Laitetaan pahimmat WT J-nimet pinoon
jotta tiedetään mitä vältää ettei av-mammat paheksu :)
Kommentit (47)
Mua on aina ärsyttänyt tää puhe j-nimistä, mutta oon tässä muutaman vuoden aikana törmännyt aika suureen määrään j-nimirimpsuja juuri nk. alemman sosiaaliluoka perheille (mun yhdessä ystäväperheessäkin on j-nimirimpsu lapsilla, ja kyllä he palstan kriteerien mukaan ovat aika yksiselitteisesti wt-porukkaa). Ja nyt, koska nimettömänä voin, kirjoitan tähän pahimmat (siis minun mielestäni pahimmat, ymmärrän kyllä, että ovat antajansa mielestä kivoja nimiä) kuulemani j-nimet: Jiko ja Jiska.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2011 klo 21:11"]
Oon tässä miettinyt että mitkä nimet on 70-luvut WT-nimiä?
[/quote]
Koko 70-luku oli niiin WT-vuosikymmen, että oikeestaan kaikki silloin syntyneet, eläneet tai kuolleet tai silloin rakennetussa talossa joskus asuneet ovat tuomittuja ikuiseen wt-säätyyn, joka periytyy ainakin kolmanteen sukupolveet ja kavereille kans.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2011 klo 09:05"]
Jos ette tätä J-ilmiötä tunnista mistään muualta kuin AV:sta, niin ehkä sitä ei sitten ole olemassa. On myös mahdollista, että ap:n tarkoittama perhe ei ole havahtunut trendikkään reipasta tulevaisuutta povaaviin J-nimiin ajoissa, vaan ovat hakeneet lastensa nimillä jotain muuta suuntaa, onhan niitä monia muitakin iskeviä nimiä ja alkukirjaimia.
On myös mahdollista, että Jenna, Joni, Janita, Jonnica ja Niko ovat syntyneet välittävään ja vakaalla pohjalla olevaan perheeseen toivottuina ja rakastettuina lapsina, ja heidän nimensä on valittu ajatuksella ja rakkaudella, koska se on vanhempien mielestä kiva.
Ja lisäksi on tsiljoona J:llä alkavaa nimeä, joista ei tule sitä samaa vaikutelmaa.
Äh, koko tämä J-juttu kertoo vain siitä, että saman taustaisilla ihmisillä on jokseenkin samanlainen maku, ilmenee myös muissa asioissa kuin nimivalinnoissa. Minulle tavallinen J-litania ilmentää vain mielikuvituksen puutetta, jos lapsia on paljon ja elämä on jokseenkin tiukkaa, tulee mieleen ettei ole jaksettu oikein niitä nimiä ja lasten persoonallisuuksia miettiä. Siinä kaikki. Eli minusta näyttää siltä, että nimeä ei ole oikein ajatuksella annettu. Mutta mikäs minä olen sanomaan, voi olla että muiden mielestä meillä on sama juttu.
[/quote]
jos ei jaksa miettiä niin nimihän on silloin veeti/eeli/eetu/aapo/kaapo/niko/jesse/luka ja emma/emmi/laura...
harvinaisempiahan nuo jeminat ja jessicat ovat.
inhottava ketju.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2011 klo 09:17"]
mielestäni näiden (monien) J-nimien vika on siinä, että ne vaikuttavat historiattomilta. On vaan otettu jollain tavalla omassa elämässä pinnalla oleva nimi. Ainoa asia mihin ne minun mielessä yhdistyy, on juurikin suuret nuoret perheet 80-90-2000-2010-luvuilta, ei se rahallinen tilannekaan niin tärkeä tekijä ole, mutta perheen käyttäytyminen ja arvot. Se ei tietenkään tarkoita, etteikö lapset voisi olla ihania. Ja kaikki totta kai on yhtä arvokkaita ihmisiä, vaikka nimi olisi Yrjö Kustaa.
Ja jos nimi on vaikka Joni Nikolai, niin siinähän alkaa historia havista jo ihan eri tavalla, eikö? Tulee mieleen että vanhemmat on ehkä jollain tasolla ainakin tietoisia kuka Nikolai oli, tai sellainen nimi löytyy heidän suvusta, siis tietävät ketä sukulaisensa ovat ja lapsensa nimessä osoittavat kunnioitustaan sinne isovanhemmille. Voihan se Nikolai tietysti olla vaikka oluttuopista napattu, ei sillä...
Kaikki on tietenkin yhtä arvokkaita, eikä se nimi oikeasti mitään tarkoita.
[/quote]
Hohhoijaa.
Ei liity tämä sun selitys millään tavalla j-alkuisiin nimiin.
tämän päivän suositut nimet veeti eetu eeli niko luka onni helmi ... jne eivät takuulla ole heidän vanhempansa antaneet nimeä koska se olisi heille jotenkin historiallisesti tärkeä, vaan sen takia kun kaikki toisetkin antavat.
Jokohan se Villen Kati on jo saanut sen pojan?
Jannica, Jennica, Jessiina, Jemina, Janina, Jasmin, Jasmiina
Jeesus - onko sitä kukaan kehdannut ehdottaa.