Paljon maksaisitte täytekakusta harrastelijalle?
Eli meillä tulossa kastajaiset, ja koska olen itse aivan toivoton leipomispuuhissa, ajattelin pyytää ex-työkaveriani, joka harrastaa leipomista tekemään kakun. Siis tietenkin maksua vastaan. En vain oikein tiedä, paljonko sellaisesta pitäisi tarjota? Hän ei siis ole minun lähimpiä ystäviäni, vaan entinen työkaveri, mutta tiedän hänen rakastavan leipomista.
Vieraita tulee 19 aikuista + 5 lasta, ja katsoin netistä että ammattilaiselta esim 20 hengen kakku maksaa 55€, ja 25 hlön 70€.
Siis tottakai aion lopulta kysyä häneltä suoraan hintaa, mutta ajattelin etukäteen kartoittaa mielipiteitä, että paljon siinä voisi säästää, ennen kuin edes otan asiaa ystäväni kanssa puheeksi.
Kommentit (37)
pitää arvostaa toisen työtä, kyllä siihen kaikkineen menee toista tuntia
sokerivedet, ainekset, valmiiksi leikatut kakkupohjat ja marsimaanit ja lastat yms. ruokapöydällä odottamassa täyttämistä. Toisella pöydällä on odottamassa kerma vatkaamistaan.
Ei sinne mennä laittelemaan lapsille iltapalaa jo ihan hygieenisyyssyistä.
Aikaa vie sekin, että kostutuksen jälkeen ei heti täytetä kakkua. Tiskiin tulee lastat, pursottimet, pussit, kaapimet, kattilaa, astiaa, vatkainta. Lisäksi pintojen pyyhkiminen kun kakku on valmis.
On eri asia jos ei vaadi laatua esim. juhlakakulta ja on aivan sama, vaikka siinä käy joku taapero vähän lähmimässä kakkupohjaa kun se on odottamassa kostumista. Ja jos vähän välineitä nuolaisee toinen taapero ja sillä sitten lätkitään ainekset päälle.
Silloin kun kakkuja tehdään myyntiin niin silloin ei siellä keittiössä pysty lähmimään kukaan vaan se on työtila ihan samalla tavalla kuin muukin työtila.
mutta eipä se ap:kaan ollut kakkua leipurilta tilaamassa, eikä mitään ihmetaidetta.
Miksei sinne keittiöön muka pääse kun herra leipoo? Onko kyse siis siitä, että nimenomaan _herra_ leipoo?
Ja mitä se odottava kerma ketään haittaa? Tai nuo muutkaan.
Ja välineet tiskaa ja kuivaa kyllä muuten 10 minuutissa.
Ongelmasi on selkeästi surkea lastenkasvatus, eikä mikään kakunteko.
minä tein juur lasten koulun myyjäisiin leivonnaisia (500 oppilasta) ja omille isoille synttäreille tarjottavat.
Ihan eli perhe normaalia elämää tässä koko ajan samalla. Kaikki tuo leipominen vei keittiöstä työpöydän, ei muuta.
Maailma ei seisahtunut tähän ihmeeseen.
50 e. Aineet tekivät 11- 13 e.
Sacherkakku.
Pyysi aineiden hinnan, ei tullut mieleenkään ottaa kakkua tuohon hintaan. 50 e oli hyvä hinta upeasta kakusta.
Ja mitä se odottava kerma ketään haittaa? Tai nuo muutkaan. Ja välineet tiskaa ja kuivaa kyllä muuten 10 minuutissa. Ongelmasi on selkeästi surkea lastenkasvatus, eikä mikään kakunteko.
Kerro nyt.
Tuo kuulostaa juuri nimenomaan miehen puuhastelulta. Kuka tahansa nainen osaisi limittää sen tekemisensä perheen arkeen, mutta mies vaatii täy-del-lis-tä työ-rau-haa ja ehdotonta ihailua!
että mihin ihmeen kohtaan vadelmarahkakakussa tulee sulatettua sokeria...
Peruskakusta 20 hlölle olen ottanut puolitutuilta 30 euroa (hillo+kerma tai mousse väliin ja kermalla kuorrutus ja koristelu nopeatekoisilla koristeilla) Jos joku erikoisempi kakku, niin vähän enemmän. JA tätä teen, koska pidän leipomisesta ja itselle ei viitsi joka viikko kakkuja väsätä.
sen pitää maksaa mulle et saa kakun multa
t.av-mamma
On pian kalutun ja ruman näköinen. Osta useampi pieni.
Halvalla pääsi. Kyseessä 30 hengen mansikkatäytekakku, jonka päällä kinuski ja lisäksi koristeet, jotka oli huolella tehty.
Ei edes riittänyt tuo 30 euroa aineisiin. Oikeasti siis vähintään 60 euron arvoinen kakku.
Enää en tee kakkuja, koska en kehtaa pyytää paljoa rahaa niistä. Joskus vaan ihmettelen luuleeko ihmiset, että tuollainen kakku on vain 30 euron arvoinen.
Kovasti tuli kyllä kiitosta ja aina on tullut kaikista tilauskakuistani ja lisää tilauksia. Mutta tosiaan lopetin niiden teon kun ihmiset eivät ymmärrä niiden arvoa.
Joistain konditorioista voi saada kakun parilla kympillä, mutta minä en täytäkään kakkujani hilloilla. Ja minä sentään ostan aineet täydellä hinnalla kaupoista.
Että sanoisin maksa kakusta vähintään 50 euroa.
20 hlön mansikka-kermakakun raaka-aineet kustantavat n. 25e. Aina olen pyytänyt raaka-ainehinnan ja sitten omantunnon mukaan siihen päälle mitä kukin haluaa maksaa :)
teen tilauskakkua. Haluan tehdä rauhassa.
oikea taitaja osaa kyllä keskittyä.
ja ei kai se odottava kerma edes vaadi sun läsnäoloa?
minäkin teen kakkuja tilauksesta kun ne tuntuu maistuvan tutuille ja tuntemattomille. en minä koko keittiötä vie vaan yhden pöydän vaan. eikä se haittaa mitään jos lapsi tulee keittiöön ja juo vähän kermakupista, sitä on aina tarpeeksi muutenkin. lisään sitten vaan uutta.
tai jos pari karvaa putoaa taikinaan niin ei kukaan huomaa. ja muutenkin kaikki saa nuoleskella välineitä ja maistaa täytteitä ja kuorrutuksia. ei ne siitä pilalle mene. ja samalla kyhnytän vähän pimpulia jos hiiva vaivaa kuten usein tekee ja mitä sitä nyt koko ajan käsiä pesemään, ihohan menee pilalle.
kakkujen tekeminen on vielä niin hauskaa että pierettää ja laulattaa koko ajan ja silleen tulee just kauneimmat ja maukkaimmat kakut.
kyllä kaikki on niitä innoissaan syönyt. enkä ole pyytänyt kuin 10-15 e kakku!!!
mutta eipä se ap:kaan ollut kakkua leipurilta tilaamassa, eikä mitään ihmetaidetta.
Miksei sinne keittiöön muka pääse kun herra leipoo? Onko kyse siis siitä, että nimenomaan _herra_ leipoo?