Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PPH:t työaikalain piiriin, hankalaksi menee vaan :(

Vierailija
19.05.2011 |

siis toki se heille suotakoon, mutta... jatkossa työaika 7:30-16:30.

Ei onnistu kun min. 8h työpv (joka helposti voi vähän venähtää), ja sitten matkaan menee yli puoli tuntia, ruuhkassa voi mennä 45-50 min.

Toki siihen pyritään että lasten hoitopv:t olisi 9h niin, että toinen vie ja toinen hakee, mutta siihen ei aina pystytä kun on työmatkoja ja muuta.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kakarasi päiväkotiin kun on noin vaikeaa.

Onneksi pph:t jo lopultakin saavat myös vähän oikeuksia.

ihan normaaleja.

Voi olla 10h päiviäkin.

Ja niillä työntekijöillä on vielä ne MATKAT päälle.

Ja on se lepposampaa tehdä töitä kotona kuin jossain kaupan kassalla.

Eli kyllä vähän on nyt turhaa tämä juttu, että niin ehdoton se 9h... itse ne pph:t on hommansa valinneet!!

Kun hakeudut ammattiin, mihin tahansa ammattiin, otat varmasti etukäteen selville työajat, palkat sun muut jutut. Ja sitten teet valinnan haluatko tehdä töitä niillä ehdoilla. Toisissa ammateissa joudut tekemään vuorotyötä, toisissa matkustamaan ja toisissa saat olla kotona, hoitaa omat lapsesi ja kotihommasi työajalla, se työaika on sitten vaan vähän pitempi.

Naurettavaa vinkumista perhepäivähoitajilta.

Vierailija
22/92 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisissa ammateissa joudut tekemään vuorotyötä, toisissa matkustamaan ja toisissa saat olla kotona, hoitaa omat lapsesi ja kotihommasi työajalla, se työaika on sitten vaan vähän pitempi.

Naurettavaa vinkumista perhepäivähoitajilta.

Hyvä kun saa lasten ruokailujen ja leikkien jäljet siivottua, joten kyllä muut kotihommat tulee hoidettua ihan omalla ajalla, joka alkaa klo 17.15 kun viimeinen lapsi haetaan kotiin. Ja eka tuodaankin sitten aamulla klo 6.45.

t. pph

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitolapset ovat olleet hoidossa 7-17 välillä ja se on sopinut minulle ja perheelleni.

Hoitolastenvanhemmat hakevat lapsensa aina heti töiden jälkeen, eivätkä humputtele missään.

Työaikalaki on hyvä asia mutta hoitajan pitäisi saada itse valita pitääkö vapaata vai saa rahallisen korvauksen ylitöistä.

Minä en kaipaa 4kk välein 2 viikkoa lomaa.

Normaali vuosiloma riittäisi!

Vierailija
24/92 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähoidossa on aina ollut sellainen kummallinen seikka, että lapsille löytyy lyhyempi hoitopäivä heti kun vanhemmille puhutaan rahasta eli pienemmästä hoitomaksusta. Vaan anna olla jos maksaa täyden maksun, niin vanhempana ei joustoa löydy. Muksu on hoidossa täyden työpäivän kun vanhemman "työpäivä" vähän venyy.

Nyt on vanhemmillakin hyvä tilaisuus opetalla sanomaan ei siellä työpaikalla.

Ei päiväkoditkaan jousta loputtomiin, miksi perhepäivähoitajan pitää joustaa??

Vierailija
25/92 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitolapset ovat olleet hoidossa 7-17 välillä ja se on sopinut minulle ja perheelleni. Hoitolastenvanhemmat hakevat lapsensa aina heti töiden jälkeen, eivätkä humputtele missään. Työaikalaki on hyvä asia mutta hoitajan pitäisi saada itse valita pitääkö vapaata vai saa rahallisen korvauksen ylitöistä. Minä en kaipaa 4kk välein 2 viikkoa lomaa. Normaali vuosiloma riittäisi!

Jatkossa työaika tasataan eikä ylitöitä tule. Työvuorot pitää lähtökohtaisesti laatia niin, ettei ylitöitä tule. Tee jotain muuta työtä ne kaksi viikkoa joa et halua olla vapaapäivillä.

Vierailija
26/92 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vie kakarasi päiväkotiin kun on noin vaikeaa.

Onneksi pph:t jo lopultakin saavat myös vähän oikeuksia.

[/quote]

Mulle on ihan sama, miten pph:t "töitään" tekee. Meidän perheelle pph ei ollut koskaan edes vaihtoehto vuorotyön ja ennen kaikkea hoidon laadun takia. Perhepäivähoitohan ei ole laadukasta varhaiskasvastusta, vaan lasten säilytyspaikka. Me halutaan lapsille ammattitaitoista ja virikkeellistä hoitoa.

-21-

Vierailija
27/92 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä tästä keskustelusta huomaa, että täällä on vain kaupunkilaisia. Tosi törkeetä sanoa, että hommaa työpaikka lähempää tms.

Täällä kainuussa pitää olla ainakin tyytyväinen, että on työpaikka ja työmatkat saattavat olla pitkiä. Itsellä on vain 40km, mutta monella saattaa olla 50-70km ja vaikka minulla onkin ihan normi virastotyöaika, kyllä se lapsi on varsinkin talvella jo klo 7.15 hoitoon vietävä ja hakemaan ehditään 16.45.

Vierailija
28/92 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitolapset ovat olleet hoidossa 7-17 välillä ja se on sopinut minulle ja perheelleni. Hoitolastenvanhemmat hakevat lapsensa aina heti töiden jälkeen, eivätkä humputtele missään. Työaikalaki on hyvä asia mutta hoitajan pitäisi saada itse valita pitääkö vapaata vai saa rahallisen korvauksen ylitöistä. Minä en kaipaa 4kk välein 2 viikkoa lomaa. Normaali vuosiloma riittäisi!

Jatkossa työaika tasataan eikä ylitöitä tule. Työvuorot pitää lähtökohtaisesti laatia niin, ettei ylitöitä tule. Tee jotain muuta työtä ne kaksi viikkoa joa et halua olla vapaapäivillä.

Vierailija
29/92 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitohan ei ole laadukasta varhaiskasvastusta, vaan lasten säilytyspaikka. Me halutaan lapsille ammattitaitoista ja virikkeellistä hoitoa. -21-

Meillä on kokemusta kahdesta eri päiväkodista ja kolmesta eri pph:sta ja kyllä voin sanoa, että kaikki kolme pph:ta ovat olleet ammattitaitoisempia ja tarjonneet virikkeelisempää hoitoa kuin päiväkodit. Ja lapset ovat viihtyneet paremmin.

Vierailija
30/92 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka työaikojen puitteissa meillä siihen olisikin ollut mahdollisuus. Ei kuitenkaan käynyt edes mielessä kun vielä kotona ollessani puistoreissuilla sitä pph:iden touhua katselin ja ennen kaikkea kuuntelin...

Mulle on ihan sama, miten pph:t "töitään" tekee. Meidän perheelle pph ei ollut koskaan edes vaihtoehto vuorotyön ja ennen kaikkea hoidon laadun takia. Perhepäivähoitohan ei ole laadukasta varhaiskasvastusta, vaan lasten säilytyspaikka. Me halutaan lapsille ammattitaitoista ja virikkeellistä hoitoa.

-21-

Vierailija
31/92 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kakarasi päiväkotiin kun on noin vaikeaa. Onneksi pph:t jo lopultakin saavat myös vähän oikeuksia.

