Voisitko ottaa mieheksesi sähkömiehen?
Millainen palkka sähkömiehillä on? Tunnen yhden hirmu kivan sähkiksen, mutta arvelluttaa tuo ammatti :/
Kommentit (212)
Miksi voit vakuuttaa, että sähkömiehen koulutus vaatii enemmän kunnianhimoa ja osaamista, kuin KTM:n?
Valaise minua, ehkä opin jotain. ;)
-ap
Sinusta siis sähkömiehen ammatti ei ole yhtä kunniallinen kuin ktm:n?
Perustelepa itse.
Itse en ole esittänyt moista argumenttia, joten en ole velvollinen perustelemaan keksimääsi väittämää. Sinä taas selkeästi esitit väitteen "sähkömiehen ammatti vaatii enemmän osaamista ja kunnianhimoa kuin KTM:n.", joten olet selityksen velkaa. Odotan sitä innolla ja avoimin mielin. :)
Very simple.
-pahis ap
Muistaakseni sanoit viestissä 8 että ammatti kertoo kunnianhimosta. Josta kysyin millä perusteella sähkömiehen duuni ei ole yhtä kunniallinen kuin omasi. Sinä aloitit ja sinä vastaat
arvon neiti kytkeä pistorasian tai vetää uudet sähköjohdot asuntoon? Jos et osaa, niin sähkärillä on enemmän osaamista kuin sinulla. Monella sähkärillä on ainakin sydämensivistystä enemmän kuin ap:llä. Noin pinnallisella ihmisellä on hankala elämä edessä, tai ainakin yksinäinen. Kuvitteletko että KTM on arvokkaampi ja parempi ihminen kuin sähkömies?
...arvon rouva lukea, ilman että lisäilee itse haluamiaan merkityksiä ja sanoja sinne missä niitä ei ole?
Itse asiassa en ole pinnallinen. Minua ei kiinnosta ihmisen ulkonäkö. Arvostan kyllä koulutusta, sitä että mies (nainen myös toki) on tehnyt kovasti töitä ja halunnut turvata itselleen myös taloudellisesti vakaan elämän. Se on selviytymistä.
Minun mielestäni jokainen ihminen on saman arvoinen, en viskaisi sähkäriä ennen ekonomia pois vuotavasta veneestä. Silti minulla on kriteerejä elämänkumppanini suhteen. Toisilla kriteerinä on pituus (HYVIN usealla, ja sitä pidetään suotavana), joka ei ole millään tasolla itse ansaittua, koulutus sentään on. Enkä ole edes väittänyt, että minun olisi mahdotonta olla sähkärin kanssa.
Huokaus............
-ap
Miksi voit vakuuttaa, että sähkömiehen koulutus vaatii enemmän kunnianhimoa ja osaamista, kuin KTM:n?
Valaise minua, ehkä opin jotain. ;)
-ap
Sinusta siis sähkömiehen ammatti ei ole yhtä kunniallinen kuin ktm:n?
Perustelepa itse.
Itse en ole esittänyt moista argumenttia, joten en ole velvollinen perustelemaan keksimääsi väittämää. Sinä taas selkeästi esitit väitteen "sähkömiehen ammatti vaatii enemmän osaamista ja kunnianhimoa kuin KTM:n.", joten olet selityksen velkaa. Odotan sitä innolla ja avoimin mielin. :)
Very simple.
-pahis ap
Muistaakseni sanoit viestissä 8 että ammatti kertoo kunnianhimosta. Josta kysyin millä perusteella sähkömiehen duuni ei ole yhtä kunniallinen kuin omasi. Sinä aloitit ja sinä vastaat
Tiedätkö, että kunniallinen ja kunnianhimoinen ovat kaksi täysin eri sanaa? Niillä on myös täysin eri tarkoitus. Jokainen rehellinen, perusmoraalinen työ on kunniallista työtä.
Kummallista, ettei sinua kiinnosta puolustaa väittämääsi? Eikö se olisi sinulle edullista ja saisi ajatukseni näyttämään täydellisen naurettavilta, ja sinut älykkäältä voittajalta? Voisiko jopa olla, ettet pysty puolustamaan väitettäsi? :) Anna palaa, olen oikeasti avoin ja kiinnostunut kuuntelemaan, miksi sanot asian olevan noin.
-ap
ap:n ei kannata ottaa sitä sähkäriä kun eihän siitä näyttäisi tulevan mitään. Ei se sähkärikään jaksaisi vääntää sinun kanssasi työmoraalista ja kunnianhimosta. Sähkärit ovat useimmiten perusduunareita jotka käyvät töissä elättääkseen perheensä. He eivät tarvitse valtaa ja mammonaa jotta voisi loistaa ystäväpiirissä, vaan ihan tavallista elämää lauantaisaunoineen ja lottoarvontoineen. He arvostavat peruselämää eikä glamourinsäihkettä jota ap ilmeisesti kaipailee. Sähkärin kanssa ei tarvitse venyttää penniä, varsinkaan jos itse on sitä paremmin ansaitsevaa väkeä, mutta luksusta ei kannata odottaa. Ja mistä sitä tietää mikä perintö sähkäriä odottaa.
Kyllä tuo nyt on ihan paskaa, ettei akateemiset muka saisi itse taloaan kuntoon.
Nimenomaan, alkaa kuullostaa siltä, että akateeminen koulutus tuhoaisi ihmisen niin, ettei saa lamppua vaihdettua ilman sähkäriä.
Kuinka usein elämänsä aikana tarvitse oikeasti sähkäriä, ehkä tulee halvemmaksi palkata sellainen kuin naida.
Tietysti voisin otta sähkömiehen miehekseni. Itse olen akateemisesti koulutettu. Sähkömies voi ansaita ihan hyvinkin, yli keskipalkan, mutta en ole valinnut puolisoa tulojen mukaan. Toivottavasti se kiva sähkis ymmärtää Ap:n pinnallisuuden.
Se kertoo ihmisestä jtkn. Jos olisi harrastuksia, kiinnostusta esim. gyltyrellimpia asioita kohtaan
tai kiinnostusta kehittää osaamistaan luomalla uutta tai muuta vastaavaa ja hyvät perustiedot (peruskoulu sivistää vain ripauksen) hankittu omin neuvoin, asian voi saada anteeksi. Koulutus kertoo kyllä ihmisestä, ihan turha väittää muuta. Amis kestää kai max.3 vuotta, lukio+yliopisto yleensä 9v.
ajatusmaailmaa. Mitä väliä ammatilla on, jos mies on muuten hyvä ja kunnollinen? Pitäiskö kaikkien suomalaisten naisten saada miehekseen akateemisesti koulutettu, jolla on peukalo keskellä kämmentä? Jos mies on ammatiltaan sähköasentaja, osaa todennäköisesti tehdä muitakin kodin pikku remontteja, eikä tarvitse maksaa kalliisti jollekin firmalle, joka tulee tekemään ne.
Niin ja sähköasentajilla on ihan hyvät palkat!
ja ihan hyvin menee, miksei menisi? En kai mä hänen ammattinsa kanssa ole naimisissa, toki aina välillä vähän huolettaa ettei telo itseään, kun on siellä työpaikassa sattunut jos kaikenlaista ikävää.
ajatusmaailmaa. Mitä väliä ammatilla on, jos mies on muuten hyvä ja kunnollinen? Pitäiskö kaikkien suomalaisten naisten saada miehekseen akateemisesti koulutettu, jolla on peukalo keskellä kämmentä? Jos mies on ammatiltaan sähköasentaja, osaa todennäköisesti tehdä muitakin kodin pikku remontteja, eikä tarvitse maksaa kalliisti jollekin firmalle, joka tulee tekemään ne.
Niin ja sähköasentajilla on ihan hyvät palkat!
Tavis tyyty tavikseen. Laadukkaammat janoa enemmän.
ajatusmaailmaa. Mitä väliä ammatilla on, jos mies on muuten hyvä ja kunnollinen? Pitäiskö kaikkien suomalaisten naisten saada miehekseen akateemisesti koulutettu, jolla on peukalo keskellä kämmentä? Jos mies on ammatiltaan sähköasentaja, osaa todennäköisesti tehdä muitakin kodin pikku remontteja, eikä tarvitse maksaa kalliisti jollekin firmalle, joka tulee tekemään ne. Niin ja sähköasentajilla on ihan hyvät palkat!
jos sulle riittää koulutus ni kiva :D
Mun rima on hieman korkeammalla ja koostuu paljon muustakin.
t. metallimiehen maailman onnekkain vaimo.
nimittäin miehenpuutteessa olevista naikkosista joille kaikki kaikessa on miehen ammatti ja tulot !!
terveisin KTM jonka mies on rekkakuski peruskoulupohjalta.
.. Kyllä mun mielestä ammatti kertoo ihmisestä, ihmisen kunnianhimosta ja mielenkiinnon kohteista. Lapsellista kieltää moinen. Ja kyllä myös toimeentulo on tärkeää. Toimeentulolla ostetaan kaupasta vitaaleja hyödykkeitä. Itse olen KTM, kun joku vissiin ihmetteli. Lisäksi olen kuullut epäilyttäviä yleistyksiä sähkiksistä..... -ap
Meinasin vastata, että sellainen olisi aivan ihana. Ja oikeasti ei voisi vähempää olla väliä miehen ammatilla. No, ehkä vähän. Taiteilijaa en ottaisi.
kirjoitustaitoisia ja sivistyneitä mammoja tääällä on "tavis tyyty tavikseen. Laadukkaammat janoa enemmän." Oletko apukoululainen ja miehesi elätti?
oli sähkäri, kun 10v sitten tavattiin. Teki erikoisalan sähköistyksiä reissussa. Käteen jäi muistaakseni ainakin 5000e kuussa. Tosin työtäkin teki paljon. Nykyään on yrittäjä, yritys työllistää tällä hetkellä kolme ja on kasvusuunnassa. On erittäin kunnianhimoinen, mutta ennenkaikkea rakastava puoliso ja isä, mikä kuitenkin loppupelissä minulle on tärkeintä!
kirjoitustaitoisia ja sivistyneitä mammoja tääällä on "tavis tyyty tavikseen. Laadukkaammat janoa enemmän." Oletko apukoululainen ja miehesi elätti?
Kyllä, ja nyt kelpaa kun pistin tavoitteen paljon itseäni korkeammalle. Ei tarvitse köyhäillä duunarimiehen palkoilla. Jos haluaa tyytyä itseäänsä köyhempään ja huonommin koulutettuun niin mikäs siinä sitten.
mutta kerrottakoon, että oma ukkoni, joka on tekniikan tohtori (sähköltä) on vakavissaan miettinyt, että menisi sähkömieskoulutukseen, jos vain pääsisi. Tosin se ehkä ei noin vain pääsisi, kun on jo korkeakoulututkinto samalta alalta, mutta on hiukan eri asia osata teoriaa kuin käytäntöä. Ja meillä on muutaman kerran käynyt sähkäri, joka olisi erittäinkin otettava, tosin naimisissa, eli se siitä. En vain jaksa ymmärtää tätä "tuo on duunari, siis alempaa kastia" -ajattelua. -FM-
mulla meni kauppakorkeakoulussa 2,5 vuotta ja taskussa KTM paprut erinomaisin arvosanoin. Ja olin l a i s k a. Jos jku saa siellä kulumaan ilman ulkomaanvaihtoja yli 3 vuotta niin tekee muuta kuin opiskelee. Tällä haluan vain sanoa ettei se KTM niin ihmeellinen ole :). Jatkoksi suoritin OTM:n kahdessa vuodessa. Ja ylläri ylläri: mun mies on putkimies ! Tosin se on käynyt myös inssiksi, muttei vaan kiinnostanut. Me ollaankin varmaan outo parivaljakko :))).
Se kertoo ihmisestä jtkn. Jos olisi harrastuksia, kiinnostusta esim. gyltyrellimpia asioita kohtaan tai kiinnostusta kehittää osaamistaan luomalla uutta tai muuta vastaavaa ja hyvät perustiedot (peruskoulu sivistää vain ripauksen) hankittu omin neuvoin, asian voi saada anteeksi. Koulutus kertoo kyllä ihmisestä, ihan turha väittää muuta. Amis kestää kai max.3 vuotta, lukio+yliopisto yleensä 9v.
Very simple.
-pahis ap