Onko hassua, jos keski-ikäinen vielä puhuu parhaasta ystävästä?
Minusta on, jos ihmisellä on useampi ystävä. Miksi aikuinen laittaa ystäviään johonkin tärkeysjärjestykseen? Eikä sellainen ole alaikäisten juttu?
Kommentit (12)
Onko hassua kun joku dissaa eri ikäisiä ihmisiä?? Haist se siellä!
On. Ja keski-ikä alkaa 30. ikävuodesta. Ei ole lapsi eikä nuori enää silloin.
No on se vähän lapsellinen sananmuoto. Ehkä puhuisin mieluummin "yksi läheisimmistä ystävistäni" tai jos nyt on ihan pakko nostaa yksi ylitse muiden niin "läheisin ystäväni".
Olen 45 v. ja minulla on 2 parasta ystävää. Muitakin ystäviä on iso liuta, mutta nuo kaksi OVAT parhaita.
Mulla on useampi ”bestis”. Viittaan siis sillä sanalla läheiseen ystävään puhekielessä. Kaikki ovat tavanneet toisensa minun kauttani ja tietävät varsin hyvin etten voisi laittaa heitä mihinkään paremmuusjärjestykseen, he ovat yhtä arvokkaita minulle. Yksi asuu lähellä ja loput ympäri maailmaa, joten sitä lähellä asuvaa tapaan useiten, mutta muiden kanssa pidän yhteyttä tiheästi muilla keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on useampi ”bestis”. Viittaan siis sillä sanalla läheiseen ystävään puhekielessä. Kaikki ovat tavanneet toisensa minun kauttani ja tietävät varsin hyvin etten voisi laittaa heitä mihinkään paremmuusjärjestykseen, he ovat yhtä arvokkaita minulle. Yksi asuu lähellä ja loput ympäri maailmaa, joten sitä lähellä asuvaa tapaan useiten, mutta muiden kanssa pidän yhteyttä tiheästi muilla keinoin.
T: N46
Puhuisin minäkin jos olisi edes yksi.
Mun äidin paras ystävä on Sylvi 90+ (nimi muutettu) ja mun paras ystävä on Riitta 60+ (nimi ei muutettu).
Hassummalta tuntuu pohtia, että onko tällainen asia hassua. Jos nyt lähdetään taas aina yhtä hauskalle hiustenhalkomislinjalle, niin eri ihmiset ovat tottuneet käyttämään kieltä eri tavoin, ja näin ollen vaikkapa käsite "paras ystävä" saattaa merkitä ihan eri mielleyhtymiä käyttäjästä riippuen.
Kyllä minulla on ainakin paras ystävä johon luotan ihan täysin kaikessa.