Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja karppaus ja "välipalat".

Vierailija
16.05.2011 |

Kun olin tiukalla karpilla, ei tarvinnut syödä kun 3 kertaa päivässä + illalla joku pieni juttu.

Nyt raskaanaollessa ei pysty niin tiukkaa (ketoosi) linjaa vetämään, joten nälkä on säännöllisin väliajoin.

Mutta mitä syötte välipaloiksi? Briejuusto on suurinta herkkuani, mutta sitä kun ei nyt voi syödä?? Leipaäjuusto tulee mieleen, mutta mitä muuta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäthän että nykyään lähes kaikki juustot valmistetaan pastöroidusta maidosta jolloin listerian vaaraa ei ole?

Pähkinöitä, karppileipää, jogurttia, ehkä jopa jotain vähäsokerista hedelmää.

Vierailija
2/8 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi pitäisi raskaana ollessaan karpata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/8 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus voi olla myös elämäntapa. Olipa sitten raskaana tai..

Vierailija
5/8 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi raskaana ollessa muka pitäisi syödä leipää, perunaa, makaronia, riisiä, sokeria?

Vierailija
6/8 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjoja, turkkilaista jugurttia marjojen kera, kurkkutikku-leikkelejuustorullia.

Vierailija
7/8 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgariajugurttia ja marlin vadelmakeittoa sokruton nam nam ;) maistuu ihan jätskiltä! Muuten raskausaikana ei saa olla ketoosissa sanoi mulle ainakin.. että voi "karpata" mut ei kuitenkaan kokonaan :( Ketoosi ei saa tulla päälle sikiölle haitallista...

Maanantaina saan itse tuomion onko raskausajan diabetes mut jos on niin vähän niinkun karppaan loppuajan ;)

Terkuin yks mamma joka ei tykkää hiilareista ;D

Vierailija
8/8 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi olen vähäkarpannut etenkin nyt loppuraskaudessa. Koen ruokavalion sen verran rajoittavaksi, että olen kyllä huoletta vetänyt niitä juustoja. Sen verran olen nyt ollut tarkkana kuitenkin, että kauan avattuna jääkaapissa olleet olen jättänyt miehelle. Ja vakuumipakattuja kaloja en ole kuumentamatta syönyt. Mutta siis homejuustoja kuitenkin. Hyviä välipaloja on myös smoothiet jugurtista ja marjoista, rahka hedelmien kanssa. Kermaa tai kookosöljyä olen lisännyt näihin myös, pitää nälän kauemmin (Olen siis syönyt vähän hedelmiä kuitenkin)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä