Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voisiko joku tehdä munsalan kansallispuvun

Vierailija
21.06.2009 |

voisiko joku vantaalla asuva tehdä minulle munsalan kansallispuvun?olen etsinyt sopivaa ja mistään ei löydy,joten nyt etsin sitten ihmistä joka tekisi minulle munsalan kansallispuvun ja ainoa toive,että tekijä asuisi vantaalla tai helsingissÄ.Onko täällä ketään joka voisi tehdä minulle munsalan kansallispuvun?

Kommentit (801)

Vierailija
281/801 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärrä tuota ylläpidon laittamaa kruunutusta. Tässä tehdään kuitenkin pilaa heikkolahjaisesta/kehitysvammaisesta ihmisestä. Näinkö ylläpito suhtautuu vammaisiin, huumorin ja pilan kohteina?

Vierailija
282/801 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä tuota ylläpidon laittamaa kruunutusta. Tässä tehdään kuitenkin pilaa heikkolahjaisesta/kehitysvammaisesta ihmisestä. Näinkö ylläpito suhtautuu vammaisiin, huumorin ja pilan kohteina?

On se huomattu ennenkin että ylläpidossa on henkilöitä joiden moraali on vähän kyseenalainen. Täällä oli mm. yhteen yksittäiseen henkilöön kohdistuva pitkä haukkumisketju. Se poistui jossain vaiheessa asiattomana mutta palautuikin yllättäen jonkin ajan kuluttua takaisin. Vain joku ylläpitoon kuuluva henkilö pystyi palauttumaan ko. haukkumisketjun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/801 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja miten huumorintajuton ihminen voi olla...

Vierailija
284/801 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

maksaisin kyllä kankaat, ja tekopalkkaa myöskin n. 100 e.

Sä et taida tietää mistä puhut, enempää puvust kuin rahastakaan.

Vierailija
285/801 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sinulle Vantaan (ja Viron) kansallispuku: https://www.nettimyynti.fi/tuote/talvityotakki-polaari-48-varo3-3m-scot…

Vierailija
286/801 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen järkyttynyt tästä keskustelusta. Ei Munsalan kansallispukuja TEHDÄ. Niitä SAADAAN. Ne ovat siunaus, josta kaikki eivät pääse koskaan elämässään nauttimaan.

VEKAt (vapaaehtoisesti kansallispuvuttomat) ovat lisääntyneet huimasti viime vuosina ja toki heidän tulee saada elää haluamallaan tavalla. Osa heistä on hyvin kielteisiä kaikkia kansallispukuja kohtaan, kuulemma esim. busseissa, ravintoloissa ja lennoilla kansallispuvut aiheuttavat kamalasti häiriöitä. Kalliitakin ovat ja loppuelämän sitoutuminen ahdistaa (saahan sen antaa pois mutta kuka siihen pystyy?).

Mutta kyllä minä saan silti vielä nykypäivänäkin haaveilla omasta MunKasta. Nuorena olin varma että saan ainakin kolme, mutta edelleen 10v. yrittämisen jälkeen ensimmäinenkin uupuu... Puolisokin jätti koska olemme asiasta eri mieltä, joten yritän nyt saada pukua yksin.

Jos sinulla siis on MunKa, arvosta ja rakasta sitä. Muista kertoa sille kuinka tärkeä se on. Onhan se joskus rasittavaakin mutta kuitenkin lopulta kaiken vaivan arvoista. Olet kuitenkin onnekkaiden joukossa.

Nim.m "Vain unelmissain -83"

Olenko auttamattomasti myöhässä? Ikää karttuu ja aika rientää, mutta vasta nyt lähempänä kuuttakymmentä ikävuotta havahduin; aionko viettää loppu elämäni ilman Munsalan pukua? Vaikka en olekaan vapaaehtoisesti kansallispuvuton, ainokainen Sulkavan kansallispukuni on ehtinyt jo  nelikymmenvuotiaaksi, joten ehkä olisi korkea aika hankkia iltatähtöseksi ihan oikea Munsalan puku. Vaan vieläkö sitä tässä iässä jaksaa aloittaa alusta?

Vierailija
287/801 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku tehdä mulle Vantaan kansallispuvun?

Vierailija
288/801 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku tehdä minulle kansalaisen munapuvun?

Vierailija
289/801 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi seksikästä, jos miehet käyttäisivät myös munsalan kansallispukuA. Mimä sytyn siitä kun mies käyttÄÄ munsalan kansallispukua, etenkin jos se on tehty helsingissÄ tai vantaalla. Ei kyllä kiinnosta jos muualla tehty.

Vierailija
290/801 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kruunun arvoista pohdintaa vuodelta 2009 -eipä ihme, että kävijät hylkäsi palstan. Ite lähdin jutusta no näiden kruunujen myötä. Joku peukaloi omia intohimojaan ( laatu tämä ) koko porukan puolesta.

Vierailija
291/801 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kruunun arvoista pohdintaa vuodelta 2009 -eipä ihme, että kävijät hylkäsi palstan. Ite lähdin jutusta no näiden kruunujen myötä. Joku peukaloi omia intohimojaan ( laatu tämä ) koko porukan puolesta.

Tervemenoa, emme jää kaipaamaan.

Tämä ketju on klassikko ja aina yhtä hauska!

Vierailija
292/801 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervemenoa, emme jää kaipaamaan.

Tämä ketju on klassikko ja aina yhtä hauska!

Klassikko? Varmasti joo, mutta mitä sen tuhannes kierrättäminen tekee? Vitsi muuttuu laimeaksi ja ärsyttäväksi.

Vierailija
293/801 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D 

Vierailija
294/801 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No osta sen munamiehen vanha puku.

Vierailija
295/801 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kukaan hankkimassa Munsalan kansallispukua? Mulla olisi yksi ylimääräinen. Olen Vantaalla.

Vierailija
296/801 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kukaan hankkimassa Munsalan kansallispukua? Mulla olisi yksi ylimääräinen. Olen Vantaalla.

No ohhoh, en kyllä tiedä ketään kuka olisi ikinä kysellyt Munsalan kansallispukua ja vielä Vantaalta. Siis en kyllä keksi kuka sellaisen haluaisi. Muistaako kukaan muu kuulleensa kenestäkään joka haluaisi Munsalan kansallispuvun Vantaalta?

Vierailija
297/801 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitapa tälle tyypille viestiä.

12-vuotias Jaakko Rikalainen rakastaa kansallispukuja niin paljon, että ompelee pian kolmannen – "Aluksi kaverit olivat vähän ihmeissään"

Jaakko Rikalaisen käsityönumero koulussa on 10. Se ei ole ihme, sillä seuraavaksi hän tahtoo ommella kolmannen kansallispukunsa kokonaan käsin.

https://yle.fi/uutiset/3-10322062

Vierailija
298/801 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Vantaalta mutta mun salainen kansallispukuni ei ole myytävänä :-(

Vierailija
299/801 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tehä satasella, ei ole kylläkään mitään kokemusta ompelemisesta,

en osaa edes ompelukonetta käyttää, napin osaan neuloa.

Voin tehä satasella Munsalan puvun, miten se tehään,

tietäiskö joku? voin sen sulle tehä. Munsalan puvun.

Vierailija
300/801 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku Helsingissä tai Vantaalla asuva tehdä minulle munasillaan kansallispuvun? Koolla ei ole väliä.

Paras heitto moneen vuoteen nauroin tipat pöksyihin