Riitelin tänään rappukäytävässä tuntemattoman miehen kanssa :(
Olin tulossa kotiin ulkoilun jälkeen, ja oikaisin rattaiden kanssa kotiovelle kerrostalomme edessä olevan nurmikon poikki. Eräs mies kulki edelläni ja selvästi katsoi paheksuvasti toimintaani. Ei sitten pitänyt ovea auki minulle, vaikka olin siis rattaiden kanssa liikkeellä. En voinut hillitä itseäni, vaan huusin sarkastisesti 'kiitos' miehen perään. Mies sitten alkoi avautua, kuinka häntä ihmetyttää, että joku viitsii tärvellä nurmikkoa kulkemalla sen poikki. Tungin hänen kanssaan samaan hissii (hissi on iso, sinne mahtuu n. kuusi aikuista) ja aikani urputusta kuunneltuani sanoin miehelle 'hanki elämä'. Mies vastasi, että 'hanki ite'. Siihen sitten, että minulla on jo, kiitos. Vieläkin miehen maristessa en enää voinut hillitä itseäni, vaan sanoin 'haista paska' (tätä hieman häpeän jälkeenpäin). Nyt hävettää... olen vaan todella väsynyt, ja miehen käytös katkaisi kamelin selän... onneksi mies ei ehkä asu tässä talossa.
Kommentit (46)
Kyllä meidän pihalla ainakin voi hyvin jo kävellä nurmikolla ja ihan vaikka työnnella vaunuja tai kottikärryjä tai mitä vaan. Lapsethan pelaa ja ravaa siinä nurmikolla ihan mielin määrin ja hyvin kestää. Omituista, ettei kerrostalon, tai minkä tahansa talon nurmikkoalueella saisi olla. Istutukset on tietenkin asia erikseen. Tai sitten juuri istutettu nurmikko. Mutta tästä ei tainnut olla tässä kyse.
jos liikkuisit paljon kaupungissa vaunuinesi, huomaisit, ettei siinä ole mitään ihmeellistä, ettei ovia auota. Usein minulle on käynyt niinkin, että avaan itse oven vaunuineni ja ennen kuin pääsen itse peruuttamaan vaunujen kanssa sisään, on siitä avaamastani ovesta luikahtanut sakkia sisään...
..ja on väärin oikaista vaunuilla nurmikon poikki.
Ainoa, jonka pitää hävetä, olet sinä.
ovesta sisään, vaikka minä tulin n. parin metrin päässä vaunuineni. Tarkennetaan vielä, että 'nurmikko' on n. metrin levyinen kaistale, joka on lähinnä mutaa kun siinä ei kasva nurmikko. Yleensä kierrän kivetyksen puolelta, mutta nyt jotenkin ajatuksissani menin nurmikon poikki.
Onneksi lapseni on vasta vuoden ikäinen, joten ei tajua käydystä sananvaihdosta mitään... t. ap
Kuntoilisit enemmän, niin voisit lyllertää vaunujesi kanssa teitä pitkin nurmikon vahingoittumatta. Ties vaikka jonain päivä jaksaisit aukaista ovenkin ihan itse muita syyllistämättä.
Ja vielä ihmettelee miksi mies sille aukoi päätään. Varmaan lapsesi ottaa susta esimerkkiä. Mopoilee taloyhtiön nurmikolla ja sit kiroilee jos joku sille huomauttaa.
Ja vielä ihmettelee miksi mies sille aukoi päätään. Varmaan lapsesi ottaa susta esimerkkiä. Mopoilee taloyhtiön nurmikolla ja sit kiroilee jos joku sille huomauttaa.
riitaa, ja päälle vielä haistatteli tuntemattomalle.
Ensin sotket viimeisetkin nurmikontekeleet ( joo ei ihme jos siinä ei kasva nurmi, jos siitä ajellaan rattailla), sen jälkeen ryhdyt huutelemaan miehen perään, kun ei toiminut kuten SINÄ olisit halunnut jne.
Ihan vähän voi vilkaista peiliin.
Mies oli hieman heikkohermoinen kans jos nyt alkoi jostain nurmikolla kävelemistä kommentoimaan.
Mutta toisaalta sinun olisi pitänyt pitää oma suusi kiinni ja ei todellakaan kannata alkaa rähjäämään tuntemattomille jos eivät avaa ovea tms. Varsinkin toi haista vittu ja hanki elämä urputus oli sinulta täysin asiatonta.
Minkäs teet kun hermo on kireällä. En mene yleensä koskaan tuosta kohtaa rattailla, nyt satuin menemään. Siinä ei ole minään vuonna kasvanut nurmikko, kun ilmeisesti ihmiset oikaisevat siitä niin usein. En kuitenkaan minä.
Toimin väärin, mutta kohtuus kaikessa. En sentään rikkonut ikkunoita tms täysin anteeksiantamatonta...
Mies oli hieman heikkohermoinen kans jos nyt alkoi jostain nurmikolla kävelemistä kommentoimaan.
Ap:ltä lainaus: "En voinut hillitä itseäni, vaan huusin sarkastisesti 'kiitos' miehen perään."
Eli AP aloitti päänaukomisen, josta mies sitten provosoitui. Loppu onkin kahden huonosti käyttäytyvän hölmön historiaa.
Joten aion olla kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.Tällä hetkellä vaan elämä menee niin päin honkia, että ei voisi vähempää kiinnostaa...
Itse kuljen päivittäin tuplarattaiden kanssa ja olen asennoitunut niin, että avaan kyllä itse ovet hyökkäysvaunuilleni. Jos joku ystävällinen ihminen pitää oma-aloitteisesti ovea minulle auki, hän saa lämpimän kiitoksen hymyn kera.
En voi käsittää tuota ajattelutapaa, että muiden _pitäisi_ palvella itseä!
Ja nurmikon poikki on hieman junttia oikaista...
mut kyllä sitä kannattaa itsekin pitää päänsä kiinni jos joku alkaa sarkastisesti kommentoimaan perään. Mies olisi vain pystynyt täysin sivuttamaan apn sen sijaan, että alkaa jostain nurmikosta huomauttelemaan. Olisi vaan jättänyt aloittajan ärhentelemään yksin.
HYVÄ HYVÄ :D
Piristi mun päivää :D
Mä vihaan naapurikyttääjiä.
ja olisi voinut jättää jossain yläkerrassa hissin oven sen verran raolleen, että olisit saanut kävellä ylös. Niin minä olisin tehnyt.
Katsos, jos sinä voit kulkea muualla kuin kävelyreiteillä niin minä voin jättää hissin omaan kerrokseeni.
Harmi, että mies ei ennättänyt hissiin ennen sinua ja olisi voinut jättää jossain yläkerrassa hissin oven sen verran raolleen, että olisit saanut kävellä ylös. Niin minä olisin tehnyt.
Noloa vaan, että joku on niin ääretön juntti, että vielä kehuskelee sillä.
itsekin oikaisen välillä meidän pihan nurmikon poikki vaikka sitä nyt varsinaisesti ei ole kävelyyn tarkoitettukaan.
En usko että kukaan sitä pahakseen laittaakaan mutta onhan se periaatteessa "väärin".
Mutta jos joku alkaisi minulle tuosta huutamaan, en varmaan kyllä alkaisi väittämään vastaan.
Voi luoja millasia nillittäjiä tääkin paikka on pullollaan. Ei voi ku nauraa. Kyllä huomaa että eletään tosi suomalaisessa jurossa yhteiskunnassa, jossa vaan tuhahdellaan että jos et säkään ole mulle kiltti ja ihana niin en huomioi sua. Hei voi perkele, jos se on niin vitun iso asia pitää ovea auki takana tulevalle niin olette kyllä kaikki toisenne ja jurmotuksenne ansainneet. Tollaset asiat pitäis tulla selkärangasta et pitää takan tulevalle ovea auki, oli vaunuja tai ei. Ja hirvee meteli jostain tiiviiksi tantatusta savisuikaleesta. Ei ketjun aloittanu äippä varmaan todellakaan ollu ainut joka siitä on kulkenu. Ei silläkään äijällä kaikki kotona ole jos alkaa avautumaan vaunuja työntävälle tuntemattomalle äidille aivan ku tää olis yksin vastuussa koko viheralueen suurtuhosta.
Mä ainakin myönnän että olisin haistatellu samalla mitalla ku ketjun aloittajakin jollen isomminkin.
On sullakin kummalliset käsitykset hyvästä käytöksestä. Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että ovea on hyvä pitää kelle tahansa samaan suuntaan tulevalle, siitä nyt ei useimmiten ole edes vaivaa. Mutta onko mielestäsi todella hyvää käytöstä ajaa vaunuilla mudan läpi (kun muukin vaihtoehto olisi) ja suoraan rappukäytävään?
Kyllä tässä jutussa pata soimasi kattilaa...
Harmi, että mies ei ennättänyt hissiin ennen sinua ja olisi voinut jättää jossain yläkerrassa hissin oven sen verran raolleen, että olisit saanut kävellä ylös. Niin minä olisin tehnyt.
Noloa vaan, että joku on niin ääretön juntti, että vielä kehuskelee sillä.
Äiti viskoi tupakantumpin ovenpieleen. Sanoin, että roskaaminen on kielletty. Sain vastaukseksi haistapaskan. Menin sisälle, vedin oven perässäni kiinni (avatkoon omalla avaimellaan), menin hissiin ja jätin sen sinne omaan 5. kerrokseeni. Kantakoot äiti lapsensa ylös.
Ja joku ystävällinen nihilisti palopelastustiekyttääjä oli vienyt lapsen vaunut pois rappukäytävästä, joten paljon iloa saimme tupakantumpista.
Tässä tapauksessa molemmat saivat ihan sitä mitä tilasivat. Metsä vastasi molemmille niin kuin sinne huudettiin.
Tulitkos ap ajatelleeksi, että se mieskin saattoi olla jostain syystä ihan yhtä väsynyt kuin sinä?