Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä outoa?

Vierailija
07.05.2011 |

Sain tänään mieheltäni viestin, että hän on menossa hakemaan (naispuoleista) ystävääni päivystyksestä ja antaa tälle kyydin kotiin. Ilmeisesti naisen mies oli soittanut miehelleni ja pyytänyt palvelusta. Olin toki huolissani ystäväni puolesta, kunnes selvisi, että hänellä on virtsatientulehdus.

Onko teistä outoa soittaa ystävän miehelle että tuletko hakemaan ja heitätkö kotiin, kun vaivana on tosiaan vti? En oikein tiedä mitä ajatella, en ole vihainen enkä muutakaan, minusta vain tuntui jännältä. Itse en ehkä olisi kehdannut soittaa moisen takia. Ystäväni ei mennyt oman miehensä kyydillä, koska heillä ei ole autoa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut jalka tai käsi paketissa? Jalat ristissä saa köpötellä itse apteekkiin ostamaan antibiootteja ja välillä jäädä bussista pois kusemaan verta pusikkoon? Ei se virtsiskään ole kovin kiva jos on pahaksi yltynyt, nimimerkillä kokemusta on. Eikä ollut mikään seksivaiva. Itse olisin ottanut tosin taksin ja otinkin, mutta ilmeisesti olette kaikki läheisiä keskenänne?

Vierailija
2/23 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut jalka tai käsi paketissa? Jalat ristissä saa köpötellä itse apteekkiin ostamaan antibiootteja ja välillä jäädä bussista pois kusemaan verta pusikkoon? Ei se virtsiskään ole kovin kiva jos on pahaksi yltynyt, nimimerkillä kokemusta on. Eikä ollut mikään seksivaiva. Itse olisin ottanut tosin taksin ja otinkin, mutta ilmeisesti olette kaikki läheisiä keskenänne?

Silloin ei voi olla juuri ollenkaan juoksematta vessaan/puskaan kusemaan verta. Ymmärrän tilanteen täysin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös ollut monta kertaa vti, joten tiedän miten inhottavasta vaivasta on kyse. Silti en olisi soittanut ketään kaverin miestä apuun ja kuskamaa mua lääkäristä mihinkään, vaan olen ottanut bussin/taksin lääkäristä.

Ja tavallaan minusta on eroa sillä, onko kyseessä "oikea" hätä vai pienempi joskin ikävä vaiva kuten Vti. Ystäväni ei myöskään ole mitenkään läheinen mieheni kanssa (heillä ei esimerkiksi ole toistensa puhelinnumeroita).

Vierailija
4/23 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei voi olla juuri ollenkaan juoksematta vessaan/puskaan kusemaan verta. Ymmärrän tilanteen täysin.

AP:lla on ollut yhteensä 15 VTI:tä ja yksi siitä johtunut munuaistulehdus. Juuri siksi mietin miksi näin.

Vierailija
5/23 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lla on ollut yhteensä 15 VTI:tä ja yksi siitä johtunut munuaistulehdus. Juuri siksi mietin miksi näin.

Niillä on ihan takuulla jotain meneillään. Sinuna jututtaisin tätä "ystävää" heti huomenna. Ja mies parin päivän pleikka- yms kieltoon.

Vierailija
6/23 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt halua uskoa, että olisi mitään meneilläänkään (sitä paitsi VTI olisi maailman paskin tekosyy/peittely-yritys :D ), lähinnä mietin kohteliaisuuden rajoja ja mitä voi pyytää. Itse en siis olisi kehdannut pyytää heiltä kyytiä, jos tilanne olisi ollut toisinpäin, vaan olisin mennyt bussilla/taksilla.

Vierailija
7/23 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä olen van sekoamassa jos tämä on muiden mielestä täysin ok.

Vierailija
8/23 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pissiitti on toisilla raju ja jos esim kova kuume, saattaa olo olla tosi paska. kertoiko kaveri vaivansa suoraan ilman kysymistä? vähän tuli mieleen että on kipeä, halusi kotiin, toivoi kyytiä ja rukoili hiljaa mielessään että kukaan ei kysy päivystyskeikan syytä...mutta tokihan se aina kysytään Xo)

Vierailija
9/23 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole saanut keltään muulta kyytiä, on joutunut turvautumaan mieheesi.

En ymmärrä mikä tässä asiassa nyt on outoa. Sekö, että nainen pyytää mieheltä kyytiä, sekö että nainen pyysi juuri sinun mieheltä kyytiä jota ei tunne vai? Pelkäätkö että heillä on jotain sutinaa?

Vierailija
10/23 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä tässä asiassa nyt on outoa. Sekö, että nainen pyytää mieheltä kyytiä, sekö että nainen pyysi juuri sinun mieheltä kyytiä jota ei tunne vai? Pelkäätkö että heillä on jotain sutinaa?

Miksi pyytää mieheltä, joka a) ei ole oma, b) ei asu lähettyvillä, c) jolla ei ole mitään asiaa samaan suuntaan.

Jotenkin loogisesti luulisi naisen ottavan silloin taksin. Vai? Ja onhan se tukalaa, toki.

Vierailija
11/23 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pyytää mieheltä, joka a) ei ole oma, b) ei asu lähettyvillä, c) jolla ei ole mitään asiaa samaan suuntaan.

Jotenkin loogisesti luulisi naisen ottavan silloin taksin. Vai? Ja onhan se tukalaa, toki.

No a) omalla miehellä ei ole autoa/korttia? b) ei ole saanut ketään muuta kaveria (miestä tai naista) c) taksiin ei rahaa

Vierailija
12/23 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma meni sairaalaan taksilla... rahat loppui siihen?

Vierailija
13/23 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahansa taksiin jo menomatkalla. Ei mulla ainakaan olisi varaa ajella montaa kertaa päivässä taksilla!

Vierailija
14/23 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä ois jotain säätöä sen naisen kanssa?

Ovatko aiemmin osoittaneet jotain aihetta epäilylle?

Vierailija
15/23 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä ois jotain säätöä sen naisen kanssa?

Ovatko aiemmin osoittaneet jotain aihetta epäilylle?

No en itse asu samalla paikkakunnalla, ehkä tässä puhuu eniten välimatka.

Vierailija
16/23 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taksiin menomatkalla niin eikai siinä mitään ihmeellistä että pyysi kyytiä.

Mulla on ollut virtsis vain kerran onneksi ja se oli kyllä aivan helvetillistä, silloin on todellakin kyyti tarpeen

Vierailija
17/23 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa, puhumattakaan että asuisitte saman katon alla, niin mistä voit tietää että miehesi ei ole tämän naisen kanssa hyviäkin kavereita. Tuskin se sulle kaikkea tilittää.

Vierailija
18/23 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en itse käsitä sitä, miksei ihmiset luonnostaan enempi pyydä apua toisilta ja siis auta toisiaan. Minusta on väärä elämänarvo, että viimeiseen hätään asti on selviydyttävä yksin (esim. tässä tapauksessa taksi, joka todellakin voi olla jollekin kohtuuttoman kallis) Se on tietenkin eri asia, että tahallaan hyväksikäyttää muita, mutta eihän tässä siitä ole kyse, eikä sellainen vaara ole olemassa kuin aniharvan, esim. narsistisesti häiriintyneen ihmisen suhteen.

Minusta elämä olisi paljon ihanampaa jos luontainen naapuriapu/tuttava-apu toimisi vastavuoroisesti matalalla kynnyksellä. Tietenkin sen kohtuullisuutta puntaroiden, ei ketään saa rasittaa eikä väsyttää. Minusta ihmisten kuuluisi enemmän hyvällä tavalla kuulua toistensa elämään, eikä niin että jokaisella on paksu ja korkea yksityisyyden muuri. Uskon, että asialla jopa on tekemistä uupumisen ja masennuksen kanssa.

Vierailija
19/23 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleensäkin suomalaisten asennetta. Apua ei pyydetä ja jos joku pyytää, niin autetaan naama norsunveellä ja selän takana valitetaan, että jouduttiin auttamaan!

Minä pyydän apua ja annan apua. Voin soittaa naapurin ovikelloa ja kysyä, voiko hän katsoa lastani tunnin, kun aikataulut miehen kanssa ei natsaa. Voin myös hakea päiväkodista tuttavan lapset, jos heidän vanhemmillaan menee myöhään töissä. Voin pyytää kyytiä autohuollosta töihin kaverilta, toisaalta voin antaa hänelle oman lapseni liian pienen polkupyörän. Voin pyytää naapuria kastelemaan meidän kukkia loman aikana ja tarjota tän naapurin lapselle kesällä jätskit terassilla aina kun tämä on meillä jätskiaikana. Minusta tällainen on ihan normaalia! En jaksa vatvoa sitä, mitä kehtaa ja voi kysyä. Jos tarvin apua, niin pyydän. Ja jos huomaan, että joku muu tarvii apua niin TARJOAN sitä.

Vierailija
20/23 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä oikeasti painaa? Olet mustasukkainen että soitti miehellesi vai vihainen miehellesi että haki ystäväsi?

Mikä nyt kaivelee, ole rehellinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi