Voisitko ottaa mieheksesi sähkömiehen?
Millainen palkka sähkömiehillä on? Tunnen yhden hirmu kivan sähkiksen, mutta arvelluttaa tuo ammatti :/
Kommentit (212)
Lama ja rakentaminen kohta kokonaan seis. Turunn telakalla kuulema töitä mutta muuten hiljenee. Toivottavasti liksoista on jäänyt säästöön, työkkärin raha ei kauaa lämmitä.
sähkömiehet on miehistä parhaita!
t. sähkömiehen vaimo ja itsekin sähköasentaja
Voisin ottaakin jos en seurustelisi huoltomiehen kanssa. Itse olen putkiasentaja ja vain siksi koska tykkään tästä työstä enkä halua kouluttautua miksikään paperinpyörittäjäksi.
Enpä vaihtaisi lääkärimiestäni sähkömieheen :D :D
Ei sähkärille tollanen pelle kelpaa
Kyllä ap osaa olla tyhmä ja pinnallinen siivellä roikkuva ämmä.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2011 klo 15:40"]
Tahdon turvata elämäni ja tulevan perheeni elämän, en tutkia varhaisanglosaksisten kielten imperatiivimuotojen päätteitä.
Mitä sinua sitten kiinnostaisi tehdä, jahka aikuiseksi kasvat? Onko tavoitteena vain oman ja tulevien lastesi elämän taloudellinen turvaaminen. Siinä tapauksessa suosittelen jatkaamaan aikaisemmalla kauppistyttö linjallasi: Unohda sähkäri, minimoi työnteko ja etsi rikas mies.
Ehdottamasi ratkaisu ei noudata "kauppistyttölinjaani", en ole koskaan suunnannut liike-energiaani moiseen suuntaan. Olisi typerää jäädä lepäilemään laakereille ja odotella rikasta äijää. Rikas äijä ei myöskään olisi kuin illuusio taloudellisesta turvasta. Voisin varmasti ketkuilla niistä siivun, mutta lopulta voisin jäädä vain itse miinukselle, jos ero koittaisi. Olisinhan tuhlannut lekotteluun kaikki arvokkaat rahantekovuodet.
Mitä haluan tehdä? Nauttia tavallisesta arjesta. Matkustella, hoitaa puutarhaa, sisustaa, elää terveenä, käydä lenkillä. Aivan tavallisia asioita. Olla murehtimatta joka pennistä.
Onko vaikeaa ymmärtää, ettei työ ole kaikille mikään sydämen asia tai syvä kutsumus? Käyn töissä elättääkseni itseni, joten haluan siitä myös maksimihyödyn. Tuskin se kaupan tätikään päivät pitkät kyselee niiden plussakorttien perään vain koska se on niin perkeleen hauskaa.
Vaadin asioita itseltäni, miksen myös elämänkumppaniltani.
käyt töissä elättääksesi itsesi? Ja sähkäri myös siksi saisi olla isotuloinen että elättää myös sinua? Tyhmä laskelmoiva kylmä ämmä.
Älä ota mitään miestä. Ei ne jaksa tollasta jankkaajaa. jaksoin lukea ekan sivun ja sitten bye bye. Johtuu varmaan tästä alemman tason koulutuksesta, etten jaksaa montaa sivua lukea. Sä oot lukenu liikaa.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2011 klo 03:25"]
arvon neiti kytkeä pistorasian tai vetää uudet sähköjohdot asuntoon? Jos et osaa, niin sähkärillä on enemmän osaamista kuin sinulla. Monella sähkärillä on ainakin sydämensivistystä enemmän kuin ap:llä. Noin pinnallisella ihmisellä on hankala elämä edessä, tai ainakin yksinäinen. Kuvitteletko että KTM on arvokkaampi ja parempi ihminen kuin sähkömies?
...arvon rouva lukea, ilman että lisäilee itse haluamiaan merkityksiä ja sanoja sinne missä niitä ei ole?
Itse asiassa en ole pinnallinen. Minua ei kiinnosta ihmisen ulkonäkö. Arvostan kyllä koulutusta, sitä että mies (nainen myös toki) on tehnyt kovasti töitä ja halunnut turvata itselleen myös taloudellisesti vakaan elämän. Se on selviytymistä.
Minun mielestäni jokainen ihminen on saman arvoinen, en viskaisi sähkäriä ennen ekonomia pois vuotavasta veneestä. Silti minulla on kriteerejä elämänkumppanini suhteen. Toisilla kriteerinä on pituus (HYVIN usealla, ja sitä pidetään suotavana), joka ei ole millään tasolla itse ansaittua, koulutus sentään on. Enkä ole edes väittänyt, että minun olisi mahdotonta olla sähkärin kanssa.
Huokaus............
-ap
Aloituksellasi nimenomaan osoitit olevasi pinnallinen. Miten voit olla korkeasti koulutettu (en kyllä usko), jos mietit että olet kuullut jotain "epämääräisiä juttuja" sähkömiehistä. Sitäpaitsi se oikea titteli kaiketi on sähköasentaja. Tämä on kyllä provo. Pakko olla.
Mutta vastaan kuitenkin, että veljeni on sähköasentaja ja tienaa todella hyvin, eikä työt lopu ihan heti.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2011 klo 14:12"]
Alkuperäinen kysymys sähkömiehestä taisi olla vain syy tälle keskustelulle menestyksestä. Mielenkiintoinen keskustelu kuitenkin. Miksi ihmiset kommentoivat näin hyökkäävästi, jos joku haluaa menestyvän miehen ja arvostaa koulutusta ja pärjäämistä. Ap:lla on ehkä hiukka provosoiva tyyli, mutta ymmärrän hyvin mieskriteerit.
Itselleni koulutus on myös tärkeää, mutta enemmän yhteiset kiinnostuksen kohteet. En voisi olla miehen kanssa, joka ei ymmärrä musiikista mitään tai lue kirjoja. Sivistys kunniaan! Itse pidin tärkeänä myös lapsien hankkimista nuorena. Voi nauttia elämästä, kun lapset ovat jo isoja ja itse vielä nuori.
Olen samaa mieltä maisterin koulutuksesta, että se ei enää ole erityisen hyvä koulutus tai ihmeellinen saavutus. Tohtoriksi väitteleminen on mielestäni kunnioitettavaa, mutta kaikkien ei tosin tarvitse olla tohtoreita.
Onneksi meitä on moneksi :)
[/quote]
Mitäh? Kyllä sähköasentajaksikin pitää opiskella! Ja kyllä he lukevat kirjojakin, ainakin he jotka minä tunnen. Mitä helvetin paskaa tällä jauhetaan.
Ai kauheeta, älä sekaannu siihen sähkömieheen. Jos sähkärisi tietäisi että aloittelet tällaisia avauksia av:llä, pitäisi hän sinua enemmän kuin arveluttavana.
Luulisin että sähkömiehen ja KTM:n palkat on suurinpiirtein tasoissa, riippuu KTM:n työstä, todennäköisesti sähkärillä hieman parempi.
Riipumatta siitä ottaako ap puolisokseen sähkärin vai akateemisesti koulutetun, niin mites sitten lasten kanssa?
Vaaditaanko lapsiltakin akateeminen tutkinto, vaikka väkisin, vai kunnioitetaanko tässä lapsen omaa toivomusta. Kuinka käy jos lapsi ei olekaan kiinnostunut muusta kuin amiksesta?
Entäs sitten lasten tulevat puolisot? Pääseekö perheeseen ilman korkeakoulua?
Luit ilmeisesti vain ensimmäisen viestini? Koulutus ei ole mielestäni maailman tavoiteltavin asia, menestys on.
Lapset tekevät monesti vastoin vanhempiensa tahtoa, mutta silti heitä rakastaa ja he ovat maailman tärkeimpiä.
Oletko itse valitsemassa kersojesi sulhoja/morsmaikkuja? Onko teillä erikseen järjestetyt karsintapäivät, joissa isukki ja äityli rankkaavat heilakandidaatit paremmuusjärjestykseen? En tietenkään tule valitsemaan mahd. tulevien lasteni puolisoita. He tehkööt sen itse, pidin valinnoista tai en. He saavat itse päättää millaista eloa haluavat aikuisina elää ja millaisia valintoja siihen sisältyy.
Hyppäsit nyt aikalailla johtopäätöksiin.
kysyä ap, miksi menestys on sinulle niin tärkeää? Ja miten määrittelet menestyksen?
Luit ilmeisesti vain ensimmäisen viestini? Koulutus ei ole mielestäni maailman tavoiteltavin asia, menestys on..
Kyllä säkin vielä putoat maan pinnalle tuon menestyksen tavoittelusi kanssa.
Luit ilmeisesti vain ensimmäisen viestini? Koulutus ei ole mielestäni maailman tavoiteltavin asia, menestys on..
Pistä nämä kommentit omaan arvoonsa. On hienoa nähdä vielä joka asiassa kunnianhimoisia naisia. Nämä maan pinnalle pudonneet vain valittelevat omia valintojaan ja surkeuttaan. Pidä lippu ja rima korkealla, jottet vajoaisi edellisen kirjoittajan kaltaiseen mitättömyyteen. Kaikesta kirjoittamastasi päätellen olet todella upea, älykäs ja tavoittelemisen arvoinen nainen.
Alkuperäinen kysymys sähkömiehestä taisi olla vain syy tälle keskustelulle menestyksestä. Mielenkiintoinen keskustelu kuitenkin. Miksi ihmiset kommentoivat näin hyökkäävästi, jos joku haluaa menestyvän miehen ja arvostaa koulutusta ja pärjäämistä. Ap:lla on ehkä hiukka provosoiva tyyli, mutta ymmärrän hyvin mieskriteerit.
Itselleni koulutus on myös tärkeää, mutta enemmän yhteiset kiinnostuksen kohteet. En voisi olla miehen kanssa, joka ei ymmärrä musiikista mitään tai lue kirjoja. Sivistys kunniaan! Itse pidin tärkeänä myös lapsien hankkimista nuorena. Voi nauttia elämästä, kun lapset ovat jo isoja ja itse vielä nuori.
Olen samaa mieltä maisterin koulutuksesta, että se ei enää ole erityisen hyvä koulutus tai ihmeellinen saavutus. Tohtoriksi väitteleminen on mielestäni kunnioitettavaa, mutta kaikkien ei tosin tarvitse olla tohtoreita.
Onneksi meitä on moneksi :)
Pistä nämä kommentit omaan arvoonsa. On hienoa nähdä vielä joka asiassa kunnianhimoisia naisia. Nämä maan pinnalle pudonneet vain valittelevat omia valintojaan ja surkeuttaan. Pidä lippu ja rima korkealla, jottet vajoaisi edellisen kirjoittajan kaltaiseen mitättömyyteen. Kaikesta kirjoittamastasi päätellen olet todella upea, älykäs ja tavoittelemisen arvoinen nainen.
Kiitos kovasti mielipiteestäsi, se piristi päivääni ja aidosti tsemppasi! Hienoa myös, että osa oikeasti ajattelee omilla aivoillaan, eikä vain huku tähän "puolisolle ei saa asettaa kriteerejä, se on pinnallista !!!" -mantraan.
-ap
Tää on kyllä paras, sähkärin vaimo tulee kehuskelemaan, kuinka siellä ei tollasia pinnallisia tyhjäpäitä arvosteta ja samalla leveilee miehen palkalla :DDDD
Only in here.....
huih en tietenkään, enhän mä vois koskea häneen, jos oon märkä ;)