Tallinnan reissu ja passi vanhalla nimellä, auttakaa!
Olen lähdössä huomenna Tallinnaan ja nyt vasta tajusin, että mun passi on kyllä voimassa mutta se on tyttönimelläni (naimisiin mentiin vuosi sitten). Voiko tästä tulla vaikeuksia tullissa? Kokemuksia?
Kommentit (22)
passin ja lipun on syytä olla samalla nimellä.
Eihan Talliinnaan enaa edes tarvitse passia. Laivalle paastaksesi tarvitse henkilollisyys todistuksen esim. passin.
Itse menin naimisiin 2007 enka vielakaan ole uusinut passiani. Olen jopa hankkinut viimusumin passiin, jossa on vanha nimi.
Käykö siis ajokortti? Muita henkkareita ei ole uudella nimellä... AP
Lippu on tietysti uudella nimellä! Voikohan nimen vaihtaa lippuun vielä satamassa??? AP
matkalipussa tulee olla sama nimi kuin passissa. Ainakin lentaessa se on tarkeaa. Laivalla turvatarkastukset ei ole niin tarkkoja, mutta mielenrauhantakia kannattaa laivalipussakin olla sama nimi kuin passissa
matkalipussa tulee olla sama nimi kuin passissa. Ainakin lentaessa se on tarkeaa. Laivalla turvatarkastukset ei ole niin tarkkoja, mutta mielenrauhantakia kannattaa laivalipussakin olla sama nimi kuin passissa
Mitä mä nyt teen, miksi en tajunnut matkaa varatessa tätä nimiasiaa... nyt se on myöhäistä! AP
Lippu on tietysti uudella nimellä! Voikohan nimen vaihtaa lippuun vielä satamassa??? AP
itse kävin talinnassa muutama viikko sitten ja passi oli vanhalla nimellä. Mikään laki ei velvoita uusimaan passia kun nimi vaihtuu, eli on vielä voimassa. Helpointa on jos lippu on myös vanhalla nimellä, mutta ei välttämätöntä. Tuskin edes tarkistavat passeja, joten ole huoletta!!!
itse kävin talinnassa muutama viikko sitten ja passi oli vanhalla nimellä. Mikään laki ei velvoita uusimaan passia kun nimi vaihtuu, eli on vielä voimassa. Helpointa on jos lippu on myös vanhalla nimellä, mutta ei välttämätöntä. Tuskin edes tarkistavat passeja, joten ole huoletta!!!
virkatodistuksen hakuun?
Yhdellä kaverilla ei yhdellä kerralla ollut mitään henkilöpapereita edes mukana.
Toki on ollut tuuria, lain mukaan henkkarit pitää olla. Ajokortti ei tietääkseni käy.
[/quote]
virkatodistuksen hakuun?
[/quote]
Ei ehdi enää mitään virkatodistuksia hakea, kävisiköhän vihkitodistus ja ajokortti???? AP
Ei ajokortti ole mikään matkustusasiakirja.
vihkitodistus, lippu, passi ja ajokorttikin vielä, kyllä se siitä, ehkä? Toivotaan, että kukaan ei mitään kysele, riskillä tarvii joskus mennä!
vihkitodistus, lippu, passi ja ajokorttikin vielä, kyllä se siitä, ehkä? Toivotaan, että kukaan ei mitään kysele, riskillä tarvii joskus mennä!
ja ottaa noi kaikki mukaan. Sitä vielä mietin, että kannattaisko lippuja satamasta hakiessa vielä kysäistä virkailijalta? AP
joo, laki ei velvoita hankkimaan uutta passia mutta passia ei saa käyttää vanhalla nimellä, vrt et saa käyttää naapurin passiakaan.
vaan menet vaan. 99,5 % varmuudella kukaan ei kysy passia kumpaankaan suuntaan. Jos lähtöselvityksessä kysyy onko passi mukana sanot joo.
Ota nyt varmuuden vuoksi se vihkitodistus mukaan jos sulla kävis se äärimmäisen huono tuuri.
Mutta älä kysy keneltäkään mitään, varsinkaan paluussa.
joo, laki ei velvoita hankkimaan uutta passia mutta passia ei saa käyttää vanhalla nimellä, vrt et saa käyttää naapurin passiakaan.
Kyllä vanhalla sukunimellä olevaa passia saa käyttää jos se vain on voimassa. Mutta ainakin lentoliput pitää sitten muistaa tilata sillä vanhalla nimellä.
Se on kuules ihan eri asia käyttää naapurin passia kuin omaa passia. Vai onko naapurin passissa sinun kuva, henkilöturvatunnus ja mahdollinen biotunniste?
(En ole tuo alun perin lainattu kirjoittaja.)
vaan menet vaan. 99,5 % varmuudella kukaan ei kysy passia kumpaankaan suuntaan. Jos lähtöselvityksessä kysyy onko passi mukana sanot joo.
Ota nyt varmuuden vuoksi se vihkitodistus mukaan jos sulla kävis se äärimmäisen huono tuuri.
Mutta älä kysy keneltäkään mitään, varsinkaan paluussa.
Ei kai mua voi sinne Tallinnaan jättää??? AP
mutta lippujen tulisi (ainakin lentolippujen) olla sillä samaisella nimellä. Varmistin toki asian poliisilaitokselta, mutta jätin hinnan takia uuden passin hankkimatta.
"Matkustettaessa henkilötietojen (nimi ja henkilötunnus) on oltava passissa ajan tasalla. Uusi passi on haettava esimerkiksi silloin, kun sukunimi vaihtuu avioliiton seurauksena."
http://poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/CE0576C3C0519482C22571CE004D31…
Eihan Talliinnaan enaa edes tarvitse passia. Laivalle paastaksesi tarvitse henkilollisyys todistuksen esim. passin.
Itse menin naimisiin 2007 enka vielakaan ole uusinut passiani. Olen jopa hankkinut viimusumin passiin, jossa on vanha nimi.