Jos kirjeessä liian vähän postimerkkejä
niin mitä tapahtuu? Tarkastaako joku muka painon? Ja palauttaa lähettäjälle? Mietinpä vain, keittiövaakamme on niin pieni, etten saa kunnolla punnittua kirjeitä.
Kommentit (8)
ei kai sitä palauteta vaan vastaanottaja saa maksaa (puuttuvan osan)?
Mutta jos on ihan normaali kirje, niin saattaa mennä eteenpäin ilmankin. Ei sitä välttämättä huomata että maksua puuttuu.
niin siihen tulee lunastusmaksu päälle, olisiko ollu puolitoista kertaa se puuttuva maksu tmv. Kuitenkin vähän enemmän pyytävät kuin vain sen puuttuvan summan.
On tuurista kiinni, että punnitaanko näitä, ja toisaalta postinjakaja voi ottaa lunastettavaksi tarkoitetun kuoren ja tuoda sen kotiovelle joka tapauksessa, koska lunastuksista on oma selvittelyhommansa siinä lajittelussa. Kannattaa silti varautua.
korkeus alle 3cm niin ei se 500g raja niin kiveen hakattu ole,
saanut joskus kirjeitä ja kortteja joissa ei ole postimerkkiä. Ei ole minun
tarvinnut mitään maksua maksaa. Ja jos tarvitsisi, en maksaisi sitä ainakaan mistään postikortista.
muistaakseni 2 euron lisämaksu. Aina puuttuvin maksuin lähetetyt kirjeet "eivät jää kiinni", mut oon kuullu et niitä tarkastuksia tehdään välillä.
En riskeerais, jos epäröin onko postimerkkejä riittävästi vaan kävisin postissa vaa'alla tsekkaamassa että varmasti riittää tai laittasin ylimääräsen postimerkin. Kiusallista vastaanottajalle joutua lunastamaan, luulisin. ITse en ainakaa mitä tahansa helposti lähtis lunastelemaan.
saanut joskus kirjeitä ja kortteja joissa ei ole postimerkkiä. Ei ole minun
tarvinnut mitään maksua maksaa. Ja jos tarvitsisi, en maksaisi sitä ainakaan mistään postikortista.
mun kaks siskoa on saanu kiertokirjeen, jossa ideana oli, ettei siihen saa laittaa postimerkkiä. Eipä ne postissa kertonu, mikä se kirje oli, josta ilmoitus tuli kotiin, että pitäis lunastaa. Äiti laitatti roskiin ko. kirjeet. Ja ainakin toinen siskoista kirjoitti kirjeen lähettäjälle, että oli aika paska temppu..
eli sun pitää päättää, lunastatko, vaikka et tiedä, mistä lähetyksestä on kyse.
Eli ap:n kysymykseen, ite laittaisin mielummin liikaa postimerkkejä, kuin ottaisin riskin, että vastaanottaja joutuu maksamaan moninkertaisesti.
Eikä sitä kyllä palauteta lähettäjälle...