Olen päättänyt etten hanki lapsia
Ei tuosta miehestä ole mihinkään, joten miksi kiusaan itseäni, minullehan se vastuu jäisi. Jatkan helppoa elämääni, teen mitä tykkään, ja ostan kaksipaikkaisen auton. Saa sitten suku ihmetellä ja paheksua rauhassa.
Kommentit (25)
Niin minäkin teen :)
T: kolmen äiti
Ps. Surullista, että sukusi luulee voivansa aukoa päätään elämästäsi ja paheksua sitä. Voimia siis.
ajatuksia!
Nytkin jo saan tehdä täällä kaiken itse, tai tekemättä jää. En kaipaa enää yhtään lisähommaa ja huolehtimista, ja sitähän tulisi! Nyt jo välillä tuntuu, että saa huolehtia miehestä kuin lapsesta... Tietenkin kun äitinsä on aina paaponut, eikä ole vaatinut mitään.
En voi luottaa siihen, että mies pystyisi jakamaan vauva-arjen kanssani. Siispä nautin elämästä matkustellen jne. :)
-terv. nainen 29v.
Asiaa voisi harkita, jos miehessä olisi edes vähän isällisiä piirteitä, mutta kun ei ole.
En halua vaihtaa elämäni johonkin epämääräiseen työleiriin, jossa ei saa nukkua, tehdä mitään omaa jne.
ap.
Onko tosiaan yleinen käsitys se, että jos on lapsia, elää jossain työleirissä väsyneenä vuodesta toiseen ilman hupia ja omaa elämää?
Meillä on lapsia, mutta aina olen tehnyt mitä haluan. Mulla ja miehellä on molemmilla edelleen omat harrastukset, käydään ystävien kanssa ulkona ja kahdestaan leffassa jne. Mummi hoitaa välillä ihan mielellään, lapsillekin se on vaihtelua kun pääsee mummin paapottavaksi :). Nautitaan myös kotona olemisesta, lasten kanssa puuhastelusta, matkustetaan ulkomailla kerran kaksi vuodessa koko perhe jne. Ollaan miehen kanssa molemmat töissä, lapset on 3 ja 6 vuotiaat. Saan tehdä mielekästä työtä ja luoda uraa, nauttia perheestä, parisuhteesta, matkustelusta ja ihan kaikesta mistä nautin ennen lapsiakin. Nyt vaan nautintojen aiheita on tullut vaan lasten myötä lisää.
Jos ihminen kuvittelee lasten tuovan tullessaan vain negatiivisia asioita, silloin on ihan oikein olla lapsia tekemättä. Ja juu, tiedän, ettei kaikilla ole mummia, joka voi välillä hoitaa, että päästään molemmat yhdessä tuulettumaan ja viettämään laatuaikaa kahdestaan. Olen kiitollinen äidilleni, joka mielellään n. kerran kuussa/kerran kahdessa kuussa ottaa lapset yökylään tai tulee illaksi meille, jotta voidaan kädä miehen kanssa vaikka ulkona syömässä. Minun harrastusten ajan mies on lasten kanssa ja toisin päin. Ei lapset ole ainakaan meille mikään kivireki, päinvastoin!
elä upea elämä ja toteuta kaikki unelmasi!
brassailla hienoilla sanoilla, kannattaisi edes kirjoittaa ne oikein..