Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei 3-luokkalaisten (poikien) äidit, mitenkäs on mennyt tämä "eka varsinainen kouluvuosi"?

Vierailija
18.05.2011 |

Viittaan tuolla heitollani siihen kun sanotaan, että 1-2-luokka on tosiaan sitä alkuopetusta jne ja vasta 3-luokalla alkaa se "varsinainen" koulunkäynti toisen kielen, laajempien koealueiden, useampien kokeiden, pistareiden jne myötä.

Ja toki päivätkin ovat pidempiä, jopa 6-7h 1-2x/vkossa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluna oli totarin keskiarvo 8.2 ja nyt keväällä odotan isompaa keskiarvoa koetulosten perusteella.

uutena kielenä ruotsi, joka on myös sujunut hyvin - kokeista kymppiä ja ysiä.

Vierailija
2/12 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeiden keskiarvo EI ole sama kuin arvosana! Se on vain n. puolet arvosanasta! Ja muistakaahan kehua lapsianne niistä tavallisemmista eli hyvistä arvosanoistakin, sen eteenkin on oikeasti tehtävä töitä:)

T. 3. lk ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä päin armasta suomen maata on 3-luokan jouluna jo nrotodistus ja ka laskettavissa??

Meillä alkoi vasta syksyllä kokeiden arvioiminen numeroilla, todistukseen tulee nrot käsittääkseni 4-5-luokalla..

Vierailija
4/12 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 on se numero mitä poika on tuonut kokeista, ihan jokaisesta ja joka aineesta.

Eli hienosti on mennyt ja mikä parasta ilman hirveätä pinnistelyä puhumattakaan paineista tms.

Olen äimistynyt tästä, äimistynyt ja ylpeä:-)

Vierailija
5/12 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meillä tuo leikkikoulutoiminta jatkuu edelleen. Läksyjä kerta viikkoon, kokeita muutamat per lukukausi.

Ei puhettakaan että vielä sataisiin numeroita. Pojasta koulu on kivaa, mukavaa hengailla kavereiden kanssa. Itse olen vähän pettynyt, haluaisin, että opittaisiin myös jotain. Kuitenkin jo kolmas käyty ja vieläkään ei vaadita, että esim kirjoittaminen olisi lähes virheetöntä.

Nyt myös lukutaito on niin hyvä, että pitäisi siirtyä opiskelemaan sisältöä, ei katsella kuvakirjoja... Vaatimustasoa korkeammaksi! Vain porkkanoilla oppii, ilman aitoja ja maaleja tulee hengailijoita... ;)

Vierailija
6/12 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeiden keskiarvo EI ole sama kuin arvosana!

T. 3. lk ope

Eli mistä tulee se toinen puoli arvosanasta: pärstäkertoimesta. Onhan se epäreilua, kun kymppiä saat kokeista todistukseen tulee silti jotain 8:n luokkaa.

Mulla oli lukion keskiarvo 8,4. Ja kirjoitin ylioppilaskirjoituksissa 5 laudaturia ja yhden cumun. YTL:lle ei pärstä näkynyt. Luokassa sen sijaan tuntui vaikuttavan. Onneksi on ylioppilaskirjoitukset.

Yliopistossa opiskelua suorastaan rakastin. Se oli ihanaa aikaa.

Vierailija
7/12 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeiden keskiarvo EI ole sama kuin arvosana! T. 3. lk ope

Eli mistä tulee se toinen puoli arvosanasta: pärstäkertoimesta. Onhan se epäreilua, kun kymppiä saat kokeista todistukseen tulee silti jotain 8:n luokkaa. Mulla oli lukion keskiarvo 8,4. Ja kirjoitin ylioppilaskirjoituksissa 5 laudaturia ja yhden cumun. YTL:lle ei pärstä näkynyt. Luokassa sen sijaan tuntui vaikuttavan. Onneksi on ylioppilaskirjoitukset. Yliopistossa opiskelua suorastaan rakastin. Se oli ihanaa aikaa.

kohdalla sama jatkuu aina vaan....

mut ihanaa kun jatko-opinnoissa osaaaminen näkyy todistuksessa, ei se pärstäkerroin ;))

Vierailija
8/12 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä päin armasta suomen maata on 3-luokan jouluna jo nrotodistus ja ka laskettavissa??

Meillä alkoi vasta syksyllä kokeiden arvioiminen numeroilla, todistukseen tulee nrot käsittääkseni 4-5-luokalla..

meidän koulussa ainakin saa numerot heti kolmosella. Ainoana poikkeuksena on aina alkavat kielet, joista saa numeron vasta keväällä.

Vierailija
9/12 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyväkin asia minusta. Läksyjä tulee joka päivä 2-3 aineesta ja niitä tehdään reilut ½ tuntia päivässä. Kokeita on kaikista lukuaineista, tärkeimmistä 3/lukukausi. Opettaja on vaativa ja arvostelu tiukkaa. Tässä vaiheessa on hyvä oppia työnteonmalli, joten sikäli oikein hyväkin.

Vierailija
10/12 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei ole kyse pärstäkertoimesta vaan siitä muusta työskentelystä, koenumerot vain pieni osa arviointia.

Vierailija
11/12 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesta kokeesta on tullut 8, muista välillä 9- - 10-. Numeroita ei täällä saa todistukseen ennen kuin vitosella. Poika tekee läksyt ilman erillistä kehotusta, vaikka urheiluharrastus vie paljon aikaa viikosta. Kokeisiis lukemisesta joutuu välillä huomauttelemaan :)

Vierailija
12/12 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi on enemmän joutunut tekemään töitä. Kokeisiin lukua lähinnä. Ja ympäristötiedon läksyissä olen myös "joutunut" avustamaan. 1lk ja 2lk meni ihan itsestään omalla painolla, nyt joutuu tekee jo töitäkin.

Mutta todella hyvin on mennyt. Koetulokset ovat olleet luokan keskiarvoa korkeampia lähes aina, joskus sama kuin keskiarvo.

Vieras kieli on mennyt hienommin mitä odotin. Olen erittäin ylpeä tytöstäni! :)