Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"jäätelöbaari" lapsen synttäreille?

Vierailija
17.05.2011 |

paljonko jäätelöä pitäisi varata jos lapsia tulee kymmenkunta tai vähän alle? Entä mitä muita tykötatpeita?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseoon järkänny tollaset juhlat 19 tyypinkaa, ostin 12 litraa jäätelöä, eikä riittänyt tyypit oli noin 9v o.O  mukana oli myös nompparellejä, kermaa, kurkkuja, karkkia, sipsejä yms. Tuli hienoja annoksia! 

Vierailija
2/10 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 21:01"]

Itseoon järkänny tollaset juhlat 19 tyypinkaa, ostin 12 litraa jäätelöä, eikä riittänyt tyypit oli noin 9v o.O  mukana oli myös nompparellejä, kermaa, kurkkuja, karkkia, sipsejä yms. Tuli hienoja annoksia! 

[/quote]

Kurkkuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat voi vetää isojakin määriä, mut pienemmät syö todennäköisesti aika vähän. Itse varasin lapseni 2-vuotissynttäreille desin jäätelöä per muksu, ja se oli liikaa, ei kukaan lapsista syönyt noin paljoa.

Mut muita tykötarpeita oli:

- Tiimarista ostin sellaisia kimaltelevia tikun päässä olevia tupusja, joilla koristelin tarjoiluvadin ja joita lapset ottivat omiin annoksiinsa

- ostin erilaisia pieniä karkkeja ja laitoin niitä kuppeihin + vohvelitikkuja

- lisäksi nonparelleja, suklaakastiketta ja kermavaahtoa

Koska syöjän olivat noin pieniä, olivat kupit isoja ja syviä, niin että siihen sai pienikin lapata mitä halusi sotkematta ihan hirveästi.

Vierailija
4/10 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleensä yrittänyt varata runsaasti, ettei lopu kesken. Kyllä ne jäätelöt joskus syödyiksi tulevat ;) Ihan hirveän paljon sitä ei kuitenkaan ole mennyt.

Muuten olen varannut kermavaahtoa (pursotuspullo), strösseleitä/nomparelleja, vohveleita tai muita pitkänomaisia keksejä, kinuski/suklaa yms kastiketta ja jotakin hilloa, ehkä karkkeja. Sitten paperisia päivänvarjo tai muuta koristetta.

Tämä kattaus on ollut jo koululaisille (2.-6. luokka). Ovat tykänneet tehdä jäätelöannoksia, mutta usein on käynyt niin, että on tullut ahnehdittua hiukan liikaa eivätkä ole jaksaneet syödä kaikkea kipostaan.

Vierailija
5/10 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoitko sä jäätelön palloina tai paloina jo valmiiksi tarjoiluvadille?

ap

Vierailija
6/10 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelöä neljä-viisi pakettia, että on valinnanvaraa, hilloa, kastikkeita, strösseleitä, kermavaahtoa, vohveleita, suklaarakeita/karkkia.

Vierailija
7/10 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia tykötarpeita meilläkin on ollut kuin muilla. Minusta hyvä idea on, että jäätelöbaarissa on tarjoilija, isoillakin lapsilla. Eli aikuinen annostelee, lapset tekevät vuorotellen tilauksensa. Siten vältytään liian isoilta annoksilta ja turhilta sotkuilta.

Paras menekki tykötarpeissa on ollut meillä kermavaahdolla (sitä pullosta pursotettavaa sorttia), nomparelleilla/strösselillä (saisi olla vaikka paria erilaista) ja kinuski/suklaakastikkeella.

Vierailija
8/10 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoitko sä jäätelön palloina tai paloina jo valmiiksi tarjoiluvadille? ap

Minä olen pilkkonut pieniksi kuutioiksi eri kulhoihin jokaista eri jäätelösorttia. Niistä on ollut sitten kiva koota annokset, kun palat on pieniä ja voi ottaa useampaa sorttia!

Vierailija
9/10 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäätelöä oli 3 l (vanilja, suklaa, toffee), paketti nonparelleja, kermavaahtopullo, suklaa- ja kinuskikastiketta, paketillinen suklaisia vohvelirullia.

Jäätelöä oli pakastimessa varalta vielä 1 vaniljalitra, tuleehan se sieltä syötyä myöhemmin.

Vierailija
10/10 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pilkkonut jäätelön (eri laatuja) isoon kippoon valmiiksi. En kauhean paljon kerralla, jottei jää turhaan sulamaan ja lisännyt tarpeen vaatiessa.

Lapset ovat saaneet väkertää annoksensa itse. Ovat päästäneet luovuutensa valloilleen ja hienoja annoksia on tullut :)