää ekaa lasta ja huppistakeikkaa kun sitä ei sitten enää tulekkaan.. Tutkimusten mukaan naisen hedelmällisyys alkaa laskea 29. ikävuodesta.. Joten onneks olkoon vaan niille jotka asettavat oman uransa lapsien edelle! Turha itkeä sitten kun paska on jo housussa.
Vanhat akat on ilkeitä!
Ihan kiva sulle, netistä saa tilaamalla vaikka miten monta todistusta seinälleen kertomaan, että opinskeltu on. Töissähän olet ollut jo 9 vuotta?
No, jos noin kiinnostaa niin en. Olen ollut töissä 6 vuotta. En ole sanonut kuitenkaan,että olisin tehnyt opiskelemani alan töitä enkä muuten olekaan, päivääkään vielä.
Netistä saa varmasti todistuksia,mutta ihan yhtä päteviä on yksityiset oppilaitokset kuin muutkin. Meilläpäin tiettyjen oppilaitosten todistuksia arvostetaan, yksityisten. Tietenkin kuvittelet ehkä päässäsi, että olen opiskellut yksityisessä lääkäriksi tai joksikin muuksi ja siksi sinua niin huvittaa,mutta kerrotaan nyt,että olen opiskellut lähihoitajaksi ja kampaajaksi ja mielestäni siinä on kaksi ERI ammattia vai mites teillä siellä toi tulkitaan?
kun ne voi saada aikuisena ja varakkaana? Jo muutama sijoitusasunto tuottaa sen verran, että voi olla sivussa työelämästä muutaman vuoden.Ja jos lukee nuorista äideistä, niin heidän suurin ongelmansa tälläkin palstalla on saada lapset mummolaan yökylään, että itse pääsee bilettämään. Sama kai se on tässä iässä hoitaa omia toivottuja lapsia kuin että joutuu hoitamaan vahinkona syntyneitä lapsenlapsia.
Mies normiammatissa ja minä kunhan tästä taas töihin lähden,ei ole kiire sillä haluan hoitaa lapseni itse ja koska me pystymme näin järjestämään ILMAN sossuapua niin miksi ei!?
Niin ja meillä se menee niin päin että isovanhemmat ruinaa mun lapsia hoitoon aina, mutta mä päästän ne n.kerran 3kk yhdeksi yöksi.
Eli äläpä yleistä taas kun monen moni luuseriäiti on nimenomaan 35-40v rahaton,kulahtanu,katkeroitunu, sossun elätti ja raha menee suurimmaksi osaksi kalsarikänneihin ja tupakkaan! Ja jostain tuo sinun paheksuminen kumpuaa,toki nuoria "huonoja" äitejä on,sitä väitä, mutta ihan on samanlailla vanhempiakin.
Ja aika moni nainen joka on ensin hankkinut uran,oman kämpän ja saa saa sitten lapsen kun talous on superkunnossa niin saakin lapsia jotka on esim.todella usein kipeänä. Itse äiti on aivan helvetin väsynyt ja puhuu kuinka ei nuorena olisi ollut valmis näin rankkaan hommaan :D hehheh ja jeppjepp.
Kaikelle on tarkotus. Mä nautin mun lapsista aivan hirveen paljon ja annan kaikkeni niille,varsinkin nyt kun ovat pieniä. Kun alan vähän elää itsellenikin taas kun lapset alkavat mennä omia menojaan enemmän että minulla on aikaa itselleni, en olekaan satakakskyt vuotias vielä vaan elämää edessä ja paljon,omat lapset rinnallani!
Eli äläpä yleistä taas kun monen moni luuseriäiti on nimenomaan 35-40v rahaton,kulahtanu,katkeroitunu, sossun elätti ja raha menee suurimmaksi osaksi kalsarikänneihin ja tupakkaan! Ja jostain tuo sinun paheksuminen kumpuaa,toki nuoria "huonoja" äitejä on,sitä väitä, mutta ihan on samanlailla vanhempiakin. Ja aika moni nainen joka on ensin hankkinut uran,oman kämpän ja saa saa sitten lapsen kun talous on superkunnossa niin saakin lapsia jotka on esim.todella usein kipeänä. Itse äiti on aivan helvetin väsynyt ja puhuu kuinka ei nuorena olisi ollut valmis näin rankkaan hommaan :D hehheh ja jeppjepp. Kaikelle on tarkotus. Mä nautin mun lapsista aivan hirveen paljon ja annan kaikkeni niille,varsinkin nyt kun ovat pieniä. Kun alan vähän elää itsellenikin taas kun lapset alkavat mennä omia menojaan enemmän että minulla on aikaa itselleni, en olekaan satakakskyt vuotias vielä vaan elämää edessä ja paljon,omat lapset rinnallani!
Ja mitä yleistämiseen tulee, niin luuseriäidit (ainakin jos uskomme sosiaalipuolen tilastoja ja miksi emme uskoisi) ovat hyvin usein niitä, jotka saivat ensimmäisen lapsensa nuorina. Silloin sitä on vielä 30v iässäkin rahaton, kulahtanut, katkeroitunut sossun elätti.
Aika moni nainen, joka saa lapsensa aikuisena, saa ihan terveen helpon ja ihanan lapsen, joka ei sairastele sen enempää kuin nuorenkaan äidin lapsi. Ainoa ero on se, nuori äiti lykkää sairaan lapsensa vanhemmilleen, aikuinen äiti hoitaa itse omansa.
Kaikella on arkoitus. Kun alat elää itsellesi lasten alkaessa mennä omiaa menojaa, on sinulla elämää edessä ja omat lapset rinnalla. Vastaavassa vaiheessa monella aikuisena lapsensa saaneella on vierellään myös se oma rakas puoliso. Ei tarvitse tukeutua vain niihin lapsiin.
kun huomaavat, etteivät ole itse enään niin nuoria kuin luulivat! :D Melkeimpä kaikki nää haukkumisviestit voi pistää kirjoittelijoiden oman ikäkriisin piikkiin..Heh heh..