Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko ottaa mieheksesi sähkömiehen?

Vierailija
18.05.2011 |

Millainen palkka sähkömiehillä on? Tunnen yhden hirmu kivan sähkiksen, mutta arvelluttaa tuo ammatti :/

Kommentit (212)

Vierailija
81/212 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloituksessasi et suinkaan miettinyt sähkömiesten tai muiden duunareiden kunnianhimoa, elämänarvoja, älyllistä suuntautumista tmsn, vaan kysyit palkkaa :D. Siitä nämä primitiivireaktiot johtuivat...

Mutta vastauksen kysymykseen: kyllä voisin, jos tyyppi muuten olisi mukava ja sopivan fiksu. Duunariammateista sähkäri on yksi haastavimmista, eikä ihan tylsäpäivin kaveri edes lähde siihen kouluttautumaan (poikkeuksia on tietysti). Oma mieskin mietti alanvaihtoa sähköpuolelle (on FM IT-alalla).

Oma koulutukseni on FT (fysiikka), jos se jotenkin vaikuttaa painoarvoon ap:n silmissä ;)

Tottakai kysyin palkkaa. Se on tärkeämpi asia kuin statustelu, se minua ei kiinnosta. Mielestäni on tyhmyyttä/laiskuutta jäädä huonopalkkaiseksi, mutta jos lyhyellä koulutuksella saa hyvää palkkaa, niin sehän on hyvä diili ja fiksu veto.

Glamour ja luksus eivät kovasti kiinnosta (eivätkä kuulu arkeeni), kuten joku epäili. ;)

Vierailija
82/212 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos lyhyellä koulutuksella saa hyvää palkkaa, niin sehän on hyvä diili ja fiksu veto.

vaan pelkästään rahanteon välineenä. Ja pääasia, että maksimoi hyödyn suhteessa töihin. Noi ei kai sitä muuten Kauppakorkeaan menisikään.

En suosittele kiusamaan sitä sähkömiestä, ota joku kaltaisesi yksinkertaisempi ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/212 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin tunnen yhden hirmu kivan sähkömiehen, mut emme olis ehket natsanneet yhteen, erilaiset mielenkiinnon kohteet. Mutta eiköhän noilla ole ihan hyvä palkka, riippuu tietty työnantajasta.

Vierailija
84/212 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha. Tottakai ottaisin, miksen? Nykyinen mies on myyjä (ollaan 20v) ja koulutukseltaan merkonomi. Kunnianhimoa riittää. Tahtoo yrittäjäksi kuten isänsäkin (jolla muuten ei ole muuta koulutusta kuin peruskoulu). Mies tekee kahta työtä, toista varaosamyymälässä, toista urheiluvälineliikkeessä. Ei ehkä tuo ammattinimike anna olettaa kauheasti mutta minun mielestäni ihailtava ja ahkera ihminen. Oma isäni oli rakennusmies, yleni sittemmin rakennusmestariksi. Hyvin ollaan aina tultu toimeen ja ihailen edelleenkin isääni. Hän on toki naimisissa äitini kanssa mutta vientiä riittäisi muuallekin, samoin omalla miehelläni. Ehkäpä kaikki eivät ole niin pinnallisia kuin sinä?

Vierailija
85/212 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Tottakai kysyin palkkaa. Se on tärkeämpi asia kuin statustelu, se minua ei kiinnosta.

Muistaakseni puhuit kunnianhimosta opiskelun suhteen. Ja sitten erikseen hyvästä palkasta. Et sanonut että ammatista viis, kunhan palkkaa tulee. Eli milläs tavalla se sun KTM on kunnianhimosempi tavoite kuin sähkäri? Sähän tuossa matalammin koulutettu olet

Vierailija
86/212 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkömies piireistä jotain ymmärtävät tietää, et on jopa tyyppejä, jotka on virallisesti työttömänä.

Huom avainsana "virallisesti". Käytännössä vähä väliä työmailla jätkät vetää keikkaa.

Jollekin osaavalle sähkömiehelle verojen kierto on paljon helpompaa, kuin jollekin, jonka osaaminen on KTM tasolla. Se voi olla yksi syy hakeutua alalle, aika hyvä syy.

Mistä KTM saa pimeetä keikkaa? Verovapaata tuloa? Olisi kiva kuulla.

Vierailija
87/212 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin osaavalle sähkömiehelle verojen kierto on paljon helpompaa, kuin jollekin, jonka osaaminen on KTM tasolla. Se voi olla yksi syy hakeutua alalle, aika hyvä syy. Mistä KTM saa pimeetä keikkaa? Verovapaata tuloa? Olisi kiva kuulla.

Sinäpä sen sanoit "Ei kovin terävää porukkaa palstalla.", ja olet oikea malliesimerkki ja vielä pahimmasta päästä. Tulet ylpeilemään pimeiden töiden mahdollisuudella ja työttömyyshuijauksilla. Ja suosittelet vielä alaa muille kaltaisellesi mätäpaiseille. Todella surullista sakkia tämänkaltaiset duunarit.

Vierailija
88/212 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos lyhyellä koulutuksella saa hyvää palkkaa, niin sehän on hyvä diili ja fiksu veto.

vaan pelkästään rahanteon välineenä. Ja pääasia, että maksimoi hyödyn suhteessa töihin. Noi ei kai sitä muuten Kauppakorkeaan menisikään.

En suosittele kiusamaan sitä sähkömiestä, ota joku kaltaisesi yksinkertaisempi ihminen.

Toki arvostan sivistystä, mutta enemmän arvostan toimeentulopotentiaalia. Sivistys on kulttuurisidonnaista, ja mielestäni "sivistys" on monille myös pelkkä statussymboli. Jollekin sivistely on varmasti hyvin tärkeää, itse olen käytännöllinen ja tahdon nimenomaan maksimoida hyödyn suhteessa töihin. Tahdon turvata elämäni ja tulevan perheeni elämän, en tutkia varhaisanglosaksisten kielten imperatiivimuotojen päätteitä. Jos joku muu haluaa, niin ok. Meillä on erilaisia mielenkiinnon kohteita.

Ja oi kyllä, juuri siksi menin Kauppakorkeaan. ;)

Vierailija
89/212 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan koko ketjua jaksanut lukea, kun oli niin syyttäviä viestejä pääasiassa.

Mun mielestä miehen pitää olla kunnianhimoinen, edes jossain määrin. Koulutus kertoo jonkin verran ihmisen kunnianhimosta. Se, että mies on sähkäri ei kutenkaan kerro kaikkea. Tärkeää on se miksi mies on sähkäri. Jos se on miehen unelmatyö eikä mies näe itseään esim. projetipäällikkönä missään vaiheessa elämäänsä ei hänen olisi ollut järkeä kouluttautua enempää. Onko miehellä muita tavoitteita elämässään, jotka kertoo kunnianhimosta. Osaako mies keskustella, onko teillä yhteisiä mielenkiinnon kohteita? Ne merkkaa enemmän.

Itsellä yksi suhde kaatunut juurikin siihen, että mies ei ollut kouluttautunut. Ei ollut viitsinyt kun ihan hyvin tuli toimeen ilmankin. Ei sitten paljon löytynyt yhteistä keskusteltavaakaan. Ja todella huomasi, ettei paljoa muu maailma kiinnostanut tuota miestä.

Sähkärit taitaa tienata noin 2500.

Vierailija
90/212 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki arvostan sivistystä, mutta enemmän arvostan toimeentulopotentiaalia. Sivistys on kulttuurisidonnaista, ja mielestäni "sivistys" on monille myös pelkkä statussymboli. Jollekin sivistely on varmasti hyvin tärkeää, itse olen käytännöllinen ja tahdon nimenomaan maksimoida hyödyn suhteessa töihin. Tahdon turvata elämäni ja tulevan perheeni elämän, en tutkia varhaisanglosaksisten kielten imperatiivimuotojen päätteitä. Jos joku muu haluaa, niin ok. Meillä on erilaisia mielenkiinnon kohteita.

Ja oi kyllä, juuri siksi menin Kauppakorkeaan. ;)

Jos perii 10 miljoonaa niin ei tarvi opiskella?

Vierailija
91/212 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itse vedellyt johtopäätöksiä, luulit minun tarkoittavan korkeaa koulutusta puhuessani kunnianhimosta. Mielestäni on kunnianhimoista hankkia hyvin palkattu duuni, siksi pohdin myös palkkaa. minähän tässä nimenomaan pohdin, olisiko sähkäri kunnianhimoinen ammatti.

