Kokemuksia Triptylistä (lääke)
Onko kellään kokemusta lääkkeestä nimeltä Triptyl 10mg? Käytetään vissiin vaikka mihin masennuksesta migreeniin ja unettomuudesta hermokipuun.
Itselläni määrättiin unettomuuteen, kun nukahtamislääkkeet eivät sovi. Kaikki kokemukset kiinnostavat ja lisäksi tieto haittavaikutuksista jne..
Kommentit (11)
Aiheuttaako lääke painonnousua, hidastaako aineenvaihduntaa jne? Olen juuri saanut raskauskilot pois ja en mitenkään haluaisi lihota kiloja takaisin..
ap
kokeiltiiin kipukynnystä nostattavana kun on fibromyalgia.
En kyllä tykänny kun olin sittä koko seuraavan päivän aina ihan pökkyrässä ja aamulla en tahtonut päästä sängystä ylös (ihme masis lääke ?!)
Ja jos heräsin yöllä vessaan niin menin pitkin seiniä kun olin niin "sekaisin"
Mirtazapiini, jota söin ennen Triptyliä, tunnetusti lihottaa, mutta kun lopetin sen, kiloja karisi ihan itsestään (siis ilman, että olisin mitenkään muuttanut elämäntapojani). Triptylin lopettamisen jälkeen lähti lisää vielä.
Kannattaa pitää huolta, että juo tarpeeksi ja käyttää xylitol-valmisteita. Suun kuivuminen voi vaikuttaa tosi negatiivisesti hampaisiin! Mulla ei tullut mitään pahaa ummetusta, mutta jos sua ummettaa, suosittelen Movicol-ulostuslääkettä. Siitä ei mene maha sekaisin. Siihen pissan odotteluun tottuu, aluksi se ahdisti.
En kyllä tykänny kun olin sittä koko seuraavan päivän aina ihan pökkyrässä ja aamulla en tahtonut päästä sängystä ylös (ihme masis lääke ?!)
Millä annoksella söit? Meillä on kaksi pientä lasta ja mies reissutöissä poissa aina välillä, eli minun pitäisi olla kyllä yöllä toimintakuntoinen jos jotain tulee.. Uskaltaakohan tuota nyt ottaa.. lääkäri kyllä tieso elämäntilanteemme.
En kyllä tykänny kun olin sittä koko seuraavan päivän aina ihan pökkyrässä ja aamulla en tahtonut päästä sängystä ylös (ihme masis lääke ?!)Ja jos heräsin yöllä vessaan niin menin pitkin seiniä kun olin niin "sekaisin"
että musta se pökkyrä ei tuntunut paljon missään, kun olin tottunut Mirtazapiinin huomattavasti tukevampaan vaikutukseen ;)
Mutta joo, onhan sillä väsyttävä vaikutus, kun sitä käytetään unettomuudenkin hoitoon.
#2 (ja #5)
Millä annoksella söit? Meillä on kaksi pientä lasta ja mies reissutöissä poissa aina välillä, eli minun pitäisi olla kyllä yöllä toimintakuntoinen jos jotain tulee.. Uskaltaakohan tuota nyt ottaa.. lääkäri kyllä tieso elämäntilanteemme.
1 nappi illalla 2 t ennen nukkumaanmenoa ja sama vahvuus. Ja olen myös kokeillut (en siis yhtäaikaa) noritren -nimistä lääkettä jossa oli just samat sivuvaikutukset.
Mutta jos sulla jonain iltana on joku hoitaja lapsille niin kokeile koska sehän on niin yksilöllistä kuinka lääkkeet kelläkin toimii. Mulle se ei sopinu mutta monelle muulle sopii :)
T:4
Minä söin sitä kuukausia hermokipuun ja sen kautta myös unta parantamaan. Suun kuivumista oli ehkä hiukan, ei muuten haitannut ollenkaan
Lääkärini määräsi stressipäänsärkyyn ja niskakipuihin. Mulle tuli siitä mieletön väsymys (oikeesti en ennen iltavuoroakaan meinannut päästä sängystä ylös) ja huono olo, sekä suu kuivui koko ajan rutikuivaksi.
Lopetin sitten sen.
annoksella n. vuoden sen jälkeen, kun olin dyönyt Mirtazapiinia vuoden unettomuuteen ja masennukseen. Eipä ole Triptylistä mitään pahaa sanottavaa. Vähän oli ummetusta ja virtsaamisvaikeuksia, ja aamut olivat hieman tokkuraisempia kuin ilman lääkettä, mutta mitään erityisen radikaaleja sivuvaikutuksia ei ollut.
Ai joo! Unhodin suun kuivamisen! Se oli ehkä pahin.