Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tsykiatri tekee huomenna b-lausunnon kuntoutustukea varten. Vinkkejä vastaanotolle..

Vierailija
19.05.2011 |

Pistäkääs vinkkiä kehiin millaisella käytöksellä irtoaa huomenna kunnollinen b-lausunto kelan kuntoutustukea varten.

Riittääkö että on lekurin vastaanotolla ihan flegmaattinen ja poissaoleva ja nuokkuu tuolissa vai pitääkö joku show pistää pystyyn?

Entä jos vaan änkyttää eikä osaa vastata yhtään mitään?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on samanlainen keli, vettä tulee kuin esterin perseestä, taidanpa oikaista kauppaan saman liukkaan polun kautta, nyt ei tartte edes liukastua kunnolla, pikku nitkahdus riittää ja jalka on paskana...

Vierailija
22/46 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin liioitella hieman pitää ja tsykiatri tietää sen ja monesti on itsellä Kelan paperissa vähän pahempi kuvaus kun asiat todellisuudessa ovat.

Mutta ei kannata feikata, jää paprut saamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyllä sait? Mä kun en työstä johtuvan ahdistuksen takia sais oikein mitään, jokusen päivän vaan. Kun saiskin jäädä pidemmäksi aikaa lepäilemään.

Vierailija
24/46 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tän tokan puoli vuotta siksi että lekurin mukaan masennukseni puhkesi uudestaan jalkavamman takia. Noo...

itteäni haittaa enemmän jalka kuin masennus.

Vierailija
25/46 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnallisen puolen tk-lääkäriin ei saa aikaa eikä sitä kautta lähetettä girugin arvioon...

No, sama tuo mulle kuka sen b-lausunnon kirjoittaa, kunhan kirjoittaa..

Vierailija
26/46 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sun sen perusteella pitäisi saada ainakin jotain saikkua

Vierailija
27/46 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuu sairaspäivärahaoikeus. Mut minkäs teet kun kiireettömiä aikoja arvauskeskukseen ei saa. Oottelen mätäkuuta että koipi tulehtuu, niin olen sit ainakin päivystystapaus enkä hoitsuilta aikoja kysele jos lääkäriin menen.

Jalka jää tuon näköiseksi, ei sille enää mitään tehdä.

Vierailija
28/46 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aikuinen vauva" askarruttaa lainsäätäjiä

Torstai 19.5.2011 klo 17.59

Oklahomalaissenaattoria ihmetyttää, miksi vauvaa esittävä aikuinen mies saa työkyvyttömyyskorvauksia, kertoo The Washington Times.

Sandra Dias toimii Stanley Thornton Jr:n "äitinä". (NATIONAL GEOGRAPHIC)

Senaattori Tom Coburn kyseenalaistaa kolmekymppisen miehen nauttimat sosiaalietuudet. (ZUMAWIRE.COM / MVPHOTOS)LINKIT

Katso National Geographicin video

Washington Timesin artikkeli

Kalifornialainen Stanley Thornton Jr, 30, elää kuin vauva. Hän nukkuu kehdossa, käyttää vaippoja ja saa kämppäkaveriltaan ruokaa tuttipullosta. Mies myös nostaa työkyvyttömyyskorvauksia.

Senaattori Tom Coburn on nyt ottanut Thorntonin ja tämän "äidin" eli huonetoveri Sandra Diasin hampaisiinsa.

- Ottaen huomioon, että herra Thornton pystyy määrittelemään, mikä on sopivaa käytöstä julkisilla paikoilla, ajamaan itse itsensä asioille sekä suunnittelemaan ja rakentamaan kehdon, joka kestää 160-kiloisen aikuisen, on mahdollista että hän on sopimattomasti nostanut tukia, Coburn kirjoittaa tukia valvovalle taholle.

Kyseessä on hyvin pieni osa Yhdysvaltojen kasvavaa ongelmaa. Talous on alijäämäinen ja sosiaaliturva on vaakalaudalla.

Uhkaa tappaa itsensä

Thorntonin tarina tuli julkisuuteen aiemmin tässä kuussa, kun National Geographic esitteli Thorntonin ja Diasin elämäntyyliä dokumentissaan. Thornton kertoi eläneensä aikuisen vauvan elämää jo teinivuosistaan. Hän käyttää kotonaan vaippoja, mutta pitää ulos mennessään tavallisia vaatteita, koska pelkää julkista häpeää.

Mies on nostanut tukia jo 10 vuotta ja sanoo työkyvyttömyytensä johtuvan mielenterveydellisistä ongelmista.

Coburn ei selitystä niele, vaan hänen mielestään miehen käsityötaidot ja kyky pitää yllä verkkosivua ovat riittäviä esimerkkejä siitä, että Thornton pystyisi halutessaan työskentelemään. Samoin Diasin nostamat tuet kiristävät senaattoria, sillä entinen sairaanhoitaja Dias kykenee "huolehtimaan lapsesta".

Thornton sanoo Washington Timesille, että dokumentti liioitteli hänen käsityötaitojaan ja että verkkosivun ylläpito vie vain muutaman tunnin viikossa. Hän myös vastasi aggressiivisesti ja uhkasi surmata itsensä, jos hänen tukensa viedään.

- Jos haluatte testata, miten hiton tosissani olen tästä maailmasta poistumisen kanssa, niin kajotkaa siihen sekkiin, jolla tämän asunnon ja ruokani maksan.

- Ottakaa pois viimeinen asia, joka pitää minut täällä ja katsokaa mitä tapahtuu. Seuraavan kerran kun näette minut uutisissa, olen ruumispussissa, Thornton kirjoitti sähköpostissaan.

IL

Vierailija
29/46 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurssille kun puoleen hintaan saan ja alkaisin sit nukkumaan ruumisarkussa, irtoisko eläkettä?

Vierailija
30/46 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun sairastan masennusta, niin en varmasti saa sanaakaan kirjoitettua AV:lle, mutta sairaslomalla en silti oo sen takia ollut päivääkään. Enkä aio olla.

Vierailija
31/46 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

diagnoosiksi keskivaikea masennus.

Vierailija
32/46 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirppistä ja päivittelen verkkosivustoja ja välillä shoppailen tai kahvittelen kavereitten kanssa.

Mut oon mä masentunut kun kerran lekuri niin sanoo, en jaksais yhtenäkään aamuna kakaroita päiväkotiin viedä enkä itseäni työpaikalle.

Vierailija
33/46 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirppistä ja päivittelen verkkosivustoja ja välillä shoppailen tai kahvittelen kavereitten kanssa. Mut oon mä masentunut kun kerran lekuri niin sanoo, en jaksais yhtenäkään aamuna kakaroita päiväkotiin viedä enkä itseäni työpaikalle.

Vierailija
34/46 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne välitä vaikka mitä niille kertoisin. Kellä muulla kuin mt-eläkeläisillä on päivät aikaa mun kanssa kahvitella.

Vierailija
35/46 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kliininen toistuva masennus nyt kaksi vuotta. Tai on se ollut pidempäänkin, mutta 2v sitten sain romahduksen ja jouduin Auroran päivystykseen. Lääkeresistentti on sairauteni ollut koko ajan, myös 2-tyypin bibolaari-lääkitystä on pidempään kokeiltu. Hoitomotivaatio erittäin hyvä, eli käyn 2krt viikossa kognitiivis-analyyttisessa terapiassa. Paljon parempi on tilanne kuin alussa. Silti olen työkyvytön enimmän osan aikaa - välillä jaksan tehdä kotitöitä ja välillä en, joskus jaksan tehdä jopa hetken lopputyötäni. Näillä seikoilla kuntotukea sain, mikä on minun, lääkärin ja terapeutin mielestä juuri oikea ratkaisu toipumiseni ja työelämään paluun kannalta.

En ole koskaan ollut likaisissa vaatteissa tai täysin apaattinen. Juuri pyysin hoitokertomukseni, ja joka käynnin kuvaus alkaa sanoilla "potilas saapuu ajallaan. On siististi pukeutunut ja vastaa asiallisesti kysymyksiin." Joskus on maininta, että "potilas on ilmeikkäämpi kuin edellisellä kerralla, hymyilee". Että ei se kyllä kauheasti auta, vaikka olisi millaiset sotkuiset vaatteet, jos diagnostiset kriteerit eivät täyty.

Kuntoutustukipäätös edellyttää myös nimensä mukaisesti kuntoutusta, johon on sitouduttava. Terapiaa (psyko- tai toimintaterapiaa), lääkitystä (lääkäri myös seuraa, että lääkkeet haetaan apteekista) ja lääkärikäyntejä.

Veikkaan, että Ap:n kirjoitus on tyhmä Provo vakavasta aiheesta, mutta vastasin siksi, jos tästä olisi jollekulle toiselle, joka on oikeasti avun tarpeessa.

Vierailija
36/46 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voidaanko sellaiseen pakottaa?

Vierailija
37/46 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo viesti, jossa annettiin neuvoja, oli tarkoitettu semmoisille ihmisille, jotka haluaa parantua, eli ei sulle. Älä siis ala keuhkota.

Vierailija
38/46 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi ammattinimike ????????????????

Turhapurokin on ollu tsykiatrin kanssa tekemisissä. Samoin japanialaisten.

Vierailija
39/46 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen lekuria ja olen muutenkin passiivinen ja veltto. Jos menis vastaanotolle kännissä, mitäs sitten?

Vierailija
40/46 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voidaanko sellaiseen pakottaa?

Mutta oikeasti:

Voisitko jo alkaa uhkailemaan viattomien tappamisilla, niin saataisiin tämäkin ketju poistettua?

Näköjään on tullu av:lle sen verran uutta sakkia, että paras vähän neuvoa: antakaa psykon olla!