Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

roudaanko 2-viikkoisen anopille?

Vierailija
07.05.2011 |

Äitienpäivästä on siis kysymys, ja siitä että anoppi haluaisi nähdä lapsenlapsensa äitienpäivänä. Minä ajattelin, että mies voisi käydä tervehtimässä äitiään ja voimme oman perheen kesken viettää ensimmäistä äitienpäivääni kotosalla. En siis haluaisi anoppia kyläänkään sillä en jaksa passata vieraita enkä halua että kaksiviikkoista vauvaa viedään anopillekaan. Olenko liian tiukkis mielipiteeni kanssa?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tasan yksi päivä elämästä. Seuraavana päivänä saat olla taas ihan rauhassa. Ihme nipoilua.

Vierailija
42/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin anoppi kylään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasyntyneen paikka on kotona eikä "näytillä".

Vierailija
44/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat tehdä niinkuin itse haluat. Ei kukaan voi olettaa, että edes olet siinä kunnossa, että jaksat lähteä kyläilemään tai ottaa vieraita vastaan.

Vierailija
45/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka niin tuntuu moni olevan, varsinkin anopin suhteen. Yksipuolisesti halutaan hoitoapua ja itselle mieluisia lahjoja lapsille, mutta itse ei jakseta nähdä yhtään vaivaa lapsen ja isovanhemman suhteen eteen.

Anopille olisi varmasti äärettömän tärkeää ja saada nähdä pientä lapsenlastaan äitienpäivänä.

Vierailija
46/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ovat kaikki vierailleet tuossa iässä useammassakin paikassa. Kuopus osallistui 50-vuotisjuhliin ja keskimmäinen vajaan kuukauden iässä häihin, perhevierailuista puhumattakaan.

Menkää vaan kylään ja nauti sinä hemmottelusta.

Vierailija
47/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko anoppi teille ja miehesi keittää kahvit ja avaa keksipaketin tai sitten nopea vierailu anopin luona.

Vierailija
48/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin pienen vauvan kanssa yhtään mihinkään enkä anoppiakaan kotiini ottaisi:-) Vaikka kiva ihminen onkin.

Vierailija
49/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään et vie jos susta tuntuu sille.

Mies voi käydä äitiään muistamassa jos haluaa.

Itse tein sen virheen alussa, etten raaskinut kieltää vieraita tulemasta, en halunnut olla itsekäs tai idiootti. Kuitenkin ahdistuin ja väsyin ja hermostuin vaikka vieraiden silmissä varmaan näytin ihan fressiltä ja jaksavalta.

Ekat viikot on niin tärkeitä, jos tosiaan stressaa tai tekee vastoin tahtoaan jotain, saattaa maidon tulokin loppua, niinkuin mulle kävi.

Ajattelin liikaa mitä muut halusivat ja oma lapsi ja minä itse jäivät kakkoseksi.

Keksi vaikka joku tekosyy, että olet ihan hirveän väsynyt tai kipeä. Pariviikkoista vauvaa ei ole pakko viedä yhtään mihinkään!

Vierailija
50/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytytksen jälkeen pitää levätä, jos siltä tuntuu.

Vierailija
51/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se on pilalla heti kun ei vastasynnyttänyt äiti jaksa vastasyntyneen vauvan kanssa kyläillä juuri yhtenä, tiettynä päivänä...

itse ei jakseta nähdä yhtään vaivaa lapsen ja isovanhemman suhteen eteen.

Vierailija
52/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo muutenkin käy ulkona esim. vaunuilemass avauvan kanssa, niin on outoa ettei äitienpäivänä mene piipahtamaan mummon luona pikuisen kanssa. Itse mentiin suoraan laitokselta mummolaan syömään. ehdittiin toki pötkötellä kotonakin sen jälkeen ihan tarpeeksi.

Vierailija
53/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun anoppis on ajattelematon jos loukkaantuu jos ette mene käymään. Esikoisen kans en varmasti olis menny kaksviikkoisena. Kuopuksen kanssa olisin harkinnut. Mulle terkka sanoi aikanaan et lapsivuodeaika kestää 12 viikkoa - vasta sen jälkeen on syytä retkeillä ja vierailla. En odottanut noin kauaa.

Älä ota aiheesta murhetta - sinä olet äiti - nauti päivästäsi!!!

Onnea äidille!

Vierailija
54/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

2-viikkoista vauvaaa ei tarvise kuskata anoppilaan, anopin mieliksi. Sinun ei tarvitse Äitienpäivänä passata anoppiasi.

Ehdotan, että miehesi soittaa äidilleen ja vietätte Äitienpäivää rauhassa oman perheenne kanssa. Anopin pitää nyt ymmärtää, että hän ei ole Teidän perheen tähti Äitienpäivänä. Sinä olet!

Vierailija
55/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on tietysti suku- ja perhekohtainen asia, mutta minun mielestäni äitienpäivä on äitienpäivä, ei mummujenpäivä. Onhan anoppi tietysti miehesi äiti mutta luulisi että puhelu äidille riittäisi jo tuossa iässä kun oma vaimokin on ensi kertaa äitinä. Pienten lapsien kanssa luodaan jo omaa äitienpäivää. Miettikää millaisen äitienpäivän haluatte omaan perheeseenne luoda?

Vierailija
56/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joskus kipeästi tarvitset lastenhoitajaa, muista ettei anoppi ollut tervetullut teille nytkään...

Vierailija
57/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi tälle kirjoittajalle, että Äitienpäivänä lähes kaikki kaupat ovat - onneksi! - kiinni! Kauppojen aukiololakiin saatiin muutama vuosi sitten muutos, että kaupat ovat kiinni Äitienpäivänä ja Isänpäivänä.

Miksi Äitienpäivänä pitää kiertää myös mummolat? Vastasynnyttäneen äidin on tärkeää levätä. Sinun, vauvan ja miehesi ei siis tarvitse lähteä anoppilaan. Puhelin on keksitty ja miehesi soittakoot onnittelut äidilleen.

Vierailija
58/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytykseni oli todella raskas sekä minulle että pikkuiselle, joten en ole poistunut juuri kotoa synnytyksen jälkeen. Yhden kerran olemme käyneet tämän kahden viikon aikana kaupassa miehen ja vauvan kanssa. Vaunuilemaankin olen vielä väsynyt, sillä kotityöt vievät kaikki voimat. Olen ehkä itsekäs, mutta unen puute ja hormonivaihtelu tekee sen että en jaksa juuri nyt ajatella anopin haluja äitienpäivänä. Oma äitini ei ole edes nähnyt vielä vauvaa, koska asuu 500 kilometrin päässä ja on nyt kykenemätön matkustamaan terveytensä takia. Haluaisin jaksaa ja jakaa äitienpäivän isoäitien kesken, mutta nyt ei ole siihen mahdollisuutta.

Vierailija
59/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä symppaan sua tuosta väsymyksestä. Asuuko anoppi kaukana? Meinaan mieshän voisi ottaa vauvan mukaan visiitille. Saisit hetken lepoaikaa vauvasta ja toisaalta mieskin saisi esitellä vauvaa äidilleen. Saisivat yhdessä hoitaa pientä siellä.:) Lisäksi tekee miehellekin hyvää ottaa vauvasta heti vastuuta vaan. Jos imetyskuvioita pelkäät, niin syötät ennen lähtöä ja eiköhän se tunnin reissu sen jälkeen mene. Tai pumppaat maitoa tai jos et ole ehdoton imetyksen suhteen, niin varatuttelit mukaan, jolloin voi kyläillä pidempäänkin kuin pikavisiitit.

Muistaisin, että tästä nuoremmasta lapsesta mies otti vauvan 10 päivän iässä mukaan, kun kävi äidillään. Halusin kipeänä levätä ja oli oikeastaan taivaallista, kun sai olla sen reilun tunnin ilman vastuuta siitä pienestä.