Voisitko ottaa mieheksesi sähkömiehen?
Millainen palkka sähkömiehillä on? Tunnen yhden hirmu kivan sähkiksen, mutta arvelluttaa tuo ammatti :/
Kommentit (212)
Mä olen matalammin koulututettu kuin sähkömies? Heh, perusteluja lienee turha edes vaatia. Olisit nyt yrittänyt edes. :)Sähköalan tutkinto on luonnotietellinen tutkonto
KTM humanistinen tutkintoAHAHAHAHAHAAA. En edes vaivaudu sanomaan tähän mitään, se mitä vastaisin, kun olisi aivan liian itsestään selvää. :)
-ap
KTM = lyhyt matikka
Sähkäri = pitkä matikka
Onko vaikeaa ymmärtää, ettei työ ole kaikille mikään sydämen asia tai syvä kutsumus? Käyn töissä elättääkseni itseni, joten haluan siitä myös maksimihyödyn. Tuskin se kaupan tätikään päivät pitkät kyselee niiden plussakorttien perään vain koska se on niin perkeleen hauskaa.Vaadin asioita itseltäni, miksen myös elämänkumppaniltani.
Tosin, yleensä akateemisen loppututkinnon suorittaneet ovat enemmän kiinnostuneet alasta johon ovat hakeutuneet verrattuna Siwan kassaan.
Ei muuta kuin onnea matkaan, vaikutat fiksulta naiselta, joka osaa rehellisesti myöntää elämän realiteetit. Ja palstan henkeen: Unohda se säkäri, ansaitset parempaa.
KTM = lyhyt matikka
Sähkäri = pitkä matikka
mutta lopeta jo, kun on niin noloa. Aloita nyt siitä vaikka, että toinen on akateeminen loppututkinto ja toinen on ammattikoulu.
Mä olen matalammin koulututettu kuin sähkömies? Heh, perusteluja lienee turha edes vaatia. Olisit nyt yrittänyt edes. :)Sähköalan tutkinto on luonnotietellinen tutkonto
KTM humanistinen tutkintoAHAHAHAHAHAAA. En edes vaivaudu sanomaan tähän mitään, se mitä vastaisin, kun olisi aivan liian itsestään selvää. :)
-ap
KTM = lyhyt matikka
Sähkäri = pitkä matikka
Tiedätkö, että koulutuksen korkeus ei ole mielipidekysymy? Koulutuksen korkeustaso on virallisten tahojen määrittelemä. Oma subjektiivinen käsityksesi onkin sitten aivan eri juttu, ja sinun tapauksessani se taitaa myös olla, ainakin omasta vinkkelistäni, melko mitätön.
Jos olet tosissasi viestisi kanssa, niin...... hehehehee... olen sanaton.
Muuten, olen lukenut pitkän matikan lukiossa. ;)
-ap
Onko vaikeaa ymmärtää, ettei työ ole kaikille mikään sydämen asia tai syvä kutsumus? Käyn töissä elättääkseni itseni, joten haluan siitä myös maksimihyödyn. Tuskin se kaupan tätikään päivät pitkät kyselee niiden plussakorttien perään vain koska se on niin perkeleen hauskaa.Vaadin asioita itseltäni, miksen myös elämänkumppaniltani.
Tosin, yleensä akateemisen loppututkinnon suorittaneet ovat enemmän kiinnostuneet alasta johon ovat hakeutuneet verrattuna Siwan kassaan.
Ei muuta kuin onnea matkaan, vaikutat fiksulta naiselta, joka osaa rehellisesti myöntää elämän realiteetit. Ja palstan henkeen: Unohda se säkäri, ansaitset parempaa.
Saatat olla oikeassa sähkärin suhteen.
-ap
hänet rauhaan.Et ole sopiva sähkärille, ole kiltti ja jätä kivat perusmiehet meille taviksille.
-ap
KTM = lyhyt matikka
Sähkäri = pitkä matikkaTiedätkö, että koulutuksen korkeus ei ole mielipidekysymy? Koulutuksen korkeustaso on virallisten tahojen määrittelemä. Oma subjektiivinen käsityksesi onkin sitten aivan eri juttu, ja sinun tapauksessani se taitaa myös olla, ainakin omasta vinkkelistäni, melko mitätön.
Jos olet tosissasi viestisi kanssa, niin...... hehehehee... olen sanaton.
Muuten, olen lukenut pitkän matikan lukiossa. ;)
-ap
Sitä virallista tahoa tarvitaankin tekemään ktm tutkinnosta uskottava. Olisipa hauskaa nähdä kun KTM asentaisi sähköt vaikka ydinvoimalaan.
En tiedä miksi vastaan sinulle. Minun ei todellakaan pitäisi. Missäs välissä olen väittänyt, että osaan kaiken ja enemmän kuin sähkömies? Totta helvetissä eri ammatin edustajat osaavat eri asioita. En osaa käyttää myöskään Veikkaus-konetta, en osaa antaa matokuuria hevosille, en osaa nyppiä kulmakarvoja täydellisen oikeaoppiseen mutoon, en osaa kirjoittaa virheetöntä suomen kieltä. Tämä on itsestään selvää, eikä kukaan ole väittänyt mitään muuta.
Jos sanot, ettei KTM ole uskottava tutkinto, niin se on sinun mielipiteesi. (En enää vaadi sinulta perusteluja tälle, kun olemme nyt havainneet, millaista tasoa "perustelusi" ovat olleet.) Fakta nyt vaan on, ettei KTM ole matalampi tutkinto kuin sähkärin tutkinto.
Muuten, toivon ihan helvetisti, ettet sinä ole asentamassa sähköjä ydinvoimalaan. :)
Millainen palkka sähkömiehillä on? Tunnen yhden hirmu kivan sähkiksen, mutta arvelluttaa tuo ammatti :/
Listapalkoista en tiedä (saako niitä edes kukaan sähkäri? Urakat jyllää), mutta mieheni tilinauhassa lukee palkka 5000e/kk. Mäkin tunnen yhden ja pari muutakin hirmukivaa sähkäriä. Luojan kiitos kaikilla on hirmukivat vaimot, ketään ei arveluta(yhdellä ällällä) miehensä ammatti ja kunnioittavat miehiään. Toivottavasti ap löydät kaltaisesi tyhjäpään jostain muualta kuin sähkäreistä, kaltaisiasi ei niissä piireissä arvosteta.
Heh, aikoinen yleistys sähkiksistä? Itse tunnen tosi mulkkuja sähkiksiä, jotka ei arvosta ku kaljaa. En sano että kaikki moisia, mutta kokemukseni mukaan suurin osa. toivoo putkimiehen vaimo.
Voisitko putkarin vaimo kertoa tarkemmin missä kohtaa se yleistys oli? Sähkärin vaimon sisälukutaito ei nyt enää riitä. Piireistä tiedän sen että niissä ei tyhjäpäitä arvosteta, siis ap:n kaltaisia tyhjäpäitä. Putkaripiireistä ei ole kokemuksia (onneksi).
"kaltaisiasi ei niissä piireissä arvosteta" Oletat, että kaikilla sähkiksillä on samanlainen arvomaailma? Oletat myös, että sähkäri on parempi kuin putkimies. Hahahahaaa..... -putkiksen vaimo
En oleta että kaikilla on sama arvomaailma, tylsäähän se olisi. Mutta lähinnä tarkoitin, että duunaripiireissä harvoin tykätään kananaivoilla varustetuista naisista jolta ap vaikuttaa. Sen yleistyksen uskallan tehdä. Putkaripiireistä en tiedä mistä siellä tykätään. Ja jos mun pitäisi luokitella sähkärit ja putkarit, niin kyllä. Sähkärit on putkareita korkeammalla. Putkarit arvostaa liikaa olutta, tai kaljaa kuten taitavat itse puhua.
Kovasti valitat toisten yleistyksistä ja "jalustalle nostamisista", mutta itse syyllistyt aivan samaan! Et ole piiruakaan ap:ta parempi!
-putkiksen vaimo
Pikkuveli on sähkömies, minä maisteri ja kyllä vaan pikkuveli enemmän tienaa.
3200e/kk + lisät. t. köyhä sähkäri
Sullakin ikää kohta 30, ei oo enää varaa virheisiin miesvalinnassa jos lapsia suunnittelet tekeväsi.
jos olisin sähkäri ja mies, en vilkaisiskaan aloittajaan. sähkärin tuntitaksa on melko huikea, kerran pyysin arviota pieniä sähköhommia varten joita ei saa itse tehdä ja puhui 300-400 eurosta.
Ei tolla gold digging whore asentella voi löytä oikeanlaista miesta. Pitäiskö miehelle etsiä semmosta reikä josta valuu hunaja ja maito tai kalja? Muutenki rahatilanne vaihtele ja terveys ei vältis kestää. Mutta tosi rakkaus kestää. Mihin tää maailma on menny?
On alunperin sähkömies, sitten opiskellut vielä teknikoksi ja vielä yhden ylemmän tutkinnon.. Eli ei nyt niitä sähkömiehen hommia tehnyt silloin kun tavattiin, oli esimies isommassa yrityksessä.
En ole itsekään akateemisesti kouluttautunut, joten en vaatinut sitä mieheltäkään. Amk-koulutus molemmilla, ihan kivasti sovimme muutenkin yhteen, arvoiltamme jne.
En tiedä, akateeminen koulutus ei ole minulle itseisarvo, mutta en voisi kuitenkaan ihan junttia miestä katsella. Minusta ihmisen pitää olla kiinnostunut kehittämään itseään, olla kiinnostunut yhteiskunnan ja maailman asioista ja fiksu jaempaattinen käytökseltään. Ainakin itse pyrin sellaisten ihmisten seuraan, koulutuksesta riippumatta.
minäkin tunnen erään todella mukavan sähkömiehen jolla on oma sähköfirma. Todella menestyvä yritys onkin ja vaikka ulkoisesti elää suht keskiluokkaista elämää, niin tiedän että omaisuutta on kivasti. En silti ikinä haluis miestä, joka kännää harva se viikonloppu. Juhlissa on aina pakko olla kunnolla kännissä, silleen sopivasti ei osaa tai halua ottaa.. Rankka työ, rankat huvit, vai miten se nyt meni.
Olen hieman alle 30 v. "heitukka", ammatiltani olen projektipäällikkö. Tienaan hyvin, ja tulevaisuudessa aion tienata enemmän.
Eli työsi vaatii lähinnä auttavaa osaamista kalenterin ja toimisto-ohjelmistojen käytössä, sekä sinniä istua palavereissa näyttelemässä näennäissähäkkää organisaattoria? :)
on sähkömies, eikä ikinä koskisi akateemisiin nirppanokkanaikkosiin! ihan mies on kyllä :) ei voi moittia
Ehdottamasi ratkaisu ei noudata "kauppistyttölinjaani", en ole koskaan suunnannut liike-energiaani moiseen suuntaan. Olisi typerää jäädä lepäilemään laakereille ja odotella rikasta äijää. Rikas äijä ei myöskään olisi kuin illuusio taloudellisesta turvasta. Voisin varmasti ketkuilla niistä siivun, mutta lopulta voisin jäädä vain itse miinukselle, jos ero koittaisi. Olisinhan tuhlannut lekotteluun kaikki arvokkaat rahantekovuodet.
Mitä haluan tehdä? Nauttia tavallisesta arjesta. Matkustella, hoitaa puutarhaa, sisustaa, elää terveenä, käydä lenkillä. Aivan tavallisia asioita. Olla murehtimatta joka pennistä.
Onko vaikeaa ymmärtää, ettei työ ole kaikille mikään sydämen asia tai syvä kutsumus? Käyn töissä elättääkseni itseni, joten haluan siitä myös maksimihyödyn. Tuskin se kaupan tätikään päivät pitkät kyselee niiden plussakorttien perään vain koska se on niin perkeleen hauskaa.
Vaadin asioita itseltäni, miksen myös elämänkumppaniltani.