Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1v2kk tyttö ja ei vieläkään kävele

Vierailija
09.05.2011 |

eikä ensimmäistä sanaakaan ole tullut. Alan olla jo tosi huolestunut. Onko muita samanikäisiä, jotka ei vielä kävele?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähti pallon perään :)

Vierailija
2/17 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähti poika kävelemään ja oppi puhumaan yli 2-vuotiaana. Nyt kolmevuotiaana mennä tohottaa vauhdilla eli en sinuna olisi ollenkaan huolissani. On ollut paljon varmempi liikkeissään kuin pienempi sisarensa, joka lähti alle vuosikkaana kävelemään. Selvitty lähes ilman mustelmia tähän saakka tuon isomman kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdin kävelemään vuoden ja neljän kuukauden iässä. Puhuminen oli kyllä käynnistynyt aiemmin, mutta ihan normaali pikkupiltti sinulla varmasti on :)

Vierailija
4/17 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se oli se laiskuus. Mitäpä sitä omia jalkoja käyttämään kun vanhemmat voi kantaa :D

Vierailija
5/17 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoja tuli jo 9kk:n iässä. En huolestuisi todellakaan!

Vierailija
6/17 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käveleen 1v 3kk. Ei sitten enää horjunut ja kaatuillut, vaan lähti kerrasta liikkeelle.



Naapurin tyttö lähti 1v6kk ja on ihan täysin normaali kaikin puolin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset


lähteny lapsi käveleen 1v ja 3kk ikäisenä, mulla kans esikoinen lähti käveleen 1v ja 3kk vanhana :)

Vierailija
8/17 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en huolestuisi. Meillä tyttö käveli tuen kanssa monta kuukautta ja "vasta" 1v.3kk uskalsi irrottaa otteensa. Puhui kyllä jo vuoden ikäisenä vaikka mitä mutta poika taasen rupesi puhumaan vasta 2,5vuotiaana ettei siitäkään kannata huolestua vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne yleensä ennen sitä lähtee kävelemään.

Käveleekö tukia pitkin? Osaako seistä ilman tukea? Astuuko edes yhden tai pari askelta ennen kuin pyllähtää.

Itse lähdin kävelemään 1v3kk ja samoin poikani.

Toinen poika sanoi ekat sanasa vasta 2v.



Ovat nyt kouluikäisiä ja pärjäävät ihan hyvin koulussa ja varsinkin tämä myöhään liikkumaan lähtenyt on tosi liikunnallinen.

Vierailija
10/17 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähti yhden kaverin lapsi vasta kävelemään ja tosi varovasti.

Nyt jo yli neljävuotias normaali lapsi, oikea papupata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seisoo ja kävelee tukien kanssa, taaperokärriään ajaa pari askelta kunnes muksahtaa polvilleen. Mut ilman tukea ei onnistu. Mä ajattelin et jotain on vialla, kun tuntuu et kaikki muut lähipiirin penskat on lähteneet omin jaloin jo vuoden ikäisenä tai alle. Noh, jospa se tästä.

Vierailija
12/17 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lapsi kehittyy jossain asiassa nopeammin kuin muut ja toisessa hitaammin. Siitähän ne keskiarvotkin lasketaan. Mielestäni kävelemisen oppivat keskimäärin 13kk, eli on yhtä monta lasta, jotka oppivat aikaisemmin, kuin niitä, jotka oppivat myöhemmin. Ainakin 1,5v asti on ihan normaalistikin aikaa odottaa. Ja sanoja rupeaa aika monella tulemaan myös vasta siinä 18kk kohdalla, toiset rupeavat heti puhumaan ja toiset oppivat hitaasti sanan kerrallaan.

Mieti välillä ap niin päin, mitä oma lapsesi kenties osaa paremmin kuin muut. Syökö hienosti lusikalla? Nukkuuko hyvin? Käykö potalla? jne. Mitä enemmän ikää tulee, sen enemmän erojakin löytyy lapsista. Toinen piirtää hienosti 2-vuotiaana, toinen ei ole siitä vielä 5-vuotiaanakaan kovin kiinnostunut jne. Kävelemään kaikki oppivat kuitenkin suht. samaan aikaan, muutaman kuukauden sisään. Ja omasi ei ole vielä myöhässä tämän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä lähtee....

meillä rauhallinen ja harkitseva lapsi, joka lähti 1v4kk iässä kävelemään, enkä osannut edes huolestua asiasta, kun lapsi vaikuttaa ihan normaalilta ja terveeltä.

Vierailija
14/17 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka lähti kävelemään 1v 4kk

Ja nyt on jo melkein aikuinen ja erittäin fiksu ja liikunnallinen tyttö :)

Älä vertaa muihin!!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat yksilöitä ja ennen kaikkea ihmisiä, ei mitää koneita. Jokainen ajallaan, ymmärrän että puututaan ja autetaan toimintaterapialla, jos alkaa mennä 1,5 vuoden yli, mutta että noin pienen kohdalla jo mietitään miks ei lähde?!

Vierailija
16/17 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei minusta sen fixumpaa/menestyvämpää/liikunnallisempaa tullut :)



Kaikki lapseni ovet oppineet tosi myöhään sekä kävelemään että puhumaan, mutta kun tuota 9-vuotiasta pomppija pälpättäjää nyt katsoo niin ei siitä ainakaan haittaa ole ollut.



Nuorimmaiseni on 13,5 kk ja seisoo satunnaisesti sillon kun unohtaa ettei osaa seistä. En ole tippaakaan huolissani. Älä sinäkään ole.

Vierailija
17/17 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ovat lähteneey kävelemään 1v5kk, 1v4kk ja 1v5kk. Ihan normaaleja lapsia eikä eroa enää parivuotiaana ole niihin jotka lähtivät kävelemään jopa alle vuoden ikäisinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan