Tsykiatri tekee huomenna b-lausunnon kuntoutustukea varten. Vinkkejä vastaanotolle..
Pistäkääs vinkkiä kehiin millaisella käytöksellä irtoaa huomenna kunnollinen b-lausunto kelan kuntoutustukea varten.
Riittääkö että on lekurin vastaanotolla ihan flegmaattinen ja poissaoleva ja nuokkuu tuolissa vai pitääkö joku show pistää pystyyn?
Entä jos vaan änkyttää eikä osaa vastata yhtään mitään?
Kommentit (46)
uusi ammattinimike ????????????????
Hän vaan kirjoittaa sinulle B-todistuksen ja sinä kirjoitat itse sen hakemuksen. Jos siinä B- todistuksessa on asiallinen kuntoutussuunnitelma ja sulla on diagnoosi, lääkäri on todennut työkykysi alentuneen sekä olet käyttänyt sairauspäivärahasi, niin sitten haet kuntoutustukea.
KELAn lääkärit päättävät, saako sitä vai ei. Siihen ei taas ei vaikuta sinun käytöksesi hoitavan lääkärin vastaanotolla millään lailla, koska KELAn lääkärit eivät näe sinua tehdessään ne päätökset :D
repii? Tarviiko mun mennä lekurille ollenkaan jos sillä b-lausunnolla kerran ei ole mitään merkitystä?
Enkä aio sitoutua ainakaan MTT-käynteihin enkä muuhunkaan jonninjoutavaan paskaan. Hakemuksen olen jo maaliskuussa jättänyt, b-lausunto puuttuu.
Mutta yhtä mielelläni otan suoraan eläkkeen, ilman kuntoutuksia.
Noh, pitää valvoa yö, en käy suihkussa ja laitan nämä samat paskaiset yövaatteet huomenna mitä mulla on nyt.
käyttäytyä ja miltä näyttää, että tsykiatri onnistuu kirjoittamaan eläkkeeseen oikeuttavan b-lausunnon.
käyttäytyä ja miltä näyttää, että tsykiatri onnistuu kirjoittamaan eläkkeeseen oikeuttavan b-lausunnon.
et sä kuntoutukseen saa tukea kun kerran kieltäydyt kuntoutuksesta. eikä ne paskaset vaatteet tosiaan mitään auta, ei ne kelan lääkärit niitä näe.
ootko psykomamma?
ja sit joka kerta kun olis MTT-aika, peruutan se milloin milläkin tekosyyllä. Mut ei ehkä kuitenkaan huomenna kannata liian yli-innokkaalta mistään asiasta vaikuttaa. Pitää vähän lueskella noita mielenterveysvertaistukipalstoja niin saa vinkkejä...
Luulis että sulla on jo niin paljon kokemusta kaikenlaisista ylä- ja alapään lääkäreistä, että osaisit ratkaista ongelman ihan itsekin.
Kuntoutustukea et tosiaan saa, jos kieltäydyt lääkärillä käymisestä ja kuntouttavista toimenpiteistä. Kuntoutustuki on määräaikainen eläke.
Voithan tietysti yrittää hakea pysyvääkin eläkettä, mutta sitä et ainakaan saa tosta vaan, jos et edes ole ollut sitä ennen vakituisessa hoitosuhteessa. Saanut kuntoutustukea, ja on todettu että kuntouttavat toimenpiteet eivät ole auttaneet.
Kukaan ei nimittäin pääse eläkkeelle siksi, että toljottaisi typeränä psykiatrin vastaanotolla ja käyttäisi likaisia vaatteita.
Luulis että sulla on jo niin paljon kokemusta kaikenlaisista ylä- ja alapään lääkäreistä, että osaisit ratkaista ongelman ihan itsekin.
Psykolla menee taas lujaa :)
Ja sitoutumisen asteita on erilaisia. No, voihan mä mennä työkkärin listoille notkumaan, saan olla ainakin kaks vuotta rauhassa, tulot ei muutu ainakaan pienemmiksi.
Ja jos tsykiatri ei b-lausuntoa kirjoita, niin jalkalääkäri sen kirjoittaa, tällä koivella kun juuri ja juuri kävelee, niin eiköhän se ole riittävä peruste päästä eläkkeelle.
Ja muuten sen eläkkeen saa työkkärinkin kautta, ihan vaan tiedoksenne.
"Enkä aio sitoutua ainakaan MTT-käynteihin enkä muuhunkaan jonninjoutavaan paskaan. Hakemuksen olen jo maaliskuussa jättänyt, b-lausunto puuttuu."
Kuntoutustuki edellyttää kuntoutussuunnitelmaa ja siihen sitoutumista. Siis ne Mtt-käynnit pitää käydä, jos haluaa kuntoutustuen.
"Mutta yhtä mielelläni otan suoraan eläkkeen, ilman kuntoutuksia."
Eläkkeen saa mt-ongelmissa vasta oltuaan useamman vuoden kuntoutustuella ja kokeiltuaan kuntoutuksia (myös ammatillista kuntoutusta), joka on epäonnistunut. Vuosien sitoutuminen lääkitykseen ja keskusteluhoitoon vaaditaan. Yleensä kuntoutustuella ollaan ainakin 5 vuotta ennen pysyvää eläkepäätöstä.
Ja sitoutumisen asteita on erilaisia. No, voihan mä mennä työkkärin listoille notkumaan, saan olla ainakin kaks vuotta rauhassa, tulot ei muutu ainakaan pienemmiksi.
Ja jos tsykiatri ei b-lausuntoa kirjoita, niin jalkalääkäri sen kirjoittaa, tällä koivella kun juuri ja juuri kävelee, niin eiköhän se ole riittävä peruste päästä eläkkeelle.
Siinähän sulle taas riittääkin puuhaa täksi päiväksi.
Kunhan pyrit heruttelemaan omaksi iloksesi palstalaisista raivoreaktioita. Sun tyyli alkaa olla jo liian tuttu, enää reaktioita ei oikein tahdo tulla, vai mitä?
kysyin. Ja miksi menisin työkkäriin, mullon saikkua heinäkuun loppuun. En tosiaakaan kesällä työkkärin listoille mene, mä nimittäin haluan matkustella enkä aio ilmoitella sitä työkkärille, en sossulle, en kellekään muullekaan.
Elokuussa aikaisintaan, pitää saada leima työkkärinkorttiin että saa kansalaisopiston kurssin puoleen hintaan.
Jos ei lekuri kirjoita kunnollista lausuntoa, jätän ainakin masislääkkeet ottamatta, niin eiköhän sitä lausuntoon ole aihetta viimeistään kuukauden päästä.
Tsemppiä jalkaeläkkeen hakuun ja tsykiatrille!
mammajooogakurssile, kun mä niin rakastan vaihtoehtomammoja ja varsinkin sellaisia ketkä on paksuna.
jos ei muuten, niin vedän perseet ja telon jalkani uusiksi.
jos ei muuten, niin vedän perseet ja telon jalkani uusiksi.
eläkkeeseen oikeuttava b-lausunto.