Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko ottaa mieheksesi sähkömiehen?

Vierailija
18.05.2011 |

Millainen palkka sähkömiehillä on? Tunnen yhden hirmu kivan sähkiksen, mutta arvelluttaa tuo ammatti :/

Kommentit (212)

Vierailija
201/212 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen matalammin koulututettu kuin sähkömies? Heh, perusteluja lienee turha edes vaatia. Olisit nyt yrittänyt edes. :)

Sähköalan tutkinto on luonnotietellinen tutkonto

KTM humanistinen tutkinto

AHAHAHAHAHAAA. En edes vaivaudu sanomaan tähän mitään, se mitä vastaisin, kun olisi aivan liian itsestään selvää. :)

-ap

KTM = lyhyt matikka

Sähkäri = pitkä matikka

Tiedätkö, että koulutuksen korkeus ei ole mielipidekysymy? Koulutuksen korkeustaso on virallisten tahojen määrittelemä. Oma subjektiivinen käsityksesi onkin sitten aivan eri juttu, ja sinun tapauksessani se taitaa myös olla, ainakin omasta vinkkelistäni, melko mitätön.

Jos olet tosissasi viestisi kanssa, niin...... hehehehee... olen sanaton.

Muuten, olen lukenut pitkän matikan lukiossa. ;)

-ap

Sitä virallista tahoa tarvitaankin tekemään ktm tutkinnosta uskottava. Olisipa hauskaa nähdä kun KTM asentaisi sähköt vaikka ydinvoimalaan.

Rauhoitu nyt. Ei varmasti yksikään tuntemistani sähkäreistä osaisi suunnitella ja vetää sähköjä kokonaiseen ydinvoimalaan. Siellä on ihmisiä, jotka ovat eka miettineet ne hommat (tod. näk dippainssejä tai jotain, korkeakoulutettuja kuitenkin) ja sähkärit tekee mitä joku isompi pomo käskee. Toivoisin ainakin ettei 3v opiskelulla tuollaisia hoideta, ovat aika hasardeja ne ydinvoimalaonnettomuudet.

En pidä KTM:in papereita mitenkään erikoisina, tunnen enemmän näitä yliopistomaailman tradenomeja kuin sähkäreitä, mutta on ihan lyhyelläkin matikalla helppo laskea, että he ovat opiskelleet peruskoulun jälkeen keskimäärin 8v, kun taas sähkömiehet tosiaan sen 3v. Eli ovat reilusti korkeammin koulutettuja.

Mitä sähkäreistä tulee, varmaan osa on ihan rehellistä sakkia. Itsellä on tullut vastaan vain näitä huijaavia kus*päitä (saavutaan paikalle, pällistellään hetki, käydään tukussa, tullaan takaisin lähes 2h päästä ja kerrotaan, ettei tukussa ollut niin piti tilata. Tullaan viikon päästä uudestaan. Pitää käydä K-raudassa, kun eihän sähkärillä ole tarvittavia välineitä mukana. Käydään myös tukussa hakemassa tilattu osa, reissu kestää taas ainakin 2h. Veloitetaan joka reissusta ja matkoista ja tunnista sekä tilatusta osasta 400e kun itse löydän kys. osan 150e. Osan vaihtoon menee 5min. Lasku on melkein 800e. Päätän, että elän mielummin ilman sähköjä kuin maksan sille puoskarille enää ikinä mitään).

Eli kyllä ne voi tienata ihan ok jos ovat perustaneet oman firman missä kusettamalla voi tienata ekstraa. Jos tuntipalkalla, niin ei ihan yhtä hyvin, jopa alle 3000e. Putkimiehet käsittääkseni tienaa paremmin.

Vierailija
202/212 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen matalammin koulututettu kuin sähkömies? Heh, perusteluja lienee turha edes vaatia. Olisit nyt yrittänyt edes. :)

AHAHAHAHAHAAA. En edes vaivaudu sanomaan tähän mitään, se mitä vastaisin, kun olisi aivan liian itsestään selvää. :)

-ap

KTM = lyhyt matikka

Sähkäri = pitkä matikka

Tiedätkö, että koulutuksen korkeus ei ole mielipidekysymy? Koulutuksen korkeustaso on virallisten tahojen määrittelemä. Oma subjektiivinen käsityksesi onkin sitten aivan eri juttu, ja sinun tapauksessani se taitaa myös olla, ainakin omasta vinkkelistäni, melko mitätön.

-ap

Sitä virallista tahoa tarvitaankin tekemään ktm tutkinnosta uskottava. Olisipa hauskaa nähdä kun KTM asentaisi sähköt vaikka ydinvoimalaan.

Rauhoitu nyt. Ei varmasti yksikään tuntemistani sähkäreistä osaisi suunnitella ja vetää sähköjä kokonaiseen ydinvoimalaan. Siellä on ihmisiä, jotka ovat eka miettineet ne hommat (tod. näk dippainssejä tai jotain, korkeakoulutettuja kuitenkin) ja sähkärit tekee mitä joku isompi pomo käskee. Toivoisin ainakin ettei 3v opiskelulla tuollaisia hoideta, ovat aika hasardeja ne ydinvoimalaonnettomuudet.

En pidä KTM:in papereita mitenkään erikoisina, tunnen enemmän näitä yliopistomaailman tradenomeja kuin sähkäreitä, mutta on ihan lyhyelläkin matikalla helppo laskea, että he ovat opiskelleet peruskoulun jälkeen keskimäärin 8v, kun taas sähkömiehet tosiaan sen 3v. Eli ovat reilusti korkeammin koulutettuja.

Mitä sähkäreistä tulee, varmaan osa on ihan rehellistä sakkia. Itsellä on tullut vastaan vain näitä huijaavia kus*päitä (saavutaan paikalle, pällistellään hetki, käydään tukussa, tullaan takaisin lähes 2h päästä ja kerrotaan, ettei tukussa ollut niin piti tilata. Tullaan viikon päästä uudestaan. Pitää käydä K-raudassa, kun eihän sähkärillä ole tarvittavia välineitä mukana. Käydään myös tukussa hakemassa tilattu osa, reissu kestää taas ainakin 2h. Veloitetaan joka reissusta ja matkoista ja tunnista sekä tilatusta osasta 400e kun itse löydän kys. osan 150e. Osan vaihtoon menee 5min. Lasku on melkein 800e. Päätän, että elän mielummin ilman sähköjä kuin maksan sille puoskarille enää ikinä mitään).

Eli kyllä ne voi tienata ihan ok jos ovat perustaneet oman firman missä kusettamalla voi tienata ekstraa. Jos tuntipalkalla, niin ei ihan yhtä hyvin, jopa alle 3000e. Putkimiehet käsittääkseni tienaa paremmin.

Oisit tehny itse. Kyllähän se vituttaa kun pitää maksaa jutuista mitä ei itse pysty tekemään.

Nois hommissa ei ole mitään minuuttiveloitusta. 1-60min= vähintään 1h, riippuen minimiveloituksesta.

Eikai kukaan myy tavaraa omakustanteisesti, haetuissa kamoissa on katteet. Tukussa käynti on tarpeen koska asiakas ei ole pääsääntöisesti kyvykäs kertomaan etukäteen mitä tilattuihin töihin tarvitaan ja autoon mahtuu hyvin rajallinen määrä tarvikkeita. Se jos tukussa ei hyllyssä ole tarvittavaa artikkelia niin tuotteen joutuu tilaamaan.(konseptia ei liene tarpeellista selittää tarkemmin.) En ole korkeasti koulutettu joten saatan puhua paskaa tai olen ainakin ymmärtänyt jotain väärin mut eipä toi 800 kauhean kummoiselta hinnalta kuullosta siitä että joku tulee tekemään sähkötöitä. T: KTM:n puoliso (sähkömies)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/212 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa atk-verkko asentaja, jos sähköasentajana ansiot keikku tuossa 60-70 k€/v niin atk-mies vetää kympin kaks enemmän, voin antaa hyvän sellaisen puhelinnumeron. 😁

Vierailija
204/212 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakke ja Sepi

Vierailija
205/212 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin.

Vierailija
206/212 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on hyvä. Eipähän sun tarvitsisi enää kynttilöitä käyttää ;)

Vierailija
207/212 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä sähkömiehellä olisi jalat maassa, järki päässä ja sydän paikallaan, ilman muuta. Olen kuitenkin omani jo löytänyt, hän on puuseppä.

Vierailija
208/212 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

KTM = lyhyt matikka

Sähkäri = pitkä matikka

-ap

Jos löydät ns. vanhan kansan sähkömiehen, niin laskutukset on kohdallaan ja työt tehdään sovitusti. Tuo 800 euroa jostain pikkutyöstä on kyllä vedätystä eikä sitä pitäisi maksaa ilman riitauttamista. Ilmeisesti pääkaupunkiseudulla on nyt villit markkinat mutta kohta mennään taas taantumassa ja nämä vedättäjät putoavat kyllä pois.

Vierailija
209/212 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sekä sähköasentaja että DI. Teen omaa koulutusta vastaavia paremman palkan töitä, mutta pyrin aina kerran pari viikkoon tekemään myös sähköasennuksia. Nimenomaan, koska se vaatii aivotyöskentelyä, paljon pelisilmää, luovuutta ja ongelmanratkaisukykyä. Aloituksesta jo aikaa, mutta jos nyt joku vastaava ammattiintuijottaja asiaa pohtii niin kyllä ne sähkömiehet on fiksuja!

Vierailija
210/212 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Työhuoneeseeni asennettiin paneelivalot. Ihailin, kuinka näppärästi sähkäri ruuvasi paneelit ja laitteli johdot kattoon. Vaatii hyvää kuntoa roikkua katossa monta tuntia päivässä.

Hää oli vielä mukava juttelemaan ja keksi minulle bisnesideankin.

Vierailija
211/212 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin. Työhuoneeseeni asennettiin paneelivalot. Ihailin, kuinka näppärästi sähkäri ruuvasi paneelit ja laitteli johdot kattoon. Vaatii hyvää kuntoa roikkua katossa monta tuntia päivässä.

Hää oli vielä mukava juttelemaan ja keksi minulle bisnesideankin.

Näin helppoa on tehdä nainen onnelliseksi :)

Vierailija
212/212 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisena naisena kallistuisin enemmän muihin akateemisiin eli yliopiston käyneisin miehiin. On vain enemmän yhteistä heidän kanssaan.

Palkka sähkömiehellä voi vaihdella paljonkin, riippuen onko oma firma vai jossain teollisuuden tuotannossa töissä. Jos oma firma niin tienaa helposti enemmän kuin perus AMK insinööri. Diplomi-ininöörien palkkoihin ei ihan yllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän