G: Millainen nuori nainen olit 20-vuotiaana, missä asuit ja mitä teit?
Minä sain esikoiseni, asuin hänen kanssaan kahdestaan vuokralla. Olin muuttanut kotoa pois 17-vuotiaana, käynyt lukion ja ollut ohessa muutaman vuoden töissä.
Kaipasin paljon kavereiden seuraa, kyläilin ja kuljin vaunujen kanssa paljon kaupungilla, kaupoissa, vanhempien luona. Opettelin kotielämää äitinä, tykkäsin vauvastani ihan täysillä. Ajoittain olo oli yksinäinen ja surkea, olin tosi väsynytkin. Nuoruus kääntyi aikuisuudeksi.
(Vuoden kuluttua lähdin opiskelemaan ja löysin tulevan mieheni ja nuorempien lasten isän)
Kommentit (35)
ryyppäsin ja juhlin, tein vähän töitäkin. Aika railakasta ja märkää elämää siis.
saman vuoden aikana annoin tyypille lemput ja jatkoin asumista yksin. Oli hauskaa :) Kävin töissä, kun opiskelupaikkaa ei ollut vielä irronnut. Elämä oli tosiaan laiffii silloin :)Tosin on nytkin, kun olen kahden lapsen äiti ja nautin nuorimmaisen vauva-ajasta lähes nelikymppisenä.
Säästin rahaa, koska muutin pari kuukautta ennen 21-vuotissynttäreitäni pois kotoa. Olin menossa syksyllä opiskelemaan kauppaopistoon. Olin kova juhlimaan ja vietin varsin vilkasta sosiaalista elämää. Se oli myös vilkkainta aikaa yhden yön suhteiden saralla. 2-kymppisenä tapasin mmyös tulevan aviomieheni. Hauskaa nuoruusaikaa siis.
ja mietin mitä elämälläni tekisin.
ei miestä, ei lapsia, villi ja vapaa olin.
olin muuttanut kotoa 18-vuotiaana ja kirjoittanut ylioppilaaksi. Sinä vuonna kun täytin 20, pääsin yliopistoon ja muutin sitten toiseen omaan asuntooni, tällä kertaa ihan toiseen kaupunkiin. Sitä voisi sanoa sellaiseksi itsenäistymisen ja itsensä etsimisen ajaksi.
Vietin railakasta opiskelijaelämää ja asuin kaverini kanssa kaksiossa yliopiston lähellä. En juurikaan saanut opiskeltua sinä vuonna, kun kaverit ja juhliminen vei enemmän aikaa ja energiaa. ;) Varsinkin kesät olivat täynnä menoa ja meininkiä.
Tapasin muuten tulevan aviomieheni sinä vuonna, kun täytin 20. En kyllä silloin osannut edes aavistaa, että joskus menisin hänen kanssaan naimisiin, oli silloin kaveri vain. :D
minä asuin aviomieheni kanssa kahdestaan pienessä vuokra-asunnossa, olimme menneet vuosi sitten naimisiin. Opiskelin ammattikorkeakoulussa. Mieheni oli töissä.
Tuosta on kulunut 10 vuotta. Olen edelleen naimisissa hänen kanssaan, minulla on ammatti, työkokemusta ja meillä on kolme lasta. Asumme omassa omakotitalossa. Mieheni on edelleen töissä ja minä toistaiseksi vielä kotiäitinä.
Asuin poikaystäväni (joka edelleen mieheni) kanssa kaksiossa. Vietin opiskelijaelämäni villeintä aikaa. Yhdessä muutaman hyvän kaverin kanssa koluttiin kaikki mahdolliset opiskelijabileet ja tapahtumat Tampereella, missä asuimme, mutta vierailtiin aktiivisesti myös mm. laivalla ja muissakin kaupungeissa bileissä. Opiskeluni hoidin kuitenkin ihan kunnialla, kunnes pääsin yliopistoon ja jätin nuo opinnot kesken.
Välillä olin töissä isäni asianjotoimistossa. Luin yliopiston sisäänpääsykokeisiin. Olin rakastunut 2-3 vuotta aikaisemmin naimisiin juuri menneeseen mieheen ja meillä oli erittäin kummallinen juttu eikä mitään seksisuhdetta. Kärsin kovasti ja voin tästä syystä erittäin huonosti. Suhteet vanhempiini vaikeutuivat kovasti tuon suhteen johdosta. Siitä alkoikin elämäni meneminen pieleen. Ja kurjaa jatkoa todella seurasi!
En olekaan koskaan jälkeenpäin ajatellut mitä tein 20-vuotiaana.
Muutin yhteen silloisen poikaystäväni kanssa, tein töitä, biletin joskus. Olin todella hoikka. Muutin Turusta Helsinkiin.
Tampereella. Asuin solukämpässä, mutta mies oli suunnittelemassa muuttoa samalle paikkakunnalle, sit me ostettais pieni talo ja muutettais yhteen. Opintojen ohella kävin töissä, ainejärjestöbiletyksestä en jaksanut kiinnostua, mutta miehen ja vanhojen kaverien kanssa biletettiin jonkun verran.
Työskentelin koulunkäyntiavustajana erityiskoulussa ja opiskelin samalla avoimessa. Seurustelin eksäni kanssa, seuraavana vuonna muutettiin yhteen.
ja kävin töissä. Asuin yksiössä Helsingin Kalliossa.
Aikamoista juhlimista se silloin oli...
villimpi bilettejä. Olin lopettelemassa just tähän aikaan vuodesta ekan vuoden KTM-opintoja ja olin lähdössä kesätöihin Ruotsiin.