Mä olen matalammin koulututettu kuin sähkömies? Heh, perusteluja lienee turha edes vaatia. Olisit nyt yrittänyt edes. :)

Olette liian kangistuneita yleisesti hyväksyttyihin hokemiin ja kliseisiin. Minun mielestäni toki vain.

Vierailija
92/212 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos perii 10 miljoonaa niin ei tarvi opiskella?

[/quote]

No itse henk.koht opiskelisin ehkä vaikka merkonomiksi (valmistuu nopeesti) ja alkaisin pyörittelee lisää rahaa näillä miljoonilla. Ois aika iisi keissi ja turvaisin kevyesti myös tulevan polven elon polun.

-ap

Vierailija
93/212 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdon turvata elämäni ja tulevan perheeni elämän, en tutkia varhaisanglosaksisten kielten imperatiivimuotojen päätteitä.

Mitä sinua sitten kiinnostaisi tehdä, jahka aikuiseksi kasvat? Onko tavoitteena vain oman ja tulevien lastesi elämän taloudellinen turvaaminen. Siinä tapauksessa suosittelen jatkaamaan aikaisemmalla kauppistyttö linjallasi: Unohda sähkäri, minimoi työnteko ja etsi rikas mies.

Vierailija
94/212 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Kyllä mun mielestä ammatti kertoo ihmisestä, ihmisen kunnianhimosta ja mielenkiinnon kohteista. Lapsellista kieltää moinen. Ja kyllä myös toimeentulo on tärkeää. Toimeentulolla ostetaan kaupasta vitaaleja hyödykkeitä. Itse olen KTM, kun joku vissiin ihmetteli. Lisäksi olen kuullut epäilyttäviä yleistyksiä sähkiksistä.....

-ap

KTM nyt ei ole mikään ammatti vaan pelkkä tutkinto. KTM:N ammatti voi olla vaikka kassaneiti tai kenkäkauppias.

Aika paljon kertoo henkilön henkisestä tilasta ja muiden ihmisten arvostuksesta, jos luokittelee ihmiset ammatin perusteella. Tuollaisia naisia nimitetään myös vanhoiksi piioiksi :)

Vierailija
95/212 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen matalammin koulututettu kuin sähkömies? Heh, perusteluja lienee turha edes vaatia. Olisit nyt yrittänyt edes. :)

Sähköalan tutkinto on luonnotietellinen tutkonto

KTM humanistinen tutkinto

Vierailija
96/212 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha omakotitalo, mihin vähän väliä tehdään jotain remppaa ja sähkäriä ois tarvinnu kerran jos toisenkin... Tänä kesänä pitäs ulkorakennukseen uusia sähkökaapelia... Sähkärit on kalliita ainakin firmasta otettuna. Kallistahan se tavallaan on pillupalkallakin, mut jos on kiva ;)

Vierailija
97/212 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AHAHAHAHAHAAA. En edes vaivaudu sanomaan tähän mitään, se mitä vastaisin, kun olisi aivan liian itsestään selvää. :)

-ap

Vierailija
98/212 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin ihan kiva tietää mikä on ap:n itsensä ammatti? Ja minkä ikäinen heitukka olet?

Vierailija
99/212 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansakoulupohjalta

Vierailija
100/212 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja autonasentaja mieheni tienaa reilu 70 000 vuodessa. Mutta en ole mieheni kanssa hänen palkkansa tai kunnianhimon vuoksi. Enemmän vaakakupissa painaa miehen rauhallinen luonne ja sitoutuneisuus, sekä arjen sietokyky.

Minä kuulun siihen osaan jonka mielestä riittävän hyvä tulotaso riittää, ei tarvitse olla huippupalkkoja. Ja nykyään kunnon duunariammatit ovat suht hyvin palkattuja. Ainakin mieheni tienaa enemmän kuin minä asiantuntijahommissa (koulutus insinööri).

Mutta kun luen ap:n viestejä, niin veikkaisin ettei sähkäri tuollaista arvomaailmaa omaavaa naista pidemmän päälle jaksa. Ja kun ap kysyy kuitenkin miksi, niin sähkäreillä yleensä riittää työ, palkka ja perhe normaaleine kuvioineen. Ap selvästi taas kaipaa mieheltä enemmän kuin perusasioita. Eli ap kannattaa etsiä se suurituloinen ja kunnianhimoinen mies, joka on ap:n tasoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä