Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiselle (tytölle) sallit meikkaamisen?

Vierailija
13.05.2011 |

Meillä 7-vuotias on ollut aina kiinnostunut meikeistä ja koruista ja vaatteista, ja hänellä on pussillinen omia oikeita meikkejäkin, sekä sellainen lasten oma iiiiiso meikkipöytä, jossa on meikkiä moneen lähtöön. Tykkää laittaa luomiväriä ja kynsilakkaa ja huulipunaa. Välillä annan laittaa kouluunkin, ripsaria ei vielä halua sentään.

Muut kaverit ovat myös alkaneet meikata, kun tyttöni on meikannut. Onko toi jo kuitenkin vähän aikaista?

Tytöllä on muutenkin jotain selvää uhmaa tai miksi sitä voi kutsua, sellaista selvää murkkujuttua alkaa tulla jo, joka asiassa pitää inttää vastaan. "Noku, mut" "Miksen mä saa..."

Onko muut tuon ikäiset samanlaisia vai enteileekö nuo puheet jo aikaista murrosikää?

Tyttö ei todellakaan näytä vielä murkulta pituutensa ja painonsa ja ruumiinrakenteensa puolesta, vaan on ikäistään pienempi jopa, eikä kasvuennustekaan hänestä 160cm pidempää lupaa, eikä me vanhemmatkaan olla kovin pitkiä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kieltänyt eivätkä kysyneet lupaa

olivat sen verran siistin näköisiä

Vierailija
22/31 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meikata saa vasta yläasteella.

Inttäminen ei ole esimurkkuutta :), se on sitten vähän jo erilaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten värjäämistä ei suositella alle 15-vuotiaille lisääntyneen hiusväreille allergisoitumisen vuoksi.

Vierailija
24/31 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai meikata kouluun kun meni 7.luokalle.

Vierailija
25/31 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: lääkäriäiti

Jos meinaa feikkaa lääkäriä niin vois uskottavuuden vuoksi kirjottaa parempaa suomea..:-)

Vierailija
26/31 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 12v liian nuori?

Vierailija
27/31 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pikkutytöille meikkiä. Ihan samallatavalla kun lippa lakkia tai pipoa ei ppäässä pidetä sisällä Vanhat hyvättavat kunniaan !!!!!

Vierailija
28/31 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tässä syksyn surkutellut, kun naapurin 10v meikkaa päivittäin - ja äitinsä, wannabe-kosmetologi (luulee jotain tietävänsä, mutta oikeasti on ihan tyhjäpää bimbo), vaan vieressä selittää, miten tyttö on niin varhaiskypsä blaablaa. 9-vuotiaani luokkakaverilta isosisko nyppii kulmia, eikä äidillä ole sen verran aikaa että katsoisi lastaan edes kunnolla, ei nimittäin ole edes huomannut.

Mun 9v saa meikata naamiaisiin, joskus sipaisen poskipunaa samalla kun itselleni laitan ja tyttö sattuu vieressä olemaan ja kysyy voinko laittaa. Ala-asteen aikana ei todellakaan saa luvan kanssa meikata, ja yläasteellakin aion mahdollisimman pitkään rajoittaa sitä. Olen ihan suoraan sanonut, että meikit kuuluu aikuisten maailmaan ja tyttö saa ihan rauhassa olla vielä lapsi, aikuinen ehtii olla kyllästymiseen asti sitten kun sen aika on. Ollaan myös puhuttu siitä, mitä haittoja jatkuvasta ja aikaisin aloitetusta meikkaamisesta on iholle sitten pitkällä tähtäimellä. En todellakaan usko, että 10v jaksaa, muistaa ja viitsii joka päivä puhdistaa kasvot kunnolla, kun ei aina jaksa edes hiuksia harjata, ja kun jatkuvasti asiaan kuin asiaan kuuluu, että emmä jaksa tai ei se haittaa jos nyt tän kerran jätän sen tekemättä.

Vierailija
29/31 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä samaa mieltä

Vierailija
30/31 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON TODELLAKIN 7-VUOTIAANA AIKAISTA MEIKATA! Koulussa tulee helposti kiusatuksi ja hän pilaa ihon, se näyttää typerältä ja nololta, vaikka olisikin vähän meikkiä. Huulikiilto on ihan ok ton ikäisellä. Kotona toki voi meikata, mutta julkisille paikoille... Ei.

Vierailija
31/31 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kai 7-vuotias vähän jo jotain kokeilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän