Uusi miesystäväni painostaa minua ottamaan sormukset pois sormesta :(
Mitä mieltä olette tästä?
Jäin leskeksi reilu vuosi sitten enkä ole ajatellutkaan ottavani kihla- ja vihkisormusta sormesta pois. Nyt olen tapaillut reilun kuukauden aivan ihanaa miestä mutta tuosta asiasta meillä on eri näkemys. Hänen mielestä sormukset pitää ottaa pois kun minä en hänen kanssaan naimisissa ole.. minä taas haluaisin vaalia edesmenneen mieheni muistoa eikä siitä ole haittaa nykysuhteeseeni.
Kommentit (25)
Jos et voi luopua sormuksistasi, olet edelleen kiinni entisessä miehessäsi. Ne on symboli liitosta jossa edelleen ilmeisesti elät. Minä ainakin kunnioitan itseäni sen verran, että suostun seurustelusuhteeseen vain vapaiden ihmisten kanssa. En todellakaan suostuisi seurustelemaan miehen kanssa, joka pitää edellisen suhteen sormuksia sormessa. Jos et voi sormuksista luopua, kunnioita miestä sen verran, että annat hänen jatkaa matkaansa ja jatkat sinä sitä omaa suhdettasi, kunnes olet siitä oikeasti valmis luopumaan.
Ymmärrän sitä, että haluat ne sormukset pitää. Ymmärrän myös sitä, että uusi miesystäväsi kokee sormukset ikävinä; jos joku toinen kiinnittää niihin huomiota, hän joutunee selittelemään, että ei ole naimisissa olevan naisen kanssa. Toisaalta hänelle sormuksesi saattavat kertoa myös siitä, ettet ole vielä psyykkisesti riittävän vapaa menneisyydestä ollaksesi valmis uuteen suhteeseen. Mieti itse oletko sitä; miksi haluat pitää sormuksia, miesystäväsi toiveen vastaisesti; olisiko mahdollista säilyttää ne muualla tai olisiko miesystäväsi mielestä ok, jos ne olisivat sinulla esim. kaulaketjussa. En tiedä hyvää ratkaisua. Toivottavasti te pääsette sellaiseen!
pohdi myös sitä oletko suhteessa vain yksinäisyyden pelosta. Kuulostaa siltä.
Eikö lesken kuuluisi siirtää sormukset oikean käden nimettömään?
Ymmärrän sinua ap, mutta kyllä nuo sormukset loukkaavat miesystävääsi, kun ovat vasemmassa nimettömässä. Miehesi muistoa voit vaalia muutenkin. Itse jätin sormukset pois vajaan vuoden kuluttua, kun ei enää tuntunut luontevalta niitä pitää.
Mitä mieltä olette tästä? Jäin leskeksi reilu vuosi sitten enkä ole ajatellutkaan ottavani kihla- ja vihkisormusta sormesta pois. Nyt olen tapaillut reilun kuukauden aivan ihanaa miestä mutta tuosta asiasta meillä on eri näkemys. Hänen mielestä sormukset pitää ottaa pois kun minä en hänen kanssaan naimisissa ole.. minä taas haluaisin vaalia edesmenneen mieheni muistoa eikä siitä ole haittaa nykysuhteeseeni.
että hän seurustelisi naimisissa olevan naisen kanssa tai olisi kihlannut jo sinut.
Siksi neuvon siirtämään sormukset toiseen käteen tai vaikka riipukseen.
Jos pelkkä sormuksien olemassaolo (esim. siinä riipuksessa) häiritsisi miestä, en sitä enää ymmärtäisi. Sinulla on kuitenkin oikeus vaalia miehesi muistoa ja rakastaakin häntä.
Oletko varma, että olet jo valmis menemään eteenpäin? Jaksamista sinulle.