Mulle on ihan sama, miten pph:t "töitään" tekee. Meidän perheelle pph ei ollut koskaan edes vaihtoehto vuorotyön ja ennen kaikkea hoidon laadun takia. Perhepäivähoitohan ei ole laadukasta varhaiskasvastusta, vaan lasten säilytyspaikka. Me halutaan lapsille ammattitaitoista ja virikkeellistä hoitoa. -21-

Yli kolmevuotiailla 7 lasta per hoitaja. Monesti yksi pois ryhmästä ja 2 aikuista vastaa 21 lapsesta. Perhepäivähoitajalla on hoidossa max. 4,5 lasta. Koulutus voi olla ihan sama kuin päiväkodissa, lastentarhanopettaja tai hoitajan koulutus. Päiväkodissa sijainen voi olla ihan yhtä kouluttamaton kuin perhepäivähoitaja. Se siitä ammattitaitoisesta ja virikkeellisestä päiväkodista.

t. lastenhoitaja päiväkodista (sairauslomalla)

Vierailija
32/92 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niinhän mä VEISIN, mutta kun paikkaa ei nyt ehkä saa kun koko kuvio on sekaisin tän pph-muutoksen takia!

Eikä työpaikkaa todella voi aina "valita" oman kodin läheltä ettei matkoihin menisi aikaa. Toisaalta pk-seudulla melko lyheenkin matkaan voi vierähtää pitkään ruuhkien takia.

En tajua ketkä täällä huutelee aina jotain omituisia.

Johan työkkärikin olettaa että kotoa ulottuu se työssäkäyntialue ties mitenkä kauas, niin että kyllä sitä joutuu töihin vaikka ihan "väkisinkin" vaikka kuinka kauas, ellei ihan idiootiksi kotonamakaaja-mt-potilas-näyttelijäksi halua ruveta.

Vierailija
33/92 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku pph itse tai joku koti-mamma tai joku luuserityyppi.

Siis itse olen pk-seudulta, ja kyllä täällä kuluu niihin työmatkoihin aikaa myös ruuhkien takia.

Ja vaikka täällä onkin aika hyvin työpaikkoja, niin ei sitä työtä nyt silti onnistu ihan kodin läheltä saamaan, aika lottovoitto se olisi.

Julkisen liikenteen yhteydet voi myös olla yllätteän tosi huonot, mekin muutetitin ja katsottiin että varmasti on pysäkki lähellä ja siitä näytti kulkevan useampia busseja, mutta nyt huomaa miten harvoin ja huonosti ne oikeasti kulkee! Ja huonot vaihtoyhteydet.

Eli jos pääsen autolla ruuhka-aikaan just siihen 45 min., niin julkisilla matkaani menisi pitkälti yli tunti :(.

Että ei onnistu 9h hoitopv ei :(.

Työajan lyhenneystä olen toki neuvotellut, mutta se pitää meillä toteutta niin että teen 4pv/vk, parempi töiden kannalta niin. Eli ei auta tuohon hoitopv:n pituuteen mitenkään sitten hoitopäivinä.

mutta kyllä tästä keskustelusta huomaa, että täällä on vain kaupunkilaisia. Tosi törkeetä sanoa, että hommaa työpaikka lähempää tms. Täällä kainuussa pitää olla ainakin tyytyväinen, että on työpaikka ja työmatkat saattavat olla pitkiä. Itsellä on vain 40km, mutta monella saattaa olla 50-70km ja vaikka minulla onkin ihan normi virastotyöaika, kyllä se lapsi on varsinkin talvella jo klo 7.15 hoitoon vietävä ja hakemaan ehditään 16.45.

Vierailija
34/92 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pph on vastuussa neljästä vieraasta lapsesta koko työssäoloajan, 10 - 12 tuntia keskimäärin, ts. on töissä, vaihtelee vaippoja, potattaa, pesee ja pyyhkii peppuja, leikkii ja leikittää, syöttää, sylittää, riisuu ja pukee. Onko tuo tosiaan verrattavissa työmatkaan?

Vierailija
35/92 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot muiden kakaroita, omassa kodissasi. lasten hoidon lisäksi teet aamupalan, aamuruuan, välipalan, siivoat huushollin niin, että se on edustuskunnossa JOKA PÄIVÄ. Kaupassa saa käydä jatkuvasti hakemassa ruokaa. varsinaisen työpäivän päälle pph siis käy kaupassa, siivoaa ja valmistelee seuraavan päivän työt. Pph ei todellakaan ehdi mitään "omia" kotihommia tekemään siinä sivussa. ja jos vaikka omat lapset tulee kipeiksi, siinähän sitten katsot niitä siinä sivussa. Kun "olet vaan kotona".

Minun äitini oli pph. No joo, olihan se kotona kun tuli koulusta, se oli kivaa, mutta kyllä mua välillä v*tutti se, että aina oli niitä mukuloita kiljumassa minun kotonani. Ja aina oli vanhemmilla jotain natisemista, pph:lle palautekin tulee ihan erilailla henkilökohtaisesti kuin päikyn tädeille. Ajattele, jos sinullekin tultaisiin antamaan palautetta työstäsi kotiisi? Ekat lapset tuli kuudelta, viimeiset lähti viideltä.

Omille lapsille ainoa vaihtoehto oli todellakin päiväkoti.

ihan normaaleja. Voi olla 10h päiviäkin. Ja niillä työntekijöillä on vielä ne MATKAT päälle. Ja on se lepposampaa tehdä töitä kotona kuin jossain kaupan kassalla. Eli kyllä vähän on nyt turhaa tämä juttu, että niin ehdoton se 9h... itse ne pph:t on hommansa valinneet!!

Kun hakeudut ammattiin, mihin tahansa ammattiin, otat varmasti etukäteen selville työajat, palkat sun muut jutut. Ja sitten teet valinnan haluatko tehdä töitä niillä ehdoilla. Toisissa ammateissa joudut tekemään vuorotyötä, toisissa matkustamaan ja toisissa saat olla kotona, hoitaa omat lapsesi ja kotihommasi työajalla, se työaika on sitten vaan vähän pitempi. Naurettavaa vinkumista perhepäivähoitajilta.

Vierailija
36/92 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuu netissä, puhuu puhelimessa, katsoo telkkaria, lämmittää eineksiä, juoruaa puistossa, käy kaupassa omilla asioillaan JA hoitaa ja leikittää omia lapsiaan, syöttää miestään?

Pph on vastuussa neljästä vieraasta lapsesta koko työssäoloajan, 10 - 12 tuntia keskimäärin, ts. on töissä, vaihtelee vaippoja, potattaa, pesee ja pyyhkii peppuja, leikkii ja leikittää, syöttää, sylittää, riisuu ja pukee. Onko tuo tosiaan verrattavissa työmatkaan?

Vierailija
37/92 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko tämä laki yksityisiä pphoitajia? Hänhän on yksityinen yroittäjä ja palveluntarjoaja?

Mulle saa tuoda hoitoon vaikka 10h per päivä ja 5pv viikossa jos vaan maksatte siitä vähän enemmän. Elikkä OLISITKO valmis maksamaan enemmän jotta lapsesi voisi olla hoidossa 50h viikossa?

Vierailija
38/92 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuu netissä, puhuu puhelimessa, katsoo telkkaria, lämmittää eineksiä, juoruaa puistossa, käy kaupassa omilla asioillaan JA hoitaa ja leikittää omia lapsiaan, syöttää miestään?

Kyllä hoitolasten vanhemmat ovat sen verran narisevaa porukkaa, että jos hoitaja näin toimisi niin piru olisi irti :)

Vierailija
39/92 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
40/92 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pph:n työ maailman raskainta on, muttei varmasti helpointakaan! Jäättekö te pitkää päivää tehneet kaupan kassat sitten töiden jälkeen siivoamaan kauppaa? Omia kotitöitä ei pph kai yleensä ehdi tehdäkään, muttei kaikkia lasten sotkujakaan ehdi siivota. Joskus pph:t myös valmistelevat seuraavan päivän ruokia edellisenä iltana. Jos vaikka ulkoilemasta tullaan vähän ennen klo 11, ja lounas on 11:n aikoihin, ei siinä kauheasti kokkailla. Ja jos lasten kanssa esim. askartelee, niin kaipa sitäkin täytyy suunnitella ja hommata tarvikkeet. Ja aina joskus kuulen juttuja äideiltä, jotka ihmettelevät, miksi pph on lapsen hakuajan suhteen niin niuho, jos hakija vain vähän piipahtaisi jossain matkalla tai töissä kestää pidempään. Ei varmaan päiväkodistakaan tulla lapsia hakemaan sulkemisajan jälkeen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan