Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinusta ok, jos myyjä toteaa työaikansa päättyneen ja ohjaa sinut

Vierailija
17.05.2011 |

toiselle myyjälle kesken keskustelun?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kenenkään työaika nyt ole mistään muutamasta minuutista kiinni!

Vierailija
2/53 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen kyllä, että myyjällä on todella paska esimies, en siis syytä tästä myyjää, varmasti on syitä, että tilanne on tuohon pisteeseen mennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehtiä. En alkaisi valittamaan, ei pakko ole muuta syytä kertoa kuin se, että nyt työaika loppui. En ottaisi henkilökohtaisesti. Itse jos olisin myyjä, niin tekisin kuitenkin noin vain siinä tapauksessa, että tosiaan pitää ehtiä jonnekin tiettyyn kellonaikaan töiden jälkeen. Mutta jos ei olisi menoa, niin palvelisin sen asiakkaan loppuun saakka.

Vierailija
4/53 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kenenkään työaika nyt ole mistään muutamasta minuutista kiinni!

Vierailija
5/53 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ok.. eihän se sua heitä kuin nallia kalliolle. Ite olin aikaisemmin palvelytyössä ja omasta toiveesta vuoroni päättyi tiettyyn aikaan, kun päsin oikeaan aikaan lähtemään niin ehdin junaan ja ihmisten ajoissa kotiin, 5 min viivytys niin kotimatkan alku olisi venynyt 2,5 tunnilla. Varmaan välillä joku asiakas kiukustui asiasta.

Vierailija
6/53 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kenenkään työaika nyt ole mistään muutamasta minuutista kiinni!

Mutta vuodessa jokaisena työpäivänä 5 minuuttia ylimääräistä myymistyötä on ilmaiseksi annettua työtä työnantajalle lähes 20 tuntia. Jos se venyy 10 minuuttia, tulee 40 tuntia, eli viikon tili.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/53 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppahan on myyjien työpaikka, itse myynti ja asiakkaat ovat toisarvoisia.

Vierailija
8/53 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on joku pitempi asia. Jos nyt olisi joku yksi kyllä/ei kysymys niin en ymmärtäisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/53 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon myyjänä ohjaisin heti jollekin toiselle myyjälle, enkä aloittais koko keskustelua. Mutta jos jotain asiaa on siinä yritetty selvittää jotain 15 minsaa niin ihan ymmärrettävää olis kesken kaikenkin ohjata toiselle myyjälle.



Ja kyllä se työaika on muutamasta minuutista kiinni, etenkin jos niitä muutamia minuutteja ei saa rahana tai aikana takasin. Pian niitä muutamia minuutteja tulee harva se päivä... Onneks en oo ite kaupassa töissä, mutta kamalia tarinoita oon tutuilta kuullu juurikin työaikojen joustamattomuuteen liittyen.

Vierailija
10/53 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppahan on myyjien työpaikka, itse myynti ja asiakkaat ovat toisarvoisia.


sitä pitäisi tehdä omalla kustannuksella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/53 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus tosiaan saattaa olla joku meno ja kokemuksesta tiedän, että joidenkin asiakkaiden kanssa se muutama minuutti ei tule riittämään. Silloin on parempi ohjata toiselle, mutta kertoa kuitenkin sille toiselle myyjälle mistä on ollut puhe eikä vain sysätä asiakasta hänelle ja poistua paikalta.

Vierailija
12/53 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotuttavat asiakasta - miksei siis myyjä (kentällä oleva, verrattuna tuohon kassalla istuvaan) voisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/53 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun myyjä ilmoitti jo ovella että kauppa menee sitten vartin päästä kiinni koska hänelle ei makseta ylitöistä. On varmaan totta, mutta jotenkin hirmy tökeröä nuoren myyjätyttösen suusta.

Vierailija
14/53 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se yksi kerran tietää jo että ei ehdi kuunnella mun asiaani loppuun. Menis vaikka laskemaan kassaa tai jotain sitten kun alkaa työajan loppu oplemaan käsillä. Työaika tietty loppuu silloin kun loppuu mutta asiakas ei joutuisi selittämään samat asiat kahdelle ihmiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/53 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikai kenenkään odoteta tekevän ilmaista työtä työaikansa ulkopuolella. nopean kyllä ei kysymyksen tietysti voi vastata.

Oma mies on automyyjänä ja raivostuttaa kun völillä tulee tunti työajan loppumisen jälkeen kotiin koska tuli joku asiakas jota hänen on "pitänyt" jäädä palvelemaan... aina kun jotain sovittu just niille päiville osuu joku joka ei ymmärrä etä kun liike menee kiinni tiettyyn aikaan niin myyjänkin työaika loppuu. voisi sitten tulla vaikka seuraavana päivänä uudestaan eikä kolme minuuttia ennen liikkeen sulkua tulla tekemään puolentunnin pitusta kauppaa...

Huh, sainpa avauduttua :D joten mua ei ainakaan haittaa jos mut ohjataan toiselle myyjälle...

Vierailija
16/53 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnustettu ongelma myyjän ammatissa/palvelualoilla; ilmainen työ.



Ne 5-10 minuuttia ennen työpäivän alkua ja ne 10-30 min työpäivän jälkeen. Niistä kertyy aika pitkä aika vuositasolla.



Itse en tosiaankaan pahastu jos mulle sanottaisiin noin, mutta olenkin itse entinen myyjä :)

Vierailija
17/53 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se yksi kerran tietää jo että ei ehdi kuunnella mun asiaani loppuun. Menis vaikka laskemaan kassaa tai jotain sitten kun alkaa työajan loppu oplemaan käsillä. Työaika tietty loppuu silloin kun loppuu mutta asiakas ei joutuisi selittämään samat asiat kahdelle ihmiselle.


Meillä on kauppa auki 8-21 ja kaikki kassat käytössä tappiin saakka, joten jos olen ollut aamuvuorossa (8-16), en laske kassaa lähtiessäni. Eikä takahuoneeseenkaan voi lähteä pakoon asiakkaita "hyvissä ajoin" ENNEN työvuoron päättymistä vaan minuutilleen kun työvuoro päättyy.

Vierailija
18/53 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemään asiakkaalle näin. Asiakas jaaritteli ja jaaritteli... ja päiväkoti oli menossa kiinni ja mies oli työmatkalla. Työaikani oli käytännössä loppunut puoli tuntia sitten. Oli ihan pakko lähteä ja ohjata asiakas toiselle myyjälle.



Muuten en todellakaan olisi niin tehnyt, mutta päiväkodin täti joutui takiani odottamaan päiväkodin parkkiksella lapseni kanssa ja sain armottomat huudot. :(



Asiakas oli tosin ostanut tuotteen ja pyytänyt toisen myyjän kiittämään puolestaan minua hyvästä palvelusta.

Vierailija
19/53 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sitten jää itse ilman provikoita. Jos vaimo ei sitä ymmärrä, niin hän varmaan elättää itse perheensä niin paljon reilummin, että mies voi vaihtaa johonkin palkattomaan työhön.

Vierailija
20/53 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä palvelen asiakkaan loppuun saakka, mutta jos vasta aloitettua selviää, että tämä asia vie pidempään, eli vaikkapa 20 minuuttia omaa aikaani, niin todellakin ohjaan toiselle myyjälle.

Meillä on sen verran pieni palkka, emme saa proviikkaa emmekä hyvästä palvelusta mitään muuta kuin hyvän mielen, eli en halua käyttää palveluun useinkaan omaa aikaani!

Tänäänkään en voinut pitää toista taukoa, koska työvoimaa on niin vähän ja kun yksikin on sairaana, niin sijaisia ei tietenkään hankita.

Olisi ihanaa jos asiakkaat valittaisivat useammin myyjien vähyydestä, vaikkapa suoraan tavaratalojen johtajille, asiakaspalvelupäälliköille tms, niin asiaan voitaisiin EHKÄ saada muutos. Meitä myyjiä on turha syyttää, itse ainakin yritän aina parhaani, mutten kuitenkaan halua tehdä hyvänteväväisyyttä työnantajalle, joka vain haluaa puristaa työntekijöistään viineisetkin mehut irti!