Kävin luovuttamassa verta ekaa kertaa - ja nyt palelen!
Olin illalla aivan jäässä. Menin peiton alle lämmittelemään ja jalat oli jääkalikat. Yön aikana lämpenin. Nyt tällä hetkellä istun fleece päällä ja villasukat jalassa.
Onko tämä ihan normaalia...? En tunne itseäni muuten kipeäksi tai heikoksi. Ja onhan tuosta luovutuksesta jo aikaa 16 tuntia.
Kommentit (9)
Ja kuten edellinen jo sanoikin muista juoda paljon. Jos nousee kuume, niin ilmoita veripalveluun.
eikä mitään muitakaan flunssan oireita. Olen myös juonut.
En minä kyllä talvella tarkene mennä luovuttamaan verta, jos näin paleltaa...
ap
en käytä talvellakaan toppatakkia tai hanskoja
Ymmärrän kyllä että tuntuu kurjalta, mutta luovuttajista on kova pula. Kokeile nyt vielä ainakin kerran tapahtuuko sama ilmiö uudelleen ennen kuin lopetat kokonaan.
kyllä tässä nyt alkaa tulemaan olo, että veri kiertää taas.
ap
en käytä talvellakaan toppatakkia tai hanskoja
Verivarastojen täydennystä tarvitaan jatkuvasti. Käyn itse seuraamassa päivittäin veribarometristä tilannetta ja käyn luovuttamassa aina 90 päivän välein.
Sitä paitsi vaakakin näyttää luovutuksen jälkeen noin 500 g vähemmän;)
Itse en voi luovuttaa verta ollenkaan vaikka haluaisin, olen vastapainoksi sitten värvännyt koko lähipiirini luovuttajiksi ja yritän aina rohkaista kaikkia kokeilemaan. Synnytyksen jälkeen sain itse verta ja olen tästä kaikille luovuttajille kiitollinen! Se on oikeasti tärkeä juttu!
kyllä tässä nyt alkaa tulemaan olo, että veri kiertää taas.
ap
Olethan muistanut juoda riittävästi luovutuksen jälkeen, siis muutakin kuin kahvia tai teetä? Eiköhän tuo tuosta ohi mene, tai sitten olet vaan tulossa kipeäksi.