Onko sinusta ok, jos myyjä toteaa työaikansa päättyneen ja ohjaa sinut
Kommentit (53)
Ajattelen kyllä, että myyjällä on todella paska esimies, en siis syytä tästä myyjää, varmasti on syitä, että tilanne on tuohon pisteeseen mennyt.
ehtiä. En alkaisi valittamaan, ei pakko ole muuta syytä kertoa kuin se, että nyt työaika loppui. En ottaisi henkilökohtaisesti. Itse jos olisin myyjä, niin tekisin kuitenkin noin vain siinä tapauksessa, että tosiaan pitää ehtiä jonnekin tiettyyn kellonaikaan töiden jälkeen. Mutta jos ei olisi menoa, niin palvelisin sen asiakkaan loppuun saakka.
Ei se kenenkään työaika nyt ole mistään muutamasta minuutista kiinni!
se ok.. eihän se sua heitä kuin nallia kalliolle. Ite olin aikaisemmin palvelytyössä ja omasta toiveesta vuoroni päättyi tiettyyn aikaan, kun päsin oikeaan aikaan lähtemään niin ehdin junaan ja ihmisten ajoissa kotiin, 5 min viivytys niin kotimatkan alku olisi venynyt 2,5 tunnilla. Varmaan välillä joku asiakas kiukustui asiasta.
Mutta vuodessa jokaisena työpäivänä 5 minuuttia ylimääräistä myymistyötä on ilmaiseksi annettua työtä työnantajalle lähes 20 tuntia. Jos se venyy 10 minuuttia, tulee 40 tuntia, eli viikon tili.
Kauppahan on myyjien työpaikka, itse myynti ja asiakkaat ovat toisarvoisia.
jos on joku pitempi asia. Jos nyt olisi joku yksi kyllä/ei kysymys niin en ymmärtäisi
Sillon myyjänä ohjaisin heti jollekin toiselle myyjälle, enkä aloittais koko keskustelua. Mutta jos jotain asiaa on siinä yritetty selvittää jotain 15 minsaa niin ihan ymmärrettävää olis kesken kaikenkin ohjata toiselle myyjälle.
Ja kyllä se työaika on muutamasta minuutista kiinni, etenkin jos niitä muutamia minuutteja ei saa rahana tai aikana takasin. Pian niitä muutamia minuutteja tulee harva se päivä... Onneks en oo ite kaupassa töissä, mutta kamalia tarinoita oon tutuilta kuullu juurikin työaikojen joustamattomuuteen liittyen.
Kauppahan on myyjien työpaikka, itse myynti ja asiakkaat ovat toisarvoisia.
sitä pitäisi tehdä omalla kustannuksella?
joskus tosiaan saattaa olla joku meno ja kokemuksesta tiedän, että joidenkin asiakkaiden kanssa se muutama minuutti ei tule riittämään. Silloin on parempi ohjata toiselle, mutta kertoa kuitenkin sille toiselle myyjälle mistä on ollut puhe eikä vain sysätä asiakasta hänelle ja poistua paikalta.
odotuttavat asiakasta - miksei siis myyjä (kentällä oleva, verrattuna tuohon kassalla istuvaan) voisi?
kun myyjä ilmoitti jo ovella että kauppa menee sitten vartin päästä kiinni koska hänelle ei makseta ylitöistä. On varmaan totta, mutta jotenkin hirmy tökeröä nuoren myyjätyttösen suusta.
jos se yksi kerran tietää jo että ei ehdi kuunnella mun asiaani loppuun. Menis vaikka laskemaan kassaa tai jotain sitten kun alkaa työajan loppu oplemaan käsillä. Työaika tietty loppuu silloin kun loppuu mutta asiakas ei joutuisi selittämään samat asiat kahdelle ihmiselle.
eikai kenenkään odoteta tekevän ilmaista työtä työaikansa ulkopuolella. nopean kyllä ei kysymyksen tietysti voi vastata.
Oma mies on automyyjänä ja raivostuttaa kun völillä tulee tunti työajan loppumisen jälkeen kotiin koska tuli joku asiakas jota hänen on "pitänyt" jäädä palvelemaan... aina kun jotain sovittu just niille päiville osuu joku joka ei ymmärrä etä kun liike menee kiinni tiettyyn aikaan niin myyjänkin työaika loppuu. voisi sitten tulla vaikka seuraavana päivänä uudestaan eikä kolme minuuttia ennen liikkeen sulkua tulla tekemään puolentunnin pitusta kauppaa...
Huh, sainpa avauduttua :D joten mua ei ainakaan haittaa jos mut ohjataan toiselle myyjälle...
tunnustettu ongelma myyjän ammatissa/palvelualoilla; ilmainen työ.
Ne 5-10 minuuttia ennen työpäivän alkua ja ne 10-30 min työpäivän jälkeen. Niistä kertyy aika pitkä aika vuositasolla.
Itse en tosiaankaan pahastu jos mulle sanottaisiin noin, mutta olenkin itse entinen myyjä :)
jos se yksi kerran tietää jo että ei ehdi kuunnella mun asiaani loppuun. Menis vaikka laskemaan kassaa tai jotain sitten kun alkaa työajan loppu oplemaan käsillä. Työaika tietty loppuu silloin kun loppuu mutta asiakas ei joutuisi selittämään samat asiat kahdelle ihmiselle.
Meillä on kauppa auki 8-21 ja kaikki kassat käytössä tappiin saakka, joten jos olen ollut aamuvuorossa (8-16), en laske kassaa lähtiessäni. Eikä takahuoneeseenkaan voi lähteä pakoon asiakkaita "hyvissä ajoin" ENNEN työvuoron päättymistä vaan minuutilleen kun työvuoro päättyy.
tekemään asiakkaalle näin. Asiakas jaaritteli ja jaaritteli... ja päiväkoti oli menossa kiinni ja mies oli työmatkalla. Työaikani oli käytännössä loppunut puoli tuntia sitten. Oli ihan pakko lähteä ja ohjata asiakas toiselle myyjälle.
Muuten en todellakaan olisi niin tehnyt, mutta päiväkodin täti joutui takiani odottamaan päiväkodin parkkiksella lapseni kanssa ja sain armottomat huudot. :(
Asiakas oli tosin ostanut tuotteen ja pyytänyt toisen myyjän kiittämään puolestaan minua hyvästä palvelusta.
kun sitten jää itse ilman provikoita. Jos vaimo ei sitä ymmärrä, niin hän varmaan elättää itse perheensä niin paljon reilummin, että mies voi vaihtaa johonkin palkattomaan työhön.
Yleensä palvelen asiakkaan loppuun saakka, mutta jos vasta aloitettua selviää, että tämä asia vie pidempään, eli vaikkapa 20 minuuttia omaa aikaani, niin todellakin ohjaan toiselle myyjälle.
Meillä on sen verran pieni palkka, emme saa proviikkaa emmekä hyvästä palvelusta mitään muuta kuin hyvän mielen, eli en halua käyttää palveluun useinkaan omaa aikaani!
Tänäänkään en voinut pitää toista taukoa, koska työvoimaa on niin vähän ja kun yksikin on sairaana, niin sijaisia ei tietenkään hankita.
Olisi ihanaa jos asiakkaat valittaisivat useammin myyjien vähyydestä, vaikkapa suoraan tavaratalojen johtajille, asiakaspalvelupäälliköille tms, niin asiaan voitaisiin EHKÄ saada muutos. Meitä myyjiä on turha syyttää, itse ainakin yritän aina parhaani, mutten kuitenkaan halua tehdä hyvänteväväisyyttä työnantajalle, joka vain haluaa puristaa työntekijöistään viineisetkin mehut irti!