Saako lopettaa lastenteon?
Siis olen uskomassa, ja suunnilleen jumissa. Melkeen yötä päivää pyörii päässä ajatus. Voiko sitä lopettaa lastenteon silloin kun siltä tuntuu? Että tämä on nyt tässä tämä meidän perhe, enempää en halua.
Kommentit (113)
Noh,miehille liikkeen opit soveltuu paremmin kuin naisille. Mutta naiset ovat turvallisuushakuisempia ja niin radikaali teko että irrottautuisi lahkosta johon on kasvatettu, on tytöille vaikeampaa kuin nuorilel miehille.
Jos mieli erota liikkeestä, se on tehtävä nuorena. Keski-ikäisenä on jo niin monin sidoksin kiinni yhtiesössä, sukulaisuus- ja ystävyyssuhteiden sekä lasten omien ystävien takia, eikä irrottautuminen enää onnistu.
Lapsiluku on Jumalan asia. Näin uskovaisena itse ajattelen. Ja näin se asia on aina ymmärretty (lestadiolaisessa kristillisyydessä).
Mitä sinä tarkoitat kun sanot että lapsiluku on "Jumalan asia"?
kondomi, kierukka, e-pilleri tai joku muu ehkäisyväline. Että niillä voisi jotenkin estää Jumalan tahdon toeutumisen.
Luulisi ettei kaikkivoivalle Jumalalle olisi temppu eikä mikään saataa jonkun pariskunnan ehkäisyä toimimattomaksi jos heille kerran on määrä syntyä lapsi(a).
En laita tähän meidän perheen kokoa enkä muita tietoaj koska pelkään että joku saattaisi tunnistaa ja tulis jotain.
ap
Täällä toinen vl-äiti...En osaa sinun kohdalta sanoa kun nämä asiaat on minusta jokaisella uskovaisella niin henkilökohtaisia.
Itse en halua suurperhettä.
Neljä lasta on ja tällä hetkellä tuntuu että en jaksa ainakaan heti ajatella uutta vauvaa. En sitä sano ettenkö ehkä joskus vielä.
Itse juttelin lääkärini kanssa silloin ja tulimme siihen tulokseen että paras olla tulematta raskaaksi nyt vähään aikaan että saan hengähtää.
Mulla ei psyyke kestä jos olisin kokoajan raskaana. Nyt nautin elämästä ja aion mennä myös vähäksi aikaa töihin.
ootkoajatellut että sitä ei tarvikaan yksin jaksaa??!! Olen sitä ihmetellyt että MIKSI uskov. äitien oletetaan aina hoitavan lapsensa yksin. Ja kuitenkin se on vaan järjestelykysymys. Täällä meilläpäin useisiin perheisiin on palkattu lastenhoitaja tai osa lapsista on päivähoidossa.
VL-äidin jaksaminen on täysin järjästelykysymys.
Siivoojankin voi ottaa pari kertaa kuukaudessa.
Suurperheenä voi elää ja voida hyvin nykyaikana sillä ei sitä tarvi yksin jaksaa. Voimia ja taivaan Isän siunausta...!
Mikä ihmeen pakko on lisääntyä yli voimiensa?
Mihkin teidän vl:ien lisääntymmispakko perustuu kun sitä ei ole Raamatussa?
Oletteko keksineet sen itse?
Minä en voisi omalle kohdalle hyväksyä ehkäisyä.
siinä tapauksessa että henkeni olisi tosissaan vaarassa miettisin kauan ja tarkkaan mutta ainakin nyt minusta tuntuu että luottaisin vahvasti Jumalaan ja hänen tahtoonsa.
Minä uskon että säilyn hengissä jos Jumala on elonpäiviä vielä antanut. Täytyy vaan luottaa siihen että jos kuolen niin sitten niin on tarkoitettu. Voithan kuolla sitten muutenkin esim onnettomuudessa jota et voi mitenkään arvata tai estää.
pidättäytyä seksistä? silloinhan et tarvisi ehkäisyä.
ainahan voi vaikka erota uskosta, joka (varmaan jonkun miehen päättämänä) pakottaa naiset lisääntymään ja lisääntymään.
ainahan voi vaikka erota uskosta, joka (varmaan jonkun miehen päättämänä) pakottaa naiset lisääntymään ja lisääntymään.
Uskon jättämisestä seuraa vuosien piina, sillä koko elämä muuttuu. Uskovaisen elämään kuuluu usesan keerran viikossa käynti seuroissa rauhanyhdistyksellä jossa tavataan kaikkia ystäviä ja sukulaisia. Lisäksi on muita menemisiä ja harrasteita ry.n piirissä sillä vapaa-aikaa ei paljoa muiden kanssa vietetä.
Kaikki ystävyyssuhteet tai ainakin lähes kaikki meinsi poikki.
Suurin tuska olisi todennäköisesti helvettiin joutumisen pelko.
Ei uskon jättäminen ole monellekaan mahdollinen ratkaisu, kun on lapsesta saakka liikkeeseen kuulunut.
mutta enemmän vielä mietityttää, miksi haet vastauksia tällaisesta paikasta? Tai no tottahan sen tiedän, täältä saat sen vastauksen, jonka haluat. Kätevää.
joka (varmaan jonkun miehen päättämänä) pakottaa naiset lisääntymään ja lisääntymään.
Totta, puhujat päättivät ehkäisykiellosta 1967
http://freepathways.wordpress.com/2011/02/13/lisaantymiskultti/
Sinun kommentti se vasta tylyltä tuntuu... eikä silloin saa keskustella edes nimettömänä kun ahistaa... sinunkaltaisten takia kai sitä ei rohkene ottaa esille ihan kenen vl:n kans hyvänsä.
Minä en voisi omalle kohdalle hyväksyä ehkäisyä. siinä tapauksessa että henkeni olisi tosissaan vaarassa miettisin kauan ja tarkkaan mutta ainakin nyt minusta tuntuu että luottaisin vahvasti Jumalaan ja hänen tahtoonsa. Minä uskon että säilyn hengissä jos Jumala on elonpäiviä vielä antanut.
Täytyy vaan luottaa siihen että jos kuolen niin sitten niin on tarkoitettu. Voithan kuolla sitten muutenkin esim onnettomuudessa jota et voi mitenkään arvata tai estää.
Entäs lasten oikeus äitiin!?.
On mahdottoman itsekästä ajattelua äidiltä et " jos kuolen niin se on sitten voivoi"
Itsekästä ja sanalla sanoen vastuutonta!
Sinun velvollisuutesi on asettaa lapsesi ykköseksi etkö tajua?
Vai meneekö tosiaan kaiken maailman ukkojen uskomukset OHI LAPSEN EDUN?
En muista yhtäkään naista Raamatussa, jolla olisi ollut isoa määrää lapsia!
Kai 15 lapsiset perheet olisi olleet ihan sääntö, jos ei mitään menetelmiä olisi ollut??
Jaakobilla esim oli 12 poikaa, mutta neljän eri naisen kanssa.
Mikään ehkäisy (edes sterilisaatio) ei ole 100% ja jos Jumalalla on tehtävä/tarkoitus jollekulle, Hän antaa lapsen syntyä ehkäisyn käytöstä huolimatta.
oikeasti Jumalalla ei ole mitään intressiä siihen, että sinun pitäisi tappaa itsesi lastenteolla tai edes haitata ajatuksiasi ja elämääsi jatkuvalla lastenteon ajattelulla. Oikeasti Jumala haluaa, että hoidat kunnolla - parhaalla mahdollisella tavalla, olennaiseen keskittyen - sen perheen, joka sinulla on.
Sen takia, mitä mahdollisesti joskus saattaisi tulla, ei voi eikä saa laiminlyödä sitä, mikä nyt on. Tästähän sekä Raamatun leiviskäkertomus että rikkaan miehen pidot kertovat. Samalla periaatteella sinun pitää nyt antaa voimasi niille lapsille jotka sinulla ovat sen sijasta, että uhraisit ne sellaisista stressaamiseen, joita ei vielä edes ode.
eli ehkäisyä kehiin, kyllä jumala luo lapsia, jos niikseen on
Kannattaisiko erota tuollaisesta lahkosta, jossa on pakko tehdä lapsia niin kauan kun niitä saa? Eikö ihan vaan normaali kristillisyys olisi terveempää?
T: Ateisti joka ei vaan voi ymmärtää.....