Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

roudaanko 2-viikkoisen anopille?

Vierailija
07.05.2011 |

Äitienpäivästä on siis kysymys, ja siitä että anoppi haluaisi nähdä lapsenlapsensa äitienpäivänä. Minä ajattelin, että mies voisi käydä tervehtimässä äitiään ja voimme oman perheen kesken viettää ensimmäistä äitienpäivääni kotosalla. En siis haluaisi anoppia kyläänkään sillä en jaksa passata vieraita enkä halua että kaksiviikkoista vauvaa viedään anopillekaan. Olenko liian tiukkis mielipiteeni kanssa?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset naiset ovat 2 viikkoa synnytyksen jälkeen vuodepotilaita? Eletäänkö me taas 40-luvulla? Silloin lapsivuodeajasta otettiin kaikki irti, koska se oli käytännössä ison lapsiperheen raatajalle ainoa mahdollisuus levätä. Mutta nykyäideillä on pelit ja vehkeet ja max pari lasta ja isä vielä passaamassa himassa.

Vierailija
2/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset naiset ovat 2 viikkoa synnytyksen jälkeen vuodepotilaita? Eletäänkö me taas 40-luvulla? Silloin lapsivuodeajasta otettiin kaikki irti, koska se oli käytännössä ison lapsiperheen raatajalle ainoa mahdollisuus levätä. Mutta nykyäideillä on pelit ja vehkeet ja max pari lasta ja isä vielä passaamassa himassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olin jo minuutti synnytyksen jälkeen pelaamassa jalkapallona, minä olin jo hongongissa viikko synnytyksen jälkeen, minä olin jo kuussa 2 viikkoa synnytyksen jälkeen...

Olkaa mun puolesta vaikka honolulussa ja vaikka synnyttäkääkin siellä jos niikseen tulee, mutta se on VAIN teidän kokemus tästä asiasta. Ette tiedä paskan vertaa apn olotilasta, joten pitäkää se turpanne kiinni jos ette osaa muuta kun lannistavia lauseita! I D I O O T I T

Vierailija
4/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olin jo minuutti synnytyksen jälkeen pelaamassa jalkapallona, minä olin jo hongongissa viikko synnytyksen jälkeen, minä olin jo kuussa 2 viikkoa synnytyksen jälkeen... Olkaa mun puolesta vaikka honolulussa ja vaikka synnyttäkääkin siellä jos niikseen tulee, mutta se on VAIN teidän kokemus tästä asiasta. Ette tiedä paskan vertaa apn olotilasta, joten pitäkää se turpanne kiinni jos ette osaa muuta kun lannistavia lauseita! I D I O O T I T

samaa mieltä:)

AP, kyllä te ehditte kyläillä anopilla vielä myöhemminkin ja anopin luulisi ymmärtävän, jos et juuri nyt jaksa. Äitienpäivät tulee ja menee.

Vierailija
5/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaja nro 36:

"Onhan anopillakin oikeuksia": Niin siis mitä oikeuksia??? Anopilla ei - tiettävästi - ole mitään lakisääteisiä oikeuksia suhteessa lapsenlapseensa. Vai pitääkö hänen tavata aikuista poikaansa päivittäin/viikottain ja soitella jatkuvasti perään?

En todellakaan antaisi vastasyntynyttä vauvaa mihinkään kylään ilman, että olen itse mukana! Mielestäni 2-viikkoisen ei tarvitse "kyläillä" isän kanssa, vain mummojen mieliksi.

"Saisit hetken lepoaikaa vauvasta?" Mihin vastasynnyttänyt äiti tarvitsee "lepoaikaa vauvasta?" Äidin (ja isän) tehtävänä on vauvasta huolehtiminen. Ensisijainen huolehtija ja hoitaja vastasyntyneelle on OMA ÄITI! Äiti imettää ja hoitaa. Vastasynnyttäneenä tarvitsin lepoaikaa jatkuvista puhelinsoitoista ja kylässä ramppaavista sukulaisista!

"Mieskin saisi esitellä vauvaa äidilleen. Saisivat yhdessä hoitaa pientä siellä :)" Ei Hyvää Päivää! Onko vastasynytynyt jokin näyttelykapistus, jota "esitellään" sukulaispaikoissa ja naapurustossa? Ja miksi anopin pitäisi hoitaa vastasyntynyttä?

"Varatuttelit mukaan?" Jos - ja toivottavasti KUN! - äiti imettää vauvantahtisesti, hän ei todellakaan anna vauvalleen korviketta! Hyvin ontuva syy korvikkeen antoon: "Vauva isän kanssa anoppilaan!"

Vierailija
6/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kahdessa viikossakaan ei vielä olla tolpillaan.

Vierailija
7/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole jo toipunut noista hormonihuuruista, joissa sinä näköjään lillut

Kirjoittaja nro 36:

"Onhan anopillakin oikeuksia": Niin siis mitä oikeuksia??? Anopilla ei - tiettävästi - ole mitään lakisääteisiä oikeuksia suhteessa lapsenlapseensa. Vai pitääkö hänen tavata aikuista poikaansa päivittäin/viikottain ja soitella jatkuvasti perään?

--

Ei laki ole maailmassa kaikki. Minä ainakin koen, että myös anopilla on oikeuksia ja mun vanhemmilla. Missä on yhteisöllisyys? Ei me eletä yksilöinä vaan osana isompaa kokonaisuutta... Sinä et näköjään tätä tajua. Minä tajuan. Koen velvollisuutta ympäristöäni kohtaan ja koen myös jatkuvuutta lapsissa ja toivottavasti joskus lapsenlapsilla. VAnhemmat vastaavat ja ovat päättäjiä, mutta tottakai isovanhemmat ovat tärkeitä ja heilläkin oikeuksia. He ovat meidän vanhemmat, tarjonneet meille elämän ja edelleen kaikilla tavoin tarjoavat apuaan. Koen kiitollisuutta heitä kohtaan. Koen kiitollisuutta vanhempiani kohtaan ja koen kiitollisuutta anoppia kohtaan, koska anoppi on kasvattanut noin ihanan pojan.:)

--

En todellakaan antaisi vastasyntynyttä vauvaa mihinkään kylään ilman, että olen itse mukana! Mielestäni 2-viikkoisen ei tarvitse "kyläillä" isän kanssa, vain mummojen mieliksi.

--

Mikset? Ei mun maailma kaadu, vaikka olen 2-viikkoisesta erossa tunnin tai kaksi. Kolmas lapsistani oli ekan yönsä osastolla sairaalassa ja olin tunteja erossa. Tietenkin sitä on pienessä vauvassa kiinni paljon, mutta ei siitä mitään missiota kannata tehdä. Moni tuore äippä saattaa käydä kaupassakin ilman vauvaa, joten miten tuo siitä ajallisesti eroaa. Ei äiti päätä yksin, mitä tehdään mummojen mieliksi. Myös isällä on oikeuksia ja sanavaltaa. Miksei isä voi haluta viedä vauvaa äidilleen näytille?

--

"Saisit hetken lepoaikaa vauvasta?" Mihin vastasynnyttänyt äiti tarvitsee "lepoaikaa vauvasta?" Äidin (ja isän) tehtävänä on vauvasta huolehtiminen. Ensisijainen huolehtija ja hoitaja vastasyntyneelle on OMA ÄITI! Äiti imettää ja hoitaa. Vastasynnyttäneenä tarvitsin lepoaikaa jatkuvista puhelinsoitoista ja kylässä ramppaavista sukulaisista!

--

Eikö ap juuri valittanut, että on kipeä ja väsynyt? Sitähän tuore äiti on. Ja isähän vauvasta juuri reissun huolehtisi, jotta äitin ei tarvi vääntäytyä väsyneenä kylään ja saa sulkea silmänsä ilman sitä tuoreen äidin ylijännittynyttä tilaa.

--

"Mieskin saisi esitellä vauvaa äidilleen. Saisivat yhdessä hoitaa pientä siellä :)" Ei Hyvää Päivää! Onko vastasynytynyt jokin näyttelykapistus, jota "esitellään" sukulaispaikoissa ja naapurustossa? Ja miksi anopin pitäisi hoitaa vastasyntynyttä?

--

Ei mutta jos anoppi haluaa nähdä ja ap:ta väsyttää ja vauvan isä haluaisi käydä äidillään, niin miksei? Miksei äiteinpäivän kunniaksi voi mummuakin muistaa iloisella yllätyksellä?

--

"Varatuttelit mukaan?" Jos - ja toivottavasti KUN! - äiti imettää vauvantahtisesti, hän ei todellakaan anna vauvalleen korviketta! Hyvin ontuva syy korvikkeen antoon: "Vauva isän kanssa anoppilaan!"

--

Mitä sitten? Korvikkeella kasvaa hienoja ja terveitä lapsia. En minä kehoita ketään käyttämään korviketta vaan tarkoitan, ettei imetykseenkään kannata suhtauta väkisin fanaattisesti, ellei itse koe siihen tarvetta...

Oikeasti kasva aikuiseksi ja ymmärrä, että lapset on osa elämää, yhteisöä, sukua ja elämä ei lopu siihen. Ei mulla ole ollut mitään tarvetta loistaa omaa erinomaisuutta vastasyntyneiden kanssa vaan ihan on isäkin kelvannut hoitamaan ja olen saattanut seikkailla rauhassa ostoksille. Pumpattua maitoa oli jääkaapissa ja jos se olisi loppunut, niin mies olisi kyllä osannut antaa varakorviketta. Ei sekään idiootti ole. En idiootin kanssa edes lasta tekisi. Tuntuu oudolta, että 2-viikkoisen äidin pitäisi marttyyrikruunu päässä pesiä vauvansa kanssa kotona ilman tunninkaan eroa, jos se hyvältä tuntuu. Toisaalta samat mammat rähmii lapsia mummulle viikonloppukylään, kun pitää saada parisuhdeaikaa. Itse olen ottanut rennosti. Ei tarvita yökyliä, kun ei painella vanne kireällä äitiyden pyhittämänä.

Vierailija
8/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin silti kutsuisin anoppia käymään teillä mitä lähtisin niin pienen kanssa kyläilemään vielä mihinkään. Ei sun tarvi mitään kekkereitä alkaa järjestämään. Pyydä miestäsi keittämään kahvit :)

Vierailija
9/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 päivä ikäistä vauvaa 200 km päähän.

Päästy edellisenä päivänä sairaalasta ja mulla takana kireelinen sektio.

Vauvan ollessa 2 viikon ikäinen, lensin yksin hänen kanssaan maapallon toiselle puolelle.

Eli kyllä kävisin anoppilassa 2viikkosen kanssa.

Vierailija
10/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla lääkitys kohallaan?? :O

Vierailija
11/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun samaistun mielessäni omiin tuntemuksiini 2-viikkoisen vauvan äitinä. Ei tosiaan kyläilyt tai vieraat kiinnostanu, niin ulalla ja väsynyt olin :/

Vierailija
12/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä vastauksia täällä. Ymmärrän sua oikein hyvin ja ihmettelen, jos anoppi tuosta loukkaantuu. Poikansa on kuitenkin hänen luonaan menossa käymään.

Mullakin on ollut rankka puolivuotinen allergisen vauvan ja uhmaikäisen esikoisen kanssa. Itse en jaksa lähteä edes tän meidän puolivuotiaan kanssa anopin kahvikutsuille. Mies menee sitten esikoisen kanssa ja minä jään vauvan kanssa kotiin.

Vierailija
13/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua... Ja eheki kannata torpetoida heti välejä lapsesi mummoon......

Vierailija
14/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia on kolme.

Eli meillä tehtäisiin juuri siten kuin ehdotit: mies piipahtaisi äitinsä luona ja muuten vietettäisiin äitienpäivä kotioloissa.

Vierailija
15/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpostapa joidenkin mielestä välit menee anoppiin... aikamoista anoppienkin aliarvioimista. Jotkut tekee vauvoja helposti koipeansa nostamalla, toisilla voi synnytyksestä toipuminen todellakin kestää kauemmin. Lapsivuodeaikana on täysi oikeus levätä kotona. Tulkoon anoppi katsomaan vauvaa, mies voi sitten siivota ja passata. Näin se menee.

Vierailija
16/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän sinua. Iso elämänmuutos. tee niin kuin sinusta tuntuu parhaalta. Kerro anopille, että et nyt tule, mutta pian, pian tulet... ja hän saa nähdä rakkaan lapsenlapsensa...

Vierailija
17/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua... Ja eheki kannata torpetoida heti välejä lapsesi mummoon......

Jos mummo on niin innokas näkemään lasta - niin mummo tulkoon pienen luokse jos ei sairaalapotilas ole.

Jos mummo taas loukkaantuu siitä ettei kaksiviikkoinen ja äitinsä (liikkuvat yleensä yhtenä yksikkönä) lähde visiitille luokseen niin eipä sellainen mummo paljon lasta ajattele. Eikä sellaiselle mummolle lasta hoitoon kannata ajatellakaan. Sitäpaitsi ei isovanhemmat ole mikään hoitoautomaatti. JA kuka oikeasti pohtii että kun ei äitienpäivänä viedä vauvaa näytille niin nyt meni välit.... Hyvänen aika.

Toivottavasti ajattelet vauvasi ja itsesi parasta ja teet sen mukaan Omat päätöksesi muista välittämättä. Minusta tuo on sitä aikaa kun saa olla terveellä tapaa oman navan tuijottaja.

Hyvää äitienpäivää sinulle!

Vierailija
18/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpostapa joidenkin mielestä välit menee anoppiin... aikamoista anoppienkin aliarvioimista. Jotkut tekee vauvoja helposti koipeansa nostamalla, toisilla voi synnytyksestä toipuminen todellakin kestää kauemmin. Lapsivuodeaikana on täysi oikeus levätä kotona. Tulkoon anoppi katsomaan vauvaa, mies voi sitten siivota ja passata. Näin se menee.

Vierailija
19/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden mielestä 2 viikkosen vauvan kans pitää lähtee kyläilemään.Sit toisessa ketjussa kivitetään ne jotka antaa 12 vuotiaan kattoa salkkareita.=)

Asiassa on muitakin huomioon otettavia asioita.Mä esim.en pystyny edes istumaan tuolilla saatikka liikkuvassa autossa kun mun vauva oli 2 viikkoo.

Vierailija
20/59 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet huonossa kunnossